var och besiktade bilen idag.
ok tänkte jag, däcken fram får jag nog en tvåa på, men resten är ju fixat...
men neeee då.
jag har aldrig sett maken till brutal misshandel på en bilprovning i mitt liv.
gubben var väl en manisk fordhatare som de flesta idioter verkar vara.
"låter det inte lite från avgasröret??"
-tacka fan för det, det är ju en v6-a.
"måste kolla" (han tar fram yxan och slår med den spetsiga änden rakt framför kat-en 10-15 slag på samma ställe)
"nu ska vi se då"
- jag undrar va fan han pysslar med..
(gubben sätter sig i bilen, kör iväg med bilen till en annan hall och när jag hittar dit så är det ett nöt till som står under bilen och slår medans den första gubben bokstavligt fullvarvar bilen)
då var det plötsligt en tvåa på avgasläckage.. "NÄHÄ"
vidare till o kolla hjullager o sånt..
den helvetesmaskin som de spände fast bilen i har jag aldrig sett användas förut.
de krokade fast samtliga stag och lyfte hela bilen i stagen och satte igång nåt program som fick bilen att kastas runt som om man legat på en grusväg från 40-talet i 150blås.
man kunde riktigt höra hur bärarmar och länkage började skramla efter ett par minuter.
nu började jag undra om jag kommit till demonteringen istället för bilprovningen.
nästa steg i denne mans hatiska planer mot min bil var tydligen att rasera drivlinan och framvagnen totalt...
sagt och gjort gubben körde ut med bilen och drog en bombrepa runt huset i säkert 5 minuter , under tiden kunde man höra hur han satt och gjorde kickdowns och brutalmisshandlade styrningen lite till
in i en större hall med bilen, jag följde tätt efter denna gång..
då sätter sig gubbtjyven och rycker i handbromsen och slänger i Driven (automat) med fullgas!
för att sedan fortfarande med gas slänga i backen..
han höll på så flera gånger fram och tillbaka..
efter en stund stack han ut huvet och frågade en annan gubbe om det inte var nåt som lät underifrån..
(gubbe 2 ställde sig under och gubbe 1 gjorde om proceduren fast etter värre)
Det var nog i detta stadiet jag hade blivit karmosinröd i ansiktet, spänd som en fjäder och tänkte "en gång till så spänner jag fast DIG i skakmaskinen"
de bägge kom då fram till att länkarna var slut!!
nämen oj då..
summa summarum:
förstörda länkar och bussningar hela vänster sida, styrservon hackar och slirar.
sönderslagen främre del av avgasrör från gren t.o.m katalysator.
Weightleveller'n söndertryckt
(har till uppgift att hissa upp och ner på fjädringen vid tung last mm)
Automaten vägrar att växla ordentligt, hoppar mellan växlarna på konstant varv och hastighet.
kommer att få lägga minst 7 kkr för att bara laga skiten igen.
första och absolut sista gången jag besiktar där kan jag säga.
eftersom det är en "sån där" institution så antar jag att det bara är att tacka och ta emot.