Invandrare/Utlänningar

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
En kort fråga: Hur kan du skriva så om du samtidigt anser att det är självklart att alla ska ha sina mänskliga rättigheter?
I de mänskliga rättigheterna finns bland annat rätten att lämna sitt land och söka skydd i andra länder, att alla är lika i rättigheter och värde, slippa godtyckliga angrepp på heder och anseende, rätt till att välja egen religion o.s.v.

Du står ju inte bakom detta som jag kan uppfatta det.

Börjar med att säga att jag ABSOLUT INTE är rasist !
Måste bara fråga en sak,, du skriver om mänskliga rättigheter!
Bla att ALLA är lika i rättigheter och värde,,, förklara eller försvara då varför det ännu idag år 2008 finns tvångsgifte och sk hedersmord i Sverige!!
Jag tror inte det är dom sk 100% Svensk som står för en majoritet av dessa brott,, tror du? Är det en "manlig" rättighet?
En annan fråga jag har som jag hoppas någon har svar på är,, varför kommer så många flyktingar till just Sverige, en stor del av dom passerar ett stort antal länder på vägen hit även inom EU, som dessutom har ett betydligt skönare klimat än vi har, kan det ha något att göra med vårat bidrags system??
Min helt personliga åsikt, Sveriges Rikes Lag måste stå över ALLA religioner.
Jag tycker att det är ett förkastligt resurs slöseri med högskoleutbildade taxiförare etc etc självklart så ska alla kunna få jobb efter sin förmåga oavsett bakgrund, inget ont om taxiförare, bara ett ex.
Nu vill jag ej ha en massa person angrepp eller rasistiska svar, de bortser jag ifrån direkt.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Fick du slut på argument? ;)

Nej, däremot insåg jag det bedrägliga i att försöka förstå vad du menar. Din skrivkonst övergår mitt mediokra intellekt helt enkelt.

Så nu läser jag mest här i tråden och mumsar popcorn! :)

förklara eller försvara då varför det ännu idag år 2008 finns tvångsgifte och sk hedersmord i Sverige!!
Av samma anledning som det begås hustrumisshandel och hembränning; det kallas kriminalitet.
En annan fråga jag har som jag hoppas någon har svar på är,, varför kommer så många flyktingar till just Sverige, en stor del av dom passerar ett stort antal länder på vägen hit även inom EU, som dessutom har ett betydligt skönare klimat än vi har, kan det ha något att göra med vårat bidrags system??
Högst troligt har det med att göra att Sverige har ett gott rykte om sig som mottagarland. Väl tilltagna bidrag spelar säkert också in. Men det är väl bra att vi tar väl hand om människor och har ett gott rykte?

Samma bidragssystem är för övrigt öppet för alla svenskar, något som ofta glöms bort. Varje svensk kan när som helst säga upp sig, ta socialbidrag och köpa en BMW. Om man vill.

Min helt personliga åsikt, Sveriges Rikes Lag måste stå över ALLA religioner.

Jag håller med!
 
Last edited:

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Nu blev jag faktiskt besviken. :(
Jag trodde att det skulle kunna bli en debatt av mogna proportioner här, men så ser jag att du gör exakt samma sak som i den andra tråden vi pratade om. Inga nya fakta, inga personliga åsikter, inga feta argument.
OK, jag bryter mitt löfte men du måste skämta???
Det finns väl ganska mycket av mina egan åsikter i inlägget! Det står t.ex. "som jag tolkade...", "Vi är lite oeniga om relevansen...", "Jag anser att...", "I min värld...", "...föra till det positiva..." m.m.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
OK, jag bryter mitt löfte men du måste skämta???
Det finns väl ganska mycket av mina egan åsikter i inlägget! Det står t.ex. "som jag tolkade...", "Vi är lite oeniga om relevansen...", "Jag anser att...", "I min värld...", "...föra till det positiva..." m.m.

Ah. Så det här är din stora åsikt?

Jag anser att om man står för att det finns skillnader mellan olika grupper så måste den åsikten vara baserad på något.

Ja jädrar. There's no arguing against that! :tummenupp

Inte nog med det! Här sätter du ner foten och berättar vad du verkligen tycker i frågan om invandring!

min värld, och vi är helt oense om detta inser jag, är ditt stora problem att du konstaterar att det är skillnader på "oss" och "dem" men vågar inte säga vad den skillnadet skulle bero på.
 
Last edited:

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Ni pratar liksom förbi varandra nu killar. Om ni inte märkt det innan alltså. Ringdomarna är oeniga men verkar luta åt att diska Dreggel för otillåten släktforskning.

PS: Det är nästan så man tror att det är fredag redan. Jag återkommer imorgon eftermiddag med högrep och facklor.
 
Last edited:

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
Kul tråd! Nivån är lika vacker som en sinuskurva.

Som jag ser det är problemet i grund och botten att det är för enkelt att bli svensk medborgare.

Skötsamhetskravet borde innehålla noll-tolerans, utvidgas till 10 år samt innehålla ansvar för sina minderåriga under denna tid. Efter 10 år ska man även kunna flytande svenska i tal såväl som skrift.

