Idag är jag förbannad därför att...

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Hoj
Kawa er6 -06
Det sista jag hör på kvällarna och det första jag hör på morgnarna av min rumskompis är hans jävla fisar. Börjar gå en på nerverna....

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96
Besiktningstrubbel

Nu påminde du mig om en gubbe som bes. min Sierra för några år sedan.
Han glömde skjuta bak domkraften på lyften innan han körde av så en ljuddämpare fastnade och systemet slets isär. Han hade mage att säga: Det här får du nog ordna när du kommer hem!

I helvete att jag ska vrålade jag fullkomligt skitarg! Det där får du fixa medans jag tar en kaffe. Jag kör inte hem med bilen förrän du fixat det där.
Gubben slet rätt bra innan han inssåg att det var lönlöst och chefen fick komma ut. De fick betala ett nytt avgas till mig, men jag fick stå på mig för att få det.

Och nu blev jag förbannad igen för att jag suttit ännu en jävla natt i en satans Volvo FH12....ge mig en Scania R620 nu!!!!
Gonatt....

/Anders

pluttafia

LoTtA
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Kawazaki ZX7R -97+ några havremoppar
var och besiktade bilen idag.

Känner igen de där har varit med om precis samma sak!!:huvet Bilen va aldrig sej lik efter besiktningen!! slutade me att ja sålde den!
:6surkart

Va oxå å besiktade bilen igår!! Visst dock att 2 däck intre skulle gå igenom! va dock bara ett som inte gick igenom.. :D
Men de som gjorde mej mest förbannad va att mina NYBYTTA fjädrar inte gick igenom!! De va för korta!!! elle va fan de va!!!:machinegu
Såå jävla irriterad!!

fast ibland e de bra å va tjej när man besiktar! haha

Annars e ja bara asförbannad på min rygg som aldrig blir bra å ja får inte träna rida eller åka hoj (vilket ändå e lite kallt nu):död :ätapiller :galen :galen

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
summa summarum:

förstörda länkar och bussningar hela vänster sida, styrservon hackar och slirar.
sönderslagen främre del av avgasrör från gren t.o.m katalysator.
Weightleveller'n söndertryckt
(har till uppgift att hissa upp och ner på fjädringen vid tung last mm)
Automaten vägrar att växla ordentligt, hoppar mellan växlarna på konstant varv och hastighet.

kommer att få lägga minst 7 kkr för att bara laga skiten igen.

första och absolut sista gången jag besiktar där kan jag säga.

eftersom det är en "sån där" institution så antar jag att det bara är att tacka och ta emot.

Vilka jävla idiotjävlar!

Prata med folk som sitter över dom och kräv att dom ersätter dig på något sätt. Förmodligen kommer du inte få ett öre om du inte kan bevisa att bilen var i ett annat skick innan du besiktigade bilen där. Men det är en principsak!

Kör italiensk rosthög själv och skulle någon jewla Alfa-hatare till besiktningsman få för sig att börja misshandla den vet jag inte vad jag skulle ta mig till!

Varför sa du inte åt honom att sluta upp med det han höll på med?
Hellre att ha betalat några hundra och åka till en annan besiktning än att få bilen demolerad.

:mad: :mad:

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Idag är jag förbannad därför att skolan glömt att publicera informationen om att dagens dugga i histologi även omfattade embryologi på den officiella anslagstavlan där all information skall publiceras. Istället hade man delgivit eleverna på en icke obligatorisk lektion jag givetvis inte hade besökt....:mad:

Resultatet blir troligen nära full pott i histologi men knappt några rätt på embryologin:huvet

jrh

det är nåt djuriskt med att pissa ute
Gick med
17 Sep 2007
Hoj
szr660
Idag är jag förbannad därför att skolan glömt att publicera informationen om att dagens dugga i histologi även omfattade embryologi på den officiella anslagstavlan där all information skall publiceras. Istället hade man delgivit eleverna på en icke obligatorisk lektion jag givetvis inte hade besökt....:mad:

Resultatet blir troligen nära full pott i histologi men knappt några rätt på embryologin:huvet
ett embryo, flera embryon? ett rätt! :pannkyss

själv är jag förbannad för att varenda skithus på det här stället har förorenats av någon jävla idiot med kaffemage; förmodligen har aset influensa och har därmed smittat hela jävla arbetsplatsen. PLUS att jag nu konsekvent vägrar att skita på samma toalett som den här idioten, för det vore verkligen som att be om en veckolång kaskad av spyor och rännskita. skit. :huvet :huvet

nämnde jag att jag är skitnödig? :gnissla :näsblod

Rillooo

Guest
Och nu blev jag förbannad när jag läser om Svensk Bilprovning i tråden.
Jag har bara dåliga erfarenheter av den instansen.

Köpte en hoj nån gång i början på -90 talet som var en import från Spanien (KLR 600).
Skulle inte få den godkänd utan papper från generalagenten som dom naturligtvis inte lämnade ut, det spelade ingen roll att det fanns likadana cyklar i affären....summa sumarum : jag var in sammanlagt 6ggr och vid varje tillfälle var jag tvungen väga skiten för 170kr/gång (den vägde alltid lika mycket) nån liter soppa hit å dit.

Var nära på att ge upp då jag träffade en gammal kompis som var polare med stationschefen ...han pratade lite med honom och det kom då fram att man kan få tillämpa något som kallades lättnadsregeln. Denna regel innebar att personal på SBP själva fick avgöra om hojen var i trafiksäkert skick , vilket den var och VIPS 7:e gången gillt och jag var igenom...sedan dess har jag lite svårt för SBP :näsblod

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Man skall alltid ha hjälmen med sig så man kan dela ut en Araiskalle..mycket effektivare..i ABSOLUT NÖDFALL kan man utdela en Shoeiskalle..:tungan

Dumt att bloda ner hjälmen för en sådan grej, pannan är hård och håller för det mesta. Jag lyckades skalla en badrumsdörr en gång och jag trodde att skiten skulle spricka (dörren) men sedan visade det sig att den var massiv. Även min skalle, blev bara lite röd men hade ont i tån efter att jag hade snubblat vilket resulterade i skallningen...

Jo, men är man lika tjockskallig som Dee_cati behövs ingen hjälm. :hihi

:mad:

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Överklaga? Besiktningsmannen ska ha en eloge för att han fick bort ännu ett fordlik från våra vägar.

Fyfan, jag skäms för att säga att du har så jävla rätt. Det var dessutom en automatare vilket gör saken ännu värre om det inte hade skett.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Vilka jävla idiotjävlar!

Prata med folk som sitter över dom och kräv att dom ersätter dig på något sätt. Förmodligen kommer du inte få ett öre om du inte kan bevisa att bilen var i ett annat skick innan du besiktigade bilen där. Men det är en principsak!

Kör italiensk rosthög själv och skulle någon jewla Alfa-hatare till besiktningsman få för sig att börja misshandla den vet jag inte vad jag skulle ta mig till!

Varför sa du inte åt honom att sluta upp med det han höll på med?
Hellre att ha betalat några hundra och åka till en annan besiktning än att få bilen demolerad.

:mad: :mad:
Ja, det är ju givetvis SBP:s fel att du har en skithög till bil.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Tja, nu vet inte jag, men mitt lik till SAAB från 88 har gått igenom skakmaskinen alla år utan att någonting har tagit skada, fast nu går det nog inte en gång till, för nu känns det som om hela bakaxeln är lös...

Men prova ska jag!

samhainie

Guest
Tja, nu vet inte jag, men mitt lik till SAAB från 88 har gått igenom skakmaskinen alla år utan att någonting har tagit skada, fast nu går det nog inte en gång till, för nu känns det som om hela bakaxeln är lös...

Men prova ska jag!

Klart den går igenom, nu pratar vi Saab :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept