Det är väl just precis dessa argumenten som gör att jag personligen har svårt att ta en som är mot invandring på allvar. Har du varit med om detta??
Även i övrigt är ju arguementen ni använder minst sagt tunna. Ni älskar att dra upp kriminalitet, helst sexuella brott, utan att ha läst minsta lilla bok i ämnet eller någon som ens påminner om forskning. Ni hänvisar till siffror dragna ur sitt sammanhang presenterade på en politiska sida på nätet och "glömmer" då att nämna att de som gjort studierna, t.ex. BRÅ, inte drar samma slutsatser som er. Det är iofs ok men du kan knappast förvänta dig att jag ska lägga tid och kraft på att bemöta det seriöst?!
Jag tar gärna en seriös debatt med dig om kriminalitet men då får du börja med att läsa in dig på ämnet och inte bara svammla en massa lösa siffror som inte säger något om orsakerna till brotten. Å då är du bra mycket bättre än de flesta av dina meningsfränder...
Jag är dessutom lite intresserad av att veta vilka faktiska skillnader du anser att det finna mellan svenskar och invandrare. Jag tänker då genetiskt, intellektuellt eller personlighetsmässigt.
Sedan har jag inte fattat när Sverige var "svenskt" och vad detta "svenska" innehåller. Ibland tror jag att det skulle vara "svenskt" att följa lagar, sköta sig och vilja leva ett bra liv med sin familj. Är det verkligen så "svenskt"?
Min mormor berättade för mig om hur man ondgjorde sig över jeans, tuggummi och annat från USA på 40- och 50-talet. Är det "osvenskt"???
Poängen är att vår kultur har påverkats av utlänningar i flera tusen år och kommer troligen att påverkas ännu mer framöver men det behöver inte vara en dålig sak. Dessutom anser jag som den goda darwinist jag är att man kan anpassa sig eller gå under.