Kära dagbok

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
A-star skrev:
2596705 Kära dagbok!

Varför har jag sådan otur och varför händer allt knas mig:huvet ?? Förra helgen så va jag på maskerad och skulle bara åka ner till stan och äta, med en i pyjamas, en vit ängel och en transvestit och jag som en svart ängel. Första jag gör är att fastna med peruken i lampan på pizzerian som jag ej kunde få bort och sedan missade jag taxin och fick gå hem utan en klack på skorna och i maskerad kläder:confused: . Och denna helg så va jag på O`Learys och råkade elda upp en plasma TV med ett ljus( och för ett tag sedan keramikens brännings ugn...jag har nog lite av pyroman light:rolleyes: ). Får nog hålla mig inne för jag är snart en samhälls fara för alla. Tack kära dagbok att jag fick skriva av mig!!!

KRAM//Nilla:)

Ja-a, såna som du är för farliga för denna trygga värld :rolleyes:

Janet

Guest
Weeee en ny härlig dag äntligen...Som jag har längtat hela natten efter en ny härlig dag:D

Ut med Vovven, ner på gymet, laga mat ät, ut med vovven, powernap, äta, slöa bara inte göra nåt så förbannat underbart skönt det är...

Sällan jag hinner göra det, alltså inte göra nåt... Det slog mig igår natt då jag va klar med allt hur jäkla skönt det är att verkligen inte ha några måsten och bara vara..

Så idag e det inte ett enda måste :tuttar Förstå!!! En hel heeelg utan måsten och plugg:yoparty

Hade gott nu allahopa...

Pinky

Blommor & Bin
Gick med
10 May 2004
Hoj
Numera endast ett minne
Slappa skrev:
2603004 Tjejen dumpade mig igår och ja har aldrig mått så här dåligt någonsin:huvet

Tråkigt att höra, det är för jävligt!! Kom till Gbg så får du komma och låna porrfilm gratis, lösmusen bjuder jag på :).

Mrs. Laphroaig

Guest
:banana :banana

YEEEES !!
ska på anställningsintervju på torsdag förmiddag.
Går allt bra så har jag två jobb :tuttar

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mrs. Laphroaig skrev:
2609891 :banana :banana

YEEEES !!
ska på anställningsintervju på torsdag förmiddag.
Går allt bra så har jag två jobb :tuttar

Grattis! Vad är det för spännande då? Sjukhuset det med? Jag är nyfiken jag vet! :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx skrev:
2609944 Grattis! Vad är det för spännande då? Sjukhuset det med? Jag är nyfiken jag vet! :)

ja det är sjukhuset det också, jobbar ju redan på förlossningen men nu ska jag på intervju på IVA (IntensivVårdsAvdelningen)
Sökte lite mer eftersom det varit ganska så lugnt med behovet av vikarier på förlossningen så jag har gått hemma och skrotat lite för mycket tyckte jag.
Det blir väl svårt att samsas om två jobb på max 20h/vecka men det blir ju att den som ringer först jobbar jag åt :)

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Mrs. Laphroaig skrev:
2609972 ja det är sjukhuset det också, jobbar ju redan på förlossningen men nu ska jag på intervju på IVA (IntensivVårdsAvdelningen)
Sökte lite mer eftersom det varit ganska så lugnt med behovet av vikarier på förlossningen så jag har gått hemma och skrotat lite för mycket tyckte jag.
Det blir väl svårt att samsas om två jobb på max 20h/vecka men det blir ju att den som ringer först jobbar jag åt :)

Kul! För det är inte kul att gå hemma och inte göra något alls. Man känner sig ju inte direkt friskare av att sitta hemma själv hela dagarna och glo.

Ska hålla tummarna för dig på torsdag! Lycka till! :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx skrev:
2609979 Kul! För det är inte kul att gå hemma och inte göra något alls. Man känner sig ju inte direkt friskare av att sitta hemma själv hela dagarna och glo.

Ska hålla tummarna för dig på torsdag! Lycka till! :tummenupp

Precis. man kommer på ganska så snabbt att det finns lite att tänka på när man och skrotar runt..
Jag meddelar hur dina tummar skött sig på torsdag eftermiddag :tummenupp

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Tjingeling. Det är en outhärdlig smärta som pågår i mitt revben. Har hostat i tre veckor. I helgen började det värka i revbenet. Var hos läkare, fick recept på hostmedicin som skulle göra susen för smärtan samt hostan.
Idag hostade jag till och det sa bara pang i revbenet. Jag tror fanimej det har gått sönder, sjuk smärta.

Känns att man lever iallafall.

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Bikerbitch skrev:
2611885 Tjingeling. Det är en outhärdlig smärta som pågår i mitt revben. Har hostat i tre veckor. I helgen började det värka i revbenet. Var hos läkare, fick recept på hostmedicin som skulle göra susen för smärtan samt hostan.
Idag hostade jag till och det sa bara pang i revbenet. Jag tror fanimej det har gått sönder, sjuk smärta.

Känns att man lever iallafall.

Läge att kontakta doktorn igen? Man kan hosta av ett revben..

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
CBR_Falun skrev:
2611897 Läge att kontakta doktorn igen? Man kan hosta av ett revben..

Jo, de sa det igår. Då finns det inget man kan göra. Ett revben måste läka ihop av sig självt. Fungerar inte hostmedicinen (Cocillana Etifyn) så skall jag be om starkare saker.
Vill inte gnälla, men skönt att skriva av sig. Smärtan är riktigt obehaglig. Känns som att någon sparkat in revbenet på mig.

watson

Orka vara tvärtom
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
gsxr 750 -00 och CBR Zoohundra
Ursch! Nu börjar jag tröttna på att vara hemma hela dagarna och inte göra någonting. Jag är insatt i "alla" såpor som går dagtid, och det börjar bli riktigt skrämmande att jag tom. vet vilka tider de startar :gnissla .
Jag kan inte läsa, för jag kan inte hålla i boken. Jag har ont i ryggen av att sitta i soffan och jag har ont i nacken av att inte kunna röra mej ordentligt. Jag drar mej för att gå ut med Kia, för jag vet inte vad som skulle hända med min axel om hon fick för sig att sticka på en hare eller liknande. Jag klarar inte att promenera någon längre sträcka pga. pendlingen i axeln som uppstår vid gång.
Läkaren säger att jag tar för mycket smärtisar, och sjukgymnasten säger att det är jättebra att jag inte tar hela dagsdosen:confused: . Detta resulterar i att jag är helt slut efter en hel dag med smärta, när Johan kommer hem (måste ju spara smärtisarna till natten).
Jag sitter och planerar att jag ska gå ut i garaget för att meka med hojen, men hejdar mej i sista sekunden när jag kommer på att anledningen till att jag är hemma och har tid att meka är att jag INTE KAN RÖRA MEJ NORMALT!!!:huvet :huvet :huvet Jag kan ju för fan knappt ta på mej ett par brallor själv!!
Jag HATAR att vara beroende av andra. Jag har börjat lära mej att saker som tidigare gick väldigt fort, tar myyycket längre tid nu. I början blev jag frustrerad, men nu har jag vant mej.
Jag vill bara att tiden ska gå, så jag kan få min operation och bli frisk igen!!

/Carin

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Bikerbitch skrev:
2611915 Jo, de sa det igår. Då finns det inget man kan göra. Ett revben måste läka ihop av sig självt. Fungerar inte hostmedicinen (Cocillana Etifyn) så skall jag be om starkare saker.
Vill inte gnälla, men skönt att skriva av sig. Smärtan är riktigt obehaglig. Känns som att någon sparkat in revbenet på mig.

Klart man får skriva av sig. Kanske hade lite för få smileys i mitt inlägg... :)

En kompis fick en olycklig träff på sitt revben under en träning och det sprack ju så klart. Han hade det ganska jobbigt. Kunde inte skratta/hosta eller nysa utan att det gjorde ont och det höll i sig länge..

Hoppas hostan ger med sig och att du blir av med smärtan! :pannkyss

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2611915 Jo, de sa det igår. Då finns det inget man kan göra. Ett revben måste läka ihop av sig självt. Fungerar inte hostmedicinen (Cocillana Etifyn) så skall jag be om starkare saker.

Det gör in i hel*** ont med revben eftersom de hela tiden är med när man djupandas, skrattar, ska ändra ställning, resa sig upp etc..
Det tar lite tid men det läker ihop av sig själv, har själv haft 24 avbrutna revben och itusågat bröstben men det gick att röra sig rätt ok efter iallafall 8 veckor. (var dock borta i 7 månader)
Hoppas att du mår bättre snart och att iallafall hostmedicinen hjälper så du slipper smärtan från revbenen när du hostar.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Bikerbitch skrev:

Ja jobbade med en kille i Norge i sommras som varit i slagsmål och brutit ett revben, som snickare hade han problem och ja tror han hade mer smärta än han ville visa.
Men de är svårt när de inte går att "laga" på nåt sätt heller utan måste självläka!

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati