Sommarkrysset rullar i bakgrunden, Sean Banan, vilken j-a idiot
Hur fan kan en kärring som påstår sig kunna prata med hästar få så mycket utrymme i Nyhetsmorgon?
Hon sitter och på fullaste allvar säger att hästar, och andra djur för den delen, berättar för henne vilka krämpor dom har. Tror folk verkligen på såna här jävla lurendrejare?
Hur fan kan en kärring som påstår sig kunna prata med hästar få så mycket utrymme i Nyhetsmorgon?
Hon sitter och på fullaste allvar säger att hästar, och andra djur för den delen, berättar för henne vilka krämpor dom har. Tror folk verkligen på såna här jävla lurendrejare?
Grannen mittemot har uppenbarligen börjat övningsköra med ett av barnbarnen. Det bar sig inte bättre än att min brevlåda mejades ner under en backningsövning med sagda elev.
Och dåligt samvete är tydligen inget som curlinggenerationen fått lära sig.
En kombination av gårdagen och dagens händelser, så det blir kanske en aning långdraget.
Igår:
För ungefär en månad sedan beställde jag nya köksmöbler av en handlare i stan. Jag fick då beskedet att det var mellan 3-5 veckors leveranstid på dessa, vilket jag accepterade då jag tröttnat rejält på att försöka hitta något jag gillar.
Igår hade det gått drygt fyra veckor, så jag ringer till handlaren för att se om jag kan få ett mer exakt datum för leverans. Jag blir då meddelad att mina möbler levereras under vecka 34, alltså någon gång efter 18 augusti. Jag ifrågasatte givetvis detta och undrade även varför ingen ringt och meddelat för mig att leveranstiden plötsligt fördubblats, men det kunde de givetvis inte svara på med mer ord än att "det var ju tråkigt att det blivit så".
Vi pratade lite fram och tillbaka, men då jag var så förbannad att jag knappt kunde formulera mig så bad jag att få återkomma när jag lugnat ner mig.
Efter en liten stund bestämde jag mig för att åka och prata med dem på plats, med tanken att det då kanske blir svårare för dem att bara vifta bort mig.
Väl på plats föreslår jag att jag kan köpa deras demoexemplar om jag får en bra rabatt och om de levererar möblerna åt mig så att jag slipper hyra släp. De går med på detta och vi kommer fram till en rabatt som känns helt ok.
Så, första ilskan gick över lagom till kvällen och jag såg fram emot leveransen som skulle ske under dagen idag.
Idag:
Idag dyker de upp, faktiskt t.o.m. 15 min innan aviserad tid, och bär in möblerna åt mig. Allt börjar känns som om det kanske får ett bra slut ändå.
I ungefär en timme är jag jättenöjd över att äntligen fått möbler i köket och jag hinner även inviga dessa med en smaskig middag.
Men när jag ska gå ut en sväng efter middagen ser jag att de lyckats repa tapeten i trappen ordentligt när de bar in möblerna. Jag stod och tittade på dem när de bar in bordet och tänkte att det såg tajt ut, men tyvärr kollade jag bort under några sekunder och det måste vara under denna korta period som de skrapat väggen.
Givetvis händer detta på det enda stället i lägenheten där det är fem meter i takhöjd också, något annat hade varit för enkelt.
Just nu är jag så jävla trött på dessa jävla klantarslen som tillåts leva i vår värld.
På sistone har det blivit mer och mer klart för mig att man inte kan lämna någon utan uppsikt under en endaste sekund. Den ena prylen har avlöst den andra och jag är så förbannat trött på att behöva gå runt och vara förbannad hela tiden. Det vore så mycket enklare om folk bara kunde skärpa till sig.
Det var möjligen inte Chilli?
Väl på plats finns inte ens en korvmoj.
Ungarna har lyckats fiska upp varenda krabbjävel på hela ön.
Fy fan!!!1
1: Jag gillar inte att klippa häcken.
..en massa gnäll...
Nu har jag ägnat kvällen åt att göra en ställning att använda som mall när jag klipper, eftersom man enligt min bättre hälft måste ha det. Tror inte det hjälper, jag har ju krokiga reglar.
Vad är felet med ett snöre och två pinnar? När häcken väl är rak ser man var den är klippt och följer gamla spår så att säga?
Sedan kan jag hålla med om att runda häckar är snyggast!
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|