Maestro
Ny medlem
Jaha, nu är det Luciatåg i fabriken. Dagisbarn i luciatåg som sjunger, hade det varit dansklassen från Sturegymnasiet hade det varit en annan sak, nu kan man lika gärna sitta och jobba istället.
Förbannad på mig själv för att jag inte kan ta mig i kragen och gå vidare...
Du det är tyvärr något som tar tid... jävligt, men så är det.
Ja, jävla skit... Grejen är att jag och tjejen haft det struligt en längre tid, hon har knappt ägnat mig någon tid alls. Och när jag äntligen tar tag i det hela och förkunnar att "Vi måste prata" så är det som att hon tar det som en personlig förolämpning att jag inte är nöjd med vår situation så hon vänder helt om och förkunnar att "Hon måste få tid att tänka igenom saker och ting"... Och det gör så jävla ont, det känns som att hon inte älskat mig på länge om hennes känslor kan vändas upp och ned bara sådär... Och jag älskar henne fortfarande, dum som jag är...
Jobbig sits
Hur länge har ni varit tillsammans?
Ja...
Nästan sex år... Och det har varit körigt av och till, men det har ändå varit mitt livs sex bästa år... Så det är inte så lätt för mig att bara släppa taget, även om hon bara verkar vilja gå vidare...
Är det helt kört tror du? Det är ju aldrig lätt att släppa om man fortfarande hoppas. O även när man bestämt sig för att släppa taget så finns ju tomheten där rätt länge. Särskilt om man varit tillsammans så många år.
Just nu tror jag det tyvärr... För tillfället pratar hon inte med mig, vill inte veta av mig alls. Så jag vet inte riktigt hur det skulle gå att reparera...
Grejen är ju som sagt att vi haft det svårt länge, men hon verkar inte ha märkt hur dåligt vi faktiskt haft det. Hon har liksom varit ok med att knappt ses och sådär... Så när jag påpekade att vi hade problem var hennes reaktion ungefär att "Ja, men om vi jobbar på detta och detta och detta (väldigt små saker i sammanhanget) så kan vi lösa det", och det var då jag insåg att hon inte ens fattat vad problemen är eller varför vi har dem... Så då gjorde vi slut. Och det var som att hon tog det som en förolämpning, så direkt i anknytning till detta så vände hon helt om och förkunnade att det var hon som behövde tänka igenom saker och ting och få rätt på sina känslor. Det var som att hon försökte liksom tränga sig in i uppbrottet och göra det till sitt eget, lite som "Du sparkar inte mig, jag slutar!"... Och sen bråkade vi lite efter det och nu pratar hon som sagt inte med mig... Men vi får väl se vad som händer... Hon kanske lugnar sig så pass att vi åtminstone kan prata igenom saker och ting i sinom tid...
Tungt. Hoppas du har släkt o vänner som kan skingra tankarna under julhelgen!
Ja...
Nästan sex år... Och det har varit körigt av och till, men det har ändå varit mitt livs sex bästa år... Så det är inte så lätt för mig att bara släppa taget, även om hon bara verkar vilja gå vidare...
Just nu tror jag det tyvärr... För tillfället pratar hon inte med mig, vill inte veta av mig alls. Så jag vet inte riktigt hur det skulle gå att reparera...
Grejen är ju som sagt att vi haft det svårt länge, men hon verkar inte ha märkt hur dåligt vi faktiskt haft det. Hon har liksom varit ok med att knappt ses och sådär... Så när jag påpekade att vi hade problem var hennes reaktion ungefär att "Ja, men om vi jobbar på detta och detta och detta (väldigt små saker i sammanhanget) så kan vi lösa det", och det var då jag insåg att hon inte ens fattat vad problemen är eller varför vi har dem... Så då gjorde vi slut. Och det var som att hon tog det som en förolämpning, så direkt i anknytning till detta så vände hon helt om och förkunnade att det var hon som behövde tänka igenom saker och ting och få rätt på sina känslor. Det var som att hon försökte liksom tränga sig in i uppbrottet och göra det till sitt eget, lite som "Du sparkar inte mig, jag slutar!"... Och sen bråkade vi lite efter det och nu pratar hon som sagt inte med mig... Men vi får väl se vad som händer... Hon kanske lugnar sig så pass att vi åtminstone kan prata igenom saker och ting i sinom tid...
Jag var med om något liknande i min ungdom, killen kunde helt enkelt inte öppna mun och säga att nåt var fel. Han var bara borta ur mitt liv rätt som det var utan att säga något. Det tog hårt men så här i efterhand var det bra att det blev som det blev. Nu är jag lite klokare och begriper att han var helt fel för mig. Det kommer en dag när hon plötsligt står där framför dig, tjejen som du faller pladask för. Då är allt det här som förlåtet och bortglömt. Erfarenhet gör ont ibland men stärker på samma gång. Kram på dig.Just nu tror jag det tyvärr... För tillfället pratar hon inte med mig, vill inte veta av mig alls. Så jag vet inte riktigt hur det skulle gå att reparera...
Floskler..Det kommer en dag när hon plötsligt står där framför dig, tjejen som du faller pladask för. Då är allt det här som förlåtet och bortglömt. Erfarenhet gör ont ibland men stärker på samma gång. Kram på dig.
Tungt. Hoppas du har släkt o vänner som kan skingra tankarna under julhelgen!
Nya möjligheter kommer dyka upp. Skitsvårt att inse det nu men du kommer att träffa någon som inte "ger upp" lika lätt.
Om det nu inte blir något mer så var det väl meningen, för du vet själv att finns det något där på riktigt så tar man sig igenom all skit i världen.
Jag tycker det låter som en person som inte är i direkt kontakt med hur hon funkar känslomässigt. Jag skulle nog säga att det bästa valet för dig är att ta det som ett avslut, bearbeta det och gå vidare. Att gå och hoppas på att få tillbaka henne, eller att vänta på att hon ska prata med dig kommer hindra dig från att leva ditt eget liv.
Floskler..
Den dagen kommer exet krypande och är gulligare än nånsin för att sätta griller i huvet på en, söndra och förstöra. Jo jag är bitter och med all rätt.
Lider med dig Bushido, men vad du än gör så släpp inte tillbaka henne i ditt liv!
Nu vill hon bara se dig krypa och när hon sen har dig igen så slänger hon bort dig.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |