Invandrare/Utlänningar

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Nej och det gör inte våra domstolar heller.

Ca 30% av alla invandrare som begår brott utvisas.

Ett ganska rimligt antagande är att huvuddelen av alla brott är relativt lindriga mängdbrott som stölder, rattfylla, skattefusk, vårdslöshet i trafik, snatteri o.s.v....
....med den enkla matematiken kan man snabbt konstatera att vi trots allt utvisar en stor andel av de som begår grövre brott...

Förstår du min lilla utläggning eller skall jag göra en illustration i paint som förklarar saken?!

Nejdå, det behövs inte. Jag till skillnad från vissa andra begriper vad som skrivs. Är nåt oklart så frågar jag.

Men eftersom du nu svarar nej, så undrar man ju varför du nu helt plötsligt tycker annorlunda? Är det pga att invandraren i fråga inte har svenska ättlingar som han utvisas? Jag tyckte ni skrev förut att alla skulle behandlas lika? Menar du att det faktiskt finns vissa invandrare som ni inte vill ha här?
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
alla får en personlig bedömning av mig... men det räcker med att nån gapar för att jag ska se ner på den människan...

det e inte så svårt att uppföra sig...

det e inte så svårt att ge fan i att kaxa mot andra...

det e inte så svårt att inte behöva ha allas respekt o att folk ska kliva undan bara för att den personen råkar kunna slåss etc.

jag vill hellre att folk ska heja på mig för att de tycker att jag e en reko kille...än att folk ska vara rädda för mig...

Wörd!

Var skriver jag under? :va
Jag håller ju med!
Du ser, du kan ju om du vill! jag sa ju att du var något på spåret. :tummenupp

...det ska möjligen vara det där med gapar då... Alla som gjort lumpen, spelat hockey, besökt en byggbarack eller umgåtts med kroppsbyggare eller hojåkare vet att man måste tillåta ett par bröl då och då...
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
jobba...:tummenupp

e det gamla AFAnerven som svider vid sådana tillfällen? :va
Men lilla vän, invandrare med svenskt medborgarskap har precis samma skyldighet som svenskar att jobba.

Som nån sa tidigare i tråden, det är fritt fram för dig att gå på soc-bidrag så du också kan köpa bmw.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Nejdå, det behövs inte. Jag till skillnad från vissa andra begriper vad som skrivs. Är nåt oklart så frågar jag.

Men eftersom du nu svarar nej, så undrar man ju varför du nu helt plötsligt tycker annorlunda? Är det pga att invandraren i fråga inte har svenska ättlingar som han utvisas? Jag tyckte ni skrev förut att alla skulle behandlas lika? Menar du att det faktiskt finns vissa invandrare som ni inte vill ha här?
Gör du dig till nu? Självklart vill vi inte ha brottslingar i landet, men när vi gett någon svenskt medborgarskap så måste samma regler gälla dem som alla andra svenskar, alltså ingen utvisning. Annars är vi per definition rasister
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Men eftersom du nu svarar nej, så undrar man ju varför du nu helt plötsligt tycker annorlunda?

Jag har inte ändrat inställning i den frågan. Jag tycker det är självklart att vi ska kunna utvisa de som begår grova brott. Men till skillnad från utmedpackarna tycker jag att alla förtjänar en rättvis rättegång och skall ha möjlighet till en andra chans om brottet är ringa och det finns omständigheter som gör en utvisning riskabel för liv och lem... Ett snatteri är inte skäl att utvisa någon tillbaka till tortyr... Samtidigt är det självklart att kunna utvisa en ensamstående barnlös våldtäktsman som kommit som anhöriginvandrare från ett land som det numera råder lugn i...

Saken med mångas retorik är att de inte gör någon utskillnad och inte ser individer. De vill stoppa invandringen för att stoppa brottsligheten vilket jag tycker är lika korkat som att Thailand förbjuder turism för att stoppa sexköpare...

Jag slänger inte hela påsen för att en potatis är rutten. Jag slänger den och försöker hålla bättre koll framöver.

Problemet med många här är att de uppenbarligen hellre slänger hela påsen och dessutom ser till attg aldrig köpa någon ny...

Får bli näverpudding i fortsättningen antar jag..
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Jag tycker att personer som inte är svenska medborgare och begår brott skall kunna utvisas. Och just det sker ju också med jämna mellanrum, så på den punkten kan vi vara nöjda.

I övrigt håller jag med Stoffer. Svenskt medborgarskap = EN uppsättning rättigheter/skyldigheter.

Edit: Såg just att kommunist-korvis redan svarat, fast bättre.

=prövotid på typ 5 år för att bli svensk medborgare...

Men lilla vän, invandrare med svenskt medborgarskap har precis samma skyldighet som svenskar att jobba.

Som nån sa tidigare i tråden, det är fritt fram för dig att gå på soc-bidrag så du också kan köpa bmw.

nä... kör sporthoj som en HEL karl:D :D = sjukskriven:tummenupp 100% inkomstersatt.... dock de tråkigaste som finns:näsblod


Wörd!

Var skriver jag under? :va
Jag håller ju med!
Du ser, du kan ju om du vill! jag sa ju att du var något på spåret. :tummenupp

...det ska möjligen vara det där med gapar då... Alla som gjort lumpen, spelat hockey, besökt en byggbarack eller umgåtts med kroppsbyggare eller hojåkare vet att man måste tillåta ett par bröl då och då...

fan...jag har ju gjort ALLT:tummenupp
 
Last edited:

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
=prövotid på typ 5 år för att bli svensk medborgare...

Fan, du och migrationsverket verkar ju vara på samma sida iaf.

Migrationsverket skrev:
Om du vill bli svensk medborgare genom ansökan måste du uppfylla följande villkor:
# Du ska ha varit bosatt i Sverige i fem år eller fyra år om du är statslös eller har beviljats uppehållstillstånd som flykting enligt utlänningslagens 4 kap 1§ eller motsvarande paragrafer i den gamla utlänningslagen. (Det räcker alltså inte med att du valts ut inom ramen för flyktingkvoten.) Om du är dansk, finsk, isländsk eller norsk medborgare räcker det med två år (hemvistvillkoret).
# Du måste ha skött dig bra i Sverige (skötsamhetskravet).

Fast du kanske trodde att vi delade ut medborgarskap vid gränsen?
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Fan, du och migrationsverket verkar ju vara på samma sida iaf.



Fast du kanske trodde att vi delade ut medborgarskap vid gränsen?

ibland så undrar man:va

inte det jag mena..UTAN...har man begått ett brott s¨ska man ut...UT UT UT!!! tror inte vi skickar ut alla invandrare som begått ett brott..
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Vad blev slutsatsen nu då? :zzzzzz

AFA-blocket och Clowntrion är överrens om att grova brottslingar som inte är svenska medborgare bör kunna utvisas. Svenska medborgare skall åtnjuta samma rättigheter oavsett ursprung.

Vad andra sidan tycker är lite luddigt och svårt att koncentrera till en kärnfull sammanfattning dock.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
ibland så undrar man:va

inte det jag mena..UTAN...har man begått ett brott s¨ska man ut...UT UT UT!!! tror inte vi skickar ut alla invandrare som begått ett brott..
Nej, men tycker du att man ska skicka ut en tonåring som snattar till ett land där han kan utsättas för tortyr? Eller går du med på att det är en bedömningsfråga om man ska skicka ut eller inte?

Det är rätt lätt att åka ut ur landet om man begår brott som icke svensk medborgare till motsats vad du tror. Läs lite tidigare i tråden så ser du själv.

Det är bara så att du inte kan se medborgarskap i hudfärgen. Har de svart hår och mörk hy betyder det inte automatiskt att de är Somaliska medborgare. Och är de redan svenska medborgare kan vi inte utvisa dem.
 

Dark_Messenger

Guest
Liksom de flesta av dessa ändlösa debatter där mot -och försidan munhuggs saknas hårda fakta. De som skriker högst är tyvärr oftast de okunnigaste. Jag tror att många av oss som faktiskt har läst en del relevant i ämnet tyvärr inte ens orkar ge sig in i debatten.

Kolla in länken i mitt första inlägg, där står en hel del intressant, om än översiktligt. Finns mycket mer i ämnet men denna tycker jag tar upp en hel del av de klassiska "områdena" på ett lättläst sätt.

EDIT: http://www.itps.se/Archive/Documents/Swedish/Publikationer/Rapporter/Allm%E4nna/A2003/A2003_010.pdf
 

Bifogat

  • index.JPG
    index.JPG
    95.8 KB · Visningar: 65

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Liksom de flesta av dessa ändlösa debatter där mot -och försidan munhuggs saknas hårda fakta. De som skriker högst är tyvärr oftast de okunnigaste. Jag tror att många av oss som faktiskt har läst en del relevant i ämnet tyvärr inte ens orkar ge sig in i debatten.

Kolla in länken i mitt första inlägg, där står en hel del intressant, om än översiktligt. Finns mycket mer i ämnet men denna tycker jag tar upp en hel del av de klassiska "områdena" på ett lättläst sätt.

Vad är det där för jävla propaganda? :confused:
 

arachnid

v4-lover
Gick med
1 May 2007
Ort
Lite här och lite där.
Hoj
VifferWaffe -88
Nu kan jag ju bara tala för mig själv, men jag tror att många tycker som jag gör.

Först och främst ska vi klargöra några saker. Jag är så svensk man kan bli. På min fars sida har ingen släktforskat men så länge vi kan kolla utan kyrkböcker så är det ....massa bra text


kan hålla med om det mesta du skriver, dock har jag för vana att alltid visa nya människor fullständig respekt, tills de inte gör sig förtjänta av den längre.

vilket tyvärr händer alltför ofta nuförtiden.




p.s
Är själv en släktforskad typ, ganska kul o läsa om, kanske för att det var en massa biskopar o präster i släkten och allmänna tokar :tungan
bl.a en häxa, en skarprättare, fredsmän, dacke-upprorsmän, en hovsarbetare till kungen som dog mystiskt när hon blev gravid osv.. dock de flesta bönder, skogshuggare eller soldater.
(ett par utvandrare försvann per segelbåt till amerika)
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top