Kuritas
Mansplaining MC
Tycker inte du det?
Nej. Och jag tror inte att du aktivt åker runt i invandrartäta områden i USA och försöker tala drogdealande puertoricaner til rätta heller. Men jag kan ju ha fel.
En annan festlig grej är att när man på sporthoj försöker "fostra hojbröderna" i att inte köra ifrån polisen, köra på bakhjulet förbi dagisplatser och annat som försämrar attityden till motorcyklism, då är man en moralkärring.
"Invandrarna" (du vet den där homogena gruppen där alla känner alla och agerar enligt samma agenda) behöver alltså fler moralkärringar, och sporthoj.com behöver färre.
Ok, här kommer lite chockerande läsning för Nationens Hjältar här inne: Visst är det ett problem att arbetslösheten bland invandrare i Malmö är för hög, att räddningstjänsten attackeras och att det rånas och våldtas. Men inte ens i SDs allra våtaste drömmar kommer Sverige någonsin bli av med människor av avvikande kulturellt eller etniskt ursprung, och jag anser att den demoniserande attityd som SD använder för att fiska missnöjesröster enbart bidrar till att öka utanförskapet för de otaliga invandrare i detta land som inte har, eller kommer att göra något ont.
Jag tror att ökade polisiära resurser och en mer aktiv integrationspolitik är lösningen på de lokala problem som finns. Jag tror inte på att, som korvgubbe så förtjänstfullt uttryckte det, man skall slänga hela säcken för att några potatisar är dåliga.
Dessutom är jag inte överdrivet sugen på ett kulturnationalistiskt Sverige (där ditt värde i samhället avgörs av hur väl du kan dansa små grodorna eller hur mycket Bellman du kan recitera), eller ett betydligt mindre sekulariserat Sverige (där man inte får tro vad man vill, utan MÅSTE tro på Den Kristna Tron för att staten skall vara nöjd). EU-utträde är heller ingenting för mig, så jag är inte särskilt sugen på att se SD få ökad inflytande. Och framförallt inte genom demoniserande populism som enbart skapar mer rädsla och ökat utanförskap i samhället. Antingen kan man tro att blattekidsen rånar svenskar för att det "ligger i deras natur", eller att de gör det för att de känner sig rädda och förminskade av samhällsmajoriteten.
En nynazist som knivar ihjäl bögar och blattar gör det för att han/hon är rädd för den förändring som de förknippar med invandring/homosexualitet. En liten ghettounge i Rosengård som kastar sten på brandbilar gör det för att han är rädd för "Sverige" som i ökande aggressiva ordalag beskriver honom som ett problem baserat på vem han är, inte vad han gör.
Det är min teori i alla fall. Jag förväntar mig inte att särskilt många här inne delar den.
Dessutom tror jag bara att det är sunt att Markus förtryckarretoriska monopol här inne utmanas. Därför tar jag till mindre högburna argument med jämna mellanrum. Skicka ett PM om ni tar illa vid er så får ni en ursäkt.