Kärleksfixartråden

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Fan vad gamla ni låter :D

Jörgen Karlsson skrev:
Precis
Men jag tycker att den värsta singelskadan ändå är tvärtom, man orkar inte med andra. Man är så van att kunna göra vad man vill när man vaknar en lördagmorgon, åka med träbåten, hojen, hobbybilen, träna, whatever. Jag skulle bli knottrig om jag var familjefar.

Får man inte gör dessa saker som familjefar? :näsblod

_Elle_ skrev:
hmmm ser inte de men tack du har nu förgyllt min dag, en rätt dålig dag vill jag tillägga då jag nu ligger sjuk hemma har feber och hostar ...

Föds alla tjejer med tanken "Jag är ful, övergödd och ingen vill ha mig?" Nädu.. ta åt dig av det jag skrev istället :wiggle

Eftersom jag är ung och oviss har jag rätt att ställa frågor till er äldre utan att bli alltför dumförklarad - eller? Here's one - "Är förhållandet en del av meningen med livet?" Är man då misslyckad om man inte har ett eller är det månne så att man kanske är lyckligare utan?

De senaste 18 månaderna har jag snittat ~210h/månad och inte haft tid med något annat än jobb och ja.. jobb. Detta var mitt sätt att komma över det gamla och på samma gång förverkliga mina drömmar. Nu när jag sitter här med min nya hoj, mitt grymma kök och alla möjliga prylar jag velat ha så känns det ändå som att jag saknar "något". Trodde ett tag att det var självbekräftelse men det får jag nog tillräckligt genom jobbet. Trots detta lyser jag upp varje gång någon "utanför" slänger in en schysst kommentar.

Det där lät ju nästan blödigt :D Jag vill nog bara ha någon att skämma bort och ha en anledning till att inte jobba så mycket..

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
hehe ja men jag har iallafall slutat vingla runt på dansgolvet full som en kastrull å hoppas på ragg kvart i tre. Har provat att kliva fram å frågat fagra damer om dom vill hångla å när dom säger "nej jag har pojkvän" så väser jag "det är din jävla förlust" å kliver därifrån, men jag har slutat med det också för jag är inte tillräckligt bitter å elak längre.
Nu har jag fått ett PM på ett träningsforum från en tjej som undrar om jag vill ta en fika så min nuvarande taktik kanske inte är så dum? Skillnaden mot sporthoj är väl att dom flickorna uppskattar en vältränad kropp.. :tungan

Så tjejer ska ni ha nåt så får ni nog börja anstränga eller lite. :brynad

Då ska jag hålla mig borta från träningsforum. Hade inte haft en chans där. :)

Det är bara för mig att önska dig lycka till med dejten! :yoparty

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Fan vad gamla ni låter :D

Får man inte gör dessa saker som familjefar? :näsblod
Tack.

Jo det tror jag säkert, men det verkar vara det tillstånd i livet som tycks bereda de största hindren för mina vänner från att delta i tex en båttur eller whatever. Man måste, vilket är helt förståeligt, planera in det 2 månader innan. Och det är inte fånga dagen för mig.

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Eftersom jag är ung och oviss har jag rätt att ställa frågor till er äldre utan att bli alltför dumförklarad - eller? Here's one - "Är förhållandet en del av meningen med livet?" Är man då misslyckad om man inte har ett eller är det månne så att man kanske är lyckligare utan?

Om du lyckas hitta rätt är det säkert meningen med livet, det vill säga, om du lyckas hitta den som gör dig glad, ger dig energi och livsglädje. Någon som du kan förverkliga drömmar tillsammans med, skapa en historia och som inte begränsar ditt liv, utan hjälper dig att få ut så mycket av det som möjligt och vice versa. Hittar du inte det, då är det nog bättre att vara utan.

Mina föräldrar känner en man på 65, vars fru skilde sig från honom för ett antal år sedan. Han har nu varit singel i ca 10 år och han har inte haft det bättre, så enligt han själv kommer han aldrig någonsin binda sig med en kvinna som begränsar hans liv. Han är ute och reser, träffar lite kvinnor då och då, och gör precis exakt vad han vill när han vill. Men så har han sitt på det torra, det vill säga barn och han har provat på äktenskapet.

De senaste 18 månaderna har jag snittat ~210h/månad och inte haft tid med något annat än jobb och ja.. jobb. Detta var mitt sätt att komma över det gamla och på samma gång förverkliga mina drömmar. Nu när jag sitter här med min nya hoj, mitt grymma kök och alla möjliga prylar jag velat ha så känns det ändå som att jag saknar "något". Trodde ett tag att det var självbekräftelse men det får jag nog tillräckligt genom jobbet. Trots detta lyser jag upp varje gång någon "utanför" slänger in en schysst kommentar.

Prylar i all ära, men jobba inte ihjäl dig för då har du ingen nytta av dem ändå.

