Idag är jag förbannad därför att...

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
"Strömavbrott" (bara snabbt av/på) kl halv 3 inatt vilket förutom att nollställa väckarklockan också sätta på NASen med fläktar modell jetplan. Skönt när man ska upp 3 timmar senare..:brinnerup

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
"Strömavbrott" (bara snabbt av/på) kl halv 3 inatt vilket förutom att nollställa väckarklockan också sätta på NASen med fläktar modell jetplan. Skönt när man ska upp 3 timmar senare..:brinnerup
Det var väl tur i oturen att NAS:en lät som den lät annars hade du ju inte kommit upp om väckarklockan blev återställd?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Är så in i helvete trött på att ha en värmepump som läcker brine, precis som om det inte fanns nog med skit att ta i ändå. Surt o betala snudd på 100.000 för ngt som inte går att reparera trots idoga försök under 3 år...

Har kontaktat installatören o tillverkaren om detta nu igen, och några flera chanser att reparera får de inte. Nu får de ta och byta ut den... blir nog lätt, INTE!

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Är så in i helvete trött på att ha en värmepump som läcker brine, precis som om det inte fanns nog med skit att ta i ändå. Surt o betala snudd på 100.000 för ngt som inte går att reparera trots idoga försök under 3 år...

Har kontaktat installatören o tillverkaren om detta nu igen, och några flera chanser att reparera får de inte. Nu får de ta och byta ut den... blir nog lätt, INTE!

Vad för värmepump?

Själv är jag lätt irriterad på min frånluftvärmepump som ska demonterad på onsdag (som tur är).
Otillräcklig kapacitet tillsammans med ett gammalt, bristfälligt isolerat hus gör att jag hade 9,5 grad i hallen i morse när jag klev upp.
Sen under dagen fick jag en räkning från Vattenfall på 4,3k för elförbrukningen. :näsblod

Last edited:

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Det är en Thermia Atria. Det fina är att kompressorn sitter i innerdelen och att det är inne i kåken det sölar glykol...

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Det är en Thermia Atria. Det fina är att kompressorn sitter i innerdelen och att det är inne i kåken det sölar glykol...

Jag tänkte köpa en Atec istället för min nuvarande frånluftvärmepump från Comfort Zone, men det blev en Nibe Split istället. Som jag iof fick modifiera lite, men det är det nog värt.

Visst har du vatten går i utedelen också?

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Japp, brinen går ut i en slinga o värms upp i utedelen. Det som är lite speciellt med Thermias luft/vatten är att kompressor o värmeväxlare sitter i botten på pannan inne. I utedelen sitter bara en stor fläkt och ett värm.
Värm = kyl fast med motsatt funktion :)

Sur som ett ägg är jag ivarjefall, är inne i en period då sådanahäringa inslag inte passar. Alls.

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Japp, brinen går ut i en slinga o värms upp i utedelen. Det som är lite speciellt med Thermias luft/vatten är att kompressor o värmeväxlare sitter i botten på pannan inne. I utedelen sitter bara en stor fläkt och ett värm.
Värm = kyl fast med motsatt funktion :)

Sur som ett ägg är jag ivarjefall, är inne i en period då sådanahäringa inslag inte passar. Alls.

Runkigt! Det är lite synd eftersom Thermia har fått ganska goda recensioner på deras pumpar, just Atecen blev ju bäst i test från energimyndigheten.

Nåväl, hoppas det löser sig och låt inga katter vistas i närheten av glykolen..:gnissla

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM SD 1290 GT -17
Hoppas det blir bra på ditt håll med Jonathan.
Det där med katter (djur) och glykol är ingen bra kombination, det känner jag till. Vi har stängt ute dem från köket "nu", i 3 år, så det finns ingen risk att de kommer ut i pannrummet/hallen.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Förbannad är jag inte, men jag gillar verkligen inte snö.. :( Det är skitjobbigt att ha häst när det är snö, och jag är oerhört besviken på min bil som visat sig vara totalt värdelös i snö... Min lilla 328 klarade sig betydligt bättre än denna klumpbilen... Skit också!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
100% OB dessutom! Nä fy sjutton, jag vill vara sysselsatt på jobbet!!! :)

Handels avtal va? Det är fan inte rättvist, bara för att vi gick under transport eller vafan det nu var på macken där jag jobbade tidigare så innebar maxersättning lön plus trippel OB = 175 kr i timmen... I vilken jävla bok är 175 spänn i timmen ok ersättning för att stå i en totalt jävla öde mackbutik på nyårsnatten!?:va :huvet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Handels avtal va? Det är fan inte rättvist, bara för att vi gick under transport eller vafan det nu var på macken där jag jobbade tidigare så innebar maxersättning lön plus trippel OB = 175 kr i timmen... I vilken jävla bok är 175 spänn i timmen ok ersättning för att stå i en totalt jävla öde mackbutik på nyårsnatten!?:va :huvet

Jösses, det är ju inga pengar alls.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Har åkt på tandvärken från helvetet....

Och jag vet att det är ungarnas julklappar som kommer gå till någon jävla rotfyllning istället... :huvet :huvet

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Hur fan kan hunden ha fått en fästing?

Det är ju för h...e vinter med tio centimeter snö och fem minus.

Envisa jävlar.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P

Jupp! Jag får iaf 235 kr i timmen. Är helt okej iaf!

Snowman89

Guest
För att det snöat massor och snöröjningen är obefintlig..
Försökte cykla till jobbet och det tog ca 30minuter istället för 10... Fick släpa cykeln större delen av sträckan..:huvet

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring