Idag är jag förbannad därför att...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Om det är majoritetens åsikt kanske det ligger en del sanning I det iallafall? Det är inte upp till enskilda individer att avgöra om en annan individs sätt att agera är rätt eller fel, däremot kan jag tycks att det är en dum idé att uppehålla sig I ett sällskap där alla verkar tycka illa om en. Sånt gör man oftast bara för att provocera, och det tycker jag är en hyfsat meningslös sysselsättning.

I din värld är det alltid mobbningsoffrets fel? :hihi
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
I din värld är det alltid mobbningsoffrets fel? :hihi

nu är det ju dock skillnad på att vara ett oförtjänt offer för mobbning och att bete sig illa och få folk att tycka illa om en. Som mobbningsoffer är det väl i och för sig korkat att ständigt hänga efter sina mobbare... Men nej, det var inte så jag menade :) är man däremot den där ensamma skitstöveln som bara klampar in I ett rum där ett gäng kompisar har trevligt och förstör stämningen, då är det I allra högsta grad man själv som gör fel och då borde man ha självinsikt nog att inse att man inte är välkommen så att övriga kan få återgå till att ha trevligt :)

Igen, detta är andemeningen bakom det jag sagt och inte nödvändigtvis direkt applicerbart på något som händer eller inte händer på detta forum. Ingen nämnd, ingen glömd, ingen åsyftad.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Om man väljer att uppehålla sig i en lokal dit alla har tillträde får man finna sig i att man inte kommer att jubla så fort någon kommer in genom dörren.

Kan man inte hantera det är det kanske sin egen närvaro man ska tänka över.

nu är det ju dock skillnad på att vara ett oförtjänt offer för mobbning och att bete sig illa och få folk att tycka illa om en. Som mobbningsoffer är det väl i och för sig korkat att ständigt hänga efter sina mobbare... Men nej, det var inte så jag menade :) är man däremot den där ensamma skitstöveln som bara klampar in I ett rum där ett gäng kompisar har trevligt och förstör stämningen, då är det I allra högsta grad man själv som gör fel och då borde man ha självinsikt nog att inse att man inte är välkommen så att övriga kan få återgå till att ha trevligt :)

Igen, detta är andemeningen bakom det jag sagt och inte nödvändigtvis direkt applicerbart på något som händer eller inte händer på detta forum. Ingen nämnd, ingen glömd, ingen åsyftad.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Om man väljer att uppehålla sig i en lokal dit alla har tillträde får man finna sig i att man inte kommer att jubla så fort någon kommer in genom dörren.

Kan man inte hantera det är det kanske sin egen närvaro man ska tänka över.

Tja, folk blir ju utkastade från krogen om de beter sig som drägg... Varför skulle det inte gälla på ett forum?

Kan och kan, tycker bara att det är tråkigt när vissa får leva jävel bäst de vill till massans förtret bara för att man ska vara så jävla tolerant mot allt och alla. Man får behandla andra såsom man själv vill bli behandlad, beter man sig som en stövel kommer jag behandla folk som stövlar och inte som folk :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
De blir utslängda, kanske portade. Beter de sig vettigt när de kommer tillbaka får de vara kvar.


Som du tycker folk ska behandlas skulle vi ha en skylt på de som begått fel så vi kan fortsätta straffa dem i all evighet.

Tja, folk blir ju utkastade från krogen om de beter sig som drägg... Varför skulle det inte gälla på ett forum?

Kan och kan, tycker bara att det är tråkigt när vissa får leva jävel bäst de vill till massans förtret bara för att man ska vara så jävla tolerant mot allt och alla. Man får behandla andra såsom man själv vill bli behandlad, beter man sig som en stövel kommer jag behandla folk som stövlar och inte som folk :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
De blir utslängda, kanske portade. Beter de sig vettigt när de kommer tillbaka får de vara kvar.


Som du tycker folk ska behandlas skulle vi ha en skylt på de som begått fel så vi kan fortsätta straffa dem i all evighet.

Och vid upprepade brott mot ordningen så blir de permanent avstängda/utslängda, simple as that.

Ja, det tycker jag. Beroende på graden av brott. Men ja, åtminstone så länge som offret lider, helt klart :)

Inte alla förtjänar fler chanser. Vore jag småbarnsförälder skulle jag vara väldigt intresserad av att veta om min granne är dömd "före detta" pedofil, det skulle i allra högsta grad påverka hur nära jag skulle låta honom komma mina barn. Det tycker jag är helt rimligt.

Med ert resonemang kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar, de är ändå stiftade av en mäsnklig majoritete och majoriteten har ju uppenbarligen ingen rätt att döma individer oavsett hur "speciellt" denne beter sig. Mord? Det är ju bara en finurlig lösning på ett individproblem. Klart man inte borde straffas för det. Våldtäkt? Han ville ju bara ha uppmärksamhet, närhet och omtanke och tog helt enkelt för sig av detsamma. Det kan väl aldrig vara fel? Vilka är vi att döma honom? Nej, anarki och konsekvenslöshet åt folket. Det blir nog bra.
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Vid upprepade brott mot ordningen ja. De som beslutar är de som avgör när. Inte pöbeln.

Jag tycker småbarnsföräldrar borde vara intresserade av vilka som kommer nära deras barn oavsett straffregister.

Är inte pöbelns rätt att besluta om uteslutning närmre anarki än att låta utsedd beslutsfattare göra det?

Och vid upprepade brott mot ordningen så blir de permanent avstängda/utslängda, simple as that.

Ja, det tycker jag. Beroende på graden av brott. Men ja, åtminstone så länge som offret lider, helt klart :)

Inte alla förtjänar fler chanser. Vore jag småbarnsförälder skulle jag vara väldigt intresserad av att veta om min granne är dömd "före detta" pedofil, det skulle i allra högsta grad påverka hur nära jag skulle låta honom komma mina barn. Det tycker jag är helt rimligt.

Med ert resonemang kan vi ju lika gärna avskaffa alla lagar, de är ändå stiftade av en mäsnklig majoritete och majoriteten har ju uppenbarligen ingen rätt att döma individer oavsett hur "speciellt" denne beter sig. Mord? Det är ju bara en finurlig lösning på ett individproblem. Klart man inte borde straffas för det. Våldtäkt? Han ville ju bara ha uppmärksamhet, närhet och omtanke och tog helt enkelt för sig av detsamma. Det kan väl aldrig vara fel? Vilka är vi att döma honom? Nej, anarki och konsekvenslöshet åt folket. Det blir nog bra.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vid upprepade brott mot ordningen ja. De som beslutar är de som avgör när. Inte pöbeln.

Jag tycker småbarnsföräldrar borde vara intresserade av vilka som kommer nära deras barn oavsett straffregister.

Är inte pöbelns rätt att besluta om uteslutning närmre anarki än att låta utsedd beslutsfattare göra det?

Sant, men beslutsfattarna är tillsedda av och agerar åt "pöbeln". Eller ska, snarare.

Förvisso, men jag hade nog varit mer skeptisk mot en dömd pedofil än mot gemene man. Oskyldig tills motsatsen bevisats och allt det där du vet.
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vad det är intresserar mig inte. Hur folk hanterar det intresserar mig.

Ja, men dom hanterar det som om Kim Jong-il stod framför dom och berättade att han vunnit SM i damhandboll 4 år i rad.

För dom som inte förstod så betyder det att dom hanterar det dåligt. :glömdet
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Om man väljer att uppehålla sig i en lokal dit alla har tillträde får man finna sig i att man inte kommer att jubla så fort någon kommer in genom dörren.

Kan man inte hantera det är det kanske sin egen närvaro man ska tänka över.

Om du hade fått samma PM som en del andra så är jag tveksam till att du haft samma inställning.

Lite som att hänga med Hitler (om han inte skjutit sig själv) så länge han slutar skicka folk till koncentrationsläger.

(Jag har också helt oförklarligt fått PM, det var dock bara konstigt.)

Men men, jag löser problemet genom att inte svara, så är inte förbannad över det. Däremot är jag förbannad över att jag känner på mig att knöböjsracket kommer att vara upptaget när jag kommer till gymet :4skrika
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag är dock inte tveksam.


Jag vet inte exakt vad som sagts i PM precis som många andra.
Att hänga på dem är lite som att hänga på de som säger att Hitler lever.


Om du hade fått samma PM som en del andra så är jag tveksam till att du haft samma inställning.

Lite som att hänga med Hitler (om han inte skjutit sig själv) så länge han slutar skicka folk till koncentrationsläger.

(Jag har också helt oförklarligt fått PM, det var dock bara konstigt.)

Men men, jag löser problemet genom att inte svara, så är inte förbannad över det. Däremot är jag förbannad över att jag känner på mig att knöböjsracket kommer att vara upptaget när jag kommer till gymet :4skrika
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jaja, det är ju för fan värre än i en hönsgård här just nu och det gör mig förbannad :mad:
Starta en ny tråd eller ta det via pm, inga andra här vill läsa om er nemesis och dennes pm eller vad ni nu babblar om.

Seså, säg förlåt och utgå :4skrika
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Jaja, det är ju för fan värre än i en hönsgård här just nu och det gör mig förbannad :mad:
Starta en ny tråd eller ta det via pm, inga andra här vill läsa om er nemesis och dennes pm eller vad ni nu babblar om.

Seså, säg förlåt och utgå :4skrika

Såja! Bäst att farbror tänker på blodtrycket :såjaponken
 

rhavin

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2010
Ort
gbg
Hoj
z1000sx
tog en tjuv på bar gärning på jobbet idag är förbannad för att killen kastade bort sin utbildning (ligger en skola vägg i vägg) pga av en sketen gps som han tog ur min firma bil ännu mer förbannad blir jag för att jag har lite dåligt samvete för att han blir av med sin chans till utbildning och jobb hur fan går det ihop :mad:
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
tog en tjuv på bar gärning på jobbet idag är förbannad för att killen kastade bort sin utbildning (ligger en skola vägg i vägg) pga av en sketen gps som han tog ur min firma bil ännu mer förbannad blir jag för att jag har lite dåligt samvete för att han blir av med sin chans till utbildning och jobb hur fan går det ihop :mad:

En liten elak funktion som benämns samvete, när man väl börjar kunna dra streck mellan punkter är den ett h-e.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
tog en tjuv på bar gärning på jobbet idag är förbannad för att killen kastade bort sin utbildning (ligger en skola vägg i vägg) pga av en sketen gps som han tog ur min firma bil ännu mer förbannad blir jag för att jag har lite dåligt samvete för att han blir av med sin chans till utbildning och jobb hur fan går det ihop :mad:

Hur drog du alla de där slutsatserna? Grabben blir väl knappast utkickad från skolan för det där?

Bra att du tog honom, det kanske får honom att tänka efter lite framöver och faktiskt kanske slutar som en god samhällsmedborgare.
 
Gick med
2 Jul 2009
Ort
Hägersten
Hoj
2003 Yamaha XJR 1300
Förbannad då jag för andra gången glömt hemnycklarna på jobbet och kommer på det efter 1 timmes t-bana till hemplan och står o gräver i fickorna... Nu sitter jag på tunnelbanan in mot stan igen och kommer sova på en lokal fotoklubb ikväll istället.. Jobbet har jag inte "fysisk" access till efter 19 och inte en käft som skulle kunna vara på plats har jag något nummer till. Detta förståss när man äntligen ställt sig skithungrig vid hissen och inte vill annat än laga lite käk och se en film i godan ro, men fan heller. Dessutom skulle jag ha packat inför en londonresa imorron kväll och som jag skulle åka direkt till arlanda för efter jobbet, istället måste jag sätta mig på t-banan tidigare och åka tur-o-retur för att packa och stressa in till stan igen...

Jävla skit.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top