Invandrare/Utlänningar

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
De som vill bli svenskar kanske inte ska kunna bli det lika enkelt? De har inte heller några rättigheter i Sverige. Är vi överens eller ska vi börja ge bort Sverige igen?
En kort fråga: Hur kan du skriva så om du samtidigt anser att det är självklart att alla ska ha sina mänskliga rättigheter?
I de mänskliga rättigheterna finns bland annat rätten att lämna sitt land och söka skydd i andra länder, att alla är lika i rättigheter och värde, slippa godtyckliga angrepp på heder och anseende, rätt till att välja egen religion o.s.v.

Du står ju inte bakom detta som jag kan uppfatta det.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
En kort fråga: Hur kan du skriva så om du samtidigt anser att det är självklart att alla ska ha sina mänskliga rättigheter?
I de mänskliga rättigheterna finns bland annat rätten att lämna sitt land och söka skydd i andra länder, att alla är lika i rättigheter och värde, slippa godtyckliga angrepp på heder och anseende, rätt till att välja egen religion o.s.v.

Du står ju inte bakom detta som jag kan uppfatta det.

Har redan svarat på det. Det anses som god sed i ett forum att läsa på vad som skrivits innan man ger sig in i debatten, så slipper man upprepa sig för varenda ny person som kommer in.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag kategoriserar. Eftersom du är en fjant så är troligen din familj det oxå, och så kommer de vara tills du eller de bevisar motsatsen.

Hur ska jag bevisa att jag inte är en fjant.

Bli rasist, skrika seig heil, gå med i nationens änglar, studera rasbiologi, lyssna på vit maktmusik....

Eller hur annars konventerar jag till 100% svensk (ifall möjligt).

Jag vet inte, så berätta gärna tillvägagångssättet.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Är du själv så påläst? Jag vill minnas en annan tråd där du mest hackade på en annan snubbe som iaf "verkade" påläst, utan att du tog fram några fakta. Så, nä jag e nog inte så intresserad av att diskutera det med mig.
Ja, faktiskt är jag påläst på ämnet, inkl. studier på unviersitet inom sociologi, biologi, rättpsykiatri, kiminologi, socialpsykologi och vanlig psykologi. Jag går dessutom kurser i ämnet eftersom det är knutet till mitt arbete. Jag läser även utredningar både från Socialstyrelsen och BRÅ samt CVP. Kul förresten att se att de aldrig har samma enkla lösningar som du. Du kunde kankse tipsa dem??

Du har helt rätt i att jag kritiserade hans argument, det var jag också tydlig med att det var det jag gjorde.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Detta börjar bli tjatigt, men vi tar det en gång till, for the cheap seats:



Läsförståelse i all ära, men skrivförståelse är en underskattat kvalitet.

Att jag böjer på reglerna behöver väl inte innebära att jag tycker svenskar borde ha mer rätt för det? Jag begriper inte vart du får alltifrån.
Jag skulle tippa på att det är din tolkningsförmåga som är lite trasig, inte min skrivförståelse.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
....Det är hyfsat "svenskt" att följa svensk lag.

Kategoriseringar är nog det som alltid är problemet. Bland sk invandrargrupper förekommer tex kineser knappt alls i brottstatistiken. De är laglydigare än svensken i gemen. Kort och gott så jobbar de inflyttade kineserna arslet av sig i sina restauranger här i Sverige. Medan däremot några få andra grupper med utländsk etnisk bakgrund har en oproportionerligt stor andel av brottsligheten. I synnerhet för de brott som gett fängelsetid på över två år.

Jag vill naturligtvis inte skriva vilka grupper dessa är eftersom det finns många skötsamma även i de grupperna.

Jag tycker att den här tråden är rätt tveksam från båda håll. Jag får intrycket att det nu bara verkar vara prestige som driver denna tråd, till ett högt pris: Jag menar att tråden nog hittills inte varit så rolig läsning för SH-medlemmar med invandrarbakgrund och ordning på sina liv.

Tycker jag. :)

/J
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Ja, faktiskt är jag påläst på ämnet, inkl. studier på unviersitet inom sociologi, biologi, rättpsykiatri, kiminologi, socialpsykologi och vanlig psykologi. Jag går dessutom kurser i ämnet eftersom det är knutet till mitt arbete. Jag läser även utredningar både från Socialstyrelsen och BRÅ samt CVP. Kul förresten att se att de aldrig har samma enkla lösningar som du. Du kunde kankse tipsa dem??

Du har helt rätt i att jag kritiserade hans argument, det var jag också tydlig med att det var det jag gjorde.

Jag har presenterat en enda lösning och ja den är ganska enkel:
Sluta ta in invandrare, vi kan inte ens ta hand om de vi har. Dessutom verkar inte folk vilja ha fler. Hur svårt kan det vara?

Kategoriseringar är nog det som alltid är problemet. Bland sk invandrargrupper förekommer tex kineser knappt alls i brottstatistiken. De är laglydigare än svensken i gemen. Kort och gott så jobbar de inflyttade kineserna arslet av sig i sina restauranger här i Sverige. Medan däremot några få andra grupper med utländsk etnisk bakgrund har en oproportionerligt stor andel av brottsligheten. I synnerhet för de brott som gett fängelsetid på över två år.

Jag vill naturligtvis inte skriva vilka grupper dessa är eftersom det finns många skötsamma även i de grupperna.

Jag tycker att den här tråden är rätt tveksam från båda håll. Jag får intrycket att det nu bara verkar vara prestige som driver denna tråd, till ett högt pris: Jag menar att tråden nog hittills inte varit så rolig läsning för SH-medlemmar med invandrarbakgrund och ordning på sina liv.

Tycker jag. :)

/J

Som vanligt kloka inlägg från dig. Men ett av problemen som clowntrion är rädda för är att det diskuteras och att det är ett problem. Så fort nån öppnar käften så haglar slagen under bältet. De ger sig på den som skriver hellre än att möta argumenten.
Titta bara på mig här. Jag blev i princip bespottad för att jag råkade skriva att jag var 100% svensk. Jag blev jämstäld med nazist vid ett flertal tillfällen.
Trots det har inte clowntrion lyckats producera ETT ENDA vettigt argument.
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Har redan svarat på det. Det anses som god sed i ett forum att läsa på vad som skrivits innan man ger sig in i debatten, så slipper man upprepa sig för varenda ny person som kommer in.
Du är lite udda! Du anklagar alla andra för att vara oseriösa, inte komma med fakta och bara syssla med personangrepp.
Du har fått en rad seriösa frågor av mig och inte svarat på en enda. Om jag fattar så trögt att jag missat det så ber jag dig i så fall att upprepa svaren! Det är väl också att anse som god sed??

Om inget annat så ta bara dessa två:

Vilka biologiska skillnader finns det mellan svenskar och invandrare?

Hur kan du påstå att du står bakom de mänskliga rättigheterna när du vill förvägra folk rättigheten att utöva vilken religion eller kultur de vill, anklagar stora grupper av icke-kriminella invandrare för att vara kriminella (eller åtminstonde ett problem) eller bara förvägra folk något för att de inte har medborgarskap??

Är jag förresten en av clowntrion?? Ska jag i så fall räkna det som ett sakargument som jag ska bemöta? Är det något av det seriösa?
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Du är lite udda! Du anklagar alla andra för att vara oseriösa, inte komma med fakta och bara syssla med personangrepp.

I sitt fjärde inlägg idag började han be folk krypa tillbaka under sina stenar och har stämplat deras släkter som "fjantar" och tydligen utsett en "clowntrio"...


Det roliga är att det är han som känner sig utsatt för personangrepp och förlöjligad.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som vanligt kloka inlägg från dig. Men ett av problemen som clowntrion är rädda för är att det diskuteras och att det är ett problem. Så fort nån öppnar käften så haglar slagen under bältet. De ger sig på den som skriver hellre än att möta argumenten.
Titta bara på mig här. Jag blev i princip bespottad för att jag råkade skriva att jag var 100% svensk. Jag blev jämstäld med nazist vid ett flertal tillfällen.
Trots det har inte clowntrion lyckats producera ETT ENDA vettigt argument.

Jo jag vet ju att det för många inblandade i denna tråd är ett stort nöje att enbart vässa sin retorik i OT-forumet. Det gör mig inget. Men det är olyckligt de ggr ämnet råkar beröra tex folkgrupper eller läggningar. Eftersom sakfrågan ofta hamnar i andra rummet när det hettar till och prestigen tar över, och det dröjer ju som regel bara 10 inlägg när några av er namnkunniga OT-debattörer fått korn på en "lovande" tråd och strömmar till. ;)

Vi som är sk "svenskar" borde ju fö inte sitta här och och chatta om moral på brinnande arbetstid när många andra landsmän med annan etnisk bakgrund säkerligen jobbar för fullt. :D

Nu har jag skrivit färdigt i denna tråd. :gnissla

/J
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Du är lite udda! Du anklagar alla andra för att vara oseriösa, inte komma med fakta och bara syssla med personangrepp.
Du har fått en rad seriösa frågor av mig och inte svarat på en enda. Om jag fattar så trögt att jag missat det så ber jag dig i så fall att upprepa svaren! Det är väl också att anse som god sed??

Om inget annat så ta bara dessa två:

Vilka biologiska skillnader finns det mellan svenskar och invandrare?

Hur kan du påstå att du står bakom de mänskliga rättigheterna när du vill förvägra folk rättigheten att utöva vilken religion eller kultur de vill, anklagar stora grupper av icke-kriminella invandrare för att vara kriminella (eller åtminstonde ett problem) eller bara förvägra folk något för att de inte har medborgarskap??

Anledningen till att jag inte svarade på dina frågor var därför att de inte har nån som helst relevans i ämnet som vi diskuterar.
Du kommer in mitt i diskussionen och jag har fullt upp med att svara på clowntrions försök att hacka sönder ämnet.

Det har ingenting med biologi att göra. Det har med gränser att göra. Även om inte landsgränser är lika viktiga idag som de var för 100 år sedan så är ändå landsgränsen en förlängning av vad som är mitt. Min tomt, mitt hem osv.

Det enda jag sagt om mänskliga rättigheter är att jag underförstår att alla har dom. Alltså när jag säger "0 rättigheter" så menar jag alltså utöver de mänskliga rättigheterna. Jag har inte skrivit att jag förvägrar folk rätten att utöva sin religion? eller? Om jag inte missminner mig så ingår det i mänskliga rättigheter?

I sitt fjärde inlägg idag började han be folk krypa tillbaka under sina stenar och har stämplat deras släkter som "fjantar" och tydligen utsett en "clowntrio"...


Det roliga är att det är han som känner sig utsatt för personangrepp och förlöjligad.

Ja inte fan tänker jag ta personangrepp utan att skjuta tillbaka. Jag kunde ju ha anmält era inlägg istället men det tycker jag e fegt.
 
Last edited:

Valen

Pull Me Under
Gick med
7 Mar 2003
Ort
E-tuna
Hoj
Hayabusa K4
Det roliga är att det är han som känner sig utsatt för personangrepp och förlöjligad.

Aha, så första kommentaren från PK-uritas, säkrade ditt inavlade släktträds fortlevnad, var ett sånt där humorinlägg? Fast vad vet jag, samma PK-uritas har vänligt, men bestämt, klargjort att jag inte förstår humor.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nej, svenskar kan med gott samvete ställa sig över lagen om hembränning om jag minns rätt.

Japp. Som du minns från mitt första inlägg så skrev jag att svensk lag var baserad på sunt förnuft och tradition. Där jag kommer från är det oxå sunt förnuft och tradition att bränna hemma så jag förbehåller mig rätten att sätta mig ovanför den lagen. Iaf jämtemot mitt samvete. Får jag böter så betalar jag. Gör det ont i dig att jag bränner egen sprit?
Detta har varit rätt kul, men nu när Bonny är med i matchen blir det ren och skär utklassning är jag rädd...

Fick du slut på argument? ;) Bättre tur nästa gång. :tummenupp
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag kunde ju ha anmält era inlägg istället men det tycker jag e fegt.
Du är välkommen att anmäla, ifall du har funnit personangrepp och att jag har på något sätt stört din sinnesfrid över din egen uppfattning över dig själv.:tummenupp
Jag menar att tråden nog hittills inte varit så rolig läsning för SH-medlemmar med invandrarbakgrund och ordning på sina liv.
Tycker jag. :)
/J
Därav nödvändigheten att slänga käft med Dreggel.
Så är det:)

@Dreggel
Har sverige ett invandrarproblem? Eller är det ett socialt problem som mynnar ut i segregerade grupperingar, vilket understöds av vårt politiska handhavande i frågan, samt understöds av något som kallas för vardagsrasism som är utbredd i befolkningen?
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Du är välkommen att anmäla, ifall du har funnit personangrepp och att jag har på något sätt stört din sinnesfrid över din egen uppfattning över dig själv.:tummenupp
Som jag skrev så tycker jag det är fegt att anmäla inlägg. Jag är inte så politiskt korrekt själv alltid.

Därav nödvändigheten att slänga käft med Dreggel.
Så är det:)
Jag har aldrig skrivit ett ont ord om en människa av utländsk härkomst siom sköter sig. Hur mycket ni än vill provocera fram det. Sorry.
@Dreggel
Har sverige ett invandrarproblem eller ett socialt problem som mynnar ut i segregerade grupperingar, vilket understöds av vårt politiska handhavande i frågan, samt understöds av något som kallas för vardagsrasism som är utbredd i befolkningen?

Nej. Jag har svårt att tro att vardagsrasism understöder segregerade grupperingar, om jag ska vara ärlig. Jag tror inte "vardagsrasister" vad nu det är, stöder regeringens handhavande i nånting som har med invandring att göra.
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag har aldrig skrivit ett ont ord om en människa av utländsk härkomst siom sköter sig.
Du kallade mig för fjant :(

text...........
Så det är ett invandrarproblem, dvs problem med invandrare, dvs folk med annan etnicitet.
Tillbaka till ruta ett, eftersom du är dåligt påläst i frågan.:nicka
Jag börjar: :blah :blah :blah :blah :blah :blah

Var blir passningen? tre clowner ritade i paint?

Edit: Den här tråden var nog ämnad att spåra ut från början.
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Anledningen till att jag inte svarade på dina frågor var därför att de inte har nån som helst relevans i ämnet som vi diskuterar.
Du kommer in mitt i diskussionen och jag har fullt upp med att svara på clowntrions försök att hacka sönder ämnet.

Det har ingenting med biologi att göra.

Ja inte fan tänker jag ta personangrepp utan att skjuta tillbaka.


Nåja, detta får i alla fall bli mitt sista inlägg, då jag först nu förstår att det bara finna vissa personer som var inviterade till din debatt: Jag måste erkänna att när du trots det valde att gå i svaromål på mina inlägg att jag tolkade det som att du var intresserad...

Vi är lite oenig om relevansen. Jag anser att om man står för att det finns skillnader mellan olika grupper så måste den åsikten vara baserad på något. Du antyder att det skulle vara svenskt att följa lagar t.ex. Ett rätt häftigt påstående som jag har svårt att tro på. Samtidigt menar du tydligen även att om du bryter en lag så är det för att lagen är fel och det är din frihet att göra den bedömningen medan om någon annan bryter lagen så är det bevis för att den personen kommer från en moraliskt korrupt kultur.

I min värld, och vi är helt oense om detta inser jag, är ditt stora problem att du konstaterar att det är skillnader på "oss" och "dem" men vågar inte säga vad den skillnadet skulle bero på.

men du kan få fortsätta med din kamp, du kan få tycka synd om dig själv och anse dig vara förföljd och angripen. Förhoppningsvis kan det föra till det positiva att du börjar förstå hur det kan vara att vara invandrare och anklagas för något utan någon annan grund än att de råkar vara invandrare...
Å som du sa: Du accepterar inte personangrepp utan att skjuta tillbaka. Undrar om någon liten del av invandrares våld kan bero på samma resonemang?:confused:

Over and out!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nåja, detta får i alla fall bli mitt sista inlägg, då jag först nu förstår att det bara finna vissa personer som var inviterade till din debatt: Jag måste erkänna att när du trots det valde att gå i svaromål på mina inlägg att jag tolkade det som att du var intresserad...

Vi är lite oenig om relevansen. Jag anser att om man står för att det finns skillnader mellan olika grupper så måste den åsikten vara baserad på något. Du antyder att det skulle vara svenskt att följa lagar t.ex. Ett rätt häftigt påstående som jag har svårt att tro på. Samtidigt menar du tydligen även att om du bryter en lag så är det för att lagen är fel och det är din frihet att göra den bedömningen medan om någon annan bryter lagen så är det bevis för att den personen kommer från en moraliskt korrupt kultur.

I min värld, och vi är helt oense om detta inser jag, är ditt stora problem att du konstaterar att det är skillnader på "oss" och "dem" men vågar inte säga vad den skillnadet skulle bero på.

men du kan få fortsätta med din kamp, du kan få tycka synd om dig själv och anse dig vara förföljd och angripen. Förhoppningsvis kan det föra till det positiva att du börjar förstå hur det kan vara att vara invandrare och anklagas för något utan någon annan grund än att de råkar vara invandrare...
Å som du sa: Du accepterar inte personangrepp utan att skjuta tillbaka. Undrar om någon liten del av invandrares våld kan bero på samma resonemang?:confused:

Over and out!

Nu blev jag faktiskt besviken. :(
Jag trodde att det skulle kunna bli en debatt av mogna proportioner här, men så ser jag att du gör exakt samma sak som i den andra tråden vi pratade om. Inga nya fakta, inga personliga åsikter, inga feta argument.
Du får hemskt gärna debattera, det var bara att du dök upp från ingenstans, riktade dig mot mig och ställde frågor och antydanden som inte hörde till den diskussion vi hade.

Jag antyder att det är svenskt att följa svensk lag. Inte att följa lag.

Nej jag har inte sagt att lagen är fel, jag säger att jag väljer att bryta den. Just de lagarna jag väljer att bryta är inte värst viktiga, har låg straffskala och de är knappast nån belastning för andra än staten.

Du behöver inte fylla i det jag har skrivit med mer uppmålade och mer eller mindre påhittade quoteringar, jag tror att jag skrev det exakt så som det skulle skrivas. Ställ gärna frågor om du undrar över något jag skrev, eller säg att jag har fel och argumentera för det istället. :)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top