Invandrare/Utlänningar

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC-R
...

Slutligen stämmer hela bordet upp i att det är så mycket som är skit med Sverige. De pratade om vissa lagar, skatter osv.

...


Och du menar att det skiljer sig från en normal SH-tråd på vilket sätt? Det finns ju ett antal underbara trådar med folk som spyr galla på allt från Persson till alliansen till invandrarna. Gemensamt för dem verkar vara en ofömåga att ta tag i sina egna liv och faktiskt lösa vad det nu är för problem de har och istället skylla på dom[tm].

Påfallande ofta kör de moped eller kommer från ljusdal...
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Alla gläfser om att de är så trötta på brott orsakade av invandrare. Det enda jag gör är att ifrågasätta varför vi skall begränsa ALL invandring, vore det inte bättre att försöka filtrera ut de dåliga elementen?


Tror du det kommer fungera? Det är ju så nu, in med alla, de bra stannar, de otroligt få sämre får avvisningspapper.... men stannar kvar istället!
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Tror du det kommer fungera? Det är ju så nu, in med alla, de bra stannar, de otroligt få sämre får avvisningspapper.... men stannar kvar istället!

Nja, det finns nog utrymme att förbättra "gallringen". De som har belagts med utvisningsdom skall också ut ur landet. De som befinner sig i landet skall följa alla de lagar som finns, eller lagföras.

Sedan finns det en hel del att göra på integrationssidan också. Få in folk i arbetslivet och så vidare. Men invandring är en sak, integration är en annan.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och du menar att det skiljer sig från en normal SH-tråd på vilket sätt? Det finns ju ett antal underbara trådar med folk som spyr galla på allt från Persson till alliansen till invandrarna. Gemensamt för dem verkar vara en ofömåga att ta tag i sina egna liv och faktiskt lösa vad det nu är för problem de har och istället skylla på dom[tm].

Påfallande ofta kör de moped eller kommer från ljusdal...

Nej jag menar ingenting. Jag återger vad de sa.
Jag begriper bara inte hur man kan klaga på skatter i det land som troligen närde ens invandrade familj med just dessa skatter när man kom hit.
Don't bite the hand that feeds you.

Det där är ju så felaktigt att man häpnar. Skall jag citera mig själv eller läser du tråden från början?

Alla gläfser om att de är så trötta på brott orsakade av invandrare. Det enda jag gör är att ifrågasätta varför vi skall begränsa ALL invandring, vore det inte bättre att försöka filtrera ut de dåliga elementen?

Och känner man för att dela ut knogmackor för att någon klagar på högt skattetryck så kanske man skulle trivas bättre i något annat land själv...

Ert resonemang skulle kunna översättas till:

"Jag är så trött på motorcyklister i skinnväst som bedriver beskyddarverksamhet och organiserad brottslighet. Jag tycker att vi, tills problemet med denna typ av brott är löst, skall sätta ett stopp för försäljningen av motorcyklar. Motorcyklar leder bara till organiserad brottslighet."

Jag ifrågasätter inte er rätt att vara förbannade på de invandrare som begår brott. Men era lösningsförslag är ju så trubbiga att de drabbar även hederliga människor. Det är det jag är emot.

Sedär du kunde ju oxå! Duttig kille! Ett helt inlägg utan att kasta en massa skit omkring sig och istället komma med nåt hyfsat vettigt. :tummenupp
Varför ska jag flytta? Jag har inga problem med skattetrycket så länge det går till nåt vettigt och inte till ett gäng invandrare som begår brott.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Don't bite the hand that feeds you.

Men som helsvensk 19åring med sitt första jobb är det helt ok att gnälla på skatterna?!

...trots att de betalt ens utbildning, huvuddelen av kostnaden för den barnomsorg man tagit del av, alla ens tandläkarbesök, subventionerat mycket av den idrott man ägnat sig åt och pröjsat maten man ätit dagligen på dagis/skola...
 

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
Ni får göra vad fan ni vill med dessa idioter som kommer till Sverige och ställer till med sådana problem, men ge fan i att slänga skit och göra livet surt för dessa som sköter sig och verkligen får kämpa dubbelt så mycket för att försöka gång på gång bevisa för svenska samhället att de inte är som dessa parastier som snor, våldtar, o.s.v. men ändå får skiten för det som andra rötägg ställer till med. Rötäggen lider inte av eran tankesätt eller handlingar, men tyvärr får jag göra det enbart för jag inte föddes här med svenska föräldrar och för+efternamn, försöker och försöker men står oftast mellan båda grupperna och känner inte att jag tillhör nån av er. Ska jag börja fucka upp allt och göra livet surt för alla precis som blattarna och anti blattarna gör livet surt för mig? Finns många som mig, hela mitt kompisgäng känner som jag, men ni är fler än oss. Men detta är det vi får ta för båda delarna/grupperna inte tänker längre än näsan räcker. Är jävligt trött på detta, funderat många ggr på att lämna landet, och även mina vänner. De enda som förlorar på det är svenskarna som betalat våra utbildningar med skatte pengar och sedan lämnar vi detta land och förgyller ett annat land med våran kunskap och arbetskraft som ni betalat för. Och de som blir kvar är parasiterna, vem förlorar mest på detta? Saken är självklar Sverige gör en stor förlust.


Edit:Jag håller med många av er som tycker att invandrare som inte sköter sig ska få åka tillbaks, att inte de ska få uppbehållstillstånd o.s.v. Att allt ska bli strängare när det gäller dessa parasiter. Det mesta ni skriver håller jag med om, för jag anser detta som mitt land eftersom jag levt 80% av mitt liv i Sverige. Ingen ska bli kallad för rasist för man värnar om sitt land, men ge inte skiten till alla utan enbart till dessa som fuckar upp det. ex. är du vän med Ali som sköter sig och verkligen behandlar honom som vilken vän som helst hur fan ska mustafa påstå att du är rasist bara för han begår ett fel och du slår näven i bordet istället för knyta den i fickan?
Kan bara hålla med.Ni är dom största förlorarna om inte problemen löses.
Tyvärr är det så att blir man illa bemött åtskilliga gånger så självklart ökas fördommarna.Det är en liten klick som beter sig som riktiga svin o snackar om respekt o rättigheter.Skyldigheterna glöms bort.Respekt o rättigheter är inget självklart,för att kunna få det så har man skyldigheter okså.
Tänker på den romerska familjen i Haparanda som förpestat en hel by i 20 år.
Dra in deras socialbidrag o all ekonomisk försörjning dom får av samhället.
Kan man inte leva ett någorlunda legalt liv så ska man inte heller utnyttja samhällets resurser.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men som helsvensk 19åring med sitt första jobb är det helt ok att gnälla på skatterna?!

...trots att de betalt ens utbildning, huvuddelen av kostnaden för den barnomsorg man tagit del av, alla ens tandläkarbesök, subventionerat mycket av den idrott man ägnat sig åt och pröjsat maten man ätit dagligen på dagis/skola...

Japp. Han har troligen föräldrar som bidragit till det med hjälp av skatt på sin inkomst? Deras föräldrar gjorde antagligen detsamma osv.
Jag vet inte hur det är med dig, men om jag tänker på min farfarsfars far så vetefan om han begravde sina första 3 ungar som dog pga att skörden slog fel och att kronan tog större delen av hans ynkliga inkomst för att bygga ett samhälle som tar hand om varenda misskötande fåne som står och knackar på rikets gränser. Jag tror han hade haft en del att säga om det. Jag har oxå en del att säga om det.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Japp. Han har troligen föräldrar som bidragit till det med hjälp av skatt på sin inkomst? Deras föräldrar gjorde antagligen detsamma osv.

Glada nyheter för alla som har rika föräldrar alltså! Kanske borde bratsen få egna körfält i trafiken eftersom deras föräldrar betalat in betydligt mer skatt till samhällets uppbyggnad än en genomsnittlig Svensson.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Intressant inlagg, men...du ska veta att invandrare och utlanningar ar INTE sammma sak!

Vem syftar du på?
Nej skillnaden är att en utlänning kan vara temporär, t ex en turist.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Japp. Han har troligen föräldrar som bidragit till det med hjälp av skatt på sin inkomst? Deras föräldrar gjorde antagligen detsamma osv.
Jag vet inte hur det är med dig, men om jag tänker på min farfarsfars far så vetefan om han begravde sina första 3 ungar som dog pga att skörden slog fel och att kronan tog större delen av hans ynkliga inkomst för att bygga ett samhälle som tar hand om varenda misskötande fåne som står och knackar på rikets gränser. Jag tror han hade haft en del att säga om det. Jag har oxå en del att säga om det.
Äh, det är ju bara att dra slutsatsen att du är för rasdiskriminering och jag och några till är emot. Synd att du tycker så.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Glada nyheter för alla som har rika föräldrar alltså! Kanske borde bratsen få egna körfält i trafiken eftersom deras föräldrar betalat in betydligt mer skatt till samhällets uppbyggnad än en genomsnittlig Svensson.

Du har svårt att hålla dig borta från clownerierna va? Du vinner inga poäng på det förutom hos dig själv.
Ingen har nämnt några procent eller summor. Att bidra är nyckelordet. Som du kanske är bekant med så har sverige så länge jag orkar bry mig tillbaka i tiden haft ett system som bygger på att man bidrar med procent av vad man tjänar och äger?

Du har inte värst mycket respekt för varken dina förfäder eller landet va?
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top