Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
P3 kl 15 typ, långresa och hade barnen med i bilen och då får man höra nåt frågeprogram för yngre och de läser upp frågan "Hur gör bögar när de älskar?", lite felvald tidpunkt för den typen av fråga tyckte jag iallafall, men jag var snabb på att byta till CD-skivan som låg i.
Nått med svullo? :rofl

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Morgonpasset går ju att lyssna på. Resten är ren dynga på p3
Jag har ungefär 15 min i bilen till jobbet. Det händer rätt ofta att någon av programledarna på Morgonpasset börjar berätta något som hänt dem redan när jag startar resan men ändå hinner de inte berätta klart innan jag parkerar på jobbet pga att de andra avbryter och pratar i munnen på varandra.

Jag tror jag blivit för gammal för P3.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Karlavagnen låter bekant...
Men alla "ringa in" program verkar dra till sig konstiga människor.
Hos Karlavagnen sållas det rejält innan man kommer ut i radion, först kommer man till en sluss där man berättar om programpunkten och är det intressant så blir man uppringd av programchefen som också ska göra sin bedömning.
Sen är det 50% chans att man på nytt blir uppringd och får komma ut i radion, där det tycks vara lag på att säga " tack för ett bra program "
Föredrar själv dansk radio på grund av bättre musik.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Skulle jag ha svårt att stå ut med en stunds tystnad i bilen så kör jag spotify, då känner man i alla fall idioten som har valt musiken....

Eller så kan man köra en sån där "Spotify gissar" lista om man känner sig äventyrlig.

Var det Pandora där man matade in lite låtar man gillade och sedan spelade den dom låtarna och liknande?
Den var faktiskt riktigt bra på att hitta nya saker man kunde lyssna vidare på

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Skulle jag ha svårt att stå ut med en stunds tystnad i bilen så kör jag spotify, då känner man i alla fall idioten som har valt musiken....

Eller så kan man köra en sån där "Spotify gissar" lista om man känner sig äventyrlig.

Var det Pandora där man matade in lite låtar man gillade och sedan spelade den dom låtarna och liknande?
Den var faktiskt riktigt bra på att hitta nya saker man kunde lyssna vidare på
Pandora? Låten Saturday Night.

Där hon i videon står och piffar till sig framför spegeln.

Nä, inte riktigt min musik ens då. Men vi hade MTV hemma...

Edit: Vid närmare eftertanke hette honnog Whigley, eller liknande.

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Jag tänkte på musiktjänsten på nätet som hette Pandora, inte gruppen.

Den föreslog liknande låtar som man hade lyssnat på, ofta från helt okända grupper, och algoritmen var riktigt jäkla träffsäker.

Jag tror den byggde helt och hållet på vad folk skippade eller la till i sina listor, så det var riktiga människor som finslipade den

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj

Whigfield hette hon. Vet det eftersom jag blev en aning förvånad när hon dök upp i en av Spotify's automatiska listor för något halvår sedan. Den låten sticker ut lite i sällskapet, om man säger så.

Spotify tidskapsel.jpg

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Whigfield hette hon. Vet det eftersom jag blev en aning förvånad när hon dök upp i en av Spotify's automatiska listor för något halvår sedan. Den låten sticker ut lite i sällskapet, om man säger så.

Spotify's automatiska listor promotar väl mest dom som har betalat mest?

Det förefaller ofta som förslagen är dragen ur röven IAF, så jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att Spotify skeppet håller på att sjunka, kanske inte helt, men ett par bordplankor.

Igår slog jag igång spotify när jag skottade snö, och det var tre reklamsnuttar, en låt, tre reklamsnuttar, så till den milda grad att jag blev förvånad efter en timme när den spelade två låtar i rad...
(nej, jag betalar inte längre för Spotify, så mycket använder jag det inte)

Jag har tidigare betalat tillfälligt för spotify när jag ska ut och resa, för att kunna ha offline musik, men det slutar med att jag glömmer att säga upp det i ett helt år sen.

Jag har sett i affärer att dom säljer "Spotify-refill" är det någon som vet hur det funkar?

Köper man en viss mängd lyssningstid, eller köper man tillgång i en vecka och det tar slut oavsett om man lyssnar eller inte?

Bonzo

Gick med
20 Jan 2008
Hoj
Spotify's automatiska listor promotar väl mest dom som har betalat mest?

Det förefaller ofta som förslagen är dragen ur röven IAF, så jag ser ingen annan förklaring.

Jag tror att Spotify skeppet håller på att sjunka, kanske inte helt, men ett par bordplankor.

Igår slog jag igång spotify när jag skottade snö, och det var tre reklamsnuttar, en låt, tre reklamsnuttar, så till den milda grad att jag blev förvånad efter en timme när den spelade två låtar i rad...
(nej, jag betalar inte längre för Spotify, så mycket använder jag det inte)

Jag har tidigare betalat tillfälligt för spotify när jag ska ut och resa, för att kunna ha offline musik, men det slutar med att jag glömmer att säga upp det i ett helt år sen.

Jag har sett i affärer att dom säljer "Spotify-refill" är det någon som vet hur det funkar?

Köper man en viss mängd lyssningstid, eller köper man tillgång i en vecka och det tar slut oavsett om man lyssnar eller inte?
Jag har Spotify snurrandes mest hela dagarna så det skulle vara som kinesisk vattentortyr om jag inte hade ett reklamfritt konto.

På vilket sätt skulle de vara på nedgång? De är alldeles för stora och jag har svårt att se att något annat skulle kunna ersätta dem. Och även om jag fortfarande köper musik i hårdvaruformat ibland så är det knappast normen idag.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har Spotify snurrandes mest hela dagarna så det skulle vara som kinesisk vattentortyr om jag inte hade ett reklamfritt konto.

På vilket sätt skulle de vara på nedgång? De är alldeles för stora och jag har svårt att se att något annat skulle kunna ersätta dem. Och även om jag fortfarande köper musik i hårdvaruformat ibland så är det knappast normen idag.
Kastade ett snabbt öga på deras finansrapport, de ser ut att växa rätt bra. Det finns *massor* med text om risker så de kan ha lite utmaningar att jobba med. Titta här för den som är intresserad, det ser ut att vara ett ovanligt intressant bolag för vad de gör.

Last edited:

Raderad medlem 51742

Guest
Spotify har ju satsat enormt mycket på tillväxt på bekostnad av lönsamhet. De är inte utan utmaningar, utifrån det jag hört från personer på insidan, särskilt inte nu när externt kapital blir dyrare och det blir svårt att fortsätta växa på det sättet. Samtidigt håller människorna i plånböckerna nu och då ryker många abonnemangstjänster eller så håller man sig med färre åt gången.

När marknaden vänder kan det ske snabba förändringar i denna typen av branscher. Jag skulle exempelvis inte bli förvånad om marken skakar rejält för Google i år, när AI förändrar spelplanen.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har inte tittat på några siffror, det var bara en känsla jag fick av att tjänsten känns sämre och sämre, och att dom just kickade 600 pers eller vad det var.

Men dom kanske har haft ett överflöd av anställda länge.

Mina enda interaktioner var när dom krashade ett fungerande API för min hemmabyggda AI högtalare/home asistent och inte hade någon bra förklaring på varför
Sedan skrotade jag hela projektet när min Raspberry4 överhettade sig till döds.
Så mycket använde jag inte AI högtalaren när inte Spotify funkade på den.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte tittat på några siffror, det var bara en känsla jag fick av att tjänsten känns sämre och sämre, och att dom just kickade 600 pers eller vad det var.

Men dom kanske har haft ett överflöd av anställda länge.

Mina enda interaktioner var när dom krashade ett fungerande API för min hemmabyggda AI högtalare/home asistent och inte hade någon bra förklaring på varför
Sedan skrotade jag hela projektet när min Raspberry4 överhettade sig till döds.
Så mycket använde jag inte AI högtalaren när inte Spotify funkade på den.
Jag anser att väldigt många IT-bolag är kraftigt övervärderade och att det pågår en marknadskorrigering för IT just nu.

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok

Man köper en viss tid, typ en månad eller tre månader.

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin