Blir sällan förbannad, men en sak som gjorde mig lite irriterad, om så bara för en liten stund, kan jag väl dela med mig av.
Jag och brorsan bestämde oss för att ta en dagstripp med hojarna idag. Färden skulle gå via småvägar upp till den kungliga hufvudstaden, där vi skulle ta en burgare och sedan leta oss hemåt igen. Eftersom vi hört mycket, både bra och dåligt, om Flippin Burgers så bestämde vi oss att de skulle få äran att servera oss lunch idag.
Efter 20 mil på krokiga vägar, och en oväntat kort stunds irrande i Stockholm, så anlände vi till slut till dagens mål, bara för att konstatera att de har semesterstängt.
Så där stod vi, två utsvultna gossar med svetten rinnandes längs ryggen och fick helt enkelt se oss besegrade.
Vi överlade en kort sekund om vi skulle leta på något annat hak att käka på, men luften gick liksom ur oss och även om det kändes lite snopet så bestämde vi att det enda rätta var att sätta sig på hojen och påbörja färden hemåt igen.
En sak som gör det hela ännu bättre är att brorsan gick in på deras hemsida igår för att kolla upp öppettiderna, och på något enormt begåvat vis lyckades han missa den jättestora bannern som berättar att de för tillfället har stängt för semester.