Slappa skrev:2611892It´s good too be alive right?
Ja kan ta din smärta om ja i utbyte får tillbaka mitt förhållande som inte längre existerar
Usch det där låter jobbigt hur länge hade ni varit tillsammans?
Ja kan ta din smärta om ja i utbyte får tillbaka mitt förhållande som inte längre existerar
Tack vad snäll du är! Jag har tagit lite hostmedicin, känns som att det hjälper litegrann iallafall. Klev i och ur bilen som en tvättäkta pensionär, sådär riktigt långsamt för att det gjorde så ontCBR_Falun skrev:2611925
Hoppas hostan ger med sig och att du blir av med smärtan!
Mrs. Laphroaig skrev:2611959
Det tar lite tid men det läker ihop av sig själv, har själv haft 24 avbrutna revben och itusågat bröstben men det gick att röra sig rätt ok efter iallafall 8 veckor. (var dock borta i 7 månader)
Hoppas att du mår bättre snart och att iallafall hostmedicinen hjälper så du slipper smärtan från revbenen när du hostar.
Bikerbitch skrev:Fy fasiken. 24 revben, inte samtidigt va? Tack sötnos, jag tror nog medicinen hjälper. Annars kommer jag be om starkare grejer. Det blir nog bra, känns bara tufft medan det pågår.
Mrs. Laphroaig skrev:2613427Jo 24 samtidigt och itusågat bröstben (dock ihopsytt med slyngor, tejpat etc.) Genomgick en omfattande hjärtoperation där de var tvugna att knäcka mina revben
Du får bädda ner dig i soffan under en varm filt med nån bra film, lite hostmedicin i ett snapsglas och sen bara gosa in dig under filten
Slappa skrev:2613627Ja förstår ingenting
Bikerbitch skrev:2613740Fasiken, det måste ha gjort djävulusiskt ont
Idag är jag hemma från jobbet. Klev upp halv sex imorse, benen bar knappt, kände mig kallsvettig och sen kom hulkningar. Dock hade jag inget att få upp. Sambon sa att jag skulle försöka få i mig frukost. Stod framöver kylskåpet och insåg att det går inte. Helt skakig gick jag tillbaka och la mig.
Nu känns det bättre, även om jag känner av att jag tagit medicin. Det är nog den som gör mig lite illamående, trött och skakig. Men så mycket smärtdämpande är det inte tyvärr. Nåväl, det går väl över nåndag.
Surt som fan att vara hemma från jobbet bara, känns inte alls bra.
Tack för din omtanke stumpan!
Mrs. Laphroaig skrev:2613831Ja man kan bli illamående och trött av den hostmedicinen du fick så det beror med all säkerhet på den i kombination med att du inte ätit så bra och så.
Själv är jag nyss hemkommen från en anställningsintervju på IVA, ska börja nästa vecka egentligen på introduktionspass för att sen börja jobba extra på timmar när det behövs men tror att jag har skitit i det blå skåpet rejält...
Ska även samtidigt påbörja behandling för min hjärntumör och jag kommer enligt läkarna må skit den första tiden, frågan är hur jag ska försöka att klara av bägge samtidigt plus att hålla god min
Ringde iallafall direkt när jag kom hem till chefen jag var hos och förklarade läget, hon blev väl inte stormförtjust men sa att jag ska återkomma på måndag för att se hur jag mår då eftersom jag ska börja med medicinen ikväll.
Mår jag dåligt så skjuter de bara på min start där och mår jag ok så börjar jag på tisdag nästa vecka..
Skulle vara glad för detta men känner mig jävligt virrig, fundersam och halvskraj för att det blir pannkaka av allt eftersom jag nu även ska provocera kroppen med tunga lyft igen (vilket är en av anledningarna till att jag blev sjukskriven från första början)
Summa: två jobb, introduktion på ett av dem, halvt sjukskriven, påbörja behandlingen snarast, må skit av medicinen samt press från ams och f.kassa
Alx skrev:2613860Varför ska saker va lätta för när dom KAN va svåra?
Grattis till jobbet, förstår att du hellre försöker jobba på en avdelning med tunga lyft, än går hemma och känner dig uttråkad, stressad, pressad för att du inte gör något. Går det inte så har du i alla fall försökt! Lycka till!
Jobbigt att du ska börja behandlingen för hjärntumören sammtidigt.
Hoppas allt går bra med den så du kan bli av med den snart.
Förstår att det känns förvirrat, hoppas allt går bra!
Mina tummar ljuger inte!
Jonathan. skrev:2614434Nu har jag mer utgifter än inkomster, minst sagt obra.
Madhonda skrev:2613769Du tänker så intesivt på henne och att du vill ha henne tillbaka, att hjärnan bearbetar dom tankarna när du sover.
Bikerbitch skrev:2613740Fasiken, det måste ha gjort djävulusiskt ont
Idag är jag hemma från jobbet. Klev upp halv sex imorse, benen bar knappt, kände mig kallsvettig och sen kom hulkningar. Dock hade jag inget att få upp. Sambon sa att jag skulle försöka få i mig frukost. Stod framöver kylskåpet och insåg att det går inte. Helt skakig gick jag tillbaka och la mig.
Nu känns det bättre, även om jag känner av att jag tagit medicin. Det är nog den som gör mig lite illamående, trött och skakig. Men så mycket smärtdämpande är det inte tyvärr. Nåväl, det går väl över nåndag.
Surt som fan att vara hemma från jobbet bara, känns inte alls bra.
Tack för din omtanke stumpan!
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |