Invandrare/Utlänningar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Äh, det är ju bara att dra slutsatsen att du är för rasdiskriminering och jag och några till är emot. Synd att du tycker så.

Ehm. Nej. Exakt vad har RAS med detta att göra? Vad har diskreminering med det här att göra?
Är det diskreminerande och RASistiskt att inte låta NÅGON som inte tillhör din familj att bajsa i ditt vardagsrum?

Edit: Hör och häpna! Jag satte mig faktiskt och räknade efter. Det visade sig att jag har med marginal fler "icke svenskar" än "helsvenskar" som nära vänner. Inte nog med det, min flickvän och min son är finska medborgare.
Som smakprov kan jag nämna att de bl a från Venezuela, forna Jugoslavien, Tyskland, Italien, Spanien och min ex-flickvän är Korean.
Och vet du vad? De håller alla med mig i den här frågan. Konstigt va?
 
Last edited:

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Ort
vägen89
Hoj
jo
Ni får göra vad fan ni vill med dessa idioter som kommer till Sverige och ställer till med sådana problem, men ge fan i att slänga skit och göra livet surt för dessa som sköter sig och verkligen får kämpa dubbelt så mycket för att försöka gång på gång bevisa för svenska samhället att de inte är som dessa parastier som snor, våldtar, o.s.v. men ändå får skiten för det som andra rötägg ställer till med. Rötäggen lider inte av eran tankesätt eller handlingar

För det första, det är enklare att dra alla över en kam när man pratar, tex fan va trött jag är på dessa jävla invandrare, dock så menar man egentligen endast dräggen som hänger i Tensta och dyl, dock är det inte alla där heller.

Tror nog de flesta umgås med "blattar" går upp till den lokala pizzerian snackar lite med den svarte bagaren, pratar med han på jobbet eller till och med umgås med sådana på fritiden.

Oavsett vilket folkslag man umgås med bosnier, araber osv så talar alla illa om varandras folk.
Som sagt finns vettiga "blattar" men de finns inte med när man talar om invandrare i daglig term, de invandrare jag umgås med förstår det.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Ingen har nämnt några procent eller summor. Att bidra är nyckelordet. Som du kanske är bekant med så har sverige så länge jag orkar bry mig tillbaka i tiden haft ett system som bygger på att man bidrar med procent av vad man tjänar och äger?

Du har inte värst mycket respekt för varken dina förfäder eller landet va?

Detta är ett mycket intressent diskussionsämne. Vi börjar med att anta att de som har föräldrar som har bidragit till landets väl har större rättigheter än de som inte har det. (Med rättighet menas t.ex. att få klaga på skatterna när man sitter på restaurant.)

Då är frågan om de som har grova förbrytare som föräldrar borde fråntas vissa rättigheter, eftersom deras föräldrar har skadat landet? Det känns ju mest konsekvent, skall vi belöna baserat på arv, borde vi också bestraffa därefter.

Nej, det håller inte tycker jag. I min bok får man själv stå för sin prestation. Jag respekterar mina föräldrar, men kräver inte att någon skall ge mig något extra baserat på deras meriter.

Hur respekterar man ett land?

Edit: Hör och häpna! Jag satte mig faktiskt och räknade efter. Det visade sig att jag har med marginal fler "icke svenskar" än "helsvenskar" som nära vänner. Inte nog med det, min flickvän och min son är finska medborgare.
Som smakprov kan jag nämna att de bl a från Venezuela, forna Jugoslavien, Tyskland, Italien, Spanien och min ex-flickvän är Korean.
Och vet du vad? De håller alla med mig i den här frågan. Konstigt va?

Då kan du hälsa dem att jag inte håller med dem. Och se upp så att de inte bajsar i ditt vardagsrum.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Lite felstavat tjafs mm.

Jaja, men enligt FN's definition av rasdiskriminering så är du ju för det.

Du tycker att en utlänning / invandrare inte ska klaga på skatterna när du samtidigt tycker det går bra för en person med svenska föräldrar att göra samma sak.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Detta är ett mycket intressent diskussionsämne. Vi börjar med att anta att de som har föräldrar som har bidragit till landets väl har större rättigheter än de som inte har det. (Med rättighet menas t.ex. att få klaga på skatterna när man sitter på restaurant.)

Då är frågan om de som har grova förbrytare som föräldrar borde fråntas vissa rättigheter, eftersom deras föräldrar har skadat landet? Det känns ju mest konsekvent, skall vi belöna baserat på arv, borde vi också bestraffa därefter.

Nej, det håller inte tycker jag. I min bok får man själv stå för sin prestation. Jag respekterar mina föräldrar, men kräver inte att någon skall ge mig något extra baserat på deras meriter.

Hur respekterar man ett land?

Hur ska du själv kunna står för din prestation när du är 12 år gammal och egentligen är en 100 procentig "belastning" för samhället? Jo, just det, dina (och mina) anfädrar har slitit som djur för att få till ett system som håller för den belastningen. Jag tror till och med att de var överens om att vi hjälper varandra. Jag tror bara inte att de menade hela världen. Jag är hyfsat säker på att de menade andra människor som är svenskar.


Då kan du hälsa dem att jag inte håller med dem. Och se upp så att de inte bajsar i ditt vardagsrum.

Jag tror att risken är ganska liten.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Hur ska du själv kunna står för din prestation när du är 12 år gammal och egentligen är en 100 procentig "belastning" för samhället? Jo, just det, dina (och mina) anfädrar har slitit som djur för att få till ett system som håller för den belastningen. Jag tror till och med att de var överens om att vi hjälper varandra. Jag tror bara inte att de menade hela världen. Jag är hyfsat säker på att de menade andra människor som är svenskar.

...och barn till kriminella föräldrar då? Eller föräldrar som inte slitit som djur utan bara mest softat? Vem drar gränsen?

Det vore ju väldigt praktiskt om gränsen gick precis vid den nivån som dina föräldrar presterade, eller hur?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jaja, men enligt FN's definition av rasdiskriminering så är du ju för det.

Du tycker att en utlänning / invandrare inte ska klaga på skatterna när du samtidigt tycker det går bra för en person med svenska föräldrar att göra samma sak.

Återigen, jag tycker det är lite osmakligt (folk säger såklart vad de vill, det har jag aldrig sagt nåt om) att en invandrare klagar över höga skatter, när det är just de höga skatterna som har sett till att hans invandrande arsle sitter här och mumsar hamburgare.

Lustigt att ni högg just på den delen men fullständigt ignorerade syrianens far som var god för 40 miljoner Skr i hemlandet och satt och pumpade ner svenska oskattade pengar dit ner. Det måste ju vara extremt gynnande för sverige att ha den killen här. Men såklart, han led säkert fruktansvärt därnere så han "flydde" väl hit. :rolleyes:

...och barn till kriminella föräldrar då? Eller föräldrar som inte slitit som djur utan bara mest softat? Vem drar gränsen?

Det vore ju väldigt praktiskt om gränsen gick precis vid den nivån som dina föräldrar presterade, eller hur?

Innan du fortsätter att famla i mörkret föreslår jag att du läser på lite om Sveriges historia och kanske din egen medans du är igång. Du har ju ingen aning om vad du pratar om.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Lustigt att ni högg just på den delen men fullständigt ignorerade syrianens far som var god för 40 miljoner Skr i hemlandet och satt och pumpade ner svenska oskattade pengar dit ner. Det måste ju vara extremt gynnande för sverige att ha den killen här. Men såklart, han led säkert fruktansvärt därnere så han "flydde" väl hit. :rolleyes

Snacka om att du är lättlurad, självklart ska du tro på vad några snorisar säger på en restaurang. Det är ALLTID sant.

Varför pumpade han ner mer pengar dit om han redan hade 40 mille där? Vad gjorde han i sverige som han tjänade så mycket (svart) på att han kunde göra någon större skillnad på sin förmögenhet i hemlandet?

Har du inte lärt dig att vara källkritisk?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Eller så svarar du på frågorna? Med dina historiekunskaper borde det inte vara så svårt.

Jaha så nu blev det min uppgift att lära dig svensk historia? Jovisst, ska vi säga normalt konsultarvode?
Du borde ha insett vid det här laget att du inte vinner något på att försöka dra fokus bort från ämnet i den här tråden. Vi ser igenom dig ;)

Snacka om att du är lättlurad, självklart ska du tro på vad några snorisar säger på en restaurang. Det är ALLTID sant.

Varför pumpade han ner mer pengar dit om han redan hade 40 mille där? Vad gjorde han i sverige som han tjänade så mycket (svart) på att han kunde göra någon större skillnad på sin förmögenhet i hemlandet?

Har du inte lärt dig att vara källkritisk?

Eller så återgav jag bara exakt vad de sa för varje enskild person att dra egna slutsatser.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Och blev förvånad att vi inte reagerade på det :D :tummenupp

Det gjorde ni ju! Och försökte använda en del till er fördel i argumentationen, medans ni ignorerade den andra som ni nu försöker sopa under mattan som bullshit :) Tråkigt att kliva i egen fälla va?
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Det gjorde ni ju! Och försökte använda en del till er fördel i argumentationen, medans ni ignorerade den andra som ni nu försöker sopa under mattan som bullshit :) Tråkigt att kliva i egen fälla va?

Nej men lugna ner lillhjärtat nu va. Det enda jag använde till fördel i min argumentation var att de personer du hörde prata:

1. Var utlänningar
2. Gnällde på skatter

och dessutom:

3. Att du störde dig ordentligt på det.

Vad annat har jag hållt till min fördel? Du börjar bli pinsam nu, kom med bättre argument.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nej men lugna ner lillhjärtat nu va. Det enda jag använde till fördel i min argumentation var att de personer du hörde prata:

1. Var utlänningar
2. Gnällde på skatter

och dessutom:

3. Att du störde dig ordentligt på det.

Vad annat har jag hållt till min fördel? Du börjar bli pinsam nu, kom med bättre argument.

Det jag störde mig "ordentligt" på var det fullständiga samtalet. INKLUSIVE snubbens farsa som skickade oskattade pengar till hemlandet. Det i kombination med att de gnällde på höga skatter.
Visst måhända att just den här killen ljög om sin farsa så tungan blev svart på honom, men jag vet att det förekommer ganska så frekvent, så...så jävla otroligt är det ju inte.
PM:a mig ska jag ge dig namn och nr till min Jugoslaviske vän så kan han berätta mer om hur det sker systematiskt.

Exakt var är jag pinsam? Du använde dig av något i din argumentation som du hörde att jag hade hört på en restaurang. Och sen hånar du min källkritik. Bra jobbat :tummenupp

Edit: Ok fel av mig. DU gjorde inte det, men de andra herrarna.
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Det jag störde mig "ordentligt" på var det fullständiga samtalet. INKLUSIVE snubbens farsa som skickade oskattade pengar till hemlandet. Det i kombination med att de gnällde på höga skatter.
Visst måhända att just den här killen ljög om sin farsa så tungan blev svart på honom, men jag vet att det förekommer ganska så frekvent, så...så jävla otroligt är det ju inte.
PM:a mig ska jag ge dig namn och nr till min Jugoslaviske vän så kan han berätta mer om hur det sker systematiskt.

Exakt var är jag pinsam? Du använde dig av något i din argumentation som du hörde att jag hade hört på en restaurang. Och sen hånar du min källkritik. Bra jobbat :tummenupp

Edit: Ok fel av mig. DU gjorde inte det, men de andra herrarna.
De andra herrarna pratade väl om något helt annat också va? Faktum är att du genom dina inlägg här tydligt har visat att du är för rasdiskriminering. Fast du börjar dementera det sakta men säkert.

Att folk skickar pengar utomlands systematiskt av skatteskäl är inget nytt. Om du tror att de som skickar mest pengar utomlands är icke-svenskar så är du ute och cyklar big time.

Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:

(obs, detta behöver inte vara saker du faktiskt sagt, det är bara exempel för att visa min poäng)
Invandraren skickade pengar utomlands
Utlänningen våldtog
Zigenaren snattade

Medans om en svensk gör det så väljer du andra grupper, som kanske var sant även i fallen med utlänningarna/invandrarna:
Direktören skickade pengar utomlands
Anabolanissen våldtog
Knarkaren snattade

Du kanske bör leta efter fler grupper och fler fack att stoppa in folk i än att de är utlänningar.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Alla gläfser om att de är så trötta på brott orsakade av invandrare. Det enda jag gör är att ifrågasätta varför vi skall begränsa ALL invandring, vore det inte bättre att försöka filtrera ut de dåliga elementen?

Fast nu gör du det igen, du ifrågasätter bara vad alla andra tycker.

Hör och häpna! Jag satte mig faktiskt och räknade efter. Det visade sig att jag har med marginal fler "icke svenskar" än "helsvenskar" som nära vänner. Inte nog med det, min flickvän och min son är finska medborgare.
Som smakprov kan jag nämna att de bl a från Venezuela, forna Jugoslavien, Tyskland, Italien, Spanien och min ex-flickvän är Korean.
Och vet du vad? De håller alla med mig i den här frågan. Konstigt va?

Åh nej, nu ska du ha alibi också?
Det här förtjänar fan du en knogpanini för. :mad:
Du har rätt att tycka vad du vill om både invandrare och invandring utan att komma dragandes med dina polare för att visa att din åsikt är legitim. Jag kommer aldrig acceptera att bevisbördan hamnar på den anklagade, förutom i domstolar då.
Du gillar ine invandringen eller dess konsekvenser, låt Kreti och Pleti tala om varför du har fel istället för tvärtom.
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top