Idag är jag förbannad därför att...

Gick med
29 Apr 2009
Hoj
RD07A
Ja här är det för att bibehålla bra tryck i elstängslet, inte minst när vintern hänger ned allt.

Honda rycker ut.
20240922-101915.jpg

Beföre
20240922-104026.jpg

Äfter
20240922-140121.jpg

20240922-140141.jpg

Sen har vi den där som även går runt bakom men det vill jag inte prata om..
20240922-140253.jpg

Börjar bli en hög.
20240922-140356.jpg

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Blivit smittad av hojbytarbakterien. (Igen)

Symptom denna gång är febrigt begär av en s1000r. Samt ohälsosamt blocketsurfande och skadliga dagdrömmar.

Nån som vill köpa en huliganmoped?

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Blivit smittad av hojbytarbakterien. (Igen)

Symptom denna gång är febrigt begär av en s1000r. Samt ohälsosamt blocketsurfande och skadliga dagdrömmar.

Nån som vill köpa en huliganmoped?
Hur länge pallar man med en stånka?
Jag har bara haft en, en Honda XR600R tror jag det var, ruttnade efter en vecka.
Har haft tankarna på en Kvarna 701 men vetefasen..

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hur länge pallar man med en stånka?
Jag har bara haft en, en Honda XR600R tror jag det var, ruttnade efter en vecka.
Har haft tankarna på en Kvarna 701 men vetefasen..
Jag är inne på min tredje stånka. Med mitt körmönster är den kalas, egentligen. Trivs som fan på både bana som gata. Vibrationerna är verkligen inget som stör mig och håller bättre varvtider på Gelleråsen än med 765rs med undertecknad som pilot.

Men nu börjar äldsta dottern bli så stor att hon kan åka med och frugan hintat om att återuppta hojande så småningom. Då är 690 inget givet alternativ.

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Jag är inne på min tredje stånka. Med mitt körmönster är den kalas, egentligen. Trivs som fan på både bana som gata. Vibrationerna är verkligen inget som stör mig och håller bättre varvtider på Gelleråsen än med 765rs med undertecknad som pilot.

Men nu börjar äldsta dottern bli så stor att hon kan åka med och frugan hintat om att återuppta hojande så småningom. Då är 690 inget givet alternativ.
Har själv en S1000R och är kanonnöjd med den, men det är verkligen ingen hoj man vill åka med på. Är inte XR ett bättre alternativ i såna fall?

SwePace

Gick med
10 Jun 2008
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Har själv en S1000R och är kanonnöjd med den, men det är verkligen ingen hoj man vill åka med på. Är inte XR ett bättre alternativ i såna fall?
Jo, men man kan ju inte låta hjärnan bestämma helt och hållet. 😉

XR är inte lika... estetiskt tilltalande om man så säger. Visst 1000r är väl ingen skönhet den heller men imho den bättre. Vadsomhelst är nog bättre än 690 när man är två på. Min 701a satt vi två på under en dag på gokartbana och till slut tröttnar man till och med på att köra om på slangen med passagerare.

Det förnuftiga skulle vara att inhandla en hoj till. Typ SV1000 eller Sprint RS, de är nog ganska bra pang för pengen. Sprinten har jag haft och den var utmärkt att ha co-pilot på. Men infrastrukturen i hushållet medger plats till blott en hoj utan för mycket rockad inom överskådlig framtid.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Getingstucken igen :mad: :finger :huvet denna gång kom fanstyget in under ärmen på tröjan och satt där och stack jag vet inte hur många gånger innan jag fick ut den fan... Detta är nog enda gången min vänsterarm varit grövre än den högra, har upplevt det omvända förhållandet en gång då vänsterarmen spenderade ett antal månader i gips och fullständigt tynade bort och då var skillnaden armarna emellan ungefär såhär stor (fast åt andra hållet då):
20240926_041118-1.jpg
Karl Alfred kan slänga sig i väggen, det är tydligen inte spenat man ska ha utan getingar... Jävla onödiga satans djurhelveten :mad:

Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Hoj
Honda CBR1000F, Suzuki DR650, Yamaha MT09 avverkat: olika
Jag kom på först nu att jag inte behöver ha fyrhjulingen påställd. Den har inte lämnat infarten på 10 år. Nu sjönk försäkringskostnaden från 5000:-/år till 195:-.

Nikehaj

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
R1200GS , MT09 , Bäbis Ninja.. och en jävla massa mc under 40+år :)
Alla jävla Robot röster och tele köer när man ska säga upp eller avsluta nåt! Blir så jävla trött när man väl kommer fram så ska man hitta fram på Mobilens Appars helvete också! knappa in Födelse ÅR och så kör vi lite Bank ID på det också...Fy Faan! En del saker va fan bättre förr!
BitterGubbe!

sportbike

mod
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Hoj
no
Alla jävla Robot röster och tele köer när man ska säga upp eller avsluta nåt! Blir så jävla trött när man väl kommer fram så ska man hitta fram på Mobilens Appars helvete också! knappa in Födelse ÅR och så kör vi lite Bank ID på det också...Fy Faan! En del saker va fan bättre förr!
BitterGubbe!
Fossil?

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
BitterGubbe!
Det brukar gå att bara trycka på en jävla massa knappar för att bli kopplad till en människa. Men det är inte nödvändigtvis bättre.

smilfinken

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Nov 2020
Hoj
Bonneville
Det brukar gå att bara trycka på en jävla massa knappar för att bli kopplad till en människa. Men det är inte nödvändigtvis bättre.
Besvarade vid nåt sånt telefonsamtal till slut alla robotfrågor jag fick med varianter av "koppla mig till / jag vill tala med en människa" eftersom tidigare försök bara ledde till ett förinspelat svar och pålagd lur i örat (försökte mer än en gång med olika val, jag var lite naiv som de säger).

Till slut fick jag tala med en människa.

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Hoj
aprilia
Såg precis hockeykväll, vilket skitprogram. En programledare och två bisittare, vid flera tillfällen pratade två av dom samtidigt och det hände även att alla tre försökte få fram sin åsikt vid samma tidpunkt,
Bytte kanal innan det gick till övertid då mitt blod precis började att sjuda.

Last edited:

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Företeelsen av MC-klubbar inom polis kriminalvården m.fl :finger
De kör omkring iförda västar med div ryggmärken.
Allmänheten har ingen aning om det är en snut eller kriminell som sitter på hojen
Artikel i DN idag
Det är ju inte bara Criminals som kör med väst, har sett kristna/kyrkliga klubbar (några ser ju ut som kriminella drägg men det verkar vara en "MCklubbLook" ) .
BMW-klubben kör ju med reflexväst t.ex!
Så länge som "LE MC" (law enforcement MC) inte är i tjänst och delar ut hastighetsdiplom så är det väl bara att ignorera "västfolket".

Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Företeelsen av MC-klubbar inom polis kriminalvården m.fl :finger
De kör omkring iförda västar med div ryggmärken.
Allmänheten har ingen aning om det är en snut eller kriminell som sitter på hojen
Artikel i DN idag
Så om man kör runt med väst så är man uteslutande antingen polis eller kriminell, inga mellanting? :va :dummer

Heaven

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Oct 2023
Hoj
Snabb och naken, men oftast påklädd och behärskad
Kan tycka hela idén med skinnväst är rätt fånig, men om nu poliser på sin fritid vill starta en fredlig MC-klubb och köra japansk touringhoj med skinnväst kan jag inte se det som speciellt upprörande. Även om det förstås historiskt finns en viss outlaw-mentalitet kopplat till den amerikanska bikerkulturen räcker det att besöka en svensk MC-mässa eller HD-handlare för att inse att det här med klubbar, skinnväst osv är något betydligt bredare än att den skulle definieras av att det finns kriminella MC-gäng som har anammat samma stil.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kan tycka hela idén med skinnväst är rätt fånig, men om nu poliser på sin fritid vill starta en fredlig MC-klubb och köra japansk touringhoj med skinnväst kan jag inte se det som speciellt upprörande. Även om det förstås historiskt finns en viss outlaw-mentalitet kopplat till den amerikanska bikerkulturen räcker det att besöka en svensk MC-mässa eller HD-handlare för att inse att det här med klubbar, skinnväst osv är något betydligt bredare än att den skulle definieras av att det finns kriminella MC-gäng som har anammat samma stil.
Ser man nån på stan med Adidasoverall/mjukiskläder så är ju stor sannolikhet en person som är kriminell (och/eller fet, träningskläder tränar). :crash

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år