Idag är jag förbannad därför att...

Jonte76

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2004
Hoj
Bara ex! XT350, KTM 525 exc, VTR1000f, VTR1000 SP-1
Sommarkrysset rullar i bakgrunden, Sean Banan, vilken j-a idiot:mad:

Strongliquid

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
Scott.
För att moderatorn på ett stort handladdar-forum i Sverige både låste och tog bort en säljes-tråd på en "Mesa hydraulic" kolv.... :mad: Hycklare! :smasha

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Hur fan kan en kärring som påstår sig kunna prata med hästar få så mycket utrymme i Nyhetsmorgon?
Hon sitter och på fullaste allvar säger att hästar, och andra djur för den delen, berättar för henne vilka krämpor dom har. Tror folk verkligen på såna här jävla lurendrejare?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Hur fan kan en kärring som påstår sig kunna prata med hästar få så mycket utrymme i Nyhetsmorgon?
Hon sitter och på fullaste allvar säger att hästar, och andra djur för den delen, berättar för henne vilka krämpor dom har. Tror folk verkligen på såna här jävla lurendrejare?

Ja.
:gnissla

jrutgers

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2012
Hoj
2004, Triumph Speedmaster

Men va fan? Är det ingen som reagerar på en vuxen människa som påstår sig kunna prata med frukt?

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Hoj
8 singlar och 5 par -51 till -13
Det värsta är att det finns en dj**a massa tanter som pröjsar multum för att få veta att deras älsklingar haft en taskig barndom.
Men skulle man skriva om alla korkade människor man träffat skulle hårddiskutrymmet på servrarna behöva tredubblas ---- varje månad.

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
Grannen mittemot har uppenbarligen börjat övningsköra med ett av barnbarnen. Det bar sig inte bättre än att min brevlåda mejades ner under en backningsövning med sagda elev.

Och dåligt samvete är tydligen inget som curlinggenerationen fått lära sig.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09

De som går på det är lika stora idioter de.

Grannen mittemot har uppenbarligen börjat övningsköra med ett av barnbarnen. Det bar sig inte bättre än att min brevlåda mejades ner under en backningsövning med sagda elev.

Och dåligt samvete är tydligen inget som curlinggenerationen fått lära sig.

Skjuta är det enda rätta...

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
En kombination av gårdagen och dagens händelser, så det blir kanske en aning långdraget.

Igår:
För ungefär en månad sedan beställde jag nya köksmöbler av en handlare i stan. Jag fick då beskedet att det var mellan 3-5 veckors leveranstid på dessa, vilket jag accepterade då jag tröttnat rejält på att försöka hitta något jag gillar.
Igår hade det gått drygt fyra veckor, så jag ringer till handlaren för att se om jag kan få ett mer exakt datum för leverans. Jag blir då meddelad att mina möbler levereras under vecka 34, alltså någon gång efter 18 augusti. Jag ifrågasatte givetvis detta och undrade även varför ingen ringt och meddelat för mig att leveranstiden plötsligt fördubblats, men det kunde de givetvis inte svara på med mer ord än att "det var ju tråkigt att det blivit så".
Vi pratade lite fram och tillbaka, men då jag var så förbannad att jag knappt kunde formulera mig så bad jag att få återkomma när jag lugnat ner mig.

Efter en liten stund bestämde jag mig för att åka och prata med dem på plats, med tanken att det då kanske blir svårare för dem att bara vifta bort mig.
Väl på plats föreslår jag att jag kan köpa deras demoexemplar om jag får en bra rabatt och om de levererar möblerna åt mig så att jag slipper hyra släp. De går med på detta och vi kommer fram till en rabatt som känns helt ok.
Så, första ilskan gick över lagom till kvällen och jag såg fram emot leveransen som skulle ske under dagen idag.

Idag:
Idag dyker de upp, faktiskt t.o.m. 15 min innan aviserad tid, och bär in möblerna åt mig. Allt börjar känns som om det kanske får ett bra slut ändå.

I ungefär en timme är jag jättenöjd över att äntligen fått möbler i köket och jag hinner även inviga dessa med en smaskig middag.
Men när jag ska gå ut en sväng efter middagen ser jag att de lyckats repa tapeten i trappen ordentligt när de bar in möblerna. Jag stod och tittade på dem när de bar in bordet och tänkte att det såg tajt ut, men tyvärr kollade jag bort under några sekunder och det måste vara under denna korta period som de skrapat väggen.
Givetvis händer detta på det enda stället i lägenheten där det är fem meter i takhöjd också, något annat hade varit för enkelt.

Just nu är jag så jävla trött på dessa jävla klantarslen som tillåts leva i vår värld.
På sistone har det blivit mer och mer klart för mig att man inte kan lämna någon utan uppsikt under en endaste sekund. Den ena prylen har avlöst den andra och jag är så förbannat trött på att behöva gå runt och vara förbannad hela tiden. Det vore så mycket enklare om folk bara kunde skärpa till sig.

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
En kombination av gårdagen och dagens händelser, så det blir kanske en aning långdraget.

Igår:
För ungefär en månad sedan beställde jag nya köksmöbler av en handlare i stan. Jag fick då beskedet att det var mellan 3-5 veckors leveranstid på dessa, vilket jag accepterade då jag tröttnat rejält på att försöka hitta något jag gillar.
Igår hade det gått drygt fyra veckor, så jag ringer till handlaren för att se om jag kan få ett mer exakt datum för leverans. Jag blir då meddelad att mina möbler levereras under vecka 34, alltså någon gång efter 18 augusti. Jag ifrågasatte givetvis detta och undrade även varför ingen ringt och meddelat för mig att leveranstiden plötsligt fördubblats, men det kunde de givetvis inte svara på med mer ord än att "det var ju tråkigt att det blivit så".
Vi pratade lite fram och tillbaka, men då jag var så förbannad att jag knappt kunde formulera mig så bad jag att få återkomma när jag lugnat ner mig.

Efter en liten stund bestämde jag mig för att åka och prata med dem på plats, med tanken att det då kanske blir svårare för dem att bara vifta bort mig.
Väl på plats föreslår jag att jag kan köpa deras demoexemplar om jag får en bra rabatt och om de levererar möblerna åt mig så att jag slipper hyra släp. De går med på detta och vi kommer fram till en rabatt som känns helt ok.
Så, första ilskan gick över lagom till kvällen och jag såg fram emot leveransen som skulle ske under dagen idag.

Idag:
Idag dyker de upp, faktiskt t.o.m. 15 min innan aviserad tid, och bär in möblerna åt mig. Allt börjar känns som om det kanske får ett bra slut ändå.

I ungefär en timme är jag jättenöjd över att äntligen fått möbler i köket och jag hinner även inviga dessa med en smaskig middag.
Men när jag ska gå ut en sväng efter middagen ser jag att de lyckats repa tapeten i trappen ordentligt när de bar in möblerna. Jag stod och tittade på dem när de bar in bordet och tänkte att det såg tajt ut, men tyvärr kollade jag bort under några sekunder och det måste vara under denna korta period som de skrapat väggen.
Givetvis händer detta på det enda stället i lägenheten där det är fem meter i takhöjd också, något annat hade varit för enkelt.

Just nu är jag så jävla trött på dessa jävla klantarslen som tillåts leva i vår värld.
På sistone har det blivit mer och mer klart för mig att man inte kan lämna någon utan uppsikt under en endaste sekund. Den ena prylen har avlöst den andra och jag är så förbannat trött på att behöva gå runt och vara förbannad hela tiden. Det vore så mycket enklare om folk bara kunde skärpa till sig.

Det var möjligen inte Chilli?

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Det var möjligen inte Chilli?

Nej det var en annan handlare, tror inte de är anknutna till någon kedja.

