Kära dagbok

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Suzuki GSX 400 FWS-83, Barilla RS 250-98, KTM 250 EXC-F-10
Wohoo! En givande arbetsvecka! Nu går jag runt och frågar efter jobb när jag inte har något att göra, vilket resulterat i nästan full sysselsättning hittills denna vecka! Har fått lära mig nya program och uppgifter. Börjar nästan känna lite hopp om att jag blir saknad om jag måste sluta. Alltså, jag hoppas på att jag får va kvar!

Annars har det inte hänt så mycket. Hämtade PimpMicran i helgen och döpte den, Stumpen heter han. Hoppas den går genom besiktningen i morn, annars blir det inte kul att gå till jobbet hela vintern.

Nähä, kanske ska jobba sista halvtimmen idag med!

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Slappa skrev:
2611892 It´s good too be alive right?

Ja kan ta din smärta om ja i utbyte får tillbaka mitt förhållande som inte längre existerar:gnissla :huvet

Sorry killen, men då behåller jag nog smärtan. Smärta i hjärtat är värre :(

CBR_Falun skrev:
2611925
Hoppas hostan ger med sig och att du blir av med smärtan! :pannkyss
Tack vad snäll du är! Jag har tagit lite hostmedicin, känns som att det hjälper litegrann iallafall. Klev i och ur bilen som en tvättäkta pensionär, sådär riktigt långsamt för att det gjorde så ont :)

Mrs. Laphroaig skrev:
2611959
Det tar lite tid men det läker ihop av sig själv, har själv haft 24 avbrutna revben och itusågat bröstben men det gick att röra sig rätt ok efter iallafall 8 veckor. (var dock borta i 7 månader)
Hoppas att du mår bättre snart och att iallafall hostmedicinen hjälper så du slipper smärtan från revbenen när du hostar.

Fy fasiken. 24 revben, inte samtidigt va? Tack sötnos, jag tror nog medicinen hjälper. Annars kommer jag be om starkare grejer. Det blir nog bra, känns bara tufft medan det pågår.

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
Fy fasiken. 24 revben, inte samtidigt va? Tack sötnos, jag tror nog medicinen hjälper. Annars kommer jag be om starkare grejer. Det blir nog bra, känns bara tufft medan det pågår.

Jo 24 samtidigt och itusågat bröstben (dock ihopsytt med slyngor, tejpat etc.) Genomgick en omfattande hjärtoperation där de var tvugna att knäcka mina revben :näsblod

Du får bädda ner dig i soffan under en varm filt med nån bra film, lite hostmedicin i ett snapsglas och sen bara gosa in dig under filten :)

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Inatt drömde ja om tjejen som gjorde slut med mig för andra natten i rad, nästan samma dröm varje gång då ja drömmer om henne annars med.
Vi träffas, har det bra sen vaknar man.

Ja förstår ingenting:va

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Mrs. Laphroaig skrev:
2613427 Jo 24 samtidigt och itusågat bröstben (dock ihopsytt med slyngor, tejpat etc.) Genomgick en omfattande hjärtoperation där de var tvugna att knäcka mina revben :näsblod

Du får bädda ner dig i soffan under en varm filt med nån bra film, lite hostmedicin i ett snapsglas och sen bara gosa in dig under filten :)

Fasiken, det måste ha gjort djävulusiskt ont :(
Idag är jag hemma från jobbet. Klev upp halv sex imorse, benen bar knappt, kände mig kallsvettig och sen kom hulkningar. Dock hade jag inget att få upp. Sambon sa att jag skulle försöka få i mig frukost. Stod framöver kylskåpet och insåg att det går inte. Helt skakig gick jag tillbaka och la mig.
Nu känns det bättre, även om jag känner av att jag tagit medicin. Det är nog den som gör mig lite illamående, trött och skakig. Men så mycket smärtdämpande är det inte tyvärr. Nåväl, det går väl över nåndag.
Surt som fan att vara hemma från jobbet bara, känns inte alls bra.
Tack för din omtanke stumpan!:pannkyss

Mrs. Laphroaig

Guest
Bikerbitch skrev:
2613740 Fasiken, det måste ha gjort djävulusiskt ont :(
Idag är jag hemma från jobbet. Klev upp halv sex imorse, benen bar knappt, kände mig kallsvettig och sen kom hulkningar. Dock hade jag inget att få upp. Sambon sa att jag skulle försöka få i mig frukost. Stod framöver kylskåpet och insåg att det går inte. Helt skakig gick jag tillbaka och la mig.
Nu känns det bättre, även om jag känner av att jag tagit medicin. Det är nog den som gör mig lite illamående, trött och skakig. Men så mycket smärtdämpande är det inte tyvärr. Nåväl, det går väl över nåndag.

Ja man kan bli illamående och trött av den hostmedicinen du fick så det beror med all säkerhet på den i kombination med att du inte ätit så bra och så.

Själv är jag nyss hemkommen från en anställningsintervju på IVA, ska börja nästa vecka egentligen på introduktionspass för att sen börja jobba extra på timmar när det behövs men tror att jag har skitit i det blå skåpet rejält...
Ska även samtidigt påbörja behandling för min hjärntumör och jag kommer enligt läkarna må skit den första tiden, frågan är hur jag ska försöka att klara av bägge samtidigt plus att hålla god min :confused:
Ringde iallafall direkt när jag kom hem till chefen jag var hos och förklarade läget, hon blev väl inte stormförtjust men sa att jag ska återkomma på måndag för att se hur jag mår då eftersom jag ska börja med medicinen ikväll.
Mår jag dåligt så skjuter de bara på min start där och mår jag ok så börjar jag på tisdag nästa vecka..
Skulle vara glad för detta men känner mig jävligt virrig, fundersam och halvskraj för att det blir pannkaka av allt eftersom jag nu även ska provocera kroppen med tunga lyft igen (vilket är en av anledningarna till att jag blev sjukskriven från första början)
Summa: två jobb, introduktion på ett av dem, halvt sjukskriven, påbörja behandlingen snarast, må skit av medicinen samt press från ams och f.kassa
:huvet

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Mrs. Laphroaig skrev:
2613831 Ja man kan bli illamående och trött av den hostmedicinen du fick så det beror med all säkerhet på den i kombination med att du inte ätit så bra och så.

Själv är jag nyss hemkommen från en anställningsintervju på IVA, ska börja nästa vecka egentligen på introduktionspass för att sen börja jobba extra på timmar när det behövs men tror att jag har skitit i det blå skåpet rejält...
Ska även samtidigt påbörja behandling för min hjärntumör och jag kommer enligt läkarna må skit den första tiden, frågan är hur jag ska försöka att klara av bägge samtidigt plus att hålla god min :confused:
Ringde iallafall direkt när jag kom hem till chefen jag var hos och förklarade läget, hon blev väl inte stormförtjust men sa att jag ska återkomma på måndag för att se hur jag mår då eftersom jag ska börja med medicinen ikväll.
Mår jag dåligt så skjuter de bara på min start där och mår jag ok så börjar jag på tisdag nästa vecka..
Skulle vara glad för detta men känner mig jävligt virrig, fundersam och halvskraj för att det blir pannkaka av allt eftersom jag nu även ska provocera kroppen med tunga lyft igen (vilket är en av anledningarna till att jag blev sjukskriven från första början)
Summa: två jobb, introduktion på ett av dem, halvt sjukskriven, påbörja behandlingen snarast, må skit av medicinen samt press från ams och f.kassa
:huvet

Varför ska saker va lätta för när dom KAN va svåra?

Grattis till jobbet, förstår att du hellre försöker jobba på en avdelning med tunga lyft, än går hemma och känner dig uttråkad, stressad, pressad för att du inte gör något. Går det inte så har du i alla fall försökt! Lycka till!

Jobbigt att du ska börja behandlingen för hjärntumören sammtidigt. :3freak
Hoppas allt går bra med den så du kan bli av med den snart.

Förstår att det känns förvirrat, hoppas allt går bra!

Mina tummar ljuger inte! :tummenupp

Mrs. Laphroaig

Guest
Alx skrev:
2613860 Varför ska saker va lätta för när dom KAN va svåra?

Grattis till jobbet, förstår att du hellre försöker jobba på en avdelning med tunga lyft, än går hemma och känner dig uttråkad, stressad, pressad för att du inte gör något. Går det inte så har du i alla fall försökt! Lycka till!

Jobbigt att du ska börja behandlingen för hjärntumören sammtidigt. :3freak
Hoppas allt går bra med den så du kan bli av med den snart.

Förstår att det känns förvirrat, hoppas allt går bra!

Mina tummar ljuger inte! :tummenupp

Ja precis som du skriver så jobbar jag ju hellre än att gå hemma men risken är stor att jag bara kan jobba ett tag med alla tunga lyft för att sen märka att kroppen säger ifrån igen, måste ju träna för att orka med och just nu orkar jag inte träna :gnissla
Börjar med min behandling ikväll så förhoppningsvis mår jag som sämst i helgen och kan börja jobba nästa vecka men har både tandläkare och två julbord inbokade framöver som jag inte kan boka om.. undrar vad hon säger om sånt ?? Finns ju andra dagar att jobba på än just dessa.. FAN att man ska fundera så mycket :huvet :huvet

MC Doktorn

Guest
Jaha mina vänner idag har jag varit på mitt 10 kärringgympa pass dvs friskis och svettis.
Har lärt mig att det är mest cheyer som tränar pga att vi män inte har någon koordinatinsförmåga, armar och ben hänger lixom inte med varandra.

Däremot är kvinnor kassa på armhävningar och då får äntligen visa brutala manlighet.

Alx

Numera tävlingsledare
Gick med
8 Nov 2004
Hoj
Yes! Bilen gick igenom besiktningen igår. Blev jättenervös när besiktningsmannen bad mig komma och kolla under bilen på bromsrören som inte var klammade ordentligt. Var helt säker på att jag skulle få ombesiktning på det men inte då! En anmärkning bara, ska fixa bromsrören ändå vill ju inte sitta där utan bromsar ifall jag kör på något med bromsrören.

Så i fortsättningen ska PimpMicran Stumpen och jag glida runt i stan, varför gå när man har bil? Måste pimpa bilen lite också så att den gör skäl för namnet!

Dessutom är det fradag idag!

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Hoj
Svart Bandithona
Bikerbitch skrev:
2613740 Fasiken, det måste ha gjort djävulusiskt ont :(

Hoppas du mår bättre idag sötnos :)
Läk väl :krama

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Jaha, då har man vaknat då...missade klipptid o ringa ett jobb o säkert hundra andra saker ja skulle göra innan helgen som ja inte kommer på just nu i yrseln.. härligt att va nyvaken kl 17 på dan :huvet

ska fan gå o lägga mig igen o sova tills imorrn o låtsas det aldrig var fredag:gnissla

J.F.S

Hojlös.. :'(
Gick med
8 Jul 2005
Hoj
är såld..
Hej dagboken!

35 dagar utan nikotin, kommer inte ihåg när jag mådde så här bra :) Inga substitut nu heller, såååå skönt!

Har äntligen kommit igång att börja träna också så chansen finns ju att man törs ta av sig tröjan på stranden till sommaren :D Nya problem uppdagar sig dock... tror fan jag skulle kunna träna 8 timmar om dagen, det är ju så kul! :yoparty

Tjejer däremot förstår jag inget av.. hur ofta ska man höra av sig? Inte för mycket och inte för lite. Hur 17 vet man när det är lagom då?!?!?! :huvet

Jaja, det visar sig ifall denna donna behåller intresset. Hoppas kan man ju iaf.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati