MickeZX7R
Posör
Jag tror att den största utmaningen blir att försöka överblicka och förekomma ev. kommande konsekvenser av Indiens kursfall. En krångligare, mer oförutsägbar ekonomi än Kina och USA.
Om Nasdaq började på minus sex gissar jag att det slutar på minus 2,5-3,0 och om en vecka är det ungefär flat från dagens stängning.USA börserna följer med ner.
Om Nasdaq började på minus sex gissar jag att det slutar på minus 2,5-3,0 och om en vecka är det ungefär flat från dagens stängning.
Håller med men tycker ändå att trots alla kriser sedan jag började med detta lilla intresse som jag är total amatör i 1997 så har det alltid landat ok förutom några år i början av millenieskiftet då det gick ner tvåsiffrigt år efter år. Men visste jag svaret hade jag inte suttit här och gaggat men corona, Brexit, Trump, Grekland, Lehman eller telekom krisen/it bubblan slutade väl.Idag kan det mycket väl bli som du säger men på längre sikt tror jag vi har en bra bit kvar tills marknaderna bottnat.
De här oroligheterna tycker jag inte känns som att dom blåser över på en vecka.
Konsumtion och försäljningssiffrorna har vikt neråt och det finns ganska mycket skulder här och där.
Nu pratas det om att FED ska rädda marknaden men inflationen är fortfarande hög och det är inte FEDs uppgift att rädda spekulerande finansvalpar även om dom ändå brukar göra det emellanåt när rasen blivit allt för stora. Men så mycket har det inte rasat ännu.
Det fattas bara lite utökat krig i mellersta Östern och strypta oljekranar så hoppar inflationen upp.
Håller med men tycker ändå att trots alla kriser sedan jag började med detta lilla intresse som jag är total amatör i 1997 så har det alltid landat ok förutom några år i början av millenieskiftet då det gick ner tvåsiffrigt år efter år. Men visste jag svaret hade jag inte suttit här och gaggat men corona, Brexit, Trump, Grekland, Lehman eller telekom krisen/it bubblan slutade väl.
Jag tror vi kan se en fördelaktig utveckling runt statsobligationer när avsäljningen av JPY carry trades lugnar ner sig. Personligen tycker jag en 4-5% avkastning är bra på korta statsobligationer - problemet blir återinvestering när (om) priserna väl stiger. Potentiellt finns det en möjlighet till ökad avkastning inom corporate bonds när/om vi ser mer motgångar inom industrin.
Tajma börsen är dock inget för mig. Där ligger man nog lugnast i diverse index-fonder.
Kul, hur har det gått över tid, blir det bättre eller sämre än index?Ja, börsen kommer alltid igen. Det är bara en tidsfråga men nöjde vi oss med det konstaterandet så skulle inte den här tråden finnas.
Själv har jag den naiva förhoppningen om att kunna köpa mer längre ner hellre än nu. Och jag försöker dessutom tjäna pengar på nedgångar emellanåt.
Med 4-5% på statsobligationer, vad blir då boräntorna? 8%?
Inte mig emot iofs om priset på pengar ökar så att rätt investeringar premieras men jag tror att några barn skulle åka ut med badvattnet då.
Kul, hur har det gått över tid, blir det bättre eller sämre än index?
SAS?Jag köpte i morse.
Stora stabila aktörer som jag tror vänder utan djupare sår.
- Det vore ju optimalt va : )
-Vems fel är det?-Bästa sättet att bli miljonär på är att vara miljardär och köpa ett flygbolag.
-VD Ryan Air.
Var det inte igår du hade rört till ett bostadsköp?Jag köpte i morse.
Stora stabila aktörer som jag tror vänder utan djupare sår.
- Jag letar tomt/fastighet, har inte fått tag i någon lämplig ännu. Det jag stör och störde mig på är/var att tappa 100´/v typ, när jag tacksamt hade tagit in lite extra nu om jag hittar rätta boendet.Var det inte igår du hade rört till ett bostadsköp?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|