Jamen hälsa då!

Hejar du på alla hojar du möter?


  • Antal röstningar
    0

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Ort
08 syd
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
hälsar alltid men får sällan en hand tillbaka från de som åker kromslädar. Och till slut tröttnar man.
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Vägrar att släppa varmehandtagen i denna kylan! :)

Nädå hälsade på ett par hojåkare igår men det var stelt om fingrarna!

/fredde
 

-ah

Lasciate ogni speranza voi ch'entrate
Gick med
19 Mar 2005
Ort
Limhamn
Hoj
Moto Guzzi 750 '03
Hälsar i regel så glatt så.
Utom på HD-piloter. Dom har i alla fall så mycket schå med att hålla på sin upphöjda värdighet, kapitlar och vad nu allt heter, förutom i det rystande styret, och dessutom hälsar dom aldrig tillbax.
Så där gick gränsen.

:hej
 

apbot

ECC Crü
Gick med
13 Aug 2004
Ort
11XXX
Hoj
säxsäxsti
hälsar bara på motardfolk :blah

nee skojja sig lite.
Hälsar på alla, inkl mopedister
 

Mona

Vill inget,kan desto mer
Gick med
2 Nov 2005
Ort
Sthlms län
Hoj
BMW F650GS alias Roland!
Jag hänger på den här tråden, för jag har en fråga:

JAG har fått lära mig att hälsningen till andra mc-åkare är ett tecken på att det INTE är fartkontroll längs vägen man åkt....?!?

Mao: hälsning - ös på. Ingen hälsning - ta det lugnt.

Är det fel...?

Fast jag tycker förstås att det är trevligast när man hälsar, oavsett anledning sas!
 

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Granne med September
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Mona skrev:
2082253 Jag hänger på den här tråden, för jag har en fråga:

JAG har fått lära mig att hälsningen till andra mc-åkare är ett tecken på att det INTE är fartkontroll längs vägen man åkt....?!?

Mao: hälsning - ös på. Ingen hälsning - ta det lugnt.

Är det fel...?

Fast jag tycker förstås att det är trevligast när man hälsar, oavsett anledning sas!
Ser jag en kontroll så försöker jag göra den mötande hojen uppmärksam på detta genom att blinka med ljuset eller på nåt annat sätt. Men oavsett vilket så hälsar jag på alla. Dock så har de riktigt coola killarna som kör runt på blymoppar och massa fransar o coola dödskallar på ryggen inte lika stor lust att heja på mig. Kommer till o med på mig ibland när jag kör bil att jag hälsar på hojar. Men då är det f-n ingen som hälsar tillbaks. :mad: :hihi :hihi
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
rocketer skrev:
2072438 Ser ut och vara många därute som tappat en utav det trevligaste grejerna med att äga en hoj.

SÅ det är inte 100 gånger roligare att köra än att vinka till alla filurer man inte känner? Jag har inte förstått poängen med dedär, fast man nickar eller hejar ju iaf åt alla som har nån kvadratmeter plast på hojen.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
va kul häromdagen jag var ute..
när jag åker min motard hejar jag aldrig då jag aldrig blir tillbakahejad.
gjorde de av ren reflex första ggn i år man möte andra hojar(glidare) dom såg bra skeptiska ut innan dom fick upp händerna :D
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
ja va fan dom e lika och går det bara fort så blir man ju lurad.....hehe :fatta! men men det e trevligt ch så ska man ju hälsa....bära väst folk jag inte hälsar på för dom e ju "kalla och coola" så där vet man ju att dom inte hälsar..hahaha :7peta

Gustav1 skrev:
2071780 Ibland hälsar jag till och med på mopeder.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
lerox78 skrev:
2082536 ja va fan dom e lika och går det bara fort så blir man ju lurad.....hehe :fatta! men men det e trevligt ch så ska man ju hälsa....bära väst folk jag inte hälsar på för dom e ju "kalla och coola" så där vet man ju att dom inte hälsar..hahaha :7peta
Jag råkade hälsa på nån moppe för nån dag sen, satan vad förvånad han blev! :hihi Men han hejade faktiskt tillbaka! :tummenupp
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
lerox78 skrev:
...bära väst folk jag inte hälsar på för dom e ju "kalla och coola" så där vet man ju att dom inte hälsar..hahaha :7peta
Ni som inte hälsar på "väst-folket", när ska ni haja att det är ni som gör att de inte hälsar på sporthojsåkare ?

Som jag sagt tidigare så kör jag bägge typerna av hoj.

Och sporthojsåkarna är betydligt sämre att hälsa på mig när jag hör HD'n, än HD-åkare som inte hälsar när jag jag sitter på sporthojen.

Så sluta snacka skit om custom-folket, dom är iallafall inte sämre än sporthojsåkarna.

Det är ni som gör skillnad på folk & folk, som skapar denna differens.
Så kasta inte sten i glashus.

Ps. Idag hälsade två customgubbar på mig, (jag körde sporthoj), men inte den sporthojsåkare jag mötte.
 

überjahn

Hejhej.
Gick med
10 Nov 2004
Ort
Myllsjö
Hoj
Kawasaki Z1000
När jag, solitude och nsr_martin åkte till bikes jubileum i trollhättan fick man kramp i armen sista halvmilen! ALLA vi mötte slängde ut armen och hejade!

Tycker förövrigt att det är trevligt att hälsa, även om den man hälsar på kan vara en idiot så har man ändå nått gemensamt :pannkyss
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
som jag sa jag hälsade på alla....men en glidare utan väst hälsar jag på ..men ser jag någon med väst så aldrig att dom hälsar först och dessutom så är det 1 av 10 som hälsar tebax,,,så man vill inte köra hoj förbannad för att nån inte hälsar,,,,

War-psycho skrev:
2082555 Ni som inte hälsar på "väst-folket", när ska ni haja att det är ni som gör att de inte hälsar på sporthojsåkare ?

Som jag sagt tidigare så kör jag bägge typerna av hoj.

Och sporthojsåkarna är betydligt sämre att hälsa på mig när jag hör HD'n, än HD-åkare som inte hälsar när jag jag sitter på sporthojen.

Så sluta snacka skit om custom-folket, dom är iallafall inte sämre än sporthojsåkarna.

Det är ni som gör skillnad på folk & folk, som skapar denna differens.
Så kasta inte sten i glashus.

Ps. Idag hälsade två customgubbar på mig, (jag körde sporthoj), men inte den sporthojsåkare jag mötte.
 
Gick med
14 Oct 2005
Ort
Hamburger Hill
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
lerox78 skrev:
2082580 som jag sa jag hälsade på alla....men en glidare utan väst hälsar jag på ..men ser jag någon med väst så aldrig att dom hälsar först och dessutom så är det 1 av 10 som hälsar tebax,,,så man vill inte köra hoj förbannad för att nån inte hälsar,,,,
Och eftersom du inte hälsar på "folk med väst" så tycker dom samma sak om dig, och slutar hälsa på sporthojar.

Thanks 4 proving my case... :tummenupp
 

GuruPower

Ny medlem
Gick med
10 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600
Tja

Jag hälsar inte på någon.
Men det har sin förklaring, jag har kört totalt ca 30mil med MC sen jag fick kortet och känner att jag har fullt upp att lära mig cykeln och ha koll på trafiken.
Dessutom visste inte jag att det är sed att hälsa, så nu när jag vet så skall jag försöka hälsa när det är möjligt, och då på de flesta MC (läs även glidare - tills jag tröttnar). :hej
 

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
War-psycho skrev:
2082606 Och eftersom du inte hälsar på "folk med väst" så tycker dom samma sak om dig, och slutar hälsa på sporthojar.

Thanks 4 proving my case... :tummenupp


Jag hälsade på två customåkare när jag var ute i tisdags... men inte hälsade de tillbaka på mig :mad:
 

lerox78

nöjd sm ägare
Gick med
25 Apr 2005
Ort
Huddinge Sthlm
Hoj
yamaha xt660x sm -06
tack---- :pannkyss proving my piont....hehe

Lynn skrev:
2082621 Jag hälsade på två customåkare när jag var ute i tisdags... men inte hälsade de tillbaka på mig :mad:

få någon ha eller bandidos till att hälsa på dig när du kommer på hojen...den vill jag se..visst det finns säkert undantag men jag har inte stött på dom...


War-psycho skrev:
2082606 Och eftersom du inte hälsar på "folk med väst" så tycker dom samma sak om dig, och slutar hälsa på sporthojar.

Thanks 4 proving my case... :tummenupp
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top