Last edited:

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus
Vafan, kom ju på att ja e ju inte mer upptagen än att det går att ragga på mig hehe så jag lägger upp mig här osså då :yoparty

Hade lagt upp bild oxå om det inte vore för att man sitter mitt ute i skogen och djungeltelegrafen inte är så jefla snabber idag:gnissla

Jag har bild :tuttar

bruzda in burn

den sista syns hon inte på men e för snygg föra att utelämna :yoparty

Bifogat

• DSC00710.jpg
    DSC00710.jpg
    61.1 KB · Visningar: 279
  • DSC00713.jpg
    DSC00713.jpg
    39.9 KB · Visningar: 235

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Bekräftelse får du på SH och beröring av att gränsla jonnen. Billigt och inget krångel! :hihi
Hehehehe, min dammsugarhoj är dock lite för själlös.

Det är klart att jag förstår hur du menar, jag tänkte bara trösta er lite med att relationsbehovet ofta går över om man nu skulle misslyckas med att hitta ngn. Men det är klart att förhållanden säkert kan vara trevliga och att föredra. För för många är det ju dock bara en patentlösningen på det fritidsproblem som de än gång misslyckades med att lösa efter att de lämnade föräldrahemmet. De finner och stannar kvar hos sin partner av gammal vana och blir helt ur balans om de ngn gång måste vara gräsänklingar.

Har man levt själv så länge som jag så har man lärt sig att ha roligt själv och kan fånga dagen själv. Hos den som bott själv länge så avtar lusten och energin som driver människor till den anpassning det ofta innebär att hitta och behålla en partner. En nyskiljd kille i min ålder skulle ju sannolikt vara omgift inom ett år. Hans stress inför att behöva sova själv för första gången på många år är så mycket större. Man kan ju undra hur bra sådana förhållanden blir menar jag.

/J
Jo, det är klart att det i mångt och mycket är en social press att man skall stadga sig i kärnfamiljer och rada upp sig i små hus efter landsvägarna. Det är intressant att du känner att du inte har någon press på dig att bo tillsammans med någon, men jag antar att du får behovet av närhet tillfredställt ändå. Annars låter det helt fantastiskt, men jag har ändå en känsla av, och inget personligt mot dig, att många ensamboende, stolta singlar visst kan krama kudden på kvällarna i sorg och längtan efter närhet.

Egentligen är ju just dessa monogama relationer inte något som vi har ett biologiskt behov utav, utan, som sagt, ett behov främst grundat i tradition. Men, som de hundar vi är så överlever vi ju inte utan att förhålla oss till andra, och få våra egocentriska stackars själar fyllda med superlativ så den kemiska cocktailen innanför de desperata stureplansfrisyrerna hålls i schack. Det är detta som håller oss levande, och som genomsyrar de flesta handlingar en människa föresätter sig. Dock behöver ju inte detta komma från en flickvän, givetvis, men när vi har konstruerat vår tillvaro på detta vis, så är det så man gör. Sen har vi fortplantningen, och fysisk närhet. Men alla dessa mekanimer är ju så sammanflätade så de egentligen är samma sak.

Helst av allt vill jag nog köpa en tidsmaskin, som säkert kommer finnas i nästa nr av teknikmagasinets katalog (kinatillverkad i plast, CE-märkt, 399kr), och bosätta mig bland en flock förhistoriska grottmänniskor. Där jag förhoppningsvis fungerar optimalt utifrån mina mänskliga förutsättningar, där fysisk närhet är självklar och den familjelika gemenskapen likaså. Där inga religösa värderingar har hunnit sätta sin prägel på hur livet skall levas. (Fast jag blir antagligen uppäten av en varg med mina blygsamma karatekunskaper.)

Nu börjar jag tappa topic här känner jag, kan vi inte prata om kamaxelvinklar istället så det inte behöver svaja så i knoppen? :)

/perris

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Du kommer hem med sexabstinens.. Ska bli kul o ha med dig på julfest sen... :gnissla

:D

Julfest?
Nyarsfest! :tummenupp
Nu ar jag full, det ar jattesvart att skriva pa ett utlandskt tangentbored nar man ar full, sa vissa stavfel ar ursaktade, tycker jag !:p
Men det ar nyarsfest ju, pa julafton ar jag i thailand:D

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
Skönt att nån snubbe här inte tar me knulla i anledningarna vaffö man vill ha någon *även om det är en tämligen trevligt tidsfördriv*
Gosa e de absolut bästa som finns, sex är något man sysselsättning för att stilla kåtheten efter gosandet.
Sen me de inte sagt att man måste va kär för att ha sex men nått måste de ju finnas nått där iaf.

De e då fan va svårt de är att hitta nån som passar ihop me mig. som kan stå ut me att man aldrig e hemma, alldrig har ett fast tidshema eller hinner ge dom så mycket uppmärksamhet dom förkänar...

Hehe sen kanske inte den goa kravlistan man har på pöjkarna e så lätt att filtrera igenom heller :va

men alla pm jag fått har innehållt skall vi knulla typ hmmm

Du kanske skulle ta nån som varit singel länge å trivs bra med att vara själv, jag är själv sån å måste erkänna att jag drar mig lite för att bli tillsammans med någon på heltid då man inte vet riktigt hur man fungerar i en sån situation. Dom flesta normala människor njuter ju av att vara ifred nån eller några dagar i veckan.
Angående att alla pratar om knulla å att pojkarna skickar knulla i PMen till dig beror nog till stor del på den "häftiga" och något pubertala stämningen som finns här på sporthoj, så träffar du dom i