Misslyckas de borde de behandlas precis som Dreggels bajsande gäster.
 

Bacchus

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2005
Ort
Inte ute
Hoj
en liter twin
@ bonny - du är från klippan eller någon annan av de väldigt trevliga hålorna va?:tummenupp[/QUOTE]

Kanske därför du inte blir accepterad.
Finns nog lite rasse i dig med.
Finns ju en underton som inte är så trevlig......:hej
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kul tråd! Nivån är lika vacker som en sinuskurva.

Som jag ser det är problemet i grund och botten att det är för enkelt att bli svensk medborgare.

Skötsamhetskravet borde innehålla noll-tolerans, utvidgas till 10 år samt innehålla ansvar för sina minderåriga under denna tid. Efter 10 år ska man även kunna flytande svenska i tal såväl som skrift.

Misslyckas de borde de behandlas precis som Dreggels bajsande gäster.

Så rätt... Det kärvs nada för att bli svensk medborgare... Fråga mig, jag vet....
Jag belv helt chockad när jag fick klart för mig att det inte ens krävs att man ska kunna prta svenska någorlunda...
Man skickar in lite papper o vips så har man medborgarskap????
What the f--k????
Helt ärligt... Det finns nog inget annat land i världen där du inte ens behöver genomgå ett litet språktest för att få medborgarskap...
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Min mormor berättade för mig om hur man ondgjorde sig över jeans, tuggummi och annat från USA på 40- och 50-talet. Är det "osvenskt"???
Poängen är att vår kultur har påverkats av utlänningar i flera tusen år och kommer troligen att påverkas ännu mer framöver men det behöver inte vara en dålig sak.

Jo, men då är ju frågan i vilken riktning invånarna vill att landet ska utvecklas. Vill man att sverige ska se ut mer som mellanöstern och balkan eller är ett civiliserat samhälle mer lockande?

Dessutom anser jag som den goda darwinist jag är att man kan anpassa sig eller gå under.

OK, så olikheter i ett samhälle är uteslutet? Jag tolkar ditt inlägg som att vi bör skjuta av alla som inte anpassar sig, eftersom enbart "ena sidan" kommer överleva i slutändan.

Angående "vi" och "dom" så bör alla svenska medborgare (oavsett stamtavla) falla under "vi" och tilldelas samma rättigheter som alla andra svenskar. De som faller i den andra kategorin bör istället för medborgarskap tilldelas villkorligt uppehållstillstånd under en längre tidsperiod så att deras välvilja att följa sveriges lagar och förordningar kan säkerställas.

Så rätt... Det kärvs nada för att bli svensk medborgare... Fråga mig, jag vet....
Jag belv helt chockad när jag fick klart för mig att det inte ens krävs att man ska kunna prta svenska någorlunda...
Man skickar in lite papper o vips så har man medborgarskap????
What the f--k????
Helt ärligt... Det finns nog inget annat land i världen där du inte ens behöver genomgå ett litet språktest för att få medborgarskap...

Here's a little something on naturalization from the best country ever.
Bara som jämförelse då alltså...
http://www.uscis.gov/files/article/M-476.pdf
 

RyXze

Nyberg
Gick med
28 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
2014 KTM Duke 690
Kan börja med att säga att jag inte är rasist, utan tycker verkligen om invandrare och tycker att ett mångkulturellt samhälle är väldigt nyttigt på många, många olika sätt, på jobbet, bland kompisar o.s.v. (jag har själv kompisar som är invandrare). Synd bara att vissa känner att de måste yttra sig på olika sätt för att få, "status" bland kompisar? Känna att de tillhör det svenska samhället? Jag vet inte riktigt varför men då det jag skriver nedan har hänt flera gånger så har jag börjat fundera på, varför? (jag säger inte att det bara är invandrare som gör detta).

Men igår så är min flickvän och hennes kompis på väg hem från praktiken och går igenom dörrarna på tåget och ska precis sätta sig. En grupp invandrare sitter redan där och säger riktigt otäcka saker efter min flickvän och hennes kompis samtidigt som dom går efter. Bl.a.: "Kom och sug min svarta ***" "Ska vi leka våldtäkt du och jag?" Resten av kommentarerna tar jag inte ens upp.

Min flickvän och hennes kompis säger ingenting då de inte vet vad dom ska göra och känner sig självklart väldigt hotade och rädda.

När hon berättade det här för mig så börjar hon gråta och är helt förstörd efter den här incidenten, hon måste ha upplevt det som väldigt otäckt? Då det som sagt, har hänt flera gånger kan det också vara en anledning till att hon blev så ledsen.

Jag tror och hoppas att det är min flickvän som haft otur, men jag tycker fortfarande att det är synd att sånt här händer då jag faktiskt tror att de påverkar människan en lång tid framöver även om det bara var ord som sas..

Bara en ung kille som ville lätta sitt hjärta lite granna..
Hare bra grabbar och tjejer och ta det lugnt ute på vägarna!
/Adam
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Kan börja med att säga att jag inte är rasist, utan tycker verkligen om invandrare och tycker att ett mångkulturellt samhälle är väldigt nyttigt på många, många olika sätt, på jobbet, bland kompisar o.s.v. (jag har själv kompisar som är invandrare). Synd bara att vissa känner att de måste yttra sig på olika sätt för att få, "status" bland kompisar? Känna att de tillhör det svenska samhället? Jag vet inte riktigt varför men då det jag skriver nedan har hänt flera gånger så har jag börjat fundera på, varför? (jag säger inte att det bara är invandrare som gör detta).

Men igår så är min flickvän och hennes kompis på väg hem från praktiken och går igenom dörrarna på tåget och ska precis sätta sig. En grupp invandrare sitter redan där och säger riktigt otäcka saker efter min flickvän och hennes kompis samtidigt som dom går efter. Bl.a.: "Kom och sug min svarta ***" "Ska vi leka våldtäkt du och jag?" Resten av kommentarerna tar jag inte ens upp.

Min flickvän och hennes kompis säger ingenting då de inte vet vad dom ska göra och känner sig självklart väldigt hotade och rädda.

När hon berättade det här för mig så börjar hon gråta och är helt förstörd efter den här incidenten, hon måste ha upplevt det som väldigt otäckt? Då det som sagt, har hänt flera gånger kan det också vara en anledning till att hon blev så ledsen.

Jag tror och hoppas att det är min flickvän som haft otur, men jag tycker fortfarande att det är synd att sånt här händer då jag faktiskt tror att de påverkar människan en lång tid framöver även om det bara var ord som sas..

Bara en ung kille som ville lätta sitt hjärta lite granna..
Hare bra grabbar och tjejer och ta det lugnt ute på vägarna!
/Adam

usch va man önskar att man satt på samma tåg me ett järnrör då...:mad:

hatar den där flockmentaliten som finns hos dem...när de sitter själva (inte ofta det händer:D ) så säger de inte mycket..MEN så fort flocken samlas så blir det ett jävla liv...:va

sen hur ofta slåss DE en mot en...:huvet

fega jävla idioter som man borde flygas tillbaka me lastplan...och sedan öppna luckan på 10 000m höjd... eller ja... sätta en av dem bakom spakarna...sen löser TERROR-AL QUIDAgenen resten...:D :D

bara kolla på efterlyst (TURKTV):tummenupp så fattar man att det e nå snett när 10-15% av sveriges befolkning begår bra mycket mera än 10-15% av alla brott...

Coolt! Intressant läsning! Mycket vettiga saker. På sidan 25 står det att man inte får bli amerikansk medborgare om man någon gång bränt hemma. Det borde vi ta efter!

ursäkta??? men tror du att en utvecklingsstörd människa klarar av att koka sprit:va ....nog enklare att odla cannabis..:tummenupp
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
usch va man önskar att man satt på samma tåg me ett järnrör då...:mad:

hatar den där flockmentaliten som finns hos dem...när de sitter själva (inte ofta det händer:D ) så säger de inte mycket..MEN så fort flocken samlas så blir det ett jävla liv...:va

sen hur ofta slåss DE en mot en...:huvet

fega jävla idioter som man borde flygas tillbaka me lastplan...och sedan öppna luckan på 10 000m höjd... eller ja... sätta en av dem bakom spakarna...sen löser TERROR-AL QUIDAgenen resten...:D :D

bara kolla på efterlyst (TURKTV):tummenupp så fattar man att det e nå snett när 10-15% av sveriges befolkning begår bra mycket mera än 10-15% av alla brott...



ursäkta??? men tror du att en utvecklingsstörd människa klarar av att koka sprit:va ....nog enklare att odla cannabis..:tummenupp
Du tror inte det kan ha att göra med att det är lättare för dem att ge sig på någon de känner utanförskap mot? Ungefär som svenska män som åker till thailand och knullar med småbarn?

Men, nej, det är ju långt borta så det glömmer vi.

Jag vet inte varför jag ger mig in i dessa diskussioner, men vissa är ju bara för trångsynta. Jag gör som Kuritas och tar fram popcornen istället.
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Vilka är det du pratar om? Skinnskallar? Fotbollsfans? AFA? Nått MC-gäng?

ALLA som måste ha folk bakom sig och söker sig till grupperingar för att bli starka e svaga människor..

Du tror inte det kan ha att göra med att det är lättare för dem att ge sig på någon de känner utanförskap mot? Ungefär som svenska män som åker till thailand och knullar med småbarn?

Men, nej, det är ju långt borta så det glömmer vi.

Jag vet inte varför jag ger mig in i dessa diskussioner, men vissa är ju bara för trångsynta. Jag gör som Kuritas och tar fram popcornen istället.

TRO MIG....10 utlänningar slåss ALDRIG mot 10 svenskar....men däremot gärna 10 vs.1..

Det finns vissa indikationer på det ja... :hihi

nja... så pass smart att jag köper min dyrt beskattade sprit jag:tummenupp

Varför bryr vi oss om att svara på ett sånt inlägg? Läser man igenom det så förstår man ju att killen inte har så lätt att förstå saker och ting..

tänk va lätt man blir en måltavla för att man inte för en AFApropaganda:tummenupp

ville mest få igång en debatt:tummenupp :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top