Idag är jag förbannad därför att...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Nordea ringde upp mig när de reagerade på att mitt kort drogs i Barbados.

Nu var jag på Barbados men uppskattar deras reaktion.

Köpte en bil en gång och eftersom säljaren mötte upp på Arlanda gjorde vi affären på banken där.

Det räckte inte med att legitimera mig, min ”bankman” från hemmabanken ringde också upp och frågade om allt var OK. Och det var det ju. Uppskattas!

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På SVT rapporterade dom om snökaoset i stockholm, det är ju alltid roligt att se talanglösa människor försöka köra bil på snö med dubblösa däck, så jag kollade klippet.

En bit in i klippet filmade dom en parkerad Voi, snön nådde inte ens över däcket...

Voi voi, vilket snökaos...

voivoi.png

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Elräkningen kom idag... Tredje månaden på raken med sjuka pengar per kWh. Vi minskar förbrukningen bit för bit, men snart har vi inget mer att stänga av eller ändra på utan att det allvarligt påverkar.
Tacksam ändå över bergvärmen, för annars hade det varit sju resor värre.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
På SVT rapporterade dom om snökaoset i stockholm, det är ju alltid roligt att se talanglösa människor försöka köra bil på snö med dubblösa däck, så jag kollade klippet.

En bit in i klippet filmade dom en parkerad Voi, snön nådde inte ens över däcket...

View attachment 481678
Det är ganska lätt snö och blåsigt, speciellt i innerstaden. Men jag har skottat ett par ggr idag och det blir nog mer skottande. Enligt SMHI´s spåhens så ska nederbörden sluta kring trerycket.

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A

View attachment 481678

Parkeringsplatsen Efuran för 5 min sen *fniss*

20230308-121524.jpg

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Elräkningen kom idag... Tredje månaden på raken med sjuka pengar per kWh. Vi minskar förbrukningen bit för bit, men snart har vi inget mer att stänga av eller ändra på utan att det allvarligt påverkar.
Tacksam ändå över bergvärmen, för annars hade det varit sju resor värre.
3,89 kr/kWh blev det här inkl allt. Har rätt kass avtal på den valbara delen och straffades med överföringsavgift på 1,24 kr för att jag sänkt min förbrukning. 75 öre annars, priser inkl skatt.
3,55 kr/kWh utan abonnemansavgift och förvaltningsavgift.
Stinker.

Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
3,89 kr/kWh blev det här inkl allt. Har rätt kass avtal på den valbara delen och straffades med överföringsavgift på 1,24 kr för att jag sänkt min förbrukning. 75 öre annars, priser inkl skatt.
3,55 kr/kWh utan abonnemansavgift och förvaltningsavgift.
Stinker.
Jag landade på 4,24 med allt. De har varit usla på att förvalta priset (semi-bundet). Jag vet några som kört rörligt, dock ej timpris och som kommit billigare undan. Får se om det ordnar upp sig framåt våren. Just nu suger det rejält efter smockorna med 15+13+11 tusen i följd. Det är mycket skatt och avgifter på det...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Sorry, otydlig. Menade att han VAR bannad och surande under några år. Vet att han är tillbaka igen sen ett bra tag.

Swedie såg jag mycket riktigt ett inlägg från här om dagen, men när det var han som drev stället så fanns det alltid aktiva meddelande från honom.

Jag har tyvärr inte haft MC på ett bra tag så det har inte varit samma engagemang. Men, det är ändring på G, förhoppningsvis redan i år då jag flyttar till hus.

Förlorar dock massa pengar på lägenheten... och huset köpte jag dyrt. Så, "idag är jag förbannad" passar skriva här nu :D

Jag bevakar och ser över Sporthoj fortarande. Försöker hålla liv i det tekniskt mestadels. Jag ska inte som admin komma in o säga o tycka för mycket heller då det ibland hämmar diskussioner. Så det är medvetet jag håller mig "borta" också.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har tyvärr inte haft MC på ett bra tag så det har inte varit samma engagemang. Men, det är ändring på G, förhoppningsvis redan i år då jag flyttar till hus.

Förlorar dock massa pengar på lägenheten... och huset köpte jag dyrt. Så, "idag är jag förbannad" passar skriva här nu :D

Jag bevakar och ser över Sporthoj fortarande. Försöker hålla liv i det tekniskt mestadels. Jag ska inte som admin komma in o säga o tycka för mycket heller då det ibland hämmar diskussioner. Så det är medvetet jag håller mig "borta" också.
Det här är ju ett av få ställen på nätet med rejält högt i tak, så hoppas och tror att det inte påverkar särskilt mycket att du är admin.

Apropå hoj, vad är du sugen på för sort?

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Det här är ju ett av få ställen på nätet med rejält högt i tak, så hoppas och tror att det inte påverkar särskilt mycket att du är admin.

Apropå hoj, vad är du sugen på för sort?
Vi får se vad jag har råd med. Köpt hus med direktverkande el... haha så eh, måste nog prioritera det. Men om hoj, så några tiotusenlappar. Bara något med 2 hjul :) Känna att man kan komma ut och köra en sväng liksom. Fikahoj alltså :)

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag landade på 4,24 med allt. De har varit usla på att förvalta priset (semi-bundet). Jag vet några som kört rörligt, dock ej timpris och som kommit billigare undan. Får se om det ordnar upp sig framåt våren. Just nu suger det rejält efter smockorna med 15+13+11 tusen i följd. Det är mycket skatt och avgifter på det...
Vill du byta bolag? Aktuellt för min del. Då kan man begå ett planerat avtalsbrott. Det innebär, enligt den informative herrn på mitt mediokra bolag, att man får betala sig ur det genom att erlägga fasta avgifter samt en fastställd summa för själva avtalsbrottet om ca 500 spänn. För min del ca 1300 kr inalles. I ditt fall borde det betala sig. Tveksamt för mig pga ringa förbrukning. Snarare en principfråga för mig, men jag är inte klar med mina överläggningar med mig själv och nu har jag tydligen placerat mig i kö.

Last edited:

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Ja, vi kör timpris och landade totalt, med allt inräknat på 2,98 kr/kwh, sen sålde vi lite el med. Solcellerna som det investerades i för snart två år sen passar absolut inte in i den här tråden dock, för de gör mig inte alls förbannad. :crash

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Vi får se vad jag har råd med. Köpt hus med direktverkande el... haha så eh, måste nog prioritera det. Men om hoj, så några tiotusenlappar. Bara något med 2 hjul :) Känna att man kan komma ut och köra en sväng liksom. Fikahoj alltså :)
En thunderace har du råd med, värdens bästa hoj enligt en massa personer på sporthoj??

Nyheter
Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende