Kära dagbok

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2625611 ...Har vi ingen doktor här som kan skriva ut morfin? :ätapiller :rock
Jag har på lager.. fick en del över efter senaste vurpan :D

Som erfaren brytare av diverse ben i kroppen kan jag kanske trösta dig med att du borde vara halvvägs tills det bara gör lite ont nu iaf :gnissla

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
newstead skrev:
2625626 Jag har på lager.. fick en del över efter senaste vurpan :D
Som erfaren brytare av diverse ben i kroppen kan jag kanske trösta dig med att du borde vara halvvägs tills det bara gör lite ont nu iaf :gnissla

Phett! Frakta över bara!
Halvvägs, känns som jag är tillbaka där jag började. Varför återkommer detta förbaskade smällande i benet när jag hostar? Hostar mindre nu och ändå känns det som att det går sönder nåt gång på gång.
Läkarna var så dryga sist, ringer väl igen om jag får svårt att andas så att de kan engagera sig lite.

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Bikerbitch skrev:
2625651 Phett! Frakta över bara!
Halvvägs, känns som jag är tillbaka där jag började. Varför återkommer detta förbaskade smällande i benet när jag hostar? Hostar mindre nu och ändå känns det som att det går sönder nåt gång på gång.
Läkarna var så dryga sist, ringer väl igen om jag får svårt att andas så att de kan engagera sig lite.
Funkar bussgods? :)

Du kanske har hostat så att det gått upp igen? Jag hade inte hosta när jag knäckte revbenet så mitt kanske hade lite lättare att läka.

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
newstead skrev:
2625675 Funkar bussgods? :)

Du kanske har hostat så att det gått upp igen? Jag hade inte hosta när jag knäckte revbenet så mitt kanske hade lite lättare att läka.

Måste vara något sådant. Håller dock inte med om att smärta är en högre form av njutning. Fast det är klart. Man kan ju njuta av något så mycket att man börjar grina, samma med smärtan.

Hursom, fick mina fina visitkort nyss också, nu ska jag dela ut dem i mängder :)

Mrs. Laphroaig

Guest
Gjort andra passet idag på nya stället, det ser inte ljust ut. har fått mer än dubbla mina smärtstillande och orkar inte med något socialt längre.
Försöker passet på söndag också, ev. även två pass nästa vecka men sen måste ja ta ett beslut om jag ska bita ihop, hoppas att det blir bättre med tiden och vara kvar eller om jag ska krypa med svansen mellan benen och avsluta det hela innan jag förstör min axel och nacke totalt. :huvet
Känner mig så fruktansvärt besviken på att min kropp ännu en gång sviker mig och att jag inte kan göra det jag vill :(

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
Var i arkivet i Malmö igår (stadsarkivet). Blev klaustrofobisk på toaletten när det blev totalt kolsvart. Lyckades hitta dörrhantaget och kunde ta mig ut. Strömavbrott. Fick packa min väska och bege mig mot tåget. Men inte det inte, för ytterdörren kom man inte ut genom. Inlåst på arkivet.

Kom iallafall ut så småningom. Spöregn och var bara halvt genomsur när jag närmade mig stationen, men DÅ ska det klart som fa* komma en bil och dränka in de sista torra delarna av kläderna. :mad:

Hittade lite kul saker på arkivet iallafall. Ett besiktningsprotokoll från 1914: Kan motorn stängas av omgående? Är automobilen beskaffad så att den snabbt och säkert kan svänga undan? Kan bromsarna hindra automobilen från att gå baklänges?
Hittade en stackare som "framfört sin automobil i en hastighet av 39 kilometer i timmen under dygnets mörka tid". Han fick böter och fängelse...

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
~Settan~ skrev:
Hittade en stackare som "framfört sin automobil i en hastighet av 39 kilometer i timmen under dygnets mörka tid". Han fick böter och fängelse...

Detdär låter ju lite läskigt, nästan hedniskt. Hur mätte dom hastigheten?

~Settan~

Bjärven -det är jag!
Gick med
2 Dec 2003
Hoj
flyttat hemifrån
anja skrev:
2628968 Förstås, men så exakt som 39? Hur lång mätstrecka hade dom egentligen?

Lite chansning/gissning? Det var för övrigt fyra eller fem som åkte dit, den värste syndaren hade kört i 44 km/h. Eftersom det var nattetid (alt. kvällstid) så funderar jag på om de hade roat sig med lite streetrace kanske :D

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
anja skrev:
2628968 Förstås, men så exakt som 39? Hur lång mätstrecka hade dom egentligen?
Det vet jag inte, fast det går att mäta på hur kort sträcka som helst egentligen. Bara man är tillräckligt snabb med klockan :D

Lillan

Sky is the limit
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
javisst,o rosa är den....
Mrs. Laphroaig skrev:
2628019 Gjort andra passet idag på nya stället, det ser inte ljust ut. har fått mer än dubbla mina smärtstillande och orkar inte med något socialt längre.
Försöker passet på söndag också, ev. även två pass nästa vecka men sen måste ja ta ett beslut om jag ska bita ihop, hoppas att det blir bättre med tiden och vara kvar eller om jag ska krypa med svansen mellan benen och avsluta det hela innan jag förstör min axel och nacke totalt. :huvet
Känner mig så fruktansvärt besviken på att min kropp ännu en gång sviker mig och att jag inte kan göra det jag vill :(

Hur går det för dig, Mrs Laphroaig?

//Lillan

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar