Idag är jag förbannad därför att...

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jau, eina rullebören ej bytad maut ein speddekauga.

Nu är jag förbannad för att du kallar mig sellastrypare. Jag är ju från sjuhärad, men det kunde ju inte du veta.
Ni i svenska akademiiiin har ju full koll på annat :)

Arg ej mer, kanske.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
För att någon jävla tomte har godkänt en böjning av verbet Fästa till fästad :mad: Det är INTE ok att skriva FÄSTAD! Det heter FÄST!
Sen skiter jag fullständigt i om det är ett jävla mumbojumbo ord som helt plötsligt blir ett adjektiv från att ha varit ett verb och att det är en egen ordklass blabla.
Vad kommer härnäst i svenska ordlistan, RULLEBÖR!? Man bör kunna kräva att ingen person bosatt nedanför Motala ska få vara delaktig i att bestämma över det svenska språket :mattias

Kasta inte glas i stenhus när du går barfota.

Var i helvete kom ordet fickla ifrån???

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Att min fru ALLTID utgår från att jag har fel! :gnissla
Idag frågade jag om jag skulle fakturera 3/4-delar av det vanliga till en kund.
-"Nej! Dra bort 1/4-del istället." :smasha

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
...får för mig att det lagts till lite nya funktioner som gör att databasen inte riktigt pallar trycket nu när det börjar titta in lite besökare... Såg bl.a. att det fanns någon "aktivitetsflik" på profilen som listar vad man sysslat med. En sådan funktion ökar ju DB-slagningarna eftersom det blir en sökning per medlem..

Men nu spekulerar jag bara. Swedie kan nog reda ut begreppen.

Fick ständigt database error klockan 3 på natten, har svårt att tro att SH är överbelastat då x)

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Nu är jag förbannad för att du kallar mig sellastrypare. Jag är ju från sjuhärad, men det kunde ju inte du veta.

Arg ej mer, kanske.

Så, ullhare eller akrylkanin känns bättre?:hihi

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Idag är jag förbannad därför att ..... ALLA JÄVLAR I HELA NORRORT BESTÄMDE SIG FÖR ATT ÄTA PÅ MAX , så jag å ungarna sket i dom å åkte till sketna BörgerKing istället :4skrika:huvet:död

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Så, ullhare eller akrylkanin känns bättre?:hihi

Nepp, uppväxt i Sätila -> sjuhäring med Göteborgska dragningar.
Borås kommun hamnade jag i först 2006. Trivs bra men är ingen ullhare.
Dock har Vooooobaaaa besökts mycket under ungdomsåren, varvid en viss negativ
inställning till hängslespännare med avgassystääääm på biiiilen infunnit sig :)
Håller på o gå över nu när jag lärt känna en del goingar i trakten.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Nepp, uppväxt i Sätila -> sjuhäring med Göteborgska dragningar.
Borås kommun hamnade jag i först 2006. Trivs bra men är ingen ullhare.
Dock har Vooooobaaaa besökts mycket under ungdomsåren, varvid en viss negativ
inställning till hängslespännare med avgassystääääm på biiiilen infunnit sig :)
Håller på o gå över nu när jag lärt känna en del goingar i trakten.

Då klarar du dig med en hårsmån, marbo är ju nästan boråsare.

Bor du i borås nu? Hur tycker du dom hanterar vintertafiken, dom är ju rätt usla på torr asfalt så nu måste det ju vara rena kaoset.:D

Edit, hedared var det ju, har inte ni en provbana?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Då klarar du dig med en hårsmån, marbo är ju nästan boråsare.

Bor du i borås nu? Hur tycker du dom hanterar vintertafiken, dom är ju rätt usla på torr asfalt så nu måste det ju vara rena kaoset.:D

Edit, hedared var det ju, har inte ni en provbana?

För att klyva skäggstrån så är marbo = Kinna. Där är hängslena nästan lika breda som i Borås.
Sätila är civilisationen sista utpost vilken upphör i Hyssna.

Trafiken i Borås blir bättre på vintern eftersom de är så urursla på att köra bil att det slår bakut fullständigt.
Boråsare och altruistisk trafik det är som att blanda grogg på två stenar, går bara inte.

Jo, sedan -72 finns Volvos provbana här uppe. Jag har jobbat där sedan -08, därav flytten från GBG.
Nu byggs även Asta Zero brevid så det är fullt pådrag.

Än så länge är Hedared en okänd liten lugn by som är liksom bortglömd

Edit: Framstår jag inte som territoriellt fixerad och lokalpatriotiskt på ett alldeles utmärkt begränsat sätt så säg :)

Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
För att klyva skäggstrån så är marbo = Kinna. Där är hängslena nästan lika breda som i Borås.
Sätila är civilisationen sista utpost vilken upphör i Hyssna.

Trafiken i Borås blir bättre på vintern eftersom de är så urursla på att köra bil att det slår bakut fullständigt.
Boråsare och altruistisk trafik det är som att blanda grogg på två stenar, går bara inte.

Jo, sedan -72 finns Volvos provbana här uppe. Jag har jobbat där sedan -08, därav flytten från GBG.
Nu byggs även Asta Zero brevid så det är fullt pådrag.

Än så länge är Hedared en okänd liten lugn by som är liksom bortglömd

Jo, känner bara bra folk från sätila, inte så många, men kan inte påstå det samma om p-bönderna, tyvärr.

Påminner mig om att jag måste ta tag i att hälsa på en gammal polare (som frekventerar banan via volvo) som försummats på sistone.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning

Arg ej mer, kanske.

Sorry, missade det :brinnerup

Kasta inte glas i stenhus när du går barfota.

Var i helvete kom ordet fickla ifrån???

Jag, kasta sten!? Och Fickla kommer ju ifrån Laban och Labolina, det är ett uttryck för att använda en ficklampa. Här har man kollat en hel del på barnfilm sen ungarna kom till världen...
Men vart fasen såg du fickla någonstans :va

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
Sorry, missade det :brinnerup

Jag, kasta sten!? Och Fickla kommer ju ifrån Laban och Labolina, det är ett uttryck för att använda en ficklampa. Här har man kollat en hel del på barnfilm sen ungarna kom till världen...
Men vart fasen såg du fickla någonstans :va

Ett ord som kommit till i 08 krokarna!!!
Men då är det tydligen helt ok att kasta in det i SAO.

Drog en paralell bara.

Men vetifan om det ens är lönt att diskutera med dig!

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Fråga om ni kan gå igenom tentan tillsammans och om du då kan munta upp till 5?

Jo det ska jag försöka, om jag nu ligger på gränsen vilket jag inte vet än! Hoppas att det löser sig, viktigast är dock att jag får godkänt. Cirka 50% har tidigare kuggat på analystentan på chalmers, 50% av de som skrev den - sen har du cirka 10% som inte skriver den heller. Helt klart en av de tuffare tentorna på mina tre år.

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jo det ska jag försöka, om jag nu ligger på gränsen vilket jag inte vet än! Hoppas att det löser sig, viktigast är dock att jag får godkänt. Cirka 50% har tidigare kuggat på analystentan på chalmers, 50% av de som skrev den - sen har du cirka 10% som inte skriver den heller. Helt klart en av de tuffare tentorna på mina tre år.

Viken kurs var det sa du, nu är det iofs mer än 10 år sedan jag gick på CTH (E96).
Vill minnas att flervaribelanalysen och stokastiska processer samt elfält var marigt på min tid.
Det dumma var att matten låg i 1-2 medan tillämpningen kom i 3-4 istf att ha det parallellt vilket jag tycker är mer logiskt. Vill minnas att jag läste 32 poäng matte, undrar hur mycker jag kommer ihåg egentligen..

Lycka till i vilket fall!

Bojje

Medlem
Gick med
6 May 2004
Hoj
Ingen just nu
Viken kurs var det sa du, nu är det iofs mer än 10 år sedan jag gick på CTH (E96).
Vill minnas att flervaribelanalysen och stokastiska processer samt elfält var marigt på min tid.
Det dumma var att matten låg i 1-2 medan tillämpningen kom i 3-4 istf att ha det parallellt vilket jag tycker är mer logiskt. Vill minnas att jag läste 32 poäng matte, undrar hur mycker jag kommer ihåg egentligen..

Lycka till i vilket fall!

Analys i en variabel snackar jag om då. De jag pratat med säger att den är faktiskt svårare nu än flervariabelanalysen.

Svårigheten är att det är så mycket information intryckt på enbart 7,5 hp att det är avsevärt svårare än algebran och påbyggande kurser. I jämförelse skall flervariabel vara ganska mycket enklare enligt de som läser i tvåan. Nu är det ju så att det är olika hur folk uppfattar det, men det verkar vara en generell åsikt iaf.

Vad läste du för något?

Om jag klarar den här kursen så kan det mycket väl vara klart med mattekurser för min del, om jag inte väljer till några mattekurser. Ganska skönt!

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Jag läste till elektrocivilingenjörsprogrammet o började -96, därav "E96"
7.5 p låter mycket men det kanske också är ändrat, vi läste kurser på 3-5p o 180p totalt på 4.5 år
varav exjobb 20p. Härliga tider fest jämt o helt bakisokänslig då.

Analys i en variabel snackar jag om då. De jag pratat med säger att den är faktiskt svårare nu än flervariabelanalysen.

Svårigheten är att det är så mycket information intryckt på enbart 7,5 hp att det är avsevärt svårare än algebran och påbyggande kurser. I jämförelse skall flervariabel vara ganska mycket enklare enligt de som läser i tvåan. Nu är det ju så att det är olika hur folk uppfattar det, men det verkar vara en generell åsikt iaf.

Vad läste du för något?

Om jag klarar den här kursen så kan det mycket väl vara klart med mattekurser för min del, om jag inte väljer till några mattekurser. Ganska skönt!

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin