Idag är jag förbannad därför att...

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Last edited:

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88
Väldigt lite av det du skriver stämmer med Bilprovningens kontrollplan, min bedömning är att du åker runt i en råttsoffa och ljuger fett i ditt inlägg.

och min bedömning är att du inte vet vad du pratar om.

Vad för anledning skulle jag ha att ljuga ihop nåt sånt här?
Finns ju gott om bilprovare som är mer eller mindre ökända för att paja vissa märken av fordon.

För övrigt ogillar jag starkt att bli kallad lögnare, oavsett om det händer på ett forum eller ej.

Nu vet jag inte vad du valmers har för krångel egentligen, men du verkar ju sannerligen ha gott om pissiga dagar att vädra om iaf.

P.s hörde med konsumentombudet och det verkar ganska kört att få rätt i en sån här fråga.. tyvärr, bara att betala och besiktiga nån annanstans var svaret.

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Jag är lite kinkig för jag halkade mitt på gågatan i mina nya knähöga ashalkiga stövlar och skrapade upp tunnstrumpor och knät. For upp en raket och naturligtvis hade alla sett det..försökte linka därifrån med stort hål i både strumpbyxan och mig och se cool ut men skrubbsår gör lika ont nu som när man var 4 :uuuäääähhhhhh

Men som tur var så träffade man lilla mamma på Claes Ohlsson 3 minuter senare som bjöd på en stor stark och lite moderstjärlek och vips så var det inte så farligt längre :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
och min bedömning är att du inte vet vad du pratar om.

Vad för anledning skulle jag ha att ljuga ihop nåt sånt här?
Finns ju gott om bilprovare som är mer eller mindre ökända för att paja vissa märken av fordon.

För övrigt ogillar jag starkt att bli kallad lögnare, oavsett om det händer på ett forum eller ej.

Nu vet jag inte vad du valmers har för krångel egentligen, men du verkar ju sannerligen ha gott om pissiga dagar att vädra om iaf.

P.s hörde med konsumentombudet och det verkar ganska kört att få rätt i en sån här fråga.. tyvärr, bara att betala och besiktiga nån annanstans var svaret.
Ett annat bra trick är ju att aldrig äga en Ford.

Stuntrider

Stunt!!!!
Gick med
27 Sep 2006
Hoj
Stunthoj
Fortfarande lite förbannad sen helgen, Min polare var här och vi drack lite...och jag är alltid inloggad på SH och då har han skapat en j*vla massa trådar tydligen...:mad: Det gör han aldrig mer om hoppas jag...

Dominator-Rocks

Guest
Fortfarande lite förbannad sen helgen, Min polare var här och vi drack lite...och jag är alltid inloggad på SH och då har han skapat en j*vla massa trådar tydligen...:mad: Det gör han aldrig mer om hoppas jag...

Var du så pass full så du inte märkte att din kompis satt och skapade en j*vla massa trådar ?

In that case så kan du väll vara förbannad på dig själv istället!

Jansen

Långsam
Gick med
9 Oct 2003
Hoj
ZX7R -96

Skitbra bilar. :tummenupp Jag besiktade min vinter-Sierra förra onsdagen. Blankt papper.
Veckan innnan besiktigade jag min 9-3 Aero. Nedslag på handbromsen....:näsblod

Och ja, jag är sur efter ytterligare en natt i Volvojäveln....en natt till sen är jag ledig en vecka-tja-la-la-la-la! :pannkyss

/Anders

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Hoj
VifferWaffe -88

Eller så håller man sig borta från folk, verkar mest vara annat folks göranden som får bilfan att haverera

Man lär sig ju meka iaf :tummenupp

p.s

förbannad för att jag har blivit riktigt grisförkyld... fasen också har inte råd med sånt här.

pps.

jag tycker om fordon med lite karaktär och personlighet, att man alltid har nån oljefläck på sig och skit under naglarna gör inte mig nåt.
d.s

Last edited:

LeeRoy

Fh Fh Fh
Gick med
18 Oct 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -96
var och besiktade bilen idag.

ok tänkte jag, däcken fram får jag nog en tvåa på, men resten är ju fixat...

men neeee då.

jag har aldrig sett maken till brutal misshandel på en bilprovning i mitt liv. :mad:

gubben var väl en manisk fordhatare som de flesta idioter verkar vara.

"låter det inte lite från avgasröret??"
-tacka fan för det, det är ju en v6-a.
"måste kolla" (han tar fram yxan och slår med den spetsiga änden rakt framför kat-en 10-15 slag på samma ställe)

"nu ska vi se då"
- jag undrar va fan han pysslar med..
(gubben sätter sig i bilen, kör iväg med bilen till en annan hall och när jag hittar dit så är det ett nöt till som står under bilen och slår medans den första gubben bokstavligt fullvarvar bilen) :gnissla

då var det plötsligt en tvåa på avgasläckage.. "NÄHÄ"

vidare till o kolla hjullager o sånt..

den helvetesmaskin som de spände fast bilen i har jag aldrig sett användas förut.
de krokade fast samtliga stag och lyfte hela bilen i stagen och satte igång nåt program som fick bilen att kastas runt som om man legat på en grusväg från 40-talet i 150blås.
man kunde riktigt höra hur bärarmar och länkage började skramla efter ett par minuter.

:mad: nu började jag undra om jag kommit till demonteringen istället för bilprovningen.

nästa steg i denne mans hatiska planer mot min bil var tydligen att rasera drivlinan och framvagnen totalt...

sagt och gjort gubben körde ut med bilen och drog en bombrepa runt huset i säkert 5 minuter , under tiden kunde man höra hur han satt och gjorde kickdowns och brutalmisshandlade styrningen lite till :gråta

in i en större hall med bilen, jag följde tätt efter denna gång..

då sätter sig gubbtjyven och rycker i handbromsen och slänger i Driven (automat) med fullgas! :( för att sedan fortfarande med gas slänga i backen..
han höll på så flera gånger fram och tillbaka..

efter en stund stack han ut huvet och frågade en annan gubbe om det inte var nåt som lät underifrån..
(gubbe 2 ställde sig under och gubbe 1 gjorde om proceduren fast etter värre)

Det var nog i detta stadiet jag hade blivit karmosinröd i ansiktet, spänd som en fjäder och tänkte "en gång till så spänner jag fast DIG i skakmaskinen"

de bägge kom då fram till att länkarna var slut!!

nämen oj då..

summa summarum:

förstörda länkar och bussningar hela vänster sida, styrservon hackar och slirar.
sönderslagen främre del av avgasrör från gren t.o.m katalysator.
Weightleveller'n söndertryckt
(har till uppgift att hissa upp och ner på fjädringen vid tung last mm)
Automaten vägrar att växla ordentligt, hoppar mellan växlarna på konstant varv och hastighet.

kommer att få lägga minst 7 kkr för att bara laga skiten igen.

första och absolut sista gången jag besiktar där kan jag säga.

eftersom det är en "sån där" institution så antar jag att det bara är att tacka och ta emot.

SERIÖST??? :va säker du inte borrat hans dotter eller nått :va

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det skall jag också skylla på när jag burit mig dumt åt.
Kan jag kopiera texten och använda i vart annat inlägg?

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Skitbra bilar. :tummenupp Jag besiktade min vinter-Sierra förra onsdagen. Blankt papper.
Veckan innnan besiktigade jag min 9-3 Aero. Nedslag på handbromsen....:näsblod

Och ja, jag är sur efter ytterligare en natt i Volvojäveln....en natt till sen är jag ledig en vecka-tja-la-la-la-la! :pannkyss

/Anders

Hade en skit-Sierra under studietiden. Först åkte avgaset. Helt ok då det är en förbrukningsvara. Sen byttes alla bromsar efter nedslag på besiktning. Hel ok då de är en förbrukningsvara. Sen packade motorn ihop (efter runt 18' mil). Mindre ok. Bytte den och bytte samtidigt kopplingen som borde hålla längre än 18' mil men som var helt slut. Därefter byttes bromsrör, vindruta (inte Fordens fel iofs), tank. Svetsade efter varje besiktning som gav minst 2 rost-tvåor (+ naturligtvis något annat skit som var fel/trasigt). Hade bilen i 5 mardrömsår. Ingen mer Ford på min gård. Basta!

Dominator-Rocks

Guest
För att jag drog i på moppen i fredags :huvet :huvet

Har legat hemma sen dess,knappt kunnat gå:huvet

Satan
!

Jaja imorn skall jag jobba iaf!

pluttafia

LoTtA
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Kawazaki ZX7R -97+ några havremoppar
Är förbannad på hundarna som käkat upp ett par skor, papper, påse med kattsand.. å varit på hemtelefonen!! detta på 1½timme!!! snacka om att man va hysteriskt vansinnig när man kom hem!! :mad: :mad: :mad:

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
För att min tinnitus är värre och för att min rygg gör så ont att jag inte kan böja den :(

Jo jag vet att de finns nån annan som har de värre än mej men detta är ju om mej och inte nån annan :)

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024