Jakt på Mc-tjuvar!

Status
Ej öppen för fler svar.

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Det är ett brott mot knivlagen (vapenlagen) och du får inte ens äga en "asp" om den så låg i en byrålåda i hemmet - stort aj aj vid en framtida rättegång!! :pannkyss
Nja, knivlagen säger inget om att du inte får ha dessa föremål hemma.

Enligt lagen om förbud beträffande knivar och andra farliga föremål (1988:254) är det förbjudet att ha dessa typer av vapen på allmän plats, inom skolområde eller i fordon på allmän plats.

Det enda rena förbudet vad det gäller ägande i knivlagen är att personer under 21 år inte får använda eller äga vissa av dessa föremål.
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Hur mycket mod krävs det för att slå en neddrogad pundare med batong?!
Att dessutom riskera egna och andras liv med en uppenbart farlig biljakt samtidigt som de inte ens vet om pundarna är skyldiga!?

Pundare drivs av sitt behov av droger, är oftast fogliga och sällan våldsamma, jämfört med "äkta" kriminella som kan vara helt hänsynslösa.

Att använda batong som beskrivs här är olagligt. Innehavet är i sig olagligt.
Biljakten kan inte motiveras av brottets allvar och det faktum att trådskaparen inte hade sett brottet begås, gör ovan än allvarligare.

Pundarna åker *kanske* dit för stöld men mer sannolikt är häleri.
"Målsägaren" skulle mycket väl kunna åka dit för grov misshandel, brott mot knivlagen, vårdslöshet i trafik och det är upp till polisen som gör utredningen...



Ja men då är det verkligen någonting som är fel tycker jag.
Det är alltid så jävla synd om pundarna och dom som hamnar snett i samhället.
Jag vet att alla inte föds med samma förutsättningar. En del har svår uppväxt osv. Men någonstans måste man också ta sitt ansvar.
Om jag super mig full och ex slår någon på käften så får jag lindrigare straff än om jag var nykter....!
Någonstans får man stå för sina handlingar oavsett om man har haft det svårt innan eller har det så jobbigt så man "måste":va gå på droger!

Och trådskaparen borde inte haft en batong i bilen, borde tagit reda på mera innan han sopar den i skall på pundaren osv.
Allt detta är sant. Jag har varit i liknande situation. Man tänker inte 100 % klart. Att han slog "pundaren" med batongen tyder på att han var "säker" på att det var pundaren som stulit mc:n. Tror inte att trådskaparen chansade utan att tro sig vara säker!
 

Aleleo

Medlem
Gick med
3 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
BMW R nineT -14
Och trådskaparen borde inte haft en batong i bilen, borde tagit reda på mera innan han sopar den i skall på pundaren osv.
Allt detta är sant. Jag har varit i liknande situation. Man tänker inte 100 % klart. Att han slog "pundaren" med batongen tyder på att han var "säker" på att det var pundaren som stulit mc:n. Tror inte att trådskaparen chansade utan att tro sig vara säker!

Spelar ju ingen roll om han "tror" sig vara säker. Antingen är man säker eftersom man har sett händelsen, eller är man inte säker och då tror man. Oavsett vilket så är det inte motiverat att riskera andras liv för en MC.
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Spelar ju ingen roll om han "tror" sig vara säker. Antingen är man säker eftersom man har sett händelsen, eller är man inte säker och då tror man. Oavsett vilket så är det inte motiverat att riskera andras liv för en MC.

Var en pundare här och slangade min bil. Ångrar än idag att jag inte gav han en rak höger det första jag gjorde. Istället fick han rutan på sin bil krossad och halvt urdragen ur sin bil, men han kom undan. "Hade hade fått en Jûrgen hade han legat och sovit tills snuten kom"

Såg några andra killar som slangade bilen, tog då en golfklubba #3 tror jag det var. Dom hoppade in i sin bil när dom såg mig. Lyse, vindruta, sidoruta var trasig på deras bil innan dom han därifrån. Tyvär gick klubban av efter 3 slag annars hade bilen fått betydligt mer "drivar" på sig.

Ser inget fel i att slå en fjäderbatong i huvudet på någon som snott min båge. Däremot skulle jag nog velat sett att denna person gjorde det, så jag hade varit 100% säker på att det var rätt gubbe jag slog i huvudet.

Hade dom enbart ringt snuten i denna situation hade nog bågen varit borta för alltid.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Hahaha, underbart! TS gör precis det som alla alltid säger att dom ska göra. Och nu får han massa skit :rofl
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Tyvärr är det så att i det här landet skulle man utreda ett brottsbelastat, knarkkontaminerat kadaver som man hittar på en soptipp lika ihärdigt som om man hittade en död riktig människa som är nettobetalare i vårt samhälle och spelar enligt reglerna.
Det kallas demokrati och människors lika värde.

Farsorna vars söner blir rånade på mopeder gör inget...farsorna vars döttrar blir antastade, kanske tom våldtagna av gossar med kraftig brytning, keps på snedden och gummisnoddar på byxorna..gör inget, farsorna vars söner blir dödade av ett gäng välartade ungdomar gör inget, folk som blir ifråntagna sitt egendom gör inget, folk som blir rövknullade gång på gång av politrucker med nya skatter ...de gör inget...
Helt enkelt därför att polisen aldrig kommer när man ringer. Vad det beror på tänker jag inte spekulera i.

Skulle gossen i kepsen på snedd och respekt i var och varannan fras VETA att flickans farsa kan mot ersättning skicka 2 st 110 kilos stereoidstinna, tattuerade rakade skallar i träningsoverall som skulle ge honom behandling med varmt strykjärn och
Dessa två "stereoidstinna" skinnheadsen skulle kunna ge vem som helst en "behandling", och där faller argumentet. Om alla skulle lösa sina problem genom att anlita "hjälp" kan det drabba vem som helst, även oskyldiga. Dessa "guns for hire" är bara ute efter pengar och har lika mycket moral som alla andra pundare.


För att komma till sak. Tänker inte avgöra hurvida det var rätt eller fel att använda batong i händelsen, eftersom jag inte var där.
Hade jag sett några som försökte ta min hojj skulle jag definitivt springa dit och hindra dom.
Skulle jag slå dom med batong? Nej.
Men skulle använda våld? Ja.
Om dom skulle försöka slå ner mig, skulle jag då använda batong(om jag hade en)? Ja!

Som sagt, tar man någon på bar gärning så anser jag att det är rätt att använda tillräckligt med våld för att ta tillbaks det som är sitt och sedan hålla kvar brottslingen. Men att slå någon man inte vet är skyldig, och som dessutom inte gör något motstånd är inte rätt. Men som sagt, jag var inte där, så jag vet inte exakt vad som ledde till slaget.
 
Last edited:

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
et kallas demokrati och människors lika värde.
----

Ännu en jävla villfarelse som tutas i folk av en rad slapptaskar som styrt det här landet i årtionden. Slapphet gentemot parasiter, slödder, tjuvar, banditer och annat avfall har INGET med demokrati att göra. Tvärtom är det ett hot mot demokratin eftersom det tvingar fram alternativa, improviserade och kortsiktiga lösningar. Inte nog med det, folk som har råd köper sig larmanläggningar, kamphundar som är tränade att försvara och i sista hand kan de köpa den rätvissa de har rätt att utkräva. Vi vanliga Svenssons får klara oss själva och när VI visar initiativ, straffas vi. Var någonstans är detta demokrati ? Människors lika värde ? På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...På vilket sätt är DRÄGG värt lika mycket som människor som utgör ryggraden i vårt samhälle. Sorry, men pundaren som ger sig på min bil kommer aldrig vara lika mycket värd för mig som plåtisen som fixar den sen.

----
Dessa "guns for hire" är bara ute efter pengar och har lika mycket moral som alla andra pundare.

---
Rätt, moralen står uppdragsgivare för och när aningslösa politruck broilers utan någon som helst kontakt med verkligheten kastrerat rättsväsendet kommer människor att söka alternativa lösningar...eller är det ett privilegium förbehållet bara kriminella och vi vanliga människor ska vara en fårskock ?

Jag brukar inte delta i den här typen av trådar, men just till det här KAN jag relatera, därför väcker det känslor. Hade killen med batongen avlivat pundaren, skulle det handlat om ren garbage disposal...men i vårt fullständigt förvridna samhälle skulle han dömts för att ha dödat en människa. Vi som går till våra jävla jobb avrenda eviga dag, betalar hutlösa skatter och håller oss till spelreglerna går att klämma åt...Avfall som ger sig på oss och vår egendom har ju inget att förlora och därmed svårare att klämma åt. Ha inga patetiska illusioner. Sorry, men jag köper INTE de där innehållslösa slogans. Alla människor är INTE lika mycket värda och kapitulation inför banditer, tjuvar och parasiter har INGET med demokrati att göra.
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...På vilket sätt är DRÄGG värt lika mycket som människor som utgör ryggraden i vårt samhälle. Sorry, men pundaren som ger sig på min bil kommer aldrig vara lika mycket värd för mig som plåtisen som fixar den sen.

Instämmer helt och hållet. Av alla idiotier som sprids idag så är "Alla är lika värda" en av dom största, skönt att det finns fler som inte köper det
 

saltvatten

Super Hjälte
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Kawa er6 -06
et kallas demokrati och människors lika värde.
----

Ännu en jävla villfarelse som tutas i folk av en rad slapptaskar som styrt det här landet i årtionden. Slapphet gentemot parasiter, slödder, tjuvar, banditer och annat avfall har INGET med demokrati att göra. Tvärtom är det ett hot mot demokratin eftersom det tvingar fram alternativa, improviserade och kortsiktiga lösningar. Inte nog med det, folk som har råd köper sig larmanläggningar, kamphundar som är tränade att försvara och i sista hand kan de köpa den rätvissa de har rätt att utkräva. Vi vanliga Svenssons får klara oss själva och när VI visar initiativ, straffas vi. Var någonstans är detta demokrati ? Människors lika värde ? På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...På vilket sätt är DRÄGG värt lika mycket som människor som utgör ryggraden i vårt samhälle. Sorry, men pundaren som ger sig på min bil kommer aldrig vara lika mycket värd för mig som plåtisen som fixar den sen.

----
Dessa "guns for hire" är bara ute efter pengar och har lika mycket moral som alla andra pundare.

---
Rätt, moralen står uppdragsgivare för och när aningslösa politruck broilers utan någon som helst kontakt med verkligheten kastrerat rättsväsendet kommer människor att söka alternativa lösningar...eller är det ett privilegium förbehållet bara kriminella och vi vanliga människor ska vara en fårskock ?

Jag brukar inte delta i den här typen av trådar, men just till det här KAN jag relatera, därför väcker det känslor. Hade killen med batongen avlivat pundaren, skulle det handlat om ren garbage disposal...men i vårt fullständigt förvridna samhälle skulle han dömts för att ha dödat en människa. Vi som går till våra jävla jobb avrenda eviga dag, betalar hutlösa skatter och håller oss till spelreglerna går att klämma åt...Avfall som ger sig på oss och vår egendom har ju inget att förlora och därmed svårare att klämma åt. Ha inga patetiska illusioner. Sorry, men jag köper INTE de där innehållslösa slogans. Alla människor är INTE lika mycket värda och kapitulation inför banditer, tjuvar och parasiter har INGET med demokrati att göra.

Det där är inte särskilt medmänskligt. :ajjabajja
 

HalleHallin

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Vingåker
Hoj
Streetfighter R6 03
galen

Inte värt o offra livet för en hoj ni kunde lika gärna legat på bårhuset just nu!Ni såg juh dom komma från skogen bara o där fann ni hojjen va ja verkar förstå!
klart man blir förbannad på dessa tjuvar verkar va lite "Gangsta sj" batonger o grejjer ! ni kan räkna med att dom mot anmäler er för misshandel o dessa pundar trasch får säkert det igenom!
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
et kallas demokrati och människors lika värde.
----

Ännu en jävla villfarelse som tutas i folk av en rad slapptaskar som styrt det här landet i årtionden. Slapphet gentemot parasiter, slödder, tjuvar, banditer och annat avfall har INGET med demokrati att göra. Tvärtom är det ett hot mot demokratin eftersom det tvingar fram alternativa, improviserade och kortsiktiga lösningar. Inte nog med det, folk som har råd köper sig larmanläggningar, kamphundar som är tränade att försvara och i sista hand kan de köpa den rätvissa de har rätt att utkräva. Vi vanliga Svenssons får klara oss själva och när VI visar initiativ, straffas vi. Var någonstans är detta demokrati ? Människors lika värde ? På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...På vilket sätt är DRÄGG värt lika mycket som människor som utgör ryggraden i vårt samhälle. Sorry, men pundaren som ger sig på min bil kommer aldrig vara lika mycket värd för mig som plåtisen som fixar den sen.

----
Dessa "guns for hire" är bara ute efter pengar och har lika mycket moral som alla andra pundare.

---
Rätt, moralen står uppdragsgivare för och när aningslösa politruck broilers utan någon som helst kontakt med verkligheten kastrerat rättsväsendet kommer människor att söka alternativa lösningar...eller är det ett privilegium förbehållet bara kriminella och vi vanliga människor ska vara en fårskock ?

Jag brukar inte delta i den här typen av trådar, men just till det här KAN jag relatera, därför väcker det känslor. Hade killen med batongen avlivat pundaren, skulle det handlat om ren garbage disposal...men i vårt fullständigt förvridna samhälle skulle han dömts för att ha dödat en människa. Vi som går till våra jävla jobb avrenda eviga dag, betalar hutlösa skatter och håller oss till spelreglerna går att klämma åt...Avfall som ger sig på oss och vår egendom har ju inget att förlora och därmed svårare att klämma åt. Ha inga patetiska illusioner. Sorry, men jag köper INTE de där innehållslösa slogans. Alla människor är INTE lika mycket värda och kapitulation inför banditer, tjuvar och parasiter har INGET med demokrati att göra.

:klappar :klappar
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...

Därför att det är samhället som avgör vilka som är värda en vissa "summa". Om vi alltid behandlar alla lika rent juridiskt kan det aldrig slå fel. Om vi skulle börja utnämna vilka som inte behöver någon rättegång skulle vi ha en dystopi.

Slapphet gentemot parasiter, slödder, tjuvar, banditer och annat avfall har INGET med demokrati att göra. Tvärtom är det ett hot mot demokratin eftersom det tvingar fram alternativa, improviserade och kortsiktiga lösningar.

Absolut gör vi inte tillräckligt för att stoppa kriminaliteten. Men att hyra in "hjälp" som löser allt åt en är inte rätt väg att gå. Som Ni säger själv är det dom kriminella som har den metoden.

Jag brukar inte delta i den här typen av trådar, men just till det här KAN jag relatera, därför väcker det känslor. Hade killen med batongen avlivat pundaren, skulle det handlat om ren garbage disposal...men i vårt fullständigt förvridna samhälle skulle han dömts för att ha dödat en människa.
Den dag en sak är mer värd än ett människoliv så lever vi i en dystopi.
Jag håller med dig i att brottslingar måste sättas åt. Men förtjänar någon som snor min hoj att dö? Nej.
Vi måste sätta dit kriminella, men inte genom att skjuta huvet av dom, inte heller genom att gulligulla med dom. Fängelse har visat sig leda till mer kriminalitet, så det alternativet försvinner också.
Vad ska vi då göra?
Kolla på Japan. Dom har minst kriminalitet i världen per capita.
Vad har Japan som vi inte har?
En moral i sammhället där man inte accepterar kriminalitet, men i den ingår inte att skjuta huvet av folk som tar från dig, utan att det helt enkelt inte är accepterat socialt. Skulle man få för sig att ta saker blir man utestängd från alla sociala kontakter.

I Sverige finns det en social acceptans för brottslingar som är fel, det är den vi måste rätta till.
 
Last edited:

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
Du fattar bättre när du blir äldre...

Jag skulle inte finna något nöje i att slå en bortknarkad pundare i huvudet med batong även om jag kommit på honom med att sno min hoj på BAR GÄRNING.

Med lite otur så minns pundarna vad som hände och med skadorna dokumenterade av läkare så skulle polisens utredare kunna nysta vidare på det om de kände för det...

Hur samhället ska agera mot droger och narkomaner är lite väl komplext för att avhandlas här...

Varför inte dra paralleller till de trådar här på sporthoj som handlar om att boende vid vägar, där sporthojsåkare kör långt över hastighetsgränser, på egenhand vidtar de åtgärder som de tycker är lämpliga för att lösa problemet genom att lägga ut skräp på vägen... Ska vi låta polisen sköta det eller ska var och en få ta lagen i sina egna händer?

svea rikes lag e ju ett skämt...:D :D :D

om man ska få nån rättvisa så skippar man den själv... att våldsmän som ger sig på oskyldiga ska komma undan som de gör... me villkorligt o böter e ju fan skratt-retande... ok...fattar ditt resonemang me... vart drar man gränsen.. ja du... alla har vi olika gränser... enda anledningen som jag ser att anmäla nån e ju för att få ut en ersättning (skadestånd) för ex. en misshandel...

dock så anser jag att ingen ska behöva vara rädd på stan... har man inte gjort nåt så ska fan folk ge fan i en...

pack ska ha spö... rikligt... finns väl inge mera löjligt än folk som måste vara i gäng för att kunna hävda sig...

ser du nå fel i att spöa/slå sönder en person som e välkänd för att bråka o misshandla vanligt folk... eller en våldtäktsman...

sen nåt annat...ska man "lösa" problemet själv...se till att vara påläst om lagen...

ex. ta ett slag först...sen mosar man... hävda excess-rätten..= jag blev rädd o slog o slog:D :D

ju mindre vittnen desto bättre....

ha en story klar när snuten kommer...o håll vid den..STENHÅRT!!

självklart så ser jag "felet" i min problem-lösning... vart drar man gränsen... jag har mina gränser... o du har dina...

et kallas demokrati och människors lika värde.
----

Ännu en jävla villfarelse som tutas i folk av en rad slapptaskar som styrt det här landet i årtionden. Slapphet gentemot parasiter, slödder, tjuvar, banditer och annat avfall har INGET med demokrati att göra. Tvärtom är det ett hot mot demokratin eftersom det tvingar fram alternativa, improviserade och kortsiktiga lösningar. Inte nog med det, folk som har råd köper sig larmanläggningar, kamphundar som är tränade att försvara och i sista hand kan de köpa den rätvissa de har rätt att utkräva. Vi vanliga Svenssons får klara oss själva och när VI visar initiativ, straffas vi. Var någonstans är detta demokrati ? Människors lika värde ? På vilket sätt är en pundande tjuv, knarklangare eller våldtäktsman lika mycket värd som en läkare, snickare, svetsare eller biblioptekarie...På vilket sätt är DRÄGG värt lika mycket som människor som utgör ryggraden i vårt samhälle. Sorry, men pundaren som ger sig på min bil kommer aldrig vara lika mycket värd för mig som plåtisen som fixar den sen.

----
Dessa "guns for hire" är bara ute efter pengar och har lika mycket moral som alla andra pundare.

---
Rätt, moralen står uppdragsgivare för och när aningslösa politruck broilers utan någon som helst kontakt med verkligheten kastrerat rättsväsendet kommer människor att söka alternativa lösningar...eller är det ett privilegium förbehållet bara kriminella och vi vanliga människor ska vara en fårskock ?

Jag brukar inte delta i den här typen av trådar, men just till det här KAN jag relatera, därför väcker det känslor. Hade killen med batongen avlivat pundaren, skulle det handlat om ren garbage disposal...men i vårt fullständigt förvridna samhälle skulle han dömts för att ha dödat en människa. Vi som går till våra jävla jobb avrenda eviga dag, betalar hutlösa skatter och håller oss till spelreglerna går att klämma åt...Avfall som ger sig på oss och vår egendom har ju inget att förlora och därmed svårare att klämma åt. Ha inga patetiska illusioner. Sorry, men jag köper INTE de där innehållslösa slogans. Alla människor är INTE lika mycket värda och kapitulation inför banditer, tjuvar och parasiter har INGET med demokrati att göra.


