Brollan och Dreggel: Måste säga att det iaf är trevligt finns folk som har ett ankare i verkligheten och inte sitter med papper om vad Reinfeldth skrivit.
Kan direkt säga att jag inte bryr mig om vad folk har för namn eller vilken hår eller hudfärg de har för att döma en person. För en av det mest reko jag känner heter Ibrahim och Karl-Luis. Som ni kanske förstår har de inte 100% Svenskt ursprung.
Här i Väsby finns det ett område som heter Dragonvägen. Här har jag väldigt ofta fått höra "gå inte genom Dragonvägen när du ska hem... osv, osv". Och trot eller ej, av den mest anti-rasistiska personen jag vet, min mor (ville inte säga ordet rasistist, men hittade för tillfället inte ett bättre ord, ni lär förstå vad jag menar).
Visst stör man sig på många personer, inte minst de kladdiga/falska turkarna som ska klämma och bete sig som idioter med fina damer som jag vill ha!
Men det finns också lika många idioter enligt mig från Sverige. Alla är inte perfekt, det går inte att ändra.
Kan ta som exempel som max är en vecka gamla: En tjejkompis blev våldtagen av två "nysvenskar" (även våldtäcksmän är människor..... tre meter under jorden). Sen jag jobbat på en mack- senast idag var det en Arab som snodde bensin, två engelsmän snodde tandborstar och dylikt och betedde sig som idioter, den vanliga polacken som kommer hit då och då och stoppar nötter, deo osv i fickan...
Det är egna erfarenheter (kanske lite extra svammel, är som sagt fredag). Ni som bor i Lidingö, Östermalm osv som inte känner till detta och läser bakom papper, finns det sk. fakta bakom detta? Är det en slump?
Nej exakt, det finns en anledning att vissa får en förutfattad mening om invandrare ibland. Som sades tidigare, varför ska man neka till att det faktiskt finns vissa problem?
Sen säkerligen en del att problemen finns att är någon (?) valt att samla alla nysvenskar på en och samma plats. Det blir som ett nytt land där, man kan inte Svenska, man umgås och träffar inte andra personer utanför området, vilket leder till att man inte accepteras till jobb och sitter där soffan hela dagarna och kolla på TV-kanaler från hemlandet...