Inbjudan till stuntkväll 13 september

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
scud skrev:
2469366 Jävligt trist att höra. Du fick ingen förklaring på VAD du gjort fel eller? Förstår om du inte vill publicera det här men skulle inte bli förvånad om du inte fått någon förklaring. För du har ju rätt att få veta exakt vad du gjort för fel, kan man tycka iallafall.

Jag tycker Kjelle gör ett bra jobb.
Han har fått bra kontakt med motorcyklisterna och visat att det faktiskt går att komma överens på ett vänskapligt sätt.

Detta känns väldigt tråkigt. Det känns som att de inte ser Kjelle som en tillgång, en länk mellan polisen och motorcyklisterna. Utan som något hot.

Nu vet jag inte riktigt allt som hänt så jag tänker inte spekulera i något.
Men saker och ting ska iallafall tas reda på, för detta känns trist.

Kämpa på Kjelle, var den du är och stå för vad du tycker!
 

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Ort
..
Hoj
HYM 1100S
KJECOP skrev:
2469400 Nix, ingen förklaring...

Men det handlar om vad jag sade till kollegorna på platsen och mitt inlägg där jag bad om ursäkt för poliskontrollen de hade där.

Jag anses väl helt enkelt inte lämplig och passande för uppgiften.

En stor drös laglösa dödsmaskiner? Så ser inte jag på det... Snarare ett gäng hojintresserade människor, vilka även jag tillhör (även om vi kanske har lite olika körsätt). Nej det verkar inte som att cheferna bryr sig om vad hojåkare tycker (sedan måste jag dock censurera resten av inlägget eftersom jag inte får skriva vad som helst...).
Du ska veta att de flesta här tycker att du har helt rätt ang hur samverkan ska kunna fungera..

Ang laglösa med dödsmaskiner så var det just vad cheferna ser oss som.. Trodde inte heller du såg oss som sådana, för då hade du aldrig hållit på..

Får hoppas att detta inte får en allt för stor negativ inverkan på dig och ditt jobb. Synd bara att dina chefer inte ser allting i samma vyer som du gör.

Bikerbitch skrev:
2469418 Jag tycker Kjelle gör ett bra jobb.
Han har fått bra kontakt med motorcyklisterna och visat att det faktiskt går att komma överens på ett vänskapligt sätt.
Jag håller med.. Tycker inte heller han gjort något fel..
 

KJECOP

Guest
Bikerbitch skrev:
2469418 Jag tycker Kjelle gör ett bra jobb.
Han har fått bra kontakt med motorcyklisterna och visat att det faktiskt går att komma överens på ett vänskapligt sätt.

Detta känns väldigt tråkigt. Det känns som att de inte ser Kjelle som en tillgång, en länk mellan polisen och motorcyklisterna. Utan som något hot.

Nu vet jag inte riktigt allt som hänt så jag tänker inte spekulera i något.
Men saker och ting ska iallafall tas reda på, för detta känns trist.

Kämpa på Kjelle, var den du är och stå för vad du tycker!
Det enda som har hänt är det som du hörde mig säga då vi pratade med poliserna och sedan mitt inlägg klockan 00.20 den 14 sep då jag bad om ursäkt för polisinsatsen. Inget annat...

Ja jag skall försöka fortsätta kämpa på. Men i ärlighetens namn så funderar jag vad jag håller på med. I det här jobbet får man ofta ta emot skit från allmänheten och även från cheferna på något sätt.

Sedan så är det är lika bra jag säger det själv innan någon annan gör det: Ja jag vet att jag har valt det själv och därför inte skall klaga. Man jag skulle ha fortsatt som elloksreparatör...
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
KJECOP skrev:
2469400 Jag anses väl helt enkelt inte lämplig och passande för uppgiften.
Nu svallade det över för mig! Bättre representant än dig kan polisen omöjligt ha! Du är mig veterligen den ende polis som försöker skapa en kontakt mellan oss och polisen, och försöka skapa ett ömsesidigt förtroende. Jag fick ut mer av ditt besök på Rapido än jag fått ut av polisväsendet resten av livet. Jag tror att du gör betydligt mycket mer nytta för säkerhetstänkandet hos oss hojåkare än vad högre bötesbelopp och argare kollegor gör :fakta Dessutom har du ett brinnande mc-intresse, som gör att du verkligen förstår oss och kan sätta dig in i våran situation. Att ta bort dig från samverkansgruppen är nog ett av dom större misstag som din ledning har gjort. Men dom var väl rädda för att du skulle lyckas med något så att dom kan sätta dit färre hojåkare :huvet
Hälsa din chef att du har iaf mitt stöd, och att han borde tänka till på om det är gruppens framsteg som ska prioriteras eller om det är er interna maktstrid som är viktigast...
 

KJECOP

Guest
scud skrev:
2469432 Du ska veta att de flesta här tycker att du har helt rätt ang hur samverkan ska kunna fungera..

Ang laglösa med dödsmaskiner så var det just vad cheferna ser oss som.. Trodde inte heller du såg oss som sådana, för då hade du aldrig hållit på..

Får hoppas att detta inte får en allt för stor negativ inverkan på dig och ditt jobb. Synd bara att dina chefer inte ser allting i samma vyer som du gör.


Jag håller med.. Tycker inte heller han gjort något fel..
Tyvärr så har ju detta en viss negativ inverkan på mig, man tappar sugen. MEN samtidigt så får jag mycket stöd både här i forumet och i PM. Det är just NI hojåkare som får mig att vilja fortsätta jobba med mc-säkerhet och förebyggande arbete.

Inget sker över natt och det ena ger det andra. Men jag tror mera på förebyggande arbete och en dialog med hojåkarna än att bara stå med rapportblocket i högsta hugg. Men det är olika sätt att jobba och man har olika teorier på hur man skall kunna gå framåt och minska antalet mc-olyckor.
En del tycker att jag är på rätt väg i hur man skall gå tillväga medan andra menar att det är helt fel.

Hoztic skrev:
2469529 Nu svallade det över för mig! Bättre representant än dig kan polisen omöjligt ha! Du är mig veterligen den ende polis som försöker skapa en kontakt mellan oss och polisen, och försöka skapa ett ömsesidigt förtroende. Jag fick ut mer av ditt besök på Rapido än jag fått ut av polisväsendet resten av livet. Jag tror att du gör betydligt mycket mer nytta för säkerhetstänkandet hos oss hojåkare än vad högre bötesbelopp och argare kollegor gör :fakta Dessutom har du ett brinnande mc-intresse, som gör att du verkligen förstår oss och kan sätta dig in i våran situation. Att ta bort dig från samverkansgruppen är nog ett av dom större misstag som din ledning har gjort. Men dom var väl rädda för att du skulle lyckas med något så att dom kan sätta dit färre hojåkare :huvet
Hälsa din chef att du har iaf mitt stöd, och att han borde tänka till på om det är gruppens framsteg som ska prioriteras eller om det är er interna maktstrid som är viktigast...
:tummenupp Tack!

Eftersom jag nu kopplats bort från allt sådant här arbete så vet jag inte om jag får komma till er på Rapido och snacka en gång till. Jag skall kolla upp det och höra om det är okay. Ett sådant här beslut slår ju undan benen på mig och hindrar mig i det arbete jag VILL göra. Alltså måste jag nu förankra sådana här besök extra noggrannt i fortsättningen.

Om jag nu får dyka upp hos er så kanske man kan bjuda in några från forumet också? Vad tror du?
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
KJECOP skrev:
2469557
:tummenupp Tack!

Eftersom jag nu kopplats bort från allt sådant här arbete så vet jag inte om jag får komma till er på Rapido och snacka en gång till. Jag skall kolla upp det och höra om det är okay. Ett sådant här beslut slår ju undan benen på mig och hindrar mig i det arbete jag VILL göra. Alltså måste jag nu förankra sådana här besök extra noggrannt i fortsättningen.

Om jag nu får dyka upp hos er så kanske man kan bjuda in några från forumet också? Vad tror du?
Var så god :)

Jag hoppas att du har fel, det verkar ju helt vansinnigt att du hindras att jobba med meningsfullt säkerhetshöjande arbete (som iofs inte funkade på just mig, men jag är undantaget... :rolleyes: )
Självklart vill vi ha dig till Rapido :tummenupp Du var väldigt uppskattad senast, och många kunde inte komma just den dan pga bla endurance-vm. Så kolla upp om du får komma å skicka ett PM eller slå en signal!

Javisst, om inte annat så kanske Swedie och andra i samverkansgruppen kunde komma och se hur det ser ut när du pratar med oss, att det inte bara är pekpinnar och moralkakor utan en vettig diskussion om faror i trafiken.
 

KJECOP

Guest
Hoztic skrev:
2469634 Var så god :)

Jag hoppas att du har fel, det verkar ju helt vansinnigt att du hindras att jobba med meningsfullt säkerhetshöjande arbete (som iofs inte funkade på just mig, men jag är undantaget... :rolleyes: )
Självklart vill vi ha dig till Rapido :tummenupp Du var väldigt uppskattad senast, och många kunde inte komma just den dan pga bla endurance-vm. Så kolla upp om du får komma å skicka ett PM eller slå en signal!

Javisst, om inte annat så kanske Swedie och andra i samverkansgruppen kunde komma och se hur det ser ut när du pratar med oss, att det inte bara är pekpinnar och moralkakor utan en vettig diskussion om faror i trafiken.
Ja som sagt, jag skall kolla vad man säger om ett ev. besök hos er. Kul att höra att ni uppskattade mitt besök senast. Annars så får jag väl komma som privatperson och snacka lite ;)

Men jag får ju inte ha något samarbete med samverkansgruppen...
 

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Ort
stockholm
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
Nu blir det andra bullar av tänkte LTG överstekukut!

nu ska vi sätta in det skarpaste vi har!

blir det allas vår Tommy Hamre´n i samverkansgruppen kanske:rolleyes:


trots den långa uppförbac:tummenupp ken: kämpa Kjelle!
 

Bajen-Sam

Rospigg.
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Norrtälje
Hoj
Suzuki M 1800 R2 / BMW R 1150 GS / Suzuki Intruder 1400
Kjelle jag lider med dig, men det visar väll att dina chefer och länstrafikgruppen behöver komma in i 2000 talet. Polisen kommer aldrig få någon respekt om de ser ett bus i varje hojåkare. Tror du är inne på rätt väg där det gäller komma nära och träffa och informera på ett trevligt sätt, bör vara melodin som polisen bör ägna sig åt mycket mer en militära operationer :kulspruta där det skall slå till med fullkraft mot speciellt organiserade motorträffar. Liknande kontroller som vid stunt kvällen den 13 händer allt för ofta. Polisen bör istället finnas på plats kanske med broschyrer och informera och svara på frågor på ett trevligt sätt. Sen om någon bryter mot lagen skall de självklart agera, men inte som nu stoppa så många som möjligt för att de ser fint ut i statistiken.

Fler poliser som dig Kjelle vill vi se där ute, var stolt. :2cool
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
KJECOP skrev:
2469702 Ja som sagt, jag skall kolla vad man säger om ett ev. besök hos er. Kul att höra att ni uppskattade mitt besök senast. Annars så får jag väl komma som privatperson och snacka lite ;)

Men jag får ju inte ha något samarbete med samverkansgruppen...
Eventuella ickepolisiära representanter från samverkansgruppen bjuds isf in av mig och inte av dig, dvs du står skuldfri till en sån konfrontation :tummenupp
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
KJECOP skrev:
2469343 Tjong!

Senaste nytt angående mitt samtal med poliserna vid poliskontrollen i samband med Stuntkvällen och mina inlägg här i tråden...

Så här kan det gå när man uttrycker sina åsikter...

Jag UT - Länstrafiken IN

Det har blivit samtal med min chef vilken i sin tur varit på möte med cheferna på länstrafiken ang mig. De har gemensamt beslutat att jag INTE får sitta kvar i den Mc-samverkansgrupp jag har suttit med i under det här året och som arrangerade stuntkvällen.

Så för tillfället så är det färdigjobbat för min del i den gruppen.

Istället för mig så kommer länstrafiken att sätta till en person på den plats jag haft eftersom det är just länstrafiken som skall sköta allt sådant som har med samverkan att göra. Jag kan ju inte tolka det på annat sätt än att jag inte har mina chefers förtroende för det arbete jag gjort och de samtal jag haft tillsammans med hojåkare.

Jag kommer dock att finnas kvar och skriva i forumen, men jag har fått direktiv om att vara mer återhållsam och försiktig med hur jag uttrycker mig.

Jag kommer i alla fall att fortsätta att hälsa på de hojåkare jag möter, för det är visst tillåtet (tror jag...).

Mvh

Kjelle
Trafikpolis och f.d. medlem i samverkansgruppen

Oerhört tråkigt att höra, jag är däremot inte förvånad :mad:

Ge inte upp nu bara :tummenupp
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Hoztic skrev:
2469634
Javisst, om inte annat så kanske Swedie och andra i samverkansgruppen kunde komma och se hur det ser ut när du pratar med oss, att det inte bara är pekpinnar och moralkakor utan en vettig diskussion om faror i trafiken.

Jag som är med i gruppen vet vilket jobb Kjelle lägger ner och det vet resten av gruppen också. Sen vet jag inte riktigt vem som har bestämt detta att Kjelle inte får vara med och huruvida gruppen ställt sig till detta. Vi är ju många personer där. Ett tillägg bara, Swedie är inte med i gruppen.
 

KJECOP

Guest
gamle svarten skrev:
2469723 Nu blir det andra bullar av tänkte LTG överstekukut!

nu ska vi sätta in det skarpaste vi har!

blir det allas vår Tommy Hamre´n i samverkansgruppen kanske:rolleyes:


trots den långa uppförbac:tummenupp ken: kämpa Kjelle!
Nej Tommy blir det inte. Han jobbar med mig i City.

Ja allt kan ju inte vara på topp jämt :gråta Jag skall försöka kämpa mig uppför backen och se hur det blir där uppe. Men du vet ju att du alltid är välkommen fram och snacka

Tack för ditt stöd! :)
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Bikerbitch skrev:
2469782 Jag som är med i gruppen vet vilket jobb Kjelle lägger ner och det vet resten av gruppen också. Sen vet jag inte riktigt vem som har bestämt detta att Kjelle inte får vara med och huruvida gruppen ställt sig till detta. Vi är ju många personer där. Ett tillägg bara, Swedie är inte med i gruppen.
Jag är rätt övertygade om att ni är helt oskyldiga, det är nog snarare trångsynta chefer som är roten till det onda i det här fallet :huvet
Jag vet att ni har stenkoll på vad han gör, och det var mer menat som ett sätt att visa upp alltihop, inte bara möten på strategisk nivå, utan handfasta diskussioner med oss också. Och ju fler som är med och ser vad ni alla gör, desto bättre. Och Swedie representerar ju SH, och har varit med i diskussioner med bla VV. Kan det ha varit MC-Ola-projektet tro? :va

Och ett förtydligande, jag tycker att hela samverkansgruppen gör ett kanonbra jobb! :tummenupp
 

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Bikerbitch skrev:
2469782 Jag som är med i gruppen vet vilket jobb Kjelle lägger ner och det vet resten av gruppen också. Sen vet jag inte riktigt vem som har bestämt detta att Kjelle inte får vara med och huruvida gruppen ställt sig till detta. Vi är ju många personer där. Ett tillägg bara, Swedie är inte med i gruppen.
Vilka sitter i gruppen då eller från vilka myndigheter/organisationer kommer representanterna?
Känns som den gruppen kommer att få ännu svårare att jobba.
Kjelle:tummenupp
LTG:tummenner
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
aRWe skrev:
2469917 Vilka sitter i gruppen då eller från vilka myndigheter/organisationer kommer representanterna?
Känns som den gruppen kommer att få ännu svårare att jobba.
Kjelle:tummenupp
LTG:tummenner

Väldigt blandat. Bland annat; Vägverket, Bilprovningen, Polisen, MCRF, SMC, NTF, Trafikskolor etc
 
Nyheter
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Eldriven sporthoj från Yamaha

Inlämnade patentansökningar...

Strängnäs Bike Show i sista stund

Strängnäs Bike Show är en a...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top