BRODER!!!:tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

singel

Runka.com
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Saltsjö-Boo
Hoj
Kawasaki ZX10R
snuten skiter väl i vad som e snott. De bekämpar brottslighet i allmänhet.
Så försvara det som är ditt:kulspruta . sen hur du gör spelar ingen roll bara du får tillbaka dina grejer.Livet är en kamp. vinna eller försvinna:fatta! Pundare :död :död :död :död :död
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Jag minns lite vagt tiden när jag bodde i Tyskland och Röda Brigaderna var på tapeten (japp, jag ÄR så gammal). Jag minns också hur abrupt de slutade existera och olika andra fraktioner i stil med Baader-Meinhoff och andra kommandon med de dog ut. Jag minns också att vid varje aktion GSG9 företog sig mot de blev så gott som ALLA "dödade under aktionen". En hel del av de "begick självmord" i fängelset under oklara (och aldrig speciellt väl undersökta omständigheter). Jag minns också mina föräldrar och deras vänner skratta och blinka till varandra. Alla visste nämnligen att terroristerna likviderades systematiskt och att avrättningar i samband med aktioner var i tysthet sanktionerade. Mitt i Europa i ett demokratiskt samhälle...Så visst, detmokrati betyder inte impotens. Givetvis vore det ju odemokratiskt att avliva en bandit (revolutionär, tjuv, knarklangare eller vad de hittar på för namn), men så blev det. Packet insåg att i samma ögonblick som de deklarerade att de pissar på vårt samhälle, att de genom sina handlingar skiter i regler och värderingar som vi andra rättar oss efter...i samma ögoblick förverkade de sin rätt att kräva helt plötsligt att samhället skulle alltid spela efter regler de själva föraktade. Needless to say slapp Tyskland terrorist problem under många, många år framöver. Det var något av en chockterapi där drägg insåg att när tålamodet är slut skyr man inga medel och begrepp som "hänsynslöshet" får en ny innebörd när den backas upp at statens enorma resurser. I Sverige saknas VILJAN och STAKE för att genomföra en "chockterapi" på en proportionelligt nivå och signalera att "nu är det slutdaltat". Nu blir det Guantanamo manualen som utgör underlag för "terapi" för 17 åriga misshandlare, våldtäcktmän och tjuvar.

Mitt sista inlägg i tråden blir...se till att om ni håller fast kräket..muddra och se till att veta VEM det är. Det är nämligen så att tom avfall som detta har syskon, föräldrar och kanske tom barn som de bryr sig om.
 

Majkie

It's not bragging if you can back it up.
Gick med
18 Feb 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Fnatti
Jag minns lite vagt tiden när jag bodde i Tyskland och Röda Brigaderna var på tapeten (japp, jag ÄR så gammal). Jag minns också hur abrupt de slutade existera och olika andra fraktioner i stil med Baader-Meinhoff och andra kommandon med de dog ut. Jag minns också att vid varje aktion GSG9 företog sig mot de blev så gott som ALLA "dödade under aktionen". En hel del av de "begick självmord" i fängelset under oklara (och aldrig speciellt väl undersökta omständigheter).
Jämför inte päron och äpplen. Det är skillnad när staten slår ner en terrororganisation och att skjuta en hojtjuv i huvet.
I det här fallet där GSG9 slår ner en terrororganisation står jag på din sida, och tycker tyska staten agerade rätt ända fram tills en del begick "självmord".
 

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
Till TS:Skiter fullständigt i om du gjorde rätt lr fel men att lägga ut det på ett öppet forum:va Smart.....
 

mjukis

Alex Pappa
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Västervik
Hoj
nietjunie
Man måste bara älska sporthoj.com:yoparty Dubbelmoralens högborg!!!!

På vilket sätt är det dubbelmoral om jag samt några fler tycker att trådskaparen gjort fel.
På vilket sätt är det dubbelmoral om några andra tycker att trådskaparen gjort rätt?
Jag förstår inte hur dubbelmoral kan blandas in i detta, eller har jag otur när jag tänker?


De som tycker att det är ok att klå folk för att de stulit vissa grejer har tydligen samtidigt ganska svårt för svenska språket, samband någon?

Helt rätt gjort av trådskaparen, jag skulle gärna ta ett straff för att göra en tjuv riktigt illa om jag kunde

En snubbe snor din hoj och du råkar döda honom (ett slag kan döda en människa, speciellt ett slag med en ASP) och får skaka 2-3 år och du tycker det är värt det?
 
Last edited:

Wicked

Livet är fullt av överraskningar....
Gick med
2 Mar 2004
Ort
Kalmar
Hoj
KTM 500 SMR
På vilket sätt är det dubbelmoral om jag samt några fler tycker att trådskaparen gjort fel.
På vilket sätt är det dubbelmoral om några andra tycker att trådskaparen gjort rätt?
Jag förstår inte hur dubbelmoral kan blandas in i detta, eller har jag otur när jag tänker?


De som tycker att det är ok att klå folk för att de stulit vissa grejer har tydligen samtidigt ganska svårt för svenska språket, samband någon?

Du har otur när du tänker LR är det här den första tråden du läst:D
Välkommen till sporthoj.com isf.:tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top