Dreggel
Alltid politiskt inkorrekt
De andra herrarna pratade väl om något helt annat också va? Faktum är att du genom dina inlägg här tydligt har visat att du är för rasdiskriminering. Fast du börjar dementera det sakta men säkert.
Att folk skickar pengar utomlands systematiskt av skatteskäl är inget nytt. Om du tror att de som skickar mest pengar utomlands är icke-svenskar så är du ute och cyklar big time.
Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:
(obs, detta behöver inte vara saker du faktiskt sagt, det är bara exempel för att visa min poäng)
Invandraren skickade pengar utomlands
Utlänningen våldtog
Zigenaren snattade
Medans om en svensk gör det så väljer du andra grupper, som kanske var sant även i fallen med utlänningarna/invandrarna:
Direktören skickade pengar utomlands
Anabolanissen våldtog
Knarkaren snattade
Du kanske bör leta efter fler grupper och fler fack att stoppa in folk i än att de är utlänningar.
"Felet du gör enligt mig är: Om en utlänning gör något fel så sätter du honom i just gruppen "invandrare/utlänning" t.ex:"
Eh. Ja? Exakt vad är det som är fel med det? Det är precis det jag har sagt hela tiden och det är vad vi diskuterar.
Jag säger det igen: Svenska brottslingar är ett resultat av det svenska samhällets brister. Utländska brottslingar är resultatet av det landets brister. Varför ska det svenska samhället belastas för andra länders inkompetens att ta hand om sina? Vi har nog med inkompetens att ta hand om våra egna.
Jag tycker det är väldigt lustigt att ni hela tiden försöker med argumentet "det finns svenskar som begår brott oxå!" Ja? Och? Vi bor i Sverige? Svenska brottslingar SKA vara Sveriges ansvar, i mitt tycke ska inte utländska brottslingar vara det, vare sig de begår brotten i eller utanför Sverige.
Det är en sak.
Sen tycker jag att vi har för mycket invandrare i Sverige. Jag har inget emot invandrare eller raser, som du försöker insinuera, jag tycker bara inte att Sverige ska ta emot fler invandrare än Sverige klarar av. Och vi klarar inte av det som det är idag. Att ni väljer att blunda för det gör er ju bara en otjänst.
Mångkulturellt samhälle? Javisst! Alla tjänar på det, men inte när det är helt "out of hand".
Sen får ni tycka vad ni vill, men det här är ett land, mitt och ditt land, och jag tycker att det ska finnas en del krav på folk som ska få uppehålla sig i mitt och ditt land. För allas trevnad. Sen att du skiter i det får ju stå för dig.