Sossepriser är ju inget nytt, det har vi haft i en jävla massa år. Det som är nytt är att sosseidioterna nu äntligen tycker sig ha funnit en syndabock att skylla på, och tragiskt nog så tror vissa på dem...Den så kallade nyordslistan presenterades på tisdagsmorgonen. Ett av orden för 2022 är ”Putinpriser” men ”sossepriser” finns inte med listan.
Jooo, kom igen nu Förklara nu för oss okunniga hur det är Putins fel att bensinpriset gått upp med sisådär 100% och elpriserna med över 1000% under de senaste åtta åren av rödgrönt bajsEdit.
Äh, vad fan. Jag orkar inte ge mig in i det.
Har inte du tillräckligt med saker du stör dig på utan att du ska behöva söka gräl där det inte är nödvändigt?Jooo, kom igen nu Förklara nu för oss okunniga hur det är Putins fel att bensinpriset gått upp med sisådär 100% och elpriserna med över 1000% under de senaste åtta åren av rödgrönt bajs
Du underskattar mitt sosseförakt, det finns få saker som stör mig så mycket som sosseidioter Miljöpartister är någonstans där uppe, men de är åtminstone färre. Säg som det är nu, du är bara bitter för att du inte gillar det faktum att du är medskyldig till eländetHar inte du tillräckligt med saker du stör dig på utan att du ska behöva söka gräl där det inte är nödvändigt?
Tyvärr, du får leta vidare på annat håll.Du underskattar mitt sosseförakt, det finns få saker som stör mig så mycket som sosseidioter Miljöpartister är någonstans där uppe, men de är åtminstone färre. Säg som det är nu. Du är bara bitter för att du inte gillar det faktum att du är medskyldig till eländet
Om du hade kött på benen så skulle du väl inte ha några problem att förklara hur ni på något sätt är utan skuld och allt är Putins fel? Men det är väl jobbigt att behöva ta ansvar antar jag. Ni är ju inte direkt kända för att vara överdrivet bra på att medge att ni hade fel...Tyvärr, du får leta vidare på annat håll.
Nu drar du en väldig massa slutsatser ur tomma luften, och varför skulle jag ens vara intresserad att diskutera med någon som redan på förhand bestämt sig för vilka åsikter jag har? Att du dessutom redan nu börja kasta ur dig förolämpningar känns bara lågt och helt obefogat.Om du hade kött på benen så skulle du väl inte ha några problem att förklara hur ni på något sätt är utan skuld och allt är Putins fel? Men det är väl jobbigt att behöva ta ansvar antar jag. Ni är ju inte direkt kända för att vara överdrivet bra på att medge att ni hade fel...
Har jag bestämt mig för vilka åsikter du har? Vad jag vill minnas så är det väl ändå du som frivilligt talat om vilken sida du står på.Nu drar du en väldig massa slutsatser ur tomma luften, och varför skulle jag ens vara intresserad att diskutera med någon som redan på förhand bestämt sig för vilka åsikter jag har? Att du dessutom redan nu börja kasta ur dig förolämpningar känns bara lågt och helt obefogat.
Jag har inga problem med dig och jag tror säkert vi skulle komma bra överens i verkliga livet, men nu känner jag att det är dags för dig att backa och tänka dig för. Som jag skrev behöver man inte söka gräl där det inte finns något att hämta.
Har jag bestämt mig för vilka åsikter du har? Vad jag vill minnas så är det väl ändå du som frivilligt talat om vilken sida du står på.
Jag söker inte gräl, jag efterfrågade en förklaring. Det lät som att du ansåg dig ha något att tillföra i debatten, men sen försökte du slingra dig med undanflykter som "orkar inte" och "har du inget bättre för dig än att starta bråk?". Jag bad dig bara utveckla resonemanget att Putin på något sätt skulle ligga bakom den massiva prisökningen på el och drivmedel som pågått under många år av sossestyre trots att hans krig inte ens pågått i ett.
Att obekväma sanningar svider kan väl inte jag rå för, om du tar det som en förolämpning när jag påtalar sånt som är sant så säger det väl allt som behöver sägas...
Om ditt redigerade inlägg inte handlade om diskussionen i fråga så har jag svårt att se varför du bemödar dig med att skriva ett inlägg bara för att påtala att du inte orkar ge dig in i den, eller varför du reagerade som du gjorde när jag bad dig utveckla... Men ok, vi säger väl så.Varför ska jag utveckla ett resonemang som jag inte har någon åsikt om?
För att få slut på dina spekulationer om vad mitt redigerade inlägg handlade om så kan jag nämna att det inte hade ett jävla dugg med Putin att göra. Det är du som dragit de slutsatserna helt på egen hand. Att jag nu påpekat att jag inte är intresserad att diskutera politik med dig har alltså inget med mitt raderade inlägg att göra.
Du får ha precis vilka fördomar du vill om mig, men jag är inte intresserad att diskutera dem med dig. Skillnaden mellan dig och mig verkar till största del bestå i att jag har full förståelse för att människor har olika åsikter om vissa saker, och för mig är det helt okej.
Hade jag kunnat radera inlägget helt och hållet så hade jag gjort det, men av någon anledning gick inte det. Kanske för att jag surfade från telefonen?Om ditt redigerade inlägg inte handlade om diskussionen i fråga så har jag svårt att se varför du bemödar dig med att skriva ett inlägg bara för att påtala att du inte orkar ge dig in i den, eller varför du reagerade som du gjorde när jag bad dig utveckla... Men ok, vi säger väl så.
Nej nej, ok då. Men du får väl ändå medge att det kanske inte jättekonstigt att folk tror att man ger sig in i den för stunden aktuella diskussionen som trådens senaste x antal inlägg handlar om om man nu skriver något som man sen tar bort med kommentaren "Äh, vad fan. Jag orkar inte ge mig in i det"? Framförallt inte om man dessutom väger in tidigare diskussioner, då känns det ännu mer sannolikt att det var just den diskussionen du var på väg att ge dig in i... Och du hade ju faktiskt kunnat förklara redan i ditt första svar till mig att du pratade om något helt annat, istället för att ducka vidare Men ok, då ber jag om ursäkt om jag drog en felaktig (om än inte särskilt långsökt) slutsats.Hade jag kunnat radera inlägget helt och hållet så hade jag gjort det, men av någon anledning gick inte det. Kanske för att jag surfade från telefonen?
Och jag skrev inte att jag inte orkade ge mig in i diskussionen om Putin eller sossar eller vad ditt inlägg nu handlade om. Jag kände att mitt inlägg riskerade att dra igång en annan diskussion och det var det jag inte orkade ge mig in i, för att vissa saker är inte värda den energin de tar.
Hade det varit ett svar på ditt inlägg så hade du varit citerad.
Ingen större fara skedd. Önskar dig ett gott nytt år. ?Nej nej, ok då. Men du får väl ändå medge att det kanske inte jättekonstigt att folk tror att man ger sig in i den för stunden aktuella diskussionen som trådens senaste x antal inlägg handlar om om man nu skriver något som man sen tar bort med kommentaren "Äh, vad fan. Jag orkar inte ge mig in i det"? Framförallt inte om man dessutom väger in tidigare diskussioner, då känns det ännu mer sannolikt att det var just den diskussionen du var på väg att ge dig in i... Men ok, då ber jag om ursäkt om jag drog en felaktig (om än inte särskilt långsökt) slutsats.
Varför skulle inte det gå? Finns en knapp också för detta. Jag surfar bara på telefonen, med stavfel som följd. Jag vill här, i all blygsamhet, poängtera att jag spikat språkdelen på högskoleprovet och det är en strikt fysisk inkompabilitet som orsakar detta fenomen.Hade jag kunnat radera inlägget helt och hållet så hade jag gjort det, men av någon anledning gick inte det. Kanske för att jag surfade från telefonen?
Ja, nu när jag kollar på telefonen så ser jag att alternativet att radera finns alldeles intill valet "Redigera". Måste ha varit antingen blind eller jävligt trött igår helt enkelt.Varför skulle inte det gå? Finns en knapp också för detta. Jag surfar bara på telefonen, med stavfel som följd. Jag vill här, i all blygsamhet, poängtera att jag spikat språkdelen på högskoleprovet och det är en strikt fysisk inkompabilitet som orsakar detta fenomen.
Går även att radera hela inlägget tecken för tecken, inklusive det citerade, eller markera och ta bort.
Eller, högst hypotetiskt och i all välmening, om du istället för att leverera ickesvaret "Har inte du tillräckligt med saker du stör dig på utan att du ska behöva söka gräl där det inte är nödvändigt?" helt enkelt bara hade påtalat att du pratade om något helt annat där och då... Hindsight is 20/20, och för det krävs inga glasögonJa, nu när jag kollar på telefonen så ser jag att alternativet att radera finns alldeles intill valet "Redigera". Måste ha varit antingen blind eller jävligt trött igår helt enkelt.
Tänk vad mycket enklare min morgon varit om jag bara haft glasögonen på mig igår kväll. ?
Nu ska inte du komma här och påpeka helt rimliga saker. Du vet att det inte är så vi jobbar.Eller, högst hypotetiskt och i all välmening, om du istället för att leverera ickesvaret "Har inte du tillräckligt med saker du stör dig på utan att du ska behöva söka gräl där det inte är nödvändigt?" helt enkelt bara hade påtalat att du pratade om något helt annat där och då... Hindsight is 20/20, och för det krävs inga glasögon
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|