Idag är jag förbannad därför att...

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Maffian? Aldrig i livet. Jag skällde ut de efter noter när de sprang och la ut maskerad sossepropaganda inför valet i PEAB:s bodar på ett bygge i Malmö där vi monterade stål. PEAB som klart och tydligt gått ut med noll politiska budskap inför valet.
Lugn, lugn! Förslaget saknar all form av allvar. Jag skulle bara vilja höra diskussionen mellan dig som chef och dig som arbetstagare...

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Har en polare som är indoktrinerad av facket och har gått och blivit sosse av det. Han anser att sossarna är fackets parti och de ska banne mig göra som facket säger.
Sossarna är väl LOs politiska gren på samma sätt som att Sinn Fein är IRAs motsvarighet?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Maffian? Aldrig i livet. Jag skällde ut de efter noter när de sprang och la ut maskerad sossepropaganda inför valet i PEAB:s bodar på ett bygge i Malmö där vi monterade stål. PEAB som klart och tydligt gått ut med noll politiska budskap inför valet.
Jag rev ned o slängde skiten varefter dom satte upp i våra bodar men där jag är skulle väll dom flesta kriga för Putin om han ringer???

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Hoj
YZF1000R
Så jävla irriterad.
Kommer ett paket från Tyskland skall direkt levereras till min dörr.

Får en pling att det är levererat. Till riksdagshuset??????

Sitter i telefon kö i 2 timmar inte ett ljud mer än auto rösten, ditt paket är fel levererat och kommer bli försenat.

Hellvete lägg ned det där jävla värdelösa skit företaget post jävla nord. Det är fan inte ett skämt längre, mer värdelöst skit företag kan omöjligt finnas.. Screenshot_20230509_210631_se.postnord.private.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blir förbannad idag för att det tamigfasen inte är begripligt hur Opus kan besiktiga ett släp två gånger med fem dagars mellanrum och få så olika bromsverkan.

Fick en tvåa på reflex. Åtgärdade och besiktigade en gång till, inget att säga om det. Men första gången var bromsarna 4,6 respektive 4,5 på höger och vänster sida. Andra gången 1,6 på bägge. Släpet hade gått ett par mil mellan gångerna. (Justerade bromsarna med fingertoppskänsla och en 13-nyckel)

Ja, det är nu godkänt för trafik. Ja, jag borde släppa det och köra till en depå i lugn och ro. Men nej, jag blir litet brydd över skillnaden.

Nej, jag pyntar inte 599 extra för skojs skull. Jag fixade det komplicerade och missade det enkla inför besiktningen. Därav ombesiktning.

Davidof

Sporthojsnörd
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
Ktm 790 adventure
Men det var väl bra bromsvärden? Att dom var lika alltså? Siffran är ju bara hur mycket dom bromsar i provaren och vid en ombesiktning som inte har med bromsarna att göra lär dom inte lägga så mycket kraft på det.

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Men det var väl bra bromsvärden? Att dom var lika alltså? Siffran är ju bara hur mycket dom bromsar i provaren och vid en ombesiktning som inte har med bromsarna att göra lär dom inte lägga så mycket kraft på det.
Att värdenas likhet mellan sidorna var bra är inget snack om. Men det var diffen mellan proven jag inte riktigt fattade.

Men jag vet å andra sidan inget om det kan bli olika värden beroende på hur mycket teknikern tar i, så att säga. Satt ju å fikade under tiden. Hade jag tagit mig tid att läsa protokollet på plats kanske man frågat.

Har kört 1300kg i princip obromsat bakom en bil där gränsen för släpvikt var på marginalen när man slarvat med justering. Det var... Intressant när kraftig redardation från 80 knyck behövdes ?‍?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Att värdenas likhet mellan sidorna var bra är inget snack om. Men det var diffen mellan proven jag inte riktigt fattade.

På släpvagnar är ju bromsverkan beroende på när däcken tappar kontakten med rullarna.

Jag hade en biltrailer som hade lite ojämn bromsverkan, då hoppade ena bilprovaren upp på släpen för att tynga ned den mot rullarna mera och den gick igenom

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
På släpvagnar är ju bromsverkan beroende på när däcken tappar kontakten med rullarna.

Jag hade en biltrailer som hade lite ojämn bromsverkan, då hoppade ena bilprovaren upp på släpen för att tynga ned den mot rullarna mera och den gick igenom
...vilket väcker ett frågetecken till hos mig. Släpet var exakt på kilot med samma last och fördelning på lastyta bägge gångerna. Hur i hela fridens namn blir det så stor skillnad mellan tillfällena?

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
I-landsproblem, jag vet, men arbetskängorna jag kört hoj till träning i för att inte sabba mina tcx fullkomligt föll isär (sådär att de inte hålls på foten utan mer är att pussla med lösa delar här och var), tänkt köpa ett par offroadstövlar att grisa i, men det har inte blivit av. Sedan lossade halva ovansidan från sulan och lämnade ett 20cm hål på fotbollsskorna på träningen. (För snabb för Nike)
Så nu behöver jag 3 par skodon sådär på en dag.

Sen förköpte jag mig i matbutiken påvägen hem, fick spendera 20 minuter med kaffe/bröd/yoghurt-tetris för att försöka komma hem med allt. Ändå fick jag ha lite i famnen för att skitbutiken ersatt plastkassar med något jävla biologiskt nedbrutet skit, det kan man inte knyta fast något i styret med.

Skulle ju vara bra med riktiga väskor på hoj egentligen.
Men ingen av hojarna jag tittar på att köpa har det. Eller är vidare lämpliga för ändamålet.
Ollon också.
Skit samma, kommer ju inte att ha råd att köpa hoj mer ändå om man skall lägga 5 lök på dojor varje lön.

När det en gång börjar jävlas, ja då jävlar jävlas det, tills det jävlats klart så in i det jävligaste.

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
I-landsproblem, jag vet, men arbetskängorna jag kört hoj till träning i för att inte sabba mina tcx fullkomligt föll isär (sådär att de inte hålls på foten utan mer är att pussla med lösa delar här och var), tänkt köpa ett par offroadstövlar att grisa i, men det har inte blivit av. Sedan lossade halva ovansidan från sulan och lämnade ett 20cm hål på fotbollsskorna på träningen. (För snabb för Nike)
Så nu behöver jag 3 par skodon sådär på en dag.

Sen förköpte jag mig i matbutiken påvägen hem, fick spendera 20 minuter med kaffe/bröd/yoghurt-tetris för att försöka komma hem med allt. Ändå fick jag ha lite i famnen för att skitbutiken ersatt plastkassar med något jävla biologiskt nedbrutet skit, det kan man inte knyta fast något i styret med.

Skulle ju vara bra med riktiga väskor på hoj egentligen.
Men ingen av hojarna jag tittar på att köpa har det. Eller är vidare lämpliga för ändamålet.
Ollon också.
Skit samma, kommer ju inte att ha råd att köpa hoj mer ändå om man skall lägga 5 lök på dojor varje lön.

När det en gång börjar jävlas, ja då jävlar jävlas det, tills det jävlats klart så in i det jävligaste.
Hepco & becker har bra lådor till många hojar. Lådörna funkar klock men fästena på hojen rostar gärna. Sätter jag det på en ny hoj så kommer jag behandla fästena på något sätt först.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Hepco & becker har bra lådor till många hojar. Lådörna funkar klock men fästena på hojen rostar gärna. Sätter jag det på en ny hoj så kommer jag behandla fästena på något sätt först.
Nåjo, tittat på c-bow till sportigare hojar + typ royster, mest för att c-bow ser rätt cleant ut när väskan är gone.

Dock så finns det ju inte till alla modeller direkt.
Även lite skraj för att de är för småa de som passar till det systemet, och tar inte mycket till vikt heller.

Bulta på stora alu-kanistrar på Tenerén hade ju varit bra, men har lite bestämt mig för att den är för tråkig för mig.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Småpundare som har varit och snokat i ett av mina garage och stulit sprillans nya svindyra LED-extraljus till jaktbilen.
Nu har jag dock fått reda på vem det var och då blir jag än mer förbannad när jag vet att jag åker dit hårdare än honom när jag ska utkräva hämnd. Blir så sur på det här systemet mest hela tiden.

Hur hugger man handen av någon med en yxa utan att personen förblöder och dör, är det som på film att man ska kausterisera eller vad det heter eller räcker det med ett bälte runt armen :confused:

Tegel1432

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Sep 2019
Hoj
Flera
Nåjo, tittat på c-bow till sportigare hojar + typ royster, mest för att c-bow ser rätt cleant ut när väskan är gone.

Dock så finns det ju inte till alla modeller direkt.
Även lite skraj för att de är för småa de som passar till det systemet, och tar inte mycket till vikt heller.

Bulta på stora alu-kanistrar på Tenerén hade ju varit bra, men har lite bestämt mig för att den är för tråkig för mig.
Korvlådorna är ju enkla att ta av. Behövs inga verktyg.

Men visst, brackets till dessa är inte vackra. Men det är inte din Tenere heller.

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Hoj
Korvlådorna är ju enkla att ta av. Behövs inga verktyg.

Men visst, brackets till dessa är inte vackra. Men det är inte din Tenere heller.
Jonej, till Tenerén så är det inga problem att få dit. Även om budgeten på det aset ser ut som att man kanske bygger själv.
Mer det att jag bestämt mig för att jag vill ha något annat så är inte så sugen på att satsa på den grisen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati