Idag är jag förbannad därför att...

TS

Ny medlem
Gick med
14 May 2014
Hoj
cbr900rr -98
En jävla surgubbe, med tillhörande sällskap i en jävla cittra, bestämde sig för att köra ut framför mig i en jävla korsning!!!

Som tur var jag beredd. Såg han på långt håll, Kom för en gång skull i laglig hastighet(90). Riksväg, han kör ut ca 30m innan jag är framme. Tvärbromsar trycker på tutan blinkar med hljus!
INGEN REAKTION. VA FAN GUBBJÄVEL!!!:mad:
Får tuppjuck, gasar upp jämte, han gaggar med de andra som förvånat glor på mig.
Drar fullvarv för att väcka IDIOTEN.

Glömde att jag växlat ner samtidigt som jag bromsade, vilket resulterade i en ofrivillig powerweelie...

Men han lärde sig nog en läxa...

Förbannade jävla pensionärsjävlar som ska ut i trafiken i gäng! Och i samma bil!:mad:

ch_yzf

Sporthojsnörd
Gick med
14 Jan 2005
Hoj
Yamaha Thunderace, Gammelhonda
En jävla surgubbe, med tillhörande sällskap i en jävla cittra, bestämde sig för att köra ut framför mig i en jävla korsning!!!

Som tur var jag beredd. Såg han på långt håll, Kom för en gång skull i laglig hastighet(90). Riksväg, han kör ut ca 30m innan jag är framme. Tvärbromsar trycker på tutan blinkar med hljus!
INGEN REAKTION. VA FAN GUBBJÄVEL!!!:mad:
Får tuppjuck, gasar upp jämte, han gaggar med de andra som förvånat glor på mig.
Drar fullvarv för att väcka IDIOTEN.

Glömde att jag växlat ner samtidigt som jag bromsade, vilket resulterade i en ofrivillig powerweelie...

Men han lärde sig nog en läxa...

Förbannade jävla pensionärsjävlar som ska ut i trafiken i gäng! Och i samma bil!:mad:

Tyvärr är det nog så att allt surgubben kommer ihåg är "den dä jävla motorcyklisten..." som även körde för hårt... (hur skulle han annars hunnit ifatt mig och förbi?) Och sen skrämde livet ur gubben ännu till... För i gubbens lilla bubbla så var det så det gick till...:crash
men jag håller med dig, det känns mycket bättre av att få vifta och hyta med näven, fastän resultatet kanske i slutändan inte var det tänkta.

Last edited:

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
Biljävlafuckohelveten på ringen. Är de inte sjukt ivägen, och vägrar släppa en hoj...så kraschas det hejvilt och drälls med olja och dödar åktid.

Fuckon.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Biljävlafuckohelveten på ringen. Är de inte sjukt ivägen, och vägrar släppa en hoj...så kraschas det hejvilt och drälls med olja och dödar åktid.

Fuckon.

Ja, en del dagar blir det inte mer än ett varv varannan timme. :gnissla

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Trampade på något rejält vasst i vattnet igår. Insåg inte hur djupt det skurit förrän jag kom upp.
Man vet att det är illa när man måste peta tillbaka grejer som hör hemma innuti kroppen.

Tror nån nerv eller viktig blodåder blivit skadad för stortån känns permanent avsomnad. Svårt att stödja på foten utan att såret spricker upp och det blir blod över hela golvet. Blev hemskickad från jobbet för jag hade svårt att gå.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Jag har kört 4000+ mil med min pendlarbil till jobbet utan incident. Nu skulle en vän till fruntimmret flytta sagda bil från hennes arbetsplats då dom iscensatte hennes möhippa. En(1) meter kom våpet innan hon hade kört in i en annan bil. Krökt fjäderben, skev undre länkarm, buckla i skärmen mm, mm, mm.

Jävla fruntimmer....

Last edited:

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Jag blev trängd vid 7 vid vägarbetet vid Sollentuna av pucko som gena igenom vägarbete så jag fick välja betongvägg eller bil. Tar gärna emot info då jag svimmade

Kul att sitta rullstol resten av sommaren med höger ben fot och arm opererade. ..

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag har kört 4000+ mil med min pendlarbil till jobbet utan incident. Nu skulle en vän till fruntimmret flytta sagda bil från hennes arbetsplats då dom iscensatte hennes möhippa. En(1) meter kom våpet innan hon hade kört in i en annan bil. Krökt fjäderben, skev undre länkarm, buckla i skärmen mm, mm, mm.

Jävla fruntimmer....

Hur fan får man upp tillräckligt med momentum på så kort distans att man kröker hjulupphängningar?
Inte fan kan man vara försiktig då inte?

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Hur fan får man upp tillräckligt med momentum på så kort distans att man kröker hjulupphängningar?
Inte fan kan man vara försiktig då inte?

Jag är själv mkt förvånad. Men då fjädern ligger dikt an mot innerskärmen, och undre länkarmen är tydligt bulig/vikt, så måste dte ha tagit väldigt illa. Gissningsvis med fullt rattutslag, och god fart, in i nästa bil. Vilken var min kommande frus systerdotters, som inte fick en skråma. Måste ha träffat rätt hårt med däckets anliggningsyta mot kofångaren. Typ. :(

Nu hade jag även den gamla pendlarbilen helförsäkrad, så det löser sig ju. Men inte utan en självrisk på 3k, och en jävla massa krabb.

Dessutom 3:e självrisken på ett par veckor, då mina tjejer(barn) haft sönder både vindrutan och en dörr på den "riktiga" bilen. :(

Fruntimmer alltså...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är själv mkt förvånad. Men då fjädern ligger dikt an mot innerskärmen, och undre länkarmen är tydligt bulig/vikt, så måste dte ha tagit väldigt illa. Gissningsvis med fullt rattutslag, och god fart, in i nästa bil. Vilken var min kommande frus systerdotters, som inte fick en skråma. Måste ha träffat rätt hårt med däckets anliggningsyta mot kofångaren. Typ. :(

Nu hade jag även den gamla pendlarbilen helförsäkrad, så det löser sig ju. Men inte utan en självrisk på 3k, och en jävla massa krabb.

Dessutom 3:e självrisken på ett par veckor, då mina tjejer(barn) haft sönder både vindrutan och en dörr på den "riktiga" bilen. :(

Fruntimmer alltså...
Den var alltså rätt vek den bilen isf?

Åfan, om man sku ta och bli bög? :3freak

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90

Fruntimmer alltså...
Men det är väl självklart att frugans vän pyntar självrisken?

Wwax

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2009
Hoj
09 Kawasaki Z1000
Jag blev trängd vid 7 vid vägarbetet vid Sollentuna av pucko som gena igenom vägarbete så jag fick välja betongvägg eller bil. Tar gärna emot info då jag svimmade

Kul att sitta rullstol resten av sommaren med höger ben fot och arm opererade. ..
Huvva där åker man varje vardag till och ifrån jobbet... :gnissla

Krya på dig eller hur man nu säger och hoppas du inte får allt för jobbiga mediciner och åtminstone kan dricka pilsner.

Maestro

Ny medlem
Gick med
23 May 2007
Hoj
Engelskt och japanskt
Vaknade med ett brak inatt. Det visade sig att ena katten hade hoppat upp på högtalaren, antagligen för att komma åt palmbladen för att spy. Högtalare i golvet och ljusstake och glas bord i tusen bitar. Klockan fyra på morgonen.

Tassade sömndrucken omkring för att inspektera skadorna och självklart fick man glassplitter i fotsulan...
Plockade upp bitarna, dammsög och inspekterade eventuella kattskador och sen var det dags att ta sig till jobbet.

När jag kom hem från jobbet tog jag tag i foten. Det tog mig en timme att få bort glassplittret som inte var större än ett saltkorn men gjorde ont som satan. Nu känns det som man har ett öppet sår efter allt köttande med pincetten :gnissla

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Ingengörerna på Honda var fullkomliga jävla idioter på 80talet.
Varför i helvete gör man en motor så att man måste plocka ner den i beståndsdelar istället för att bara lyfta av cylinder när man behöver byta en rutten kolvring? "Våra motorer är så bra så de går inte sönder" DET GÖR DE TAMIGFAN VISST DET! TITTA BARA!

Någon som vill byta kolvar o ringar på en lillviffer för så lite pengar som möjligt?

Alternativt: Någon som vill köpa en NC24? Kan tänkas behöva lite meckande innan den är riktigt sig själv igen, men nybesiktigad är den!

Last edited:

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
Den var alltså rätt vek den bilen isf?

Åfan, om man sku ta och bli bög? :3freak

EN V40 2.0T.

Så ja. Dom är väl byggda i Holland om jag inte minns helt fel, med renault-motorer. :hihi

Gräsrögare kan fan inte göra något riktigt...

Angående bögeriet så hade jag varit först i kön om det inte verkade så jävulskt läskigt att bli spetsad på en påle, eller hångla med någon med mustasch.

Tommy.exe

Världens bästa virus.
Gick med
12 Apr 2013
Hoj
Oooooolika.
2 liters-turbon är väl en volvo-motor?

Ja det kanske den är? Den kanske bara är 1,6 och 1.8 som renault byggde? Inte fan vet jag. :D

Grums! Jag jobbar med en riktig råtass sprungen ur Grums. :)

E*

Nej fehelvete, han är från Sunne. Men det är väl nästgårds?

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0