Jagad av polisen

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Du tror en polis skulle ta sig tid att ge oss tips och råd om hur man undviker polisen? :tungan

tydligen så finns det ju det:pannkyss

Säga vad man vill om poliser men Bra svar kjecop, med andra ord är det som det alltid varit...situationen avgör och det finns inga fasta rutiner i dessa ärenden.

Sledgehammer o Furstenhoff lägg ner eran :sissy, ni kommer ändå inte komma längre i diskussionen.
 

FJ1200

f.d. Handledare
Gick med
20 Jan 2007
Ort
Örebro
Hoj
Ducati MS 1100S
Tydligen viktigare att få fast fartåkare än hojtjuvar. När dom jagade zx:s Bimota igår så fick dom order av vakthavande att lägga av när det gick i 160.... Men det var ju bara en pundare som åkte på en snodd hoj. Han är för övrigt känd av polisen.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Tydligen viktigare att få fast fartåkare än hojtjuvar. När dom jagade zx:s Bimota igår så fick dom order av vakthavande att lägga av när det gick i 160.... Men det var ju bara en pundare som åkte på en snodd hoj. Han är för övrigt känd av polisen.

Börjar faktiskt kännas som om Polisledningen i många fall gör bedömningar utgående från att den jagade är "känd" och dessutom har dålig(obefintlig) betalningsförmåga och då lönar det sig inte att jaga.

Jakt på svenssons ger så mycket bättre utdelning och det ledningen jagar är statistik för att visa uppåt så de skiter blankt i den enskilde polismannens arbete utan vill bara styra dem till att göra många ingripanden och rapporter. Som tur är så finns det fortfarande enskilda poliser som gör bra beslut och själva prioriterar. Annars kan vi snart anställa "lapplisor" som poliser och samtidigt införa provision i polislönen på samma sätt.

Ovanstående är bara min känsla men jag tror att många svenssons börjar känna samma angående polisens arbete.
 

halle7

Medlem
Gick med
20 Apr 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Er-6n 2012
Bra att det finns poliser här som kan ge svar. Misstänkte att det kunde va från situation till situation, och även beroende på individ förstås.

Måste medge att jag skrattade länge och väl åt CHROLOs kommentar. Klockren :tummenupp
 

asdf

rastafari
Gick med
12 Jun 2008
Ort
Luleå/Oslo
Hoj
EXC 450 -06 *Såld* 660 SMC -05 *Såld* FS650 -08 *Såld* EXC 525 -06
Det är faktiskt rätt gott om poliser i Luleå nu, tycker jag ser dom varje kväll.
Blev lite jagad, eller snarare efterföljd på storheden igår. Var sent och allt stängt så körde runt lite i rondellerna, över viadukter och så när dom kommer upp framför mig. Stannar vanligtvis då jag är laglig, men nu när dom sett mig köra knassigt och jag hade en gnutta tejp över plåten så drog jag iväg upp mot arcus-campingen och skakade av dom där :tungan
 

teddster

nybörjare på slangen
Gick med
7 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Bergatroll
... Annars kan vi snart anställa "lapplisor" som poliser och samtidigt införa provision i polislönen på samma sätt...
Jag är inte säker, men vad jag har hört så är det väl redan ett förslag
som håller på att diskuteras av polisen att införa provisionsbaserad lön... :suck:
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Vet du vad det sjuka är... Dom använder sporthoj.com som bevis material i förundersökningar! Det finns en lirare här i stan som kör lättmc men hadr trimmat upp den duktigt mycket. Dom hade kopierat texter där han berättade vilka trim han hade osv...

Det tycker jag är sjukt eftersom alla bara sitter och överdriver när det gäller sina hojar, hur fort man kört eller hur många poliser man kört ifrån. Så det bästa för att göra det beviset ogiltigt är ju bara att säga att man bara skrev så för att vara cool. "Jag skrev så bara för att impa på mina polare!" Det borde ju funka....
 

FireTraXX

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Batmans grotta
Hoj
Promenerar...
Jag är inte säker, men vad jag har hört så är det väl redan ett förslag
som håller på att diskuteras av polisen att införa provisionsbaserad lön... :suck:
Det är sånt som gör att folk tror på de sjukaste sakerna.
Du hittar på en sak, en annan uppfattar det som något annat och till sist så tror halva sverige på skiten du ljög ihop.
 

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Ort
K-town
Hoj
Husa 650, kawwa 250
Vet du vad det sjuka är... Dom använder sporthoj.com som bevis material i förundersökningar! Det finns en lirare här i stan som kör lättmc men hadr trimmat upp den duktigt mycket. Dom hade kopierat texter där han berättade vilka trim han hade osv...

Det var jag som sköt Palme :rolleyes:
 

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Ort
Somewere...
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Intressant hur många som avskyr polisen.
Men jag antar att ni som säger att poliser är avskum o.s.v. inte ringer efter de när hojen är stulen?

Jävla hycklare...


Nej, jag är inte polis.
Ja, jag smiter också.

hehe...ligger en poäng där... men en sak ja tänkt på (lite off topic) men tänk om man har ett sådant där hypermodernt mclarm med GPS-spårning m,m o lyckas hitta hojen/tjyven...bankar vett i honom o tar hem hojen UTAN anmälan till Polis...hur i h*lvete ska dom kunna bevisa att den ens varit stulen?? (antag att tjyven försöker göra en "mot anmälan") för man får jue tydligen inte ta det som är ens eget åter ens... borde funka...:gnissla
 

addex

OFF
Gick med
10 Sep 2007
Ort
gävle, sthlm
Hoj
hemlig
Va? :va Nä, nu skämtar du väl?? Inte finns det väl något filmbevis? Någon som har filmat när polisen har jagat... Näääääää så kan väl inte någon ha gjort, vad hemskt...

Men jag såg en hjälm i ett glasskåp...

ska du låtsas förstå men ändå inte ok:va
föresten hur kan en polis hänga på ett outlaw-forum:D
vad menas med "hjälm i ett glasskåp"?
///
 

Smagatusk

Guest
Intressant hur många som avskyr polisen.
Men jag antar att ni som säger att poliser är avskum o.s.v. inte ringer efter de när hojen är stulen?

Jävla hycklare...


Nej, jag är inte polis.
Ja, jag smiter också.

Man är tvingad av försäkringsbolaget att göra en polisanmälan om hojen blir snodd. I övrigt är väl inte snuten till nå´n hjälp vid så´na tillfällen...?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top