Idag är jag förbannad därför att...

R5+1

Guest
SH-psykologer sökes

Blir så jävla lessen och arg varje gång jag läser inlägg där det klankas ner på kvinnor. Blir ännu mer arg på mig själv eftersom jag verkar ta åt mig.

Jag har gått igenom några förhållanden där jag gjort allt för att passa in och vara till lags. Jag har strävat efter att vara och bete mig så som killarna säger är bra. Det har ofelbart slutat med att de blivit skitaggro på mig, skällt och bråkat, allt är fel vad jag än gör och sen tar förhållandet slut.
Är det att de fått makt över mig och inte klarar av det?
Ljög de om hur de ville att tjejer ska vara?
Hur ska en flickvän vara egentligen för att killar ska va nöjda?

Jag har kört bil och hoj många år och anser mig vara över medel i förmåga att hantera dessa. Jag har lyckats skrämma många killar när de varit passagerare och jag kört "så jävla fort" eller "ska man lägga hojen sådär mycket". I trafiken träffar jag närapå dagligen på stolpskott bakom ratten, både kepsgubbar och PMS-kärringar. Jag har lärt mig hantera andra trafikanter till den grad att jag väldigt sällan blir arg över deras beteende. I stället förutser jag det allra mesta genom att ha ett brett och långt blickfält. Jag beter mig ödmjukt och låter folk klåpa sig, på lagom avstånd. De kanske bara har en dålig dag, har ju alla då och då.
Så varför ska jag ta åt mig när det gnälls på kärringar bakom ratten?
Är det min fars förtryck som lever kvar och spökar runt min självkänsla än idag?

Tacksam för (ärliga) svar. :Bugar

Thyg0d

One by one, the penguins steal my sanity
Gick med
22 Jul 2006
Hoj
Suzuki GSX 1300 R -99 BMW G650 XMoto
Fråga1: Var dig själv.. förändrar man sig så får ju inte den andra parten vad han såg från början..

Fråga2: Hade det varit en gubbe i keps så hade mitt inlägg varit fyllt av gubbjävel istället.. :)

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Min beställning av drivpaket som kanske inte hinner komma innan nästa vecka.
Och jag håller på att organisera en fem-timmars tur med massa kompisar.

La beställningen i måndags morse. IDAG! får jag veta att det är försenat. Det skulle skickats igår.

:arg

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Hoj
-
Blir så jävla lessen och arg varje gång jag läser..

Enkelt, var dig själv bara. Punkt.

Hoppas du inte tog åt dig av det jag skrev.
Som jag skrev i sista meningen, idioter är idioter oavsett hur dom ser ut.
Har dom inbyggt könsorgan eller utanpåliggande spelar ingen roll. :)

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Blir så jävla lessen och arg varje gång jag läser inlägg där det klankas ner på kvinnor. Blir ännu mer arg på mig själv eftersom jag verkar ta åt mig.

Jag har gått igenom några förhållanden där jag gjort allt för att passa in och vara till lags. Jag har strävat efter att vara och bete mig så som killarna säger är bra. Det har ofelbart slutat med att de blivit skitaggro på mig, skällt och bråkat, allt är fel vad jag än gör och sen tar förhållandet slut.

Jag har kört bil och hoj många år och anser mig vara över medel i förmåga att hantera dessa. Jag har lyckats skrämma många killar när de varit passagerare och jag kört "så jävla fort" eller "ska man lägga hojen sådär mycket". I trafiken träffar jag närapå dagligen på stolpskott bakom ratten, både kepsgubbar och PMS-kärringar. Jag har lärt mig hantera andra trafikanter till den grad att jag väldigt sällan blir arg över deras beteende. I stället förutser jag det allra mesta genom att ha ett brett och långt blickfält. Jag beter mig ödmjukt och låter folk klåpa sig, på lagom avstånd. De kanske bara har en dålig dag, har ju alla då och då.
Är det min fars förtryck som lever kvar och spökar runt min självkänsla än idag?

Man behöver ingen vagina för att vara en kärring.

Förmodligen har du dålig självkänsla.
Till på köpet har de flesta svårt för att säga vad de tycker/ge komplimanger till människor som känns för perfekta.
Träffar man en tjej som är snygg (det är du) intelligent (vet jag inget om), händig (?) och dessutom kör hoj bra, så känner åtminstonde jag mig lite blyg och står mest och mumlar med lantmännenkepsen neddragen över öronen.
På något vis så uppfattar man ofta sådana personer som sprättiga.
Trots att de ofta blivit sådana på grund av dåligt självförtroende.
Tragiskt.
Kanske behöver du dämpa duktighetssträvandet och erkänna dina brister för både dig själv och andra?
Om det nu är så.
Jag känner ju inte dig.

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Min högst ovetenskapliga och antagligen politiskt inkorrekta erfarenhet är att det finns 2 typer av människor, om man hårddrar det hela.
Den ena typen av människor ser ett halvfullt glas medans den andra typen ser ett halvtomt.
Den ena typen ser ett hinder och funderar på hur man kommer över/runt det, den andra typen backar och funderar på hur ont det kommer göra att ta konsekvenserna för ett failure och framförallt vems fel det var.
Den ena typen låter skiten rinna av och garvar åt det, den andra typen tar åt sig och går hem och gråter.
Den ena typen får sin vilja igenom, den andra typen undviker alltid konfrontationer.
Den ena typen slår tillbaka på skolgården, den andra typen blir för alltid mobbade.
Den ena typen är en fighter, den andra typen är alltid ett offer.

Med viljestyrka kan man välja själv vilken av dessa typer man vill vara. Vissa har det naturligt, andra får kämpa för det.
Vilken av dom är du?

tikki

STREETFIGHTERS STOCKHOLM
Gick med
16 Jun 2006
Hoj
VFR 800
Med största sannolikhet väljer du samma killar om och om igen. Prova att välja någon som det inte står skitstövel på i pannan. Det märker man ganska fort vilken typ dom är, även om det kan vara svårt att erkänna det för sig själv när man är kär

Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000

Lång fråga kort svar; Var ärlig mot dej själv, det vinner DU på i längden. Som nån skrev, om du ändrar dej för att passa in försvinner DU. Ingen trivs då, inte ens DU!

Louize

Älgen
Gick med
23 Jun 2008
Hoj
Yamaha XJ6
Kankse inte förbannad men jävligt irriterad, för att jag glömde av att jag fick en kallelse till tandläkarjeffeln för några veckor sedan... skulle vart där imorse...:huvet:huvet:huvet Där rök några hundralappar bara för att de har gett mig en tid som jag inte ens bett om. :(

R5+1

Guest
Var dig själv.. . :)
Enkelt, var dig själv bara. Punkt. :)
Den ena typen av människor ser ett halvfullt glas medans den andra typen ser ett halvtomt.
Med viljestyrka kan man välja själv vilken av dessa typer man vill vara. Vissa har det naturligt, andra får kämpa för det.
Vilken av dom är du?
Med största sannolikhet väljer du samma killar om och om igen. Prova att välja någon som det inte står skitstövel på i pannan. Det märker man ganska fort vilken typ dom är, även om det kan vara svårt att erkänna det för sig själv när man är kär
Lång fråga kort svar; Var ärlig mot dej själv, det vinner DU på i längden. Som nån skrev, om du ändrar dej för att passa in försvinner DU. Ingen trivs då, inte ens DU!
Tack alla för svar! Ni har så rätt, såklart. :tummenupp
Förmodligen har du dålig självkänsla.(...)Kanske behöver du dämpa duktighetssträvandet och erkänna dina brister för både dig själv och andra?
Särskilt tack till Skrotnisse. Insiktsfullt! :näsblod :Bugar
Förromtiden gått i väggen pga detta visa-mig-duktig-beteende. Gör det pga dålig självkänsla. Vilken i sin tur sprungit ur barndom med ständigt förtryck.:död
Tur man blev vuxen och fick köpa sig en hoj. :banana

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Tittar ut över en helt stilla Mälaren och tar en pilsner. Varför då så förbannad? Jag e ju ensam här..
Man blir förbannad.

Gick med
29 Sep 2007
Hoj
NC30
Idag försvinner 25kw-begränsningen och prövotiden på kökortet. En dag som jag länge trånat efter, en dag som jag fällt tårar över i frustration för att den aldrig velat komma. Och nu sitter jag här på D-day, 50 mil från hojen och antagligen förmodligen ingen möjlighet att köra förens till våren. Livet är orättvist ibland:gråta

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Idag försvinner 25kw-begränsningen och prövotiden på kökortet. En dag som jag länge trånat efter, en dag som jag fällt tårar över i frustration för att den aldrig velat komma. Och nu sitter jag här på D-day, 50 mil från hojen och antagligen förmodligen ingen möjlighet att köra förens till våren. Livet är orättvist ibland:gråta
Åk och kör då och sluta gnälla? Jag bor i gbg och har hojen i skåne. Åker ofta ner, kör bana, och åker upp igen. Det går om man vill..

Ziarro

Highway To Hell
Gick med
15 May 2009
Hoj
Kawasaki zx6r

Sitter i samma sits själv. Är i Karlskrona, hojen står i Uppsala och imorrn åker jag till London för att spendera en månad på HMS Falken. Ska segla hela jävla vägen till Barcelona, satan vad jag kommer spy... :gnissla

R5+1

Guest
Skippa kisarna med trajbals ,spänstiga muskler och konstanta ryck i ögonbrynen! :tummenupp
Sikta mer på oss utan ambitioner och ett tråkigt leverne :yoparty
Jag brukar säga såhär: Kunde jag styra mina känslor skulle jag varit lyckligt gift sen länge!

F.ö. brukar jag inte ens falla för hunksen alla andra vill ha. För mig kan det räcka med nån liten gest, ett par ord eller nåt särskilt synsätt från nån liten fjant för att jag ska trilla dit. Om ni visste hur många gånger (oftast tjej-)kompisar sagt åt mig "Men Kicki, du kan ju få mycket bättre. Vad ska du med honom till???" Lika taskiga som onödiga kommentarer tycker jag.:gnissla
Så kan man inte styra sina känslor måste man tydligen vänta på att slumpen behagar avgöra åt ens fördel...? :(

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag brukar säga såhär: Kunde jag styra mina känslor skulle jag varit lyckligt gift sen länge!

F.ö. brukar jag inte ens falla för hunksen alla andra vill ha. För mig kan det räcka med nån liten gest, ett par ord eller nåt särskilt synsätt från nån liten fjant för att jag ska trilla dit. Om ni visste hur många gånger (oftast tjej-)kompisar sagt åt mig "Men Kicki, du kan ju få mycket bättre. Vad ska du med honom till???" Lika taskiga som onödiga kommentarer tycker jag.:gnissla
Så kan man inte styra sina känslor måste man tydligen vänta på att slumpen behagar avgöra åt ens fördel...? :(

Påstå att den finniga lilla glasögonormen med flottigt hår har kuk som en kattarompa, så blir de avundsjuka istället.

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*
Jag har gått igenom några förhållanden där jag gjort allt för att passa in och vara till lags. Jag har strävat efter att vara och bete mig så som killarna säger är bra.

För det första, du är en egen person, så "passa in och vara till lags" är knappast begrepp som ens bör existera i ett beskrivande av ett sunt förhållande.
Om du inte känner att du kan vara "ditt naturliga jag" med en snubbe, ja då har du valt fel man att ödsla din tid på, och att försöka "passa in och vara till lags" blir ju enormt destruktivt och till ingen nytta för någon.

Nu kanske jag låter lite sträng och krass, men sanningen är den att man själv också bär ett ansvar, man är sällan bara "ett offer".

Man gör både bra och dåliga val i livet, men fasna aldrig i offerrollen. Tyck inte synd om dej själv, då kan man sällan utvecklas och förändra sitt mönster. Givetvis får man vara ledsen när ett förhållande har tagit slut, men att måla ut sig själv till ett handfallet offer är inte lösningen.
Man måste också våga att kritisera sina egna beslut och inse att man själv faktiskt försatte sig/tillät sig bli försatt i en sådan situation man inte trivdes i. Försök inte måla ut en person till "the bad one" och den andre till ett "victim", utan båda är ju en del av ett dåligt förhållande baserat på falska premisser.

Försök istället tänka; vad gjorde jag i det förhållandet som inte var bra för mej och tänk över om du också ser ett mönster i de typer du dras åt...
Du kanske omedvetet dras till sk "svårare typer" för att bekräftelsen blir ännu större av att veta att du faktiskt "kan duga till" för en som har svårare att bli impad/nöjd?!
(Kanske din sturska far som spökar i bakgrunden och gör att du jagar bekräftelse på annat håll ist för att försäkra dej om att du verkligen duger till?)

För det andra, så är jag så sjuuuukt trött på att höra snubbar klaga på tjejer som kör dåligt, och har under min tid här på SH plöjt igenom otaliga trådar i ämnet :gnissla och nu blir jag inte ens arg lr upprörd längre.
Jag skrattar faktiskt och tycker det är roligt.
Att de är så inskränktsfulla, och att de öppet skyltar med sin idioti och fördomsfullhet. :pangihuve

Och en sista sak;
Sluta vänd ut-och-in på dej själv för en snubbe, det är aldrig värt det.
Och du, våga ställa krav! :fakta

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
För det första, du är en egen person, så "passa in och vara till lags" är knappast begrepp som ens bör existera i ett beskrivande av ett sunt förhållande.
Om du inte känner att du kan vara "ditt naturliga jag" med en snubbe, ja då har du valt fel man att ödsla din tid på, och att försöka "passa in och vara till lags" blir ju enormt destruktivt och till ingen nytta för någon.

Att vara sitt naturliga jag kan vara negativt om man är en svarta änkan eller kvinnomisshandlare, bara en poäng :D

dunderhonung

Vill ha en duke nu!!
Gick med
27 Sep 2007
Hoj
CBR 600 *såld*

Jag tycker du ska avgöra, ist för att sitta och vänta på slumpen. :jäs
Visst kan man inte "styra" sina känslor, men det är knappast det det handlar om, utan att förstå dem.
Att fundera ut hur man reagerar, och varför. Att kartlägga vad som får dej att må bra, och det som får dej att må piss.
Blir man mer medveten om sina val, om det så handlar om partners eller vänner, har man strörre chans att aktivt påverka sina relationer.
Dvs det finns ingen "magisk slump" som bara gör att Mr. Right helt plötsligt faller ner från himlen mitt framför dej när du står i bankomat-kön, utan du har i högsta grad makt över vem du vill bekanta dej närmare med...
Glöm aldrig det bruden. ;)

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...