Mycket möjligt, jag tror det kommer komma nedgångar och uppgångar. Men över tid upp.Jag tror fortfarande att det handlar om en rekyl efter den snabba nedgången som bottnade förra måndagen.
Jag är ganska ordentligt kort nu.
Mycket möjligt, jag tror det kommer komma nedgångar och uppgångar. Men över tid upp.Jag tror fortfarande att det handlar om en rekyl efter den snabba nedgången som bottnade förra måndagen.
Jag tror fortfarande att det handlar om en rekyl efter den snabba nedgången som bottnade förra måndagen.
Om/när Trump blir vald, och om han får stöd för mer inflytande över the Fed, då tror jag vi kan se en snabb justering av räntor och en ny rusch på börsen.
Vad blir följderna om Trump får kontroll över fed?
Han sänker räntan så dollarn kommer falla och usa-inflationen stiger.
För oss i Sverige och resten av världen kommer den sänkta dollarn hjälpa att få ner inflationen på kort sikt så att räntorna kan sänkas.
Sen är vi tillbaka i tiden då billiga pengar leder till att fårket bjuder över varandra på allt som säljs vilket pressar upp inflationen, sedan kommer den höga usa-inflationen tvinga upp usa-räntan oavsett vad Trump vill och det i sin tur ger ökade räntor för oss och resten av världen.
Men beträffande investeringar så ska man förstås ligga fullinvesterad då räntan går ner men sen kommer stigande inflation leda till att fårket får börja betala för lånefesten, stigande räntor ger ytterligare sten på bördan för fårket.
De som har pengar kommer ha blivit rikare på vägen dit och fårket får betala kalaset.
Sen kommer förstås ändå de stigande räntorna leda fram till en ny lågkonjunktur med nya börskrascher, fast många år senare.
Sedan har vi kvar en ekonomi där populistiska politiker styr räntan som alltid kommer ligga för lågt relativt inflationen men inflationen som ständigt kommer vara hög gör att räntorna trots det kommer vara höga. Ungefär som på 80-talet och jag tror inte att någon egentligen vill ha tillbaka de räntorna och inflationen.
Det fungerar en stund, men om det är något annat fel med marknaden så hjälper det inte i längden.Räntehöjningar är således ett pissdåligt sätt att bromsa inflationen.
Räntehöjningar är således ett pissdåligt sätt att bromsa inflationen.
Lär väl krävas en del beslut innan Trump tagit makten över fed om han ens kan det?
Och lyckas han med det så är jag rent rädd för de långsiktiga effekterna på ekonomin både i USA och världen.
Om populistiska politiker får makten över världens största centralbank så kommer dom pissa i byxorna direkt bara för den sköna värmen.
Tror inte heller att det kommer att hända, men det räcker med att det ligger som ett diskussionsämne för att börsen ska börja räkna in det i bolagsvärderingar. Sen vänder det när det står klart att det bara var snack.
Så kortsiktigt tycker jag det finns rum på börsen, medan vi skulle kunna se svagare utvecklingen runt mitten på nästa år. Men vad vet jag…
Jag är nöjd med min också!Hamilton Beach Brands A känns så mjuk o go i portföljen.
Hela den senaste nedgången som nyligen diskuterades är väl återhämtad?Omx30 toppade på 2648 i maj och stängde i fredags på 2533, det är inte vad jag definierar som helt återhämtat.
Det här har ju chans att bli en klassiker typ "internet är en fluga"..... Jag tror inte alls AI är så viktigt faktiskt.
Det där beror ju på, om där faktiskt finns någon intelligens där. I så fall så är ju vi kött-å-blod tomtar rätt onödiga direkt.Det här har ju chans att bli en klassiker typ "internet är en fluga".
Kände också det men jag gillar höga odds, se bara på när jag tyckte en rysk invasion hade varit stimulerande, hur mycket glädje gav inte det övriga medlemmar?Det här har ju chans att bli en klassiker typ "internet är en fluga".
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|