Inga fler minareter i Schweiz

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Var i Koranen står det att kvinnor skall använda Burka? Av Sveriges hundratusentals muslimer kan väl antalet burka-bärare räknas i något hundratal.

Vilket enligt min mening är något hundratal för mycket. Du är ju den värsta islamförespråkaren på SH så du kanske kan förklara för din polare Mäcko varför man öht måste bära burka. För den är väl iaf förknippad med Islam?

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Du är ju den värsta islamförespråkaren på SH

:rofl

"- Antningen är du med oss eller så är du emot oss!"

Då nådde vi botten. Att jag inte köper er eviga islamhets med hull och hår innebär knappast att jag är någon förespråkare eller anhängare.

Hitta gärna ett inlägg där jag "förespråkar" Islam eller skriver "positiva saker" om Islam... Eller rättare sagt, hitta något positivt jag skrivit om någon religion.

Så i.o.m att du återigen sänker dig till den nivån låter jag er ha diskussionen för er själva. Den känns inte särskillt givande faktiskt.

Ska hämta Ukiwaza så är hela ligan samlad! :krama

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa K4
Det är roligare med ensidiga ryggdunkartrådar! Återkommer så snart jag fått tag på Ukiwaza så ni kan äta jordnötter ihop.

Hade inte du lämnat tråden för gott? Och - till skillnad från dig- behöver jag inte någon kantin eller foliehatt-psykolog vid min sida, jag klarar mig bra själv.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Hade inte du lämnat tråden för gott? Och - till skillnad från dig- behöver jag inte någon kantin eller foliehatt-psykolog vid min sida, jag klarar mig bra själv.

Jag bjuder på en jordnöt för varje islamförespråkande inlägg du kan hitta från mig. För att du skall öka chansen att få några nötter kan vi inkludera alla religionsförespråkande inlägg.... :D

Och även om du och många av dina artfränder är starka anhängare av GWB's "med oss eller mot oss"-retorik så innebär det inte samma sak att ifrågasätta ert eviga hetsande som att man förespråkar en religion. :)

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Jag är stolt kristen! Medveten om att min religion har spritt kärlek, glädje och mening åt miljoner personer genom århundraden! Samtidigt har den vaccinerat alla tillhängare för omoral och onda tankar. Den har även visat sin moraliska storhet genom den kärlek den har visat mot sina motståndare och alltid respekterat främmande kulturer och sedvänjor! Givetvis har den även befriat tillhängarna av den ifrån meningslösa traditioner, sedvänjor och annat tilltag och alltid propagerat för individens egen rätt att bestämma över sitt liv.

Faktum är att kristendomen är så fantastisk att de få som har dödats i dess namn borde vara stolta! De få döda var dessutom för jättelänge sedan och religionen har utvecklats enormt sedan dess, vilket är en prestation eftersom det var perfekt redan tidigare, den är helt enkelt perfektare nu.

Och de som då hände ett fåtal individer för länge sedan har givetvis inget att göra med hur världen ser ut idag! De andra religionerna, samt den 1,5 miljarder stora terrororganisationen, borde vara stolta över att ha blivit rövknullade av oss kristna!

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR

Snälla, vårda ditt språk.

Och förövrigt: Du och resten av strutsarna kan väl åtminstone försöka att skilja på vad man gjorde i kristendomens namn på medeltiden och vad som görs nu? Läs hjälporganisationer, kärleksbudskap osv osv. Jämför det med vad som förespråkas i islams namn(år 2009). Kvinnoförtryck, utrotning av otrogna etc etc.

Hur blind kan man bli? :rolleyes:

Last edited:

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ytterst handlar det om maktinflytande. Religion har haft och har fortfarande väldigt mycket inflytande runt om i världen. Hagia Sophia i Istanbul var och är än idag en stor maktsymbol för såväl kristna som muslimer. I över 1000 år var det en kyrka innan den konverterades till en moské de nästkommande 500 åren.

Väldigt intressant läsning i texten i länken:
http://www.smithsonianmag.com/travel/Fading-Glory.html

"But the monument's fate remains hostage to the roiling political and religious currents of present-day Turkey. "The building has always been treated in a symbolic way—by Christians, Muslims, and by Ataturk and his secular followers," says Ousterhout. "Each group looks at Hagia Sophia and sees a totally different building." Under Turkish laws dating from the 1930s, public prayer is prohibited in the museum. Nevertheless, religious extremists are bent on reclaiming it for their respective faiths, while other Turks remain equally determined to retain it as a national symbol of a proud—and secular—civilization."

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM

Ja, det kan man ju fråga dig om du inte sett hur blind man kan bli genom att läsa i den här tråden. :confused:

;)

För övrigt undrar jag varför kritik mot islam alltid bemöts med kritik mot kristendomen, om kristendom nu är så hiskelig som en del vill påskina kan man ju undra på vilket sätt det gör islam bättre.

Var i Koranen står det att kvinnor skall använda Burka?

Ingenstans kanske, det står ingenstans att de skall bygga sina torn i Schweiz heller. Vart vill du komma?

Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
Du menar förutom att bluda för att historien har betydelse för hur världen ser ut?
Och i nu tid har vi inte tillsatt och stöttat diktatorer, utrustat miliser med vapen, lagt beslag på naturtillgångar, bombat länder godtyckligt, stöttat korrupta ledare, bidragit till svält, skickat sopor och gifter till deras länder, förstört deras natur, utnyttjat deras barn och låga löner för att få billiga produkter i väst o.s.v. Ofta i kapitalets namn.

Jag påstår inte att vi inte har gjort gott, vilket du ger exempel på, men om man inte inser att den övriga världen ser på oss med förstålig mistanke är man nog en aning naiv. Ungefär lika naivt som att tro att alla muslimer, eller ens islam, skulle vara onda eller ett av de större hoten mot vår välfärd.

Islam idag är väl inte mer än kommunismen när jag var liten: Hotet vi kunde samlas kring. För tjugo år sedan var det ingen som var orolig för islam i Sverige, trots att religionen var helt och hållet den samma då som nu.

Fast givetvis vet vi att det är jag som är naiv och du som är klartänkt. Så får väl debatten sluta med det...

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
M1100S
Vi dansar ju runt en kuk varje midsommar som penetrerar moder jord och det är inte ens en religion.
Precis. Om jag flyttar till Schweiz och de förbjuder midsommarstänger så ser jag inte det som ett problem överhuvudtaget. Bara för att det är tradition i mitt hemland betyder inte att Schweizare inte skall få bestämma vad som är passande i sitt land.

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Hoj
Black editions
Jag är stolt kristen! Medveten om att min religion har spritt kärlek, glädje och mening åt miljoner personer genom århundraden! Samtidigt har den vaccinerat alla tillhängare för omoral och onda tankar. Den har även visat sin moraliska storhet genom den kärlek den har visat mot sina motståndare och alltid respekterat främmande kulturer och sedvänjor! Givetvis har den även befriat tillhängarna av den ifrån meningslösa traditioner, sedvänjor och annat tilltag och alltid propagerat för individens egen rätt att bestämma över sitt liv.

Faktum är att kristendomen är så fantastisk att de få som har dödats i dess namn borde vara stolta! De få döda var dessutom för jättelänge sedan och religionen har utvecklats enormt sedan dess, vilket är en prestation eftersom det var perfekt redan tidigare, den är helt enkelt perfektare nu.

Och de som då hände ett fåtal individer för länge sedan har givetvis inget att göra med hur världen ser ut idag! De andra religionerna, samt den 1,5 miljarder stora terrororganisationen, borde vara stolta över att ha blivit rövknullade av oss kristna!

Lite uppvigling i tråden skadar inte

:yoparty

:rofl

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Precis! Det är ju helt absurt att ens tänka tanken att se muslisarna syssla med något sånt. Ta bara röda korset som vi goda kristna har..., vad skulle de ha?! Röda halvmånen eller!
Jäe, rajt! In jår driims!

Haha, jag visste att nån skulle dra upp Red Crescent :D

Du vet om en(1) organisation, jag vet om en(1) organisation. Du vet mycket väl att jag har rätt i min argumentation. Dessutom har jag en känsla av att Röda halvmånen mest hjälper andra muslimer. Men jag kan ha fel vad gäller just det.

Hur många kristna hjälporganisationer tror du finns? Allt handlar i grund och botten om att kristendomen sänder ut ett mjäkbudskap medan koranen förespråkar förtryck. Var inte en sån struts.

Men okej, sitt du här och titta på medan din mamma tvingas ta på sig burka och du tvingas lägga dig med arslet i vädret 5 ggr om dagen. Själv tänker jag sitta nere i Israel eller USA och skratta åt er strutsar som inte reagerade innan det var för sent. :D

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Men okej, sitt du här och titta på medan din mamma tvingas ta på sig burka och du tvingas lägga dig med arslet i vädret 5 ggr om dagen.

Nämn gärna någon del av vår lagstiftning som vi skrivit om för att göra muslimerna nöjda och glada......

För att något av det scenario du beskriver skall inträffa skall rätt stora delar av vår lagstiftning skrivas om eller tas bort.

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Hoj
S1000RR
Ungefär lika naivt som att tro att alla muslimer, eller ens islam, skulle vara onda eller ett av de större hoten mot vår välfärd.

Islam idag är väl inte mer än kommunismen när jag var liten: Hotet vi kunde samlas kring. För tjugo år sedan var det ingen som var orolig för islam i Sverige, trots att religionen var helt och hållet den samma då som nu.

Fast givetvis vet vi att det är jag som är naiv och du som är klartänkt. Så får väl debatten sluta med det...

Det är ingen som påstår att alla muslimer skulle vara onda. Vad jag påstår, efter att det har börjat jämföras med kristendomen av någon anledning, är att islam förespråkar mer hat och förtryck och annan idioti än tex kristendomen, buddhismen, judendomen eller hinduismen gör.

Vad gäller ditt påstående att islam är precis likadan som för 20år sedan så håller jag inte med. Hatbudskapet och antal fanatiker har absolut blivit större. Det går liksom åt fel håll. Medan kyrkan blir vekare och förespråkar mjukare och mjukare saker går islam åt andra hållet.

Nämn gärna någon del av vår lagstiftning som vi skrivit om för att göra muslimerna nöjda och glada......

För att något av det scenario du beskriver skall inträffa skall rätt stora delar av vår lagstiftning skrivas om eller tas bort.

Ja för nåde dem om de skulle bryta mot lagen. Då kan de få sanera klotter ett par eftermiddagar. :rolleyes:

Markus har en bra lista på eftergifter i praxis som redan gjorts. Hänvisar till honom.

Last edited:
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...