Idag är jag förbannad därför att...

Eniac

Hojåkare i exil
Gick med
13 Sep 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
ja det vore najs... :(
Samma sak med den lokala återvinningsstationen, den ser fan ut som en soptipp i Bangladesh.
Folk sorterar alltså sin skit i olika byttor hemma, och åker med det till en återvinningsstation, men faller liksom på målsnöret och strör sin skit på marken där?
Dessutom kör dom dit skit som inte ska lämnas där, bildäck, spillolja i hink, en soffa osv...
Tar man Bangladescher till sverige, så tar de med sig bangladesch...
 

sportbike

moderator
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
no
På väg ut från gymmet skulle jag säga "ha en bra dag" till tjejen i repan.
Precis innan dörren smällde igen kläckte jag ur mig "krya på dig"

Törs jag gå dit imorrn? :död:död:död
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Hängde ut grenar över körfältet på väg hem från jobb idag, såg inte skiten förrän det var för sent.
Resulterade i repor över hela sidan över framhjulet, motorhuven och hela jävla A stolpen.
På min 1 månad gamla bil... :huvet

Blir till att knalla bort till kommunhuset och se om där finns ett brevinkast eller något man kan pissa i.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hängde ut grenar över körfältet på väg hem från jobb idag, såg inte skiten förrän det var för sent.
Resulterade i repor över hela sidan över framhjulet, motorhuven och hela jävla A stolpen.
På min 1 månad gamla bil... :huvet

Blir till att knalla bort till kommunhuset och se om där finns ett brevinkast eller något man kan pissa i.
Prova spad från surstömming, det hällde någon in i en springa på skatteverket i Vbg för några år sedan, efter 2 veckor så bilades golvet marmor plattor bort o ett spärrskickt målades innan ny beläggning av klinker lades in..
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Vet inte om jag ska skratta eller vara förbannad men vissa säljare som fått en svans av nyttiga idioter har verkligen förstört huvudet på folk.

Idag i en facebookgrupp så frågar en kille med nyinköpt crosshoj om han kan åka ut på crossbanan trots att han inte skickat in sina dämpare för omshimsning. Jag undrade först om han var sarkastisk gentemot alla tyckare och profeter i grupper som predikar att varenda tomte måste skicka in fjädringen för att få hojen körbar. Men baserat på inläggen i tråden var han nog fullt seriös.
Tråden fullkomligt dignade av råd från Hillbillysar, några sitter på sin cross med gummistövlar utanför sin lagård, någon andra äksperter ser ut att väga 130 kg och kör på sanddyner i öknen. Och konsensus är att jo, nog kan vår vän ta ut hojen på banan men han borde nog skicka in fjädringen ändå.

Så en kille som knappt kan köra och ännu mindre lärt sig hur man ställer in sin fjädring tror inte han kan ta sin original hoj till banan för att han blivit lurad av en rad andra idioter som inte heller vet hur skruvarna på dämparen fungerar.

Kul för de som tjänar pengar på att shimsa fjädring men sorgligt för sporten när de skapar illusionen av att sporten är dyrare än vad den behöver vara.

Den här killen verkar ha köpt en ny 2022a så han har väl råd men profeterna lurar ju även folk med hojar för $ 2-3000 att de måste lägga stora pengar på att modifiera fjädringen.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Vet inte om jag ska skratta eller vara förbannad men vissa säljare som fått en svans av nyttiga idioter har verkligen förstört huvudet på folk.

Idag i en facebookgrupp så frågar en kille med nyinköpt crosshoj om han kan åka ut på crossbanan trots att han inte skickat in sina dämpare för omshimsning. Jag undrade först om han var sarkastisk gentemot alla tyckare och profeter i grupper som predikar att varenda tomte måste skicka in fjädringen för att få hojen körbar. Men baserat på inläggen i tråden var han nog fullt seriös.
Tråden fullkomligt dignade av råd från Hillbillysar, några sitter på sin cross med gummistövlar utanför sin lagård, någon andra äksperter ser ut att väga 130 kg och kör på sanddyner i öknen. Och konsensus är att jo, nog kan vår vän ta ut hojen på banan men han borde nog skicka in fjädringen ändå.

Så en kille som knappt kan köra och ännu mindre lärt sig hur man ställer in sin fjädring tror inte han kan ta sin original hoj till banan för att han blivit lurad av en rad andra idioter som inte heller vet hur skruvarna på dämparen fungerar.

Kul för de som tjänar pengar på att shimsa fjädring men sorgligt för sporten när de skapar illusionen av att sporten är dyrare än vad den behöver vara.

Den här killen verkar ha köpt en ny 2022a så han har väl råd men profeterna lurar ju även folk med hojar för $ 2-3000 att de måste lägga stora pengar på att modifiera fjädringen.

Så där är det ju med allt, hur många behöver 7 extra hästar ur en sporthoj egentligen?
Är det värt 20-30 kkr och förlorade garantier?

Eller skulle dom pengarna lagda på bättre däck och bandagar ha gjort mer för hastigheten?
(för att inte tala om att däck och bandagar är säkerhetshöjande, mer effekt är inte det)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Så där är det ju med allt, hur många behöver 7 extra hästar ur en sporthoj egentligen?
Är det värt 20-30 kkr och förlorade garantier?

Eller skulle dom pengarna lagda på bättre däck och bandagar ha gjort mer för hastigheten?
(för att inte tala om att däck och bandagar är säkerhetshöjande, mer effekt är inte det)
Plus att om många av oss åt mindre skräpmat skulle vikt/effektförhållandet bli bättre alldeles gratis.

Mig själv inkluderat. Men ack vad friterad potatis på pizza är gott, för man kan ju inte leva på öl allena. ?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Plus att om många av oss åt mindre skräpmat skulle vikt/effektförhållandet bli bättre alldeles gratis.

Mig själv inkluderat. Men ack vad friterad potatis på pizza är gott, för man kan ju inte leva på öl allena. ?
Inte säker på att jag håller med där.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Plus att om många av oss åt mindre skräpmat skulle vikt/effektförhållandet bli bättre alldeles gratis.

Mig själv inkluderat. Men ack vad friterad potatis på pizza är gott, för man kan ju inte leva på öl allena. ?

Ehh, vad menar du nu?
Potatis doppad i essentiell olja har väl närmast medicinska egenskaper?

Och öl är ju bara nyttiga ingredienser i...

Nämen en 20 tusen på trim är ju egentligen inte så dyrt ändå, och någon ska väl köpa dom där kraftigaste fjädrarna till motorcyklar också
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ehh, vad menar du nu?
Potatis doppad i essentiell olja har väl närmast medicinska egenskaper?

Och öl är ju bara nyttiga ingredienser i...

Nämen en 20 tusen på trim är ju egentligen inte så dyrt ändå, och någon ska väl köpa dom där kraftigaste fjädrarna till motorcyklar också
20 papp är tre av min hoj.
Med soppa.

Just sayn....
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jo samma här, men det betyder ju bara att vi måste lägga ännu mera på trim...
Kanske det, satt nyss och funderade på att jag kört hoj i över halva livet.
Och att jag nu har den tröttaste hojen sedan den första. (moppe borträknat)
Den är ungefär lika trött som min gamla TZR 125'a.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Dekaler löser allt.

20220604-151941.jpg
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top