Invandrare/Utlänningar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
De andra herrarna pratade väl om något helt annat också va? Faktum är att du genom dina inlägg här tydligt har visat att du är för rasdiskriminering. Fast du börjar dementera det sakta men säkert.

Att folk skickar pengar utomlands systematiskt av skatteskäl är inget nytt. Om du tror att de som skickar mest pengar utomlands är icke-svenskar så är du ute och cyklar big time.

Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:

(obs, detta behöver inte vara saker du faktiskt sagt, det är bara exempel för att visa min poäng)
Invandraren skickade pengar utomlands
Utlänningen våldtog
Zigenaren snattade

Medans om en svensk gör det så väljer du andra grupper, som kanske var sant även i fallen med utlänningarna/invandrarna:
Direktören skickade pengar utomlands
Anabolanissen våldtog
Knarkaren snattade

Du kanske bör leta efter fler grupper och fler fack att stoppa in folk i än att de är utlänningar.

"Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:"

Eh. Ja? Exakt vad är det som är fel med det? Det är precis det jag har sagt hela tiden och det är vad vi diskuterar.
Jag säger det igen: Svenska brottslingar är ett resultat av det svenska samhällets brister. Utländska brottslingar är resultatet av det landets brister. Varför ska det svenska samhället belastas för andra länders inkompetens att ta hand om sina? Vi har nog med inkompetens att ta hand om våra egna.

Jag tycker det är väldigt lustigt att ni hela tiden försöker med argumentet "det finns svenskar som begår brott oxå!" Ja? Och? Vi bor i Sverige? Svenska brottslingar SKA vara Sveriges ansvar, i mitt tycke ska inte utländska brottslingar vara det, vare sig de begår brotten i eller utanför Sverige.
Det är en sak.

Sen tycker jag att vi har för mycket invandrare i Sverige. Jag har inget emot invandrare eller raser, som du försöker insinuera, jag tycker bara inte att Sverige ska ta emot fler invandrare än Sverige klarar av. Och vi klarar inte av det som det är idag. Att ni väljer att blunda för det gör er ju bara en otjänst.

Mångkulturellt samhälle? Javisst! Alla tjänar på det, men inte när det är helt "out of hand".
Sen får ni tycka vad ni vill, men det här är ett land, mitt och ditt land, och jag tycker att det ska finnas en del krav på folk som ska få uppehålla sig i mitt och ditt land. För allas trevnad. Sen att du skiter i det får ju stå för dig.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Eh. Ja? Exakt vad är det som är fel med det? Det är precis det jag har sagt hela tiden och det är vad vi diskuterar.
Jag säger det igen: Svenska brottslingar är ett resultat av det svenska samhällets brister. Utländska brottslingar är resultatet av det landets brister.

Tja, men när invandrarkillar våldtar så kan de faktiskt både vara svenska medborgare och ha icke-svenska namn samtidigt, blir det konstigt då? De kanske är födda i sverige och alltså en produkt av det svenska samhället.

Varför ska det svenska samhället belastas för andra länders inkompetens att ta hand om sina? Vi har nog med inkompetens att ta hand om våra egna.

Som ovan, vad är det som säger att det är deras ursprungsland som är den springande punkten?

Jag tycker det är väldigt lustigt att ni hela tiden försöker med argumentet "det finns svenskar som begår brott oxå!" Ja? Och? Vi bor i Sverige? Svenska brottslingar SKA vara Sveriges ansvar, i mitt tycke ska inte utländska brottslingar vara det, vare sig de begår brotten i eller utanför Sverige.
Det är en sak.

Jag försöker med argumentet att du ska sluta kolla på ursprungsland, kolla på andra faktorer istället. Vi är alla överens om att vi inte ska låta icke-svenska medborgare stanna i landet om de begår grova brott.

Sen tycker jag att vi har för mycket invandrare i Sverige. Jag har inget emot invandrare eller raser, som du försöker insinuera, jag tycker bara inte att Sverige ska ta emot fler invandrare än Sverige klarar av. Och vi klarar inte av det som det är idag. Att ni väljer att blunda för det gör er ju bara en otjänst.

Mångkulturellt samhälle? Javisst! Alla tjänar på det, men inte när det är helt "out of hand".
Sen får ni tycka vad ni vill, men det här är ett land, mitt och ditt land, och jag tycker att det ska finnas en del krav på folk som ska få uppehålla sig i mitt och ditt land. För allas trevnad. Sen att du skiter i det får ju stå för dig.

Jag skiter faktiskt inte i det. Om jag kan göra det bättre för de som kommer som flyktingar från andra land så betalar jag gärna extra i skatt och står ut med integrationsproblemen. Sen kan vi gärna skicka tillbaka alla som våldtar och begår andra grova brott.

Jag tycker inte att vi i Sverige har rätt till en högre levnadsstandard än någon annan bara för att vi föddes här av en slump. Däremot tycker jag att de som bryter mot våra lagar å de grövsta ska utvisas. Men det gäller ju såklart bara tills de är svenska medborgare, när de är det så går det inte att utvisa dem mer än det går att utvisa dig.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om jag kan göra det bättre för de som kommer som flyktingar från andra land så betalar jag gärna extra i skatt och står ut med integrationsproblemen.

Fast till Sverige kommer i princip inga flyktingar så då borde du ju vara otroligt missnöjd.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag tycker inte att vi i Sverige har rätt till en högre levnadsstandard än någon annan bara för att vi föddes här av en slump. Däremot tycker jag att de som bryter mot våra lagar å de grövsta ska utvisas. Men det gäller ju såklart bara tills de är svenska medborgare, när de är det så går det inte att utvisa dem mer än det går att utvisa dig.

Där trampade du i klaveret så det sjöng om det. Jag har bara väntat på att nån ska säga det.
Vi föddes inte i det här landet av nån jävla slump! Det här landet är inte vad det är av nån slump. Vi har förfäder som har brutit ryggen för att det ska vara vad det är idag och det är våran förbannade skyldighet att förvalta det arvet.
Inte nog med att vi betalar mest bidrag per capita till andra länders inkompetens att ta hand om sig själva, vi ska dessutom ta hit alla och ge bort allt vi jobbat hårt för här. Kommunismens lampa lyser starkt här märker jag.
Varför ska vi betala för att en massa folk inte kan hålla sams i t ex mellanöstern? Kan de inte lösa sin egen skit därnere? Det kommer ju defentitivt inte bli nåt bättre i de länderna när de som inte vill veta av skiten flyr istället för att styra upp sina idioter till landsmän.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Varför inte?
Det är ju inte ens en 1% av dem som kommer som du tycker det är viktig att släppa in.

Vem har sagt att jag är emot att släppa in dem som kommer in? Bara för att jag tycker en sak är viktig betyder inte att jag är emot alla andra saker Markus.
 

Brynar

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Bara för sakens skull, låt oss definiera vad en "svensk" är.
Om man tycker det är viktigt att tillhöra någon form av demokratiskt rättssamhälle är definitionen ganska klar; Svensk är man när man blivit svensk medborgare. Det handlar inte om morfars nationalitet eller rastillhörighet.
Det handlar heller inte om åsikter, hudfärg, religion eller huruvida man behagar hoppa små grodorna kring midsommarstången eller ej.

Att invandringspolitiken är föremål för tämligen disparata åsikter är väl den här tråden ett gott exempel på.
Jag har dock ganska svårt att ha någon respekt för svepande åsikter som rör etniska, religiösa eller andra grupperingar. Billiga förenklingar av problematiken kan jag gärna avstå från.
Är det ok om vi utökar clown-trion till att bli en clown-kvartett?
Anmäler mig i så fall frivilligt...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Vem har sagt att jag är emot att släppa in dem som kommer in? Bara för att jag tycker en sak är viktig betyder inte att jag är emot alla andra saker Markus.

När du lägger till mitt namn i slutet på din replik så ger det inlägget en myndig ton vilket jag gillar, Stoffer.

Bara för sakens skull, låt oss definiera vad en "svensk" är.
Om man tycker det är viktigt att tillhöra någon form av demokratiskt rättssamhälle är definitionen ganska klar; Svensk är man när man blivit svensk medborgare.

Knivigt ämne, för jag håller varken med eller tycker tvärtemot heller.
:gnissla
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Där trampade du i klaveret så det sjöng om det. Jag har bara väntat på att nån ska säga det.

Jag trampade inte i något klaver, du har inte mer rätt bara för att du har väntat på något.

Vi föddes inte i det här landet av nån jävla slump!

Jag tänker inte diskutera filosofi med dig, och tråden handlar inte om det, men vad för bra har du gjort för att födas här?

Det här landet är inte vad det är av nån slump. Vi har förfäder som har brutit ryggen för att det ska vara vad det är idag och det är våran förbannade skyldighet att förvalta det arvet.
Inte nog med att vi betalar mest bidrag per capita till andra länders inkompetens att ta hand om sig själva, vi ska dessutom ta hit alla och ge bort allt vi jobbat hårt för här. Kommunismens lampa lyser starkt här märker jag.

Du borde slå upp ordet kommunism i ordboken, men du argumenterar väl mer med färgstarka ord än med fakta.

Jag tycker inte vi förstör landet genom att göra det bättre för de som har det sämre. Jag tycker däremot vi är ett av världens bästa land just för att vi delar med oss av vad vi har. Sen får vi lösa problemen med de få ruttna äggen som finns, oavsett om de heter Uri, Ari, Ali eller Håkan.

Varför ska vi betala för att en massa folk inte kan hålla sams i t ex mellanöstern? Kan de inte lösa sin egen skit därnere? Det kommer ju defentitivt inte bli nåt bättre i de länderna när de som inte vill veta av skiten flyr istället för att styra upp sina idioter till landsmän.

Det blir bra jävla mycket bättre för de som kommer hit, det kan jag lova dig. Men du tycker kanske inte att de som är födda i mellanöstern förtjänar samma välfärd som vi har eftersom deras föräldrar inte var med och byggde upp den?

När du lägger till mitt namn i slutet på din replik så ger det inlägget en myndig ton vilket jag gillar, Stoffer.

Gött Markus! Jag gör det bara för att skapa en mer personlig stämning här.

Ta hand om dig Markus!
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gött Markus! Jag gör det bara för att skapa en mer personlig stämning här.

Ta hand om dig Markus!

Okej Stoffer.
Jag ska snart åka till någon jävla fejkflykting och rabbla pizzabeställning Stoffer.
Tänk dig att jag uttalar Stoffer som Jerry säger Newman, Neeew-man.
Stooo-ffer.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Det är tyvärr det det gör, det påverkar mig minst ett par ggr i veckan. Men jag förstår er helt och hållet, som sagt ni får ge så mycket skit ni vill och göra vad ni vill med dessa som bara ställer till det i detta land men låt det inte gå ut över de som lever som en vanlig svensson.

Jo jag har börjat tröttna men ikväll kände jag bara att skriva av mig lite efter att läst denna tråden lite till o från.

Ni får disskutera det hur ni vill, men jag ville bara påminna er om att allt inte är svart eller vi, utan det finns en gråzon också.

Vad gör ni för att förbättra eran image? Pågår det någon form av tillrättavisning i de egna leden sas?
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vad gör ni för att förbättra eran image? Pågår det någon form av tillrättavisning i de egna leden sas?

Ja precis! Alla somalier borde tala om för de bosnier som våldtar att det är fel. Det är somaliernas ansvar.

Vad gör du, Lugn, för att tillrättavisa de män som slår sina fruar? De står liksom i ditt led, om man följer samma resonemang.

Är det ok om vi utökar clown-trion till att bli en clown-kvartett?
Anmäler mig i så fall frivilligt...

Välkommen! Kom ihåg att vi varje söndag sjunger internationalen tillsammans, och sedan bränner vi svenska flaggor så att ingen invandrare känner sig kränkt av dem. :)
 
Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Jag insåg precis att hur mycket vi än talar om problemet så kommer det aldrig lösas. Vi är bara åskådare i det hela, att påstå att vi har något att säga till om är väl ganska så överilat?
Jag funderar på att bilda en egen syjunta i elitistisk mening, men det skulle inte falla i god dager i dagens samhälle där alla är lika värda :(
Usch, mår illa av tanken på att jag skulle vara jämställd med en kristdemokrat eller en potatisplockare...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ja precis! Alla somalier borde tala om för de bosnier som våldtar att det är fel. Det är somaliernas ansvar.

Tycker inte du det?

Vad gör du, Lugn, för att tillrättavisa de män som slår sina fruar? De står liksom i ditt led, om man följer samma resonemang.

Är det hustrumisshandel vi diskuterar här eller integrationsfrågor?
För att besvara din fråga så anmäler jag givetvis de hustrumisshandlare jag känner till till polisen.
Frågan kvarstår dock; finns den mentaliteten hos olika invandrargrupper?

Ofta hör man från jordnötsgallerian hur 99.999% av alla invandrare i vissa förortsområden är guds gåva till mänskligheten och att det är den resterande hundradels promillen som är ansvariga för alla problem. Om nu dessa hundratusentals helgon vet vilka det är som är rötägg, varför försvinner då inte problemet? T.ex. genom angiveri till polisen eller genom diskussioner med dessa individer. :confused:
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nu är jag ganska packad, men jag ska ändå ge mig på att svara på detta. Alltså reservation för eventuella stavfel.

Jag trampade inte i något klaver, du har inte mer rätt bara för att du har väntat på något.




Jag tänker inte diskutera filosofi med dig, och tråden handlar inte om det, men vad för bra har du gjort för att födas här?

Vad är det för filosofiskt med att våra förfäder i generationer har levt och slitit för det här landet, för vårt system och för vårt sätt att leva? Om du tycker att du föddes här av en slump så är du ganska trångsynt. Fråga dina föräldrar vetja. De kunde ju ha flyttat till Kongo och fött dig där om de velat. Gjorde de det? Nej. Varför?
Och jo, tråden handlar i högsta grad om det. Att du missar att begripa det gör ju bara din sneda inställning till frågan mer förståelig.

Du borde slå upp ordet kommunism i ordboken, men du argumenterar väl mer med färgstarka ord än med fakta.

Jag vet jävligt väl vad kommunism är, och jag skulle vilja påstå att grunderna pekar mot att alla ska ge till alla och ingen ska ha mer än nån annan. Hur var det nu: Efter egen förmåga för allas bästa?
Och det är precis det du talar om. Vi ska ge av vår välförtjänta välfärd till nån som inte lyft ett finger till den. Till nån som dessutom missbrukar den i ganska stor skala.

Jag tycker inte vi förstör landet genom att göra det bättre för de som har det sämre. Jag tycker däremot vi är ett av världens bästa land just för att vi delar med oss av vad vi har. Sen får vi lösa problemen med de få ruttna äggen som finns, oavsett om de heter Uri, Ari, Ali eller Håkan.

Nej men det var å ena sidan du som inte tyckte att det fanns några som helst problem med dagens invandring heller. Enough said.
Undra om du kommer resonera likadant när din dotter blir våldtagen av Uri, Ari och Ali.
Varför ska vi lösa problemen med Uri, Ari och Ali? Och vad exakt är det vi löser?
Du vet det finns något som heter "Brottsförebyggande åtgärder". Det är nånting som vårat samhälle lägger ner både ganska mycket energi och ekonomi på. Tycker du att vi ska sköta det åt resten av världen också?
Ja menar förr eller senare kanske de kommer hit och då vill vi ju inte att de ska begå brott.
Eller ska vi förvänta oss att länder sköter det åt sin egna befolkning? Ska vi sen kanske förvänta oss att de som kommer hit och vill bo i vårt fina land inte begår brott?

Det blir bra jävla mycket bättre för de som kommer hit, det kan jag lova dig. Men du tycker kanske inte att de som är födda i mellanöstern förtjänar samma välfärd som vi har eftersom deras föräldrar inte var med och byggde upp den?

Ja det är klart att det blir bättre för dom som kommer hit, men det blir ofta också sämre för oss.
Nej jag tycker inte de förtjänar det om de inte kan ordna det själva. Vet du ens vad förtjäna beryder? Att förtjäna nånting är inte att få saker gratis för noll effort.
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag insåg precis att hur mycket vi än talar om problemet så kommer det aldrig lösas. Vi är bara åskådare i det hela, att påstå att vi har något att säga till om är väl ganska så överilat?
Jag funderar på att bilda en egen syjunta i elitistisk mening, men det skulle inte falla i god dager i dagens samhälle där alla är lika värda :(
Usch, mår illa av tanken på att jag skulle vara jämställd med en kristdemokrat eller en potatisplockare...

Det där tänkte jag på tidigare oxå. Det spelar inte så stor roll att sitta här och käbbla med folk som antingen blundar för problemen eller bara är i tråden för att vinna "sh-kändis poäng".
Anledningen till att jag biter mig fast i den här tråden är för att jag är så jävla trött på pro-invandrings sidan och deras jävla ryggradslösa fulspel i debatten.
Så fort det dyker upp en poäng som inte är till deras fördel så börjas det med att flytta fokus till andra saker, som tex saker man skriver utöver det som är poängen, eller så kommer den klassiska "du är rasist" eller nåt annat jävla intelligensbefriat skit.
Personligen så skäms jag över Kuritas och Stoffers totalt obefintliga respekt för sina ursprung, sina förfäder, för Sverige och för de stackars invandrare som tvingas sitta i den skit de gör för att de inte egentligen är värst välkomna här och att vi inte har en politik som tar hand om dem på ett bra sätt.

Vi kan sitta här och käfta hur länge som helst, men vi får väl se i nästa val vad som händer. Jag har en känsla av att det inte bara är jag som är missnöjd med dagens invandringspolitik.
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
"Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:"

Eh. Ja? Exakt vad är det som är fel med det? Det är precis det jag har sagt hela tiden och det är vad vi diskuterar.
Jag säger det igen: Svenska brottslingar är ett resultat av det svenska samhällets brister. Utländska brottslingar är resultatet av det landets brister. Varför ska det svenska samhället belastas för andra länders inkompetens att ta hand om sina? Vi har nog med inkompetens att ta hand om våra egna.

Jag tycker det är väldigt lustigt att ni hela tiden försöker med argumentet "det finns svenskar som begår brott oxå!" Ja? Och? Vi bor i Sverige? Svenska brottslingar SKA vara Sveriges ansvar, i mitt tycke ska inte utländska brottslingar vara det, vare sig de begår brotten i eller utanför Sverige.
Det är en sak.

Sen tycker jag att vi har för mycket invandrare i Sverige. Jag har inget emot invandrare eller raser, som du försöker insinuera, jag tycker bara inte att Sverige ska ta emot fler invandrare än Sverige klarar av. Och vi klarar inte av det som det är idag. Att ni väljer att blunda för det gör er ju bara en otjänst.

Mångkulturellt samhälle? Javisst! Alla tjänar på det, men inte när det är helt "out of hand".
Sen får ni tycka vad ni vill, men det här är ett land, mitt och ditt land, och jag tycker att det ska finnas en del krav på folk som ska få uppehålla sig i mitt och ditt land. För allas trevnad. Sen att du skiter i det får ju stå för dig.
Håller med till 100 %.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top