Tyvärr hade de hunnit stänga innan jag upptäckte skadan idag, men jag ska åka ner och ta ett snack med dem i morgon. Är väl rätt liten risk att de tar sitt ansvar, men jag kan ju åtminstone ge dem chansen.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Igår fick jag en leverans från dealextreme...... som jag beställde 19 Maj (!) och till råga på allt var produkten sprucken, troligtvis pga av klent emballage.
Och på jobbet kommer jag inte in i faktureringsprogrammet. Det är min uppgift att fakturera denna vecka eftersom han som normalt gör det är på semester.

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
1: Jag gillar inte att klippa häcken.
2: Min fru gillar inte hur jag klipper häcken.
Nu tyckte jag att lösningen på dessa två problem var uppenbar, men man behöver inte vara född i den djupare delen av genpoolen för att inse att det inte var någon bra ide att be henne klippa den själv.
Nu är det ju så att livet blir intressantare när det svänger. Jag ogillar raka vägar men älskar krokiga. Jag tycker kvinnor med kurvor är klart intressantare. Till och med att snickra med krokiga reglar gör det lite mer utmanande. Så, vad är det som är så himla intressant med en spikrak häck.
Och nej, att påpeka att hennes häck minsann inte är rak den heller är INTE heller någon bra ide.

Nu har jag ägnat kvällen åt att göra en ställning att använda som mall när jag klipper, eftersom man enligt min bättre hälft måste ha det. Tror inte det hjälper, jag har ju krokiga reglar.

David

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
Honda Hornet 900 -03, Yamaha xs650 -81, Ktm sxc 625 -04
Ett stopp kvar innan jag tar helgen, då får lastbilsjäveln för sig att inte starta. Nu sitter jag och väntar på jourmekaniker. Pung!!!

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Jag delar segelbåt med brorsan. Detta är hans sista semestervecka på båten av tre. Mina tre börjar på söndag.
Igår ringer han, på väg hem från Danmark, strax utanför Göteborgs Norra Skärgård och berättar att generatorn lossnat. Både svängarmen/bananen/justermuppen och en lång bult har gått av.
För att komma till Rörö från fastlandet får man åka två olika färjor. Väl på plats finns inte ens en korvmoj.
Har lyckats få med mig en reserv-svängarmen från en annan motor. Passar sådär men det går. Drar självklart av bulten, 4cm in i hålet i motorn.
Ska borra ur bulten och drar då av borret istället. Nu är det en ganska tråkig stämning på båten. Ungarna har lyckats fiska upp varenda krabbjävel på hela ön.
Slutar med att brorsan får segla, hela vägen från hamn till hamn.
Gick i hela 0,8 knop bitvis.

Fy fan!!!1

Last edited:

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
1: Jag gillar inte att klippa häcken.

..en massa gnäll...

Nu har jag ägnat kvällen åt att göra en ställning att använda som mall när jag klipper, eftersom man enligt min bättre hälft måste ha det. Tror inte det hjälper, jag har ju krokiga reglar.

Vad är felet med ett snöre och två pinnar? När häcken väl är rak ser man var den är klippt och följer gamla spår så att säga?

Sedan kan jag hålla med om att runda häckar är snyggast! :)

ApriliaChrille

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2014
Hoj
2001 Aprilia Falco, 2004 Aprilia RSV Factory
Vad är felet med ett snöre och två pinnar? När häcken väl är rak ser man var den är klippt och följer gamla spår så att säga?

Sedan kan jag hålla med om att runda häckar är snyggast! :)

En träställning kan man lägga an häcksaxen mot. Snöre lyckas jag klippa av hela tiden.
Sen ska jag väl erkänna att hela kvällen i garaget inte gick åt att bygga ställningen. Faktiskt inte mycket tid alls. Det stod ju en italienska där som jag inte kunde hålla fingrarna borta från. Å så va jag gla igen. :)

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Hoj
Yamma

Du förvänta dig ingenting av dessa "Svenska" TV- och kvällstidnings- journalister som även i "övrigt" har snedvridna och sjuka åsikter :dummer

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0