Idag är jag förbannad därför att...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jobbar i hjällbo, tioårig flicka knivskuren igår vid skolan. Känns inget vidare att åka till jobbet idag.hoppas man får tag i den skyldige..,.

Jag såg det, och dessutom var väl gärningsmannen vuxen?

Dvs inte barns lek som gått fruktansvärt snett, utan medvetet dåd av vuxen, fyfan.

dMaN24

En sån där utlänning..
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Vi får se.
Vaknade försent, missade bussen. Fick lov att ta taxi.
27 euro istället för 3. Känns sådär, när man verkligen försöker spara pengar.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag hade glömt en oöppnad Loka i bilen i natt.

Det var -26

Nu luktar det kraftigt av Loka Hallon i min bil..

Glassplitter överallt, flaskhalsen låg på instrumentbrädan och i flaskhållaren stod en isflaska.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM
Jag såg det, och dessutom var väl gärningsmannen vuxen?

Dvs inte barns lek som gått fruktansvärt snett, utan medvetet dåd av vuxen, fyfan.

Har fortfarande modet på Nancy färskt i minne. I vanliga fall brukar jag gå rak i ryggen med håret svajande som mannen på ett lejon, igår kände man sig oerhört liten o rädd o trots alla poliser var/är man på helspänn..

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Inkompetensen hos vissa säljare förundrar mig... Noterade tidigare idag att mitt trådlösa bredband inte funkade som det skulle. Fick upp en anslutning helt ok, men så fort man försökte ladda en sida tog det stopp. Hade enligt modemet och datorn internetanslutning, men allt det praktiska surfandet/tankandet/hämtandet av email etc funkade helt enkelt inte. Ringde kundtjänst och fick tipset att ta det med personalen i närliggande butik för att kunna få så effektiv hjälp som möjligt, och travar således ner till butiken där följande dialog utspelar sig:
- Hej! Jag har problem med mitt trådlösa bredband *räcker fram dongeln*.
"Ja, det ser jag också" säger säljaren, och pekar stolt på usb-kontakten som är svagt böjd uppåt.
- Nejnej, sådär har den sett ut i över ett år och funkat felfritt. Råkade ställa datorn på bordet med dongeln på en bok så den blev lite böjd.
"Ja, nu är det ju inget som garantin täcker om du själv haft sönder modemet. Nytt kostar 200 spänn, billig lösning".
- Men, nej?... Alltså, modemet hars ett ut sådär i över ett år och det har funkat felfritt under hela den tiden. Det är bara idag det strular, och det har bara suttit i datorn under hela natten. Inget har hänt med det rent fyfiskt, felet måste vara något annat.
"Ja, du ser ju felet här" säger säljaren och pekar återigen stolt på den böjda kontakten.
- Men alltså, den har funkat i detta tillstånd hur länge som helst!
"Ja, du har väl haft tur att det hållit så pass länge då".
- Men alltså, inget annat har hänt med det. Jag har inte ens rört modemet, det är bara det att anslutningen plötsligt lagt av. Jag kan inte surfa, modemet lyser som det ska och det står att jag har både täckning och anslutning men inga sidor går att ladda.
"Ja, men kontakten är ju böjd. Då får den ingen kontakt och det är därför det inte funkar" Säger den nu märkbart irriterade säljaren.
- Men den har ju funkat hur bra som helst trots att den är böjd!?
"Ja, men du ser ju felet här!"

Har folk fel på öronen eller lyssnar de helt enkelt inte??:va Jävla luffare! :dummer :huvet :mad:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Säljare är fullkomligt okunniga om de produkter de säljer. Ingen vill betala en kunnig tekniker lönen som krävs, så man tar vad skit som helst och låtsas att de kan nåt.

Framförallt blir jag förvånad över deras obefintliga kapacitet att lyssna. Visst, från början är det väl en giltig teori att anta att modemet är trasigt när det ser ut som det gör (även om det inte ser så illa ut). Men när jag gång efter annan påtalar att det faktiskt fungerar perfekt trots sitt utseende och att felet bör vara något annat då det bara är idag det strular så kanske det är dags att formulera en ny teori? Men inte då...:rolleyes:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Bussgods i norrland kan dra åt helvete! Tagit dom över 1 vecka att frakta ett paket 5 mil....åt FEL håll dessutom! :mad:

Ungefär som när jag väntade hojdelar per bussgodspaket och det på dagen för den förväntade leveransen ringer en gubbe som med norrländskt uttal förkunnar att paketet nu finns att hämta i någon random håla som vid närmare undersökning visade sig ligga ungefär käpprätt åt helvete. Paketet hade skickats ungefär så många mil som det skulle, fast åt helt fel håll:D

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
"Nej tyvärr, han är hemma med sjukt barn idag".

Trevligt, enda dagen när man ringer för att det är VIKTIGT, så har ungen åkt på förkylning.

Man blir förbannad.

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Det har skaffats pingisbord och flipperspel i stora rummet bredvid, VEM gör så här egentligen? Dom kan ju lika gärna dra igång brandlarmet om man vill irritera folk. :4skrika

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA