Invandrare/Utlänningar

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
Detta är ju helt priceless. Berätta vad som gör din åsikt så extremt kvalificerad. Varför skall vi tro på din redneck-version av verkligheten istället för människor som lagt ner några mantimmar på att undersöka saken och sedan skrivit ner vad de kommit fram till?



Inte ett skit. Men jag försöker heller inte förringa den ende (ok, det finns två) i tråden som ens försöker åberopa vetenskapliga rön.

o du som e så jävla präktig......
V har bönner m detta att göra.
Intelligent e du ente fast du försöker verka påläst.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Det är ingen som tvingar dig att läsa min åsikt. Faktiskt så ser jag helst att du låter bli om jag ska vara ärlig. Jag vågar nästan gissa på att andra i den här tråden också tycker att du ska låta bli.

Vi kan väl sluta oss till att ingen egentligen borde läsa din åsikt? Det vore det bästa, så sluta bara skriv så ordnar det sig. :pannkyss
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men komplettera hans siffror då, om du nu vet att de inte är kompletta! Vad är det han utelämnar? Lägg fram den skattkista av hård fakta som du sitter på!

Om du ens bryr dig om att läsa vad som skrivs i den här tråden så ser du att TukTuk gjorde det några inlägg högre upp. Men varför skulle du? Du är ju ändå bara i den här tråden för att käfta.
Annars kan du ju komplettera hans fakta själv?

Vi kan väl sluta oss till att ingen egentligen borde läsa din åsikt? Det vore det bästa, så sluta bara skriv så ordnar det sig. :pannkyss

Åfan. Ja det finns väl en ignoreknapp här nånstans. Varsågod. :tummenupp
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Åfan. Ja det finns väl en ignoreknapp här nånstans. Varsågod. :tummenupp

Nej vänta nu ett tag, det var du ville att folk inte skulle läsa dina inlägg, du tyckte ju det var bäst så. Jag fortsätter läsa tills du slutar skriva i trådar som intresserar mig. Du är ju faktiskt en av de roligaste profilerna på SH, med din knivskarpa ironi och sarkasm, du spelar ju din roll här i tråden t.ex. klockrent!

Hur som helst, du är sjukt rolig! Sluta inte med ironin!
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Annars kan du ju komplettera hans fakta själv?

Men jag ser ingenting i hans siffror som går emot min uppfattning.

Men du får gärna, genom att hänvisa till Bonnys statistik, och Tuktuks revideringar, framlägga det statistiska underlag som skulle kunna förklara varför att all invandring skall begränsas, när det bara är kriminella invandrare som utgör "problemet". Jag kanske helt enkelt har missat det, i så fall har du en lysande chans att vinna över mig till din sida.

Och när vi ändå talar om problemlösning, bör vi begränsa födseln av gossebarn i Sverige för att komma till rätta med alla våldsbrott i landet? Ja eller nej?

Inget vind i seglen?

Mest säd i brallan.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nej vänta nu ett tag, det var du ville att folk inte skulle läsa dina inlägg, du tyckte ju det var bäst så. Jag fortsätter läsa tills du slutar skriva i trådar som intresserar mig. Du är ju faktiskt en av de roligaste profilerna på SH, med din knivskarpa ironi och sarkasm, du spelar ju din roll här i tråden t.ex. klockrent!

Hur som helst, du är sjukt rolig! Sluta inte med ironin!

Njae jag ville att Kuritas skulle sluta läsa mina inlägg för det är tråkigt uppenbart att han bara trollar i den här tråden för att vinna "kändis på SH"-poäng.
Han har inte presenterat nån egen åsikt överhuvudtaget, inte heller presenterat några fakta utan retar bara upp folk (mest mig) med hjälp av dålig retorik. Skulle tippa på att han kämpar febrilt med att försöka hacka sönder "andra sidans" debatt, istället för att komma med nåt, som tyvärr är ganska vanligt i den här frågan.

Nejdå jag ska inte sluta med ironin :tummenupp
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men jag ser ingenting i hans siffror som går emot min uppfattning.

