Idag är jag förbannad därför att...

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Varför gör du så? Det var väll onödigt, fäll träden åt rätt håll så blir det bättre. Hade jag bott närmare hade jag hjälpt dej, fälla stora träd i trädgårdar är ju en hobby.

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
ANDEL VÄGAR I MYCKET DÅLIGT SKICK
Per län. Siffran avser andel i procent.

Jämtlands län 21,8

Västernorrlands län 18,4

Gävleborgs län 16,7

Norrbottens län 15,1

Dalarnas län 14,2

Västra Götalands län 14,1

Västerbottens län 14

Hallands län 12,1

Stockholms län 11,9

Kalmar län 11,1

Kronobergs län 9,4

Skåne län 8,8

Blekinge län 8,2

Örebro län 8,1

Jönköpings län 7,2

Södermanlands län 6,4

Värmlands län 5,3

Gotlands län 4,8

Uppsala län 4

Västmanlands län 4

Östergötlands län 3,5

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Gaaaa!!!!
Jag har tvingats till trädgårdsarbete i fyra timmar (bostadsrätt) idag plus att mamma annonserade att hon kommer och ska hälsa på, sova över och det får hon gärna göra men jag bjöd in henne förra och förförra helgen för jag hade tid då och hennes barnbarn fyllde år vid påsk men hon tyckte inte det passade. Då fanns massa mat och bakat. Nu är månadspengen slut och vi äter gröt eller nudelsoppa vilket inte föll mor i smaken.

Och jag hade planerat ett antal timmar på hojen idag när vädret var bra. Nämen då måste det tvättas så hon får rena lakan, trollas ihop nån billig mat på det som finns hemma, städas osv. Så nån hoj har jag inte hunnit än. Tonåring som har nått slags projekt i köket och skapar mer kaos än jag hinner lösa. Öppnar klädkammaren, då har hon mosat in mängder av hennes prylar/kläder som hon inte ville ha på sitt rum längre. Fick tokspel och slängde ut allt ihop för att kunna hänga in min rena tvätt. Stuva ihop hennes prylar tillbaks i hennes rum. Ingen mat klar, ute hörs motorcyklarna köra på. Vilken sekund som helst plingar väl modern på dörren....

Jag är två sekunder ifrån att bara åka härifrån till garaget och fly fältet så får de göra hur de vill. För jag hade ju bestämt att jag skulle köra hoj idag! I morgon skulle vädret bli sämre och det är någon slags släktträff jag ofrivilligt måste anorda.

Fy faan ? finns inget mer jag hatar än när andra bestämmer vad jag ska göra mina få lediga timmar (jobbar sällan under 50 timmar per vecka så det är lite ledigt och det är min egentid som ska rymmas på de få lyxiga arbetsfria timmarna).

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Gaaaa!!!!
Jag har tvingats till trädgårdsarbete i fyra timmar (bostadsrätt) idag plus att mamma annonserade att hon kommer och ska hälsa på, sova över och det får hon gärna göra men jag bjöd in henne förra och förförra helgen för jag hade tid då och hennes barnbarn fyllde år vid påsk men hon tyckte inte det passade. Då fanns massa mat och bakat. Nu är månadspengen slut och vi äter gröt eller nudelsoppa vilket inte föll mor i smaken.

Och jag hade planerat ett antal timmar på hojen idag när vädret var bra. Nämen då måste det tvättas så hon får rena lakan, trollas ihop nån billig mat på det som finns hemma, städas osv. Så nån hoj har jag inte hunnit än. Tonåring som har nått slags projekt i köket och skapar mer kaos än jag hinner lösa. Öppnar klädkammaren, då har hon mosat in mängder av hennes prylar/kläder som hon inte ville ha på sitt rum längre. Fick tokspel och slängde ut allt ihop för att kunna hänga in min rena tvätt. Stuva ihop hennes prylar tillbaks i hennes rum. Ingen mat klar, ute hörs motorcyklarna köra på. Vilken sekund som helst plingar väl modern på dörren....

Jag är två sekunder ifrån att bara åka härifrån till garaget och fly fältet så får de göra hur de vill. För jag hade ju bestämt att jag skulle köra hoj idag! I morgon skulle vädret bli sämre och det är någon slags släktträff jag ofrivilligt måste anorda.

Fy faan ? finns inget mer jag hatar än när andra bestämmer vad jag ska göra mina få lediga timmar (jobbar sällan under 50 timmar per vecka så det är lite ledigt).
Måste vara jobbigt att bli så stressad av vanliga vardagssaker. Och att inte ha råd med bättre mat än nudlar men samtidigt ha råd att nöjesköra upp bensin. Märkliga prioriteringar, noll planering.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Måste vara jobbigt att bli så stressad av vanliga vardagssaker. Och att inte ha råd med bättre mat än nudlar men samtidigt ha råd att nöjesköra upp bensin. Märkliga prioriteringar, noll planering.
Vad i hela friden? Det är ju helt klart rätt prioritering att köra hoj!

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Inte jag som är grinig utan en vän.

Dom bor norrut o det började snöa i juni förra året o har snöat varje månad och det var i går han blev trött när det började snöa i april, han sa snöar det i maj med då har det snöat i varje månad i 12 månader i streck.
Nu är det väll inte så att snön har legat i ett år men det har snöat.

Fan ta Greta. ?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Inte jag som är grinig utan en vän.

Dom bor norrut o det började snöa i juni förra året o har snöat varje månad och det var i går han blev trött när det började snöa i april, han sa snöar det i maj med då har det snöat i varje månad i 12 månader i streck.
Nu är det väll inte så att snön har legat i ett år men det har snöat.

Fan ta Greta. ?
Har den (inte "hen", gubbkärring) provat att flytta? :va

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag är född och uppvuxen här uppe, men hatar snö innerligt.

Trisslotterna har inte riktigt tillåtit mig att bo i Spanien på vintrarna och jag är för ful för att finansiera ett liv där nere på OnlyFans, så det är bara att bita ihop och skotta snö...

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Snön är inget att vara förbannad för om man bor i norr, det är ju grunden till de flesta vinternöjen. Särskilt på våren när det dessutom börjar bli varmt på dagarna.

Problemet är snarare kylan under vintern när det är för kallt för att man ska vilja vara ute och de korta dagarna när det bara är ljust några få timmar.

Igår åkte jag skidor, inatt var det -7 grader så jag körde fatbike på skoterspåren nu på morgonen när dom fortfarande var hårda. Spåren skulle funkat ypperligt med endurohoj också.

Och vägarna är tinade så vill man är det bara att köra hoj sen.

Bilden är nog 1-2 veckor gammal, jag stannade för att dricka lite och när ljudet från cykeln tystnade blev det totalt tyst, inte ens ett fågelkvitter eller vinden kunde höras. Det är magiskt.

Bifogat

• IMG_20230415_103431.jpg
    IMG_20230415_103431.jpg
    3.5 MB · Visningar: 24

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag har ett stort jävla träd på gården som jag ska betala någon för att ta ner.

Jag har fällt massor med träd i mitt liv, men just det här vill jag att någon med en bra försäkring tar ner.
Förmodligen kommer dom att ta det bit för bit istället för att fälla det.

Rockmorsan

Långsamtgående fordon
Gick med
28 Aug 2011
Hoj
Suzuki gsx-s1000fz
Well. För det första är det här förbannat tråden, inte "jag är stressad tråden". Månadens matkonto blev mer än dubbelt mot andra månader pga påsk och födelsedag med önskning av restaurangbesök mm slutat på 13.000 kr. Tycker det är rätt mycket för en singelmorsa med bara ett jobb och ska försörja tre personer. Om jag då 1-2 ggr per månad tankar hojen (har ingen bil) så tycker jag faktiskt att jag både gör rätt prioritering och är värd det. Planeringen var att kalasandet var vid just påsk, inte denna helg dessutom.

Nu blev det iaf linsbiffar, potatis med tillbehör och en lemon cheesecake till efterrätt och till frukost nybakta scones. Så så jäkla pjåkigt trollat med vad som fanns hemma blev det ju inte.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag har ett stort jävla träd på gården som jag ska betala någon för att ta ner.

Jag har fällt massor med träd i mitt liv, men just det här vill jag att någon med en bra försäkring tar ner.
Förmodligen kommer dom att ta det bit för bit istället för att fälla det.
Det kostade mig en femhundring att få det gjort gratis.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Well. För det första är det här förbannat tråden, inte "jag är stressad tråden". Månadens matkonto blev mer än dubbelt mot andra månader pga påsk och födelsedag med önskning av restaurangbesök mm slutat på 13.000 kr. Tycker det är rätt mycket för en singelmorsa med bara ett jobb och ska försörja tre personer. Om jag då 1-2 ggr per månad tankar hojen (har ingen bil) så tycker jag faktiskt att jag både gör rätt prioritering och är värd det. Planeringen var att kalasandet var vid just påsk, inte denna helg dessutom.

Nu blev det iaf linsbiffar, potatis med tillbehör och en lemon cheesecake till efterrätt och till frukost nybakta scones. Så så jäkla pjåkigt trollat med vad som fanns hemma blev det ju inte.
Ja där ligger man i lä. Har aldrig legat mig för att bränna lönen på lyxkonsumption för att sedan käka nudlar resten av månad samtidigt som man inte har en buffert och som grädde på moset bli förbannad på andra för den uppkomna situationen man valt att sätta sig i.

h11maj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Dec 2017
Hoj
En snabb, en långsam, en i bitar.
Ja där ligger man i lä. Har aldrig legat mig för att bränna lönen på lyxkonsumption för att sedan käka nudlar resten av månad samtidigt som man inte har en buffert och som grädde på moset bli förbannad på andra för den uppkomna situationen man valt att sätta sig i.
Oplanerat besök av nattgäster, när man själv har en annan plan från första början kan få många av oss att bli lite... trötta.

Häng inte upp dig på pengagrejen, sånt kan hända många.

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år