Skrotnisse
What would Shervin do?
Buhu, du får ju betalt för att göra inget.
Om man är intresserad av att sälja sitt liv billigt, så..
Om man är intresserad av att sälja sitt liv billigt, så..
Det var väl tur i oturen att NAS:en lät som den lät annars hade du ju inte kommit upp om väckarklockan blev återställd?"Strömavbrott" (bara snabbt av/på) kl halv 3 inatt vilket förutom att nollställa väckarklockan också sätta på NASen med fläktar modell jetplan. Skönt när man ska upp 3 timmar senare..
Är så in i helvete trött på att ha en värmepump som läcker brine, precis som om det inte fanns nog med skit att ta i ändå. Surt o betala snudd på 100.000 för ngt som inte går att reparera trots idoga försök under 3 år...
Har kontaktat installatören o tillverkaren om detta nu igen, och några flera chanser att reparera får de inte. Nu får de ta och byta ut den... blir nog lätt, INTE!
Det är en Thermia Atria. Det fina är att kompressorn sitter i innerdelen och att det är inne i kåken det sölar glykol...
Japp, brinen går ut i en slinga o värms upp i utedelen. Det som är lite speciellt med Thermias luft/vatten är att kompressor o värmeväxlare sitter i botten på pannan inne. I utedelen sitter bara en stor fläkt och ett värm.
Värm = kyl fast med motsatt funktion
Sur som ett ägg är jag ivarjefall, är inne i en period då sådanahäringa inslag inte passar. Alls.
100% OB dessutom! Nä fy sjutton, jag vill vara sysselsatt på jobbet!!!
Handels avtal va? Det är fan inte rättvist, bara för att vi gick under transport eller vafan det nu var på macken där jag jobbade tidigare så innebar maxersättning lön plus trippel OB = 175 kr i timmen... I vilken jävla bok är 175 spänn i timmen ok ersättning för att stå i en totalt jävla öde mackbutik på nyårsnatten!?
Handels avtal va? Det är fan inte rättvist, bara för att vi gick under transport eller vafan det nu var på macken där jag jobbade tidigare så innebar maxersättning lön plus trippel OB = 175 kr i timmen... I vilken jävla bok är 175 spänn i timmen ok ersättning för att stå i en totalt jävla öde mackbutik på nyårsnatten!?
Jupp! Jag får iaf 235 kr i timmen. Är helt okej iaf!
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|