Invandrare/Utlänningar

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Anytime :)
Jag antar att ni som är pro invandring och som inte inser problemen inte heller skulle ha något emot att jag kliver in hemma hos er, äter eran mat, skiter i eran hall och avslutar med att ni inte ger mig respekt? För isf kan ni PM:a mig eran hemadress så ska jag dela ut den till folk som gratis härbärge. Med början i Nackareservatet.

Om det är det det innebär så vill jag inte vara för invandring längre.

Jag är numera emot invandring! :mad:

P.S. Nån som vet var man kan köpa t-shirts med trycket "100% svensk" någonstans? D.S.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag vill så gärna tro dig, men när jag läste ditt inlägg igen fastnade jag för:

Precis. Till och med du reagerar. Är det inte konstigt då att inte invandrarna reagerar på att "svennar" blir irriterade?

Vad är det för rättigheter folk ska ha i Sverige, annat än mänskliga rättigheter (som alla har, det trodde jag var underförstått)?

Jag anser väl att jag bör ha mer rättigheter i mitt eget land än vad t.ex en ryss har. Annars kan vi väl skita i att ha några gränser alls. Lös upp regeringen och ge bort skiten en gång för alla. Är det så du menar?

Om det är det det innebär så vill jag inte vara för invandring längre.

Jag är numera emot invandring! :mad:

P.S. Nån som vet var man kan köpa t-shirts med trycket "100% svensk" någonstans? D.S.

Jag ser inget PM?

P.S. Nån som vet vart man kan köpa en t-shirt med trycket "100% fåne" någonstans? D.S
 
Last edited:

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Jag är av åsikten att alla som är svenska medborgare skall åtnjuta samma rättigheter och skyldigheter, oavsett stamtavla.

Så funkar det.

Men är man 100 % svensk, så ska det ju vara liiiiiiteee mer rättigheter till svensken:rolleyes:


Du är emot dem, visst, och invandring
Men vad är orsaken till det förutom etniska tillhörigheten?
 
Last edited:

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag är av åsikten att alla som är svenska medborgare skall åtnjuta samma rättigheter och skyldigheter, oavsett stamtavla.

Och jag har aldrig skrivit nånting annat.
Jag har skrivit att JAG anser MIG ha rätten osv, jag skrev i MINA ögon har de inga rättigheter osv. Vad de anser sig ha rätt till skiljer sig ju lite från vad jag tycker. Och de får naturligtvis tycka vad de vill.

Däremot så tycker jag inte Sverige ska ta in fler flyktingar för vi kan inte ta hand om dom. Och pga av våran inkompetens att ta hand om dom så har missnöjet ökat. Till och med hos "gamla" invandrare jämtemot "nya".

Så funkar det.

Men är man 100 % svensk, så ska det ju vara liiiiiiteee mer rättigheter till svensken:rolleyes:
Det hjälpte inte med bilden va?
Och då gör vi det väldigt enkelt igen då. Vi fryser tiden NU!
Då har vi 2 grupper som är intressanta i diskussionen. De som är svenskar nu, oavsett etnisk bakgrund, och de som gärna vill bli svenskar.
De som redan är svenskar ska ha samma rättigheter som alla andra svenskar. PunGt.
De som vill bli svenskar kanske inte ska kunna bli det lika enkelt? De har inte heller några rättigheter i Sverige. Är vi överens eller ska vi börja ge bort Sverige igen?


Du är emot dem, visst, och invandring
Men vad är orsaken till det förutom etniska tillhörigheten?

Nej jag är emot hur de beter sig. I min bok är de på noll när de kommer hit. Gör de bra ifrån sig så går de plus, och är de rötägg så går de minus. Svårt va?
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Och jag har aldrig skrivit nånting annat.
Jo
Dreggel skrev:
Jag har skrivit att JAG anser MIG ha rätten osv, jag skrev i MINA ögon har de inga rättigheter osv.

Det skiljer sig ganska mycket från det jag just skrev, nämligen:

Kuritas skrev:
Jag är av åsikten att alla som är svenska medborgare skall åtnjuta samma rättigheter och skyldigheter, oavsett stamtavla.

Alltså, jag tycker att svenska medborgare som heter Özgan ska ha samma rättigheter/skyldigheter som svenska medborgare som heter Dreggel. Du tycker (i alla fall har du skrivit det) inte att de har några rättigheter eftersom de inte hjälpt till att bygga detta stolta starka land.

Ungefär som folk som är handikappade från födseln. Vad fan gör de för nytta? :mad:
 

zajtar

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2005
Ort
Göteborg
Hoj
En cbr 1000rr 08 med 09ans motor i .Hojar som man har haft 1000rr, 900rr ,2 st 929rr, kawasaki z1000
Denna tråden har gjort min dag iallafall.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jo


Det skiljer sig ganska mycket från det jag just skrev, nämligen:



Alltså, jag tycker att svenska medborgare som heter Özgan ska ha samma rättigheter/skyldigheter som svenska medborgare som heter Dreggel. Du tycker (i alla fall har du skrivit det) inte att de har några rättigheter eftersom de inte hjälpt till att bygga detta stolta starka land.

Ungefär som folk som är handikappade från födseln. Vad fan gör de för nytta? :mad:

Jaha, så nu är de svenska medborgare redan innan de kommit hit. När hände denna magi?
Men det är klart, det faller ju lite inom ditt sätt att se på det. Alla är ju svenskar egentligen för vi kan ju lika gärna bara ge bort landet.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jaha, så nu är de svenska medborgare redan innan de kommit hit. När hände denna magi?
Men det är klart, det faller ju lite inom ditt sätt att se på det. Alla är ju svenskar egentligen för vi kan ju lika gärna bara ge bort landet.

Özgan i mitt exempel blev nog svensk medborgare efter att han kom hit. Vad får dig att tro att han blev det innan?

Och ja, alla som är svenska medborgare är svenskar. Det är mitt sätt att se på det. Spot on!
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Özgan i mitt exempel blev nog svensk medborgare efter att han kom hit. Vad får dig att tro att han blev det innan?

Och ja, alla som är svenska medborgare är svenskar. Det är mitt sätt att se på det. Spot on!

Jo men om DU drar ett exempel och jämför med vad jag skriver så kanske du ska kontrollera att vi pratar om samma typer, annars är det ju inte värst förvånande om ditt exempel inte stämmer eller hur?
Invandrare och flyktingar är väl inte nödvändigtvis svenska medborgare?
Som jag skrev om respekt, jag respekterar inte dig heller (oavsett hur ditt släktträd ser ut) förräns du påvisar nåt annat, så varför skulle jag respektera en invandrare?

Edit: Eller ja, i Clowntrions värld så är de ju redan svenskar. Förlåt jag glömde, vi hade ju gett bort landet.
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Jo men om DU drar ett exempel och jämför med vad jag skriver så kanske du ska kontrollera att vi pratar om samma typer, annars är det ju inte värst förvånande om ditt exempel inte stämmer eller hur?
Invandrare och flyktingar är väl inte nödvändigtvis svenska medborgare?
Som jag skrev om respekt, jag respekterar inte dig heller (oavsett hur ditt släktträd ser ut) förräns du påvisar nåt annat, så varför skulle jag respektera en invandrare?

Men då hade du ju kunnat nöja dig med att skriva "Vi svenska medborgare borde ha mer rätt osv.". När du börjar dra upp släktskap med familjen Hedenhös som kvalificerande egenskap så måste man ju anta att blott medborgarskap inte räcker.

Men det glädjer mig att vi tycker likadant egentligen! :)
 

Badger

Nemo saltat sobrius
Gick med
24 Jan 2005
Ort
Byhåla
Hoj
Black editions
Nej jag är emot hur de beter sig. I min bok är de på noll när de kommer hit. Gör de bra ifrån sig så går de plus, och är de rötägg så går de minus. Svårt va?

Hur klarar du av att hålla räkningen:va
Eller dra du bara alla över en kam, så att det blir enklare.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Men då hade du ju kunnat nöja dig med att skriva "Vi svenska medborgare borde ha mer rätt osv.". När du börjar dra upp släktskap med familjen Hedenhös som kvalificerande egenskap så måste man ju anta att blott medborgarskap inte räcker.

Men det glädjer mig att vi tycker likadant egentligen! :)

Hade du varit det minsta intresserad av vad som skrivs egentligen, istället för att clowna runt, så hade du insett att du återigen totalt missat poängen.

Vad du måste anta får du stå för. Det räcker tydligen inte att förklara varför jag skrev det, eller ens rita en liten fin bild.


Vi svenskar behöver inte mer rätt. Var har du fått det ifrån?
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Jag antar att ni som är pro invandring och som inte inser problemen inte heller skulle ha något emot att jag kliver in hemma hos er, äter eran mat, skiter i eran hall och avslutar med att ni inte ger mig respekt? För isf kan ni PM:a mig eran hemadress så ska jag dela ut den till folk som gratis härbärge. Med början i Nackareservatet.
Det är väl just precis dessa argumenten som gör att jag personligen har svårt att ta en som är mot invandring på allvar. Har du varit med om detta??

Även i övrigt är ju arguementen ni använder minst sagt tunna. Ni älskar att dra upp kriminalitet, helst sexuella brott, utan att ha läst minsta lilla bok i ämnet eller någon som ens påminner om forskning. Ni hänvisar till siffror dragna ur sitt sammanhang presenterade på en politiska sida på nätet och "glömmer" då att nämna att de som gjort studierna, t.ex. BRÅ, inte drar samma slutsatser som er. Det är iofs ok men du kan knappast förvänta dig att jag ska lägga tid och kraft på att bemöta det seriöst?!

Jag tar gärna en seriös debatt med dig om kriminalitet men då får du börja med att läsa in dig på ämnet och inte bara svammla en massa lösa siffror som inte säger något om orsakerna till brotten. Å då är du bra mycket bättre än de flesta av dina meningsfränder...

Jag är dessutom lite intresserad av att veta vilka faktiska skillnader du anser att det finna mellan svenskar och invandrare. Jag tänker då genetiskt, intellektuellt eller personlighetsmässigt.

Sedan har jag inte fattat när Sverige var "svenskt" och vad detta "svenska" innehåller. Ibland tror jag att det skulle vara "svenskt" att följa lagar, sköta sig och vilja leva ett bra liv med sin familj. Är det verkligen så "svenskt"?:confused:
Min mormor berättade för mig om hur man ondgjorde sig över jeans, tuggummi och annat från USA på 40- och 50-talet. Är det "osvenskt"???
Poängen är att vår kultur har påverkats av utlänningar i flera tusen år och kommer troligen att påverkas ännu mer framöver men det behöver inte vara en dålig sak. Dessutom anser jag som den goda darwinist jag är att man kan anpassa sig eller gå under.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Hur klarar du av att hålla räkningen:va
Eller dra du bara alla över en kam, så att det blir enklare.

Jag kategoriserar. Eftersom du är en fjant så är troligen din familj det oxå, och så kommer de vara tills du eller de bevisar motsatsen. Mer än så orkar jag inte bry mig. Det räcker för mig.

Det är väl just precis dessa argumenten som gör att jag personligen har svårt att ta en som är mot invandring på allvar. Har du varit med om detta??

Även i övrigt är ju arguementen ni använder minst sagt tunna. Ni älskar att dra upp kriminalitet, helst sexuella brott, utan att ha läst minsta lilla bok i ämnet eller någon som ens påminner om forskning. Ni hänvisar till siffror dragna ur sitt sammanhang presenterade på en politiska sida på nätet och "glömmer" då att nämna att de som gjort studierna, t.ex. BRÅ, inte drar samma slutsatser som er. Det är iofs ok men du kan knappast förvänta dig att jag ska lägga tid och kraft på att bemöta det seriöst?!

Jag tar gärna en seriös debatt med dig om kriminalitet men då får du börja med att läsa in dig på ämnet och inte bara svammla en massa lösa siffror som inte säger något om orsakerna till brotten. Å då är du bra mycket bättre än de flesta av dina meningsfränder...

Jag är dessutom lite intresserad av att veta vilka faktiska skillnader du anser att det finna mellan svenskar och invandrare. Jag tänker då genetiskt, intellektuellt eller personlighetsmässigt.

Sedan har jag inte fattat när Sverige var "svenskt" och vad detta "svenska" innehåller. Ibland tror jag att det skulle vara "svenskt" att följa lagar, sköta sig och vilja leva ett bra liv med sin familj. Är det verkligen så "svenskt"?:confused:
Min mormor berättade för mig om hur man ondgjorde sig över jeans, tuggummi och annat från USA på 40- och 50-talet. Är det "osvenskt"???
Poängen är att vår kultur har påverkats av utlänningar i flera tusen år och kommer troligen att påverkas ännu mer framöver men det behöver inte vara en dålig sak. Dessutom anser jag som den goda darwinist jag är att man kan anpassa sig eller gå under.

Är du själv så påläst? Jag vill minnas en annan tråd där du mest hackade på en annan snubbe som iaf "verkade" påläst, utan att du tog fram några fakta. Så, nä jag e nog inte så intresserad av att diskutera det med mig.

Å andra sidan så skiter jag i vilket. En flykting som inte är svensk medborgare har som sagt 0 rättigheter i det här landet. Mao så om han begår ett endaste litet brott så är han körd i min bok. Det räcker med den statistiken för min del.

Det är hyfsat "svenskt" att följa svensk lag.
 
Last edited:

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vi svenskar behöver inte mer rätt. Var har du fått det ifrån?

Detta börjar bli tjatigt, men vi tar det en gång till, for the cheap seats:

Dreggel skrev:
såna brott som jag som 100% svensk gör för att jag tycker att jag har lite rätt att böja på reglerna

Läsförståelse i all ära, men skrivförståelse är en underskattat kvalitet.
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top