Idag är jag förbannad därför att...

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Jag förstår bara inte vad en persons nationalitet har med något att göra? Är mordet mer eller mindre tragiskt beroende på vilken nationalitet mördaren eller offret har?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag förstår bara inte vad en persons nationalitet har med något att göra? Är mordet mer eller mindre tragiskt beroende på vilken nationalitet mördaren eller offret har?

Nu var det ju mer frågan om inställningen till barn, inte huruvida det var tragiskt eller mindre tragiskt.

Det kan ju inte komma som en chock att, om man kommer från en miljö där man t.ex regelmässigt "värvar" småbarn till soldater, man har en annorlunda syn på deras värde?

Påstår inte att så är fallet, men för att tydliggöra vad ni egentligen diskuterar.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

Du förstår inte, nej.
Om du bemödar dig om att läsa längre bak i tråden vad jag skrev och varför, så kanske det klarnar.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Problemet är snarare inkonsekvensen i rapporteringen, tex vet alla att Hagamannen heter Niklas. Färre vet vad Viking Line våldtäktsmännen heter, de rapporterades dessutom som "svenska" när ingen i själva verket hade svenskt medborgarskap. (Ett av otaliga exempel).

För övrigt, om inte nationaliteter är intressant - är kön och ålder det?

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Problemet är snarare inkonsekvensen i rapporteringen, tex vet alla att Hagamannen heter Niklas. Färre vet vad Viking Line våldtäktsmännen heter, de rapporterades dessutom som "svenska" när ingen i själva verket hade svenskt medborgarskap. (Ett av otaliga exempel).

Jag är mest intresserad av vilken tröja mördaren hade på sig. För vem vill tillhöra samma modegrupp som en mördare liksom? Skulle kunna resultera i värsta bloggfailen.

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Hoj
-

Jag tycker att Malmö får väldigt mycket skit i media. Man kan väl utelämna geografin. Det spelar väl ingen roll var det hänt. Likaså hur det hänt, det triggar andra att göra likadant. Fler bomber, raketgevär, knivskärningar och skottskador. Avlidna är en sak, men svårt skadade? Patientsäkerheten kan ju utökas och även gälla när etablerade media inte går ut med identiteten.
Då räcker det med rubriken:
Drygt en död
Resten spelar ingen roll, vi har svårt att hantera sanningen.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag är mest intresserad av vilken tröja mördaren hade på sig. För vem vill tillhöra samma modegrupp som en mördare liksom? Skulle kunna resultera i värsta bloggfailen.

Ja, Lacoste lackade ju ur och ville förbjuda brejvik (visst fan var det han?) att bära deras skjortor under rättegången tex.

Tomas72

Medlem
Gick med
6 Jul 2014
Hoj
Ducati Monster 821; Suzuki KingQuad 500 AXi
F*n det regnar igen, och jag som skulle ut o åka lite Ducce o provköra också...

Jaja, får se hur det ser ut imorgon eller på Tisdag...

:huvet :huvet :(

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hem och hem.. det bor oskyldiga folk där också (även om det förmodligen inte är många) och det är ju synd om dom skulle brinna upp inatt för vad nån annan som uppenbarligen är värd mer än svenska liv har gjort. För en plats i paradiset?

Visst finns det hotbild.
Men om det blir en "rasistattack" så blir det förmodligen ett gäng eparaggare som åker dit och skriker lite, kanske följt av enklare handgemäng.
Det kommer att få mer pressuppmärksamhet än kniveriet.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Visst finns det hotbild.
Men om det blir en "rasistattack" så blir det förmodligen ett gäng eparaggare som åker dit och skriker lite, kanske följt av enklare handgemäng.
Det kommer att få mer pressuppmärksamhet än kniveriet.

Lite bränder säljer lösnummer.
Eparaggarna kanske kan få betalt av pressen för att hetsa, som skitungarna i husby. Om nån råkar dö klirrar det i nån annans kassa. Jävla mysigt samhälle.
Tack gode gud att jag inte sätter barn till världen i den här efterblivna soppan..

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Jag väntar med att tro på det tills det kommer från en säkrare källa. :tummen

ImageUploadedByTapatalk1439351491.825633.jpg

2 personer är döda, minst en av dem halshuggen, av åtminstone en asylsökande från Eritrea som vi inte får skicka tillbaka.
Reaktionen? Ikea ska se över hur de ska göra med knivarna, och polisen måste fundera på hur de rapporterar om det hela så inte media skriver något som kan verka främlingsfientligt, då kan ju någon bli kränkt.

Jag vill spy. Nog nu.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...