Nej såklart, de var ju hyfsat vinklade. Men du vill väl inte heller ha sanningar, utan mest poäng till din dåliga retorik, antar jag?

Men du får gärna, genom att hänvisa till Bonnys statistik, och Tuktuks revideringar, framlägga det statistiska underlag som skulle kunna förklara varför att all invandring skall begränsas, när det bara är kriminella invandrare som utgör "problemet". Jag kanske helt enkelt har missat det, i så fall har du en lysande chans att vinna över mig till din sida.

Nejtack. Jag sysslar med åsikter och egna upplevelser som sagt. Jag behöver inte statistik för att beskriva vad jag och många med mig känner.

Och när vi ändå talar om problemlösning, bör vi begränsa födseln av gossebarn i Sverige för att komma till rätta med alla våldsbrott i landet? Ja eller nej?

Nej, jag anser att svenska barn, vare sig de är av manligt eller kvinnligt kön, har rätt att födas i Sverige. Att vissa blir brottslingar tycker jag beror på olika brister i samhället. Jag tycker det börjar bli tjatigt att skriva det. Har du problem med att begripa?
Däremot tycker jag inte att Sverige ska behöva ta hand om resultatet av andra länders brister. Det kan de länderna gott ta hand om själva.
Vi kan hjälpa människor från andra länder som är hotade till livet, i den mån vi klarar av att ta hand om dem utan att det inte inskränker eller belastar på vårt eget folk och samhälle i för stor utsträckning.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Nej såklart, de var ju hyfsat vinklade. Men du vill väl inte heller ha sanningar, utan mest poäng till din dåliga retorik, antar jag?



Nejtack. Jag sysslar med åsikter och egna upplevelser som sagt. Jag behöver inte statistik för att beskriva vad jag och många med mig känner.



Nej, jag anser att svenska barn, vare sig de är av manligt eller kvinnligt kön, har rätt att födas i Sverige. Att vissa blir brottslingar tycker jag beror på olika brister i samhället. Jag tycker det börjar bli tjatigt att skriva det. Har du problem med att begripa?
Däremot tycker jag inte att Sverige ska behöva ta hand om resultatet av andra länders brister. Det kan de länderna gott ta hand om själva.
Vi kan hjälpa människor från andra länder som är hotade till livet, i den mån vi klarar av att ta hand om dem utan att det inte inskränker eller belastar på vårt eget folk och samhälle i för stor utsträckning.

Tack för att du orkar försöka föra denna " Debatt" vidare.
Inte så lätt när det vinklas åt alla håll utom det rätta.
Alla kan om dom bara vill misstolka allt och gå hem va stolta över någon jäkla statistik dom lyckdes få fram bakom sin skyddade identitet.
Jag undrar bara om ni som inte tycker att Sverige har något problem med invandrare!! Har ni barn?? Döttrar?? Känner ni er tillfreds och trygga när dom ska gå hem ensamma på kvällskvisten och måste gå genom rosengård eller rinkeby i kort kort kjol?? Eller ska det bli ytterligare ett sk kulturkrockmål???
Tycker "faktiskt" att det är patetiskt att neka till problemen som redan finns. En stor majoritet av invandrarna i Sverige är skötsamma och bidrar med mkt som påverkar vår välfärd, men att som vissa här totalt neka till att det finns problem,, det fattar inte jag iaf.
Som det låter på vissa så ska man va jäkligt tacksam för att man får vara kvar och jobba så att några stackare kan ligga hemma och pilla sig i naveln ( eller vad fan dom pillar på)
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Brollan och Dreggel: Måste säga att det iaf är trevligt finns folk som har ett ankare i verkligheten och inte sitter med papper om vad Reinfeldth skrivit.

Kan direkt säga att jag inte bryr mig om vad folk har för namn eller vilken hår eller hudfärg de har för att döma en person. För en av det mest reko jag känner heter Ibrahim och Karl-Luis. Som ni kanske förstår har de inte 100% Svenskt ursprung.

Här i Väsby finns det ett område som heter Dragonvägen. Här har jag väldigt ofta fått höra "gå inte genom Dragonvägen när du ska hem... osv, osv". Och trot eller ej, av den mest anti-rasistiska personen jag vet, min mor (ville inte säga ordet rasistist, men hittade för tillfället inte ett bättre ord, ni lär förstå vad jag menar).

Visst stör man sig på många personer, inte minst de kladdiga/falska turkarna som ska klämma och bete sig som idioter med fina damer som jag vill ha! :tummenupp Men det finns också lika många idioter enligt mig från Sverige. Alla är inte perfekt, det går inte att ändra.

Kan ta som exempel som max är en vecka gamla: En tjejkompis blev våldtagen av två "nysvenskar" (även våldtäcksmän är människor..... tre meter under jorden). Sen jag jobbat på en mack- senast idag var det en Arab som snodde bensin, två engelsmän snodde tandborstar och dylikt och betedde sig som idioter, den vanliga polacken som kommer hit då och då och stoppar nötter, deo osv i fickan...

Det är egna erfarenheter (kanske lite extra svammel, är som sagt fredag). Ni som bor i Lidingö, Östermalm osv som inte känner till detta och läser bakom papper, finns det sk. fakta bakom detta? Är det en slump?

Nej exakt, det finns en anledning att vissa får en förutfattad mening om invandrare ibland. Som sades tidigare, varför ska man neka till att det faktiskt finns vissa problem?

Sen säkerligen en del att problemen finns att är någon (?) valt att samla alla nysvenskar på en och samma plats. Det blir som ett nytt land där, man kan inte Svenska, man umgås och träffar inte andra personer utanför området, vilket leder till att man inte accepteras till jobb och sitter där soffan hela dagarna och kolla på TV-kanaler från hemlandet...
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
nu hoppar jag in i tråden igen. personligen har jag inte haft något problem alls med invandrare sen jag gick över 60-kilosgränsen (så det va ett tag sen) men innan dess va det fan fajt minst en helg i månaden och inte va det nåt jag orkade att anmäla så det finns inte i nån statistik. det va folk som försökte råna mig oftast, eller bara slåss för skojs skull. jag känner en tjej som har blivit våldtagen och 4 som blivit antastade och alla ggr har det varit invandrare. inte heller de har de gjort någon anmälan så det finns inte heller med i statistiken. sedan tror jag inte alla mina bekanta öppet sitter och berättar om liknande saker så jag tror att mörkertalet är läskigt stort. därför tycker jag som jag tycker, ni kan kalla mig vad ni vill.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ni får göra vad fan ni vill med dessa idioter som kommer till Sverige och ställer till med sådana problem, men ge fan i att slänga skit och göra livet surt för dessa som sköter sig och verkligen får kämpa dubbelt så mycket för att försöka gång på gång bevisa för svenska samhället att de inte är som dessa parastier som snor, våldtar, o.s.v. men ändå får skiten för det som andra rötägg ställer till med. Rötäggen lider inte av eran tankesätt eller handlingar, men tyvärr får jag göra det enbart för jag inte föddes här med svenska föräldrar och för+efternamn, försöker och försöker men står oftast mellan båda grupperna och känner inte att jag tillhör nån av er. Ska jag börja fucka upp allt och göra livet surt för alla precis som blattarna och anti blattarna gör livet surt för mig? Finns många som mig, hela mitt kompisgäng känner som jag, men ni är fler än oss. Men detta är det vi får ta för båda delarna/grupperna inte tänker längre än näsan räcker. Är jävligt trött på detta, funderat många ggr på att lämna landet, och även mina vänner. De enda som förlorar på det är svenskarna som betalat våra utbildningar med skatte pengar och sedan lämnar vi detta land och förgyller ett annat land med våran kunskap och arbetskraft som ni betalat för. Och de som blir kvar är parasiterna, vem förlorar mest på detta? Saken är självklar Sverige gör en stor förlust.


Edit:Jag håller med många av er som tycker att invandrare som inte sköter sig ska få åka tillbaks, att inte de ska få uppbehållstillstånd o.s.v. Att allt ska bli strängare när det gäller dessa parasiter. Det mesta ni skriver håller jag med om, för jag anser detta som mitt land eftersom jag levt 80% av mitt liv i Sverige. Ingen ska bli kallad för rasist för man värnar om sitt land, men ge inte skiten till alla utan enbart till dessa som fuckar upp det. ex. är du vän med Ali som sköter sig och verkligen behandlar honom som vilken vän som helst hur fan ska mustafa påstå att du är rasist bara för han begår ett fel och du slår näven i bordet istället för knyta den i fickan?
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Som en liten rolig anekdot så var jag nyss på min lokala McDonalds för att dra en nattburgare. Fick se att det satt ett bord men blandade invandrare (en syrier och 2 afrikaner och några av okänt utländskt ursprung), efter att ha bråkat i den här tråden i ett par dagar så kände jag ju naturligtvis att jag skulle sätta mig vid bordet bredvid dem.
Utan att beblanda mig på nåt sätt så lyssnade jag på vad de pratade om.

Först sitter den ene afrikanen och gnäller över att vi har så höga skatter i sverige. Ska man skratta eller gråta? :va

Sen börjar syriern att gnälla över att polisen har 18" fälgar på polisbilarna. Han menade på att de skulle fan knappt ha hjul på bilarna för han tyckte det var slöseri med skattepengar. :va :confused:

Syriern fortsatte att berätta om sin farsa som enligt honom ägde mark och byggnader i hans hemland för motsvarande 40 miljoner svenska kronor. Yttermera berättade han för sina invandrarkamrater att hans far pumpade ner svarta pengar till släktingar i hemlandet för att slippa betala bort alla pengar i skatt här.

Slutligen stämmer hela bordet upp i att det är så mycket som är skit med Sverige. De pratade om vissa lagar, skatter osv.

Lite komiskt att det här inträffade just ikväll. Man kan ju lugnt påstå att jag hade lite svårt att bita mig i tungan och inte börja dela ut slentrianmässiga knogbaguetter.

Ni får göra vad fan ni vill med dessa idioter som kommer till Sverige och ställer till med sådana problem, men ge fan i att slänga skit och göra livet surt för dessa som sköter sig och verkligen får kämpa dubbelt så mycket för att försöka gång på gång bevisa för svenska samhället att de inte är som dessa parastier som snor, våldtar, o.s.v. men ändå får skiten för det som andra rötägg ställer till med. Rötäggen lider inte av eran tankesätt eller handlingar, men tyvärr får jag göra det enbart för jag inte föddes här med svenska föräldrar och för+efternamn, försöker och försöker men står oftast mellan båda grupperna och känner inte att jag tillhör nån av er. Ska jag börja fucka upp allt och göra livet surt för alla precis som blattarna och anti blattarna gör livet surt för mig? Finns många som mig, hela mitt kompisgäng känner som jag, men ni är fler än oss. Men detta är det vi får ta för båda delarna/grupperna inte tänker längre än näsan räcker. Är jävligt trött på detta, funderat många ggr på att lämna landet, och även mina vänner. De enda som förlorar på det är svenskarna som betalat våra utbildningar med skatte pengar och sedan lämnar vi detta land och förgyller ett annat land med våran kunskap och arbetskraft som ni betalat för. Och de som blir kvar är parasiterna, vem förlorar mest på detta? Saken är självklar Sverige gör en förlust.

Av vad jag har läst av dig här på forumet så verkar du vara en reko kille. Kanske lite kaxig och lite gapig så fort nån yttrar sig om invandrare, men jag kan förstå att det är jobbigt att höra skit om det jämt.
MEN, du måste oxå inse att vi har rätten att säga vad vi tycker. Jag tror du är förnuftig nog att inse att ifall du är skötsam så gäller inte den här kritiken dig.
Jag tror inte du och dina polare hade accepterat att det flyttade in ett gäng dryga svennar i ditt kvarter, i ditt hemland, som ställde till med en massa skit, våldtog din syrra och levde på bidrag?

Edit:Jag håller med många av er som tycker att invandrare som inte sköter sig ska få åka tillbaks, att inte de ska få uppbehållstillstånd o.s.v. Att allt ska bli strängare när det gäller dessa parasiter. Det mesta ni skriver håller jag med om, för jag anser detta som mitt land eftersom jag levt 80% av mitt liv i Sverige. Ingen ska bli kallad för rasist för man värnar om sitt land, men ge inte skiten till alla utan enbart till dessa som fuckar upp det. ex. är du vän med Ali som sköter sig och verkligen behandlar honom som vilken vän som helst hur fan ska mustafa påstå att du är rasist bara för han begår ett fel och du slår näven i bordet istället för knyta den i fickan?

Det är lite svårt att rikta nånting åt nåt håll alls, om vi inte ens får diskutera problemen öppet, innan såna som clowntrion kommer och ska döda debatten.
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Det är tyvärr det det gör, det påverkar mig minst ett par ggr i veckan. Men jag förstår er helt och hållet, som sagt ni får ge så mycket skit ni vill och göra vad ni vill med dessa som bara ställer till det i detta land men låt det inte gå ut över de som lever som en vanlig svensson.

Jo jag har börjat tröttna men ikväll kände jag bara att skriva av mig lite efter att läst denna tråden lite till o från.

Ni får disskutera det hur ni vill, men jag ville bara påminna er om att allt inte är svart eller vi, utan det finns en gråzon också.
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Det är tyvärr det det gör, det påverkar mig minst ett par ggr i veckan. Men jag förstår er helt och hållet, som sagt ni får ge så mycket skit ni vill och göra vad ni vill med dessa som bara ställer till det i detta land men låt det inte gå ut över de som lever som en vanlig svensson.

Jo jag har börjat tröttna men ikväll kände jag bara att skriva av mig lite efter att läst denna tråden lite till o från.

Ni får disskutera det hur ni vill, men jag ville bara påminna er om att allt inte är svart eller vi, utan det finns en gråzon också.

Tyvär är det mesta en gråzon, hade det vart svart på vitt hade ju de flesta problem kunna lösas väldigt enkelt.

Egentligen konstig fråga för dig kanske, men dock säkerligen inte lika enkel för mig att förstå.

Du verkar ju vara en helt vanlig reko person med ett annat namn än Gustav Svensson. Förstår bara inte hur du kan stöta på så mycket problem som du förklarar. Mina polare som inte har ett svenskt namn som går tillbaka 500 år i Sveriges historia lever precis som mig, alla vanliga vardagsproblem (som såklart alla har), men i princip ingen som har särskilda problem just för att de har ett annat namn...

Tar gärna tillbaka det jag skrev om jag har helt fel, men kan vara intressant att förstå bättre. :)
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Han har inte presenterat nån egen åsikt överhuvudtaget

Det där är ju så felaktigt att man häpnar. Skall jag citera mig själv eller läser du tråden från början?

Alla gläfser om att de är så trötta på brott orsakade av invandrare. Det enda jag gör är att ifrågasätta varför vi skall begränsa ALL invandring, vore det inte bättre att försöka filtrera ut de dåliga elementen?

Och känner man för att dela ut knogmackor för att någon klagar på högt skattetryck så kanske man skulle trivas bättre i något annat land själv...

Ert resonemang skulle kunna översättas till:

"Jag är så trött på motorcyklister i skinnväst som bedriver beskyddarverksamhet och organiserad brottslighet. Jag tycker att vi, tills problemet med denna typ av brott är löst, skall sätta ett stopp för försäljningen av motorcyklar. Motorcyklar leder bara till organiserad brottslighet."

Jag ifrågasätter inte er rätt att vara förbannade på de invandrare som begår brott. Men era lösningsförslag är ju så trubbiga att de drabbar även hederliga människor. Det är det jag är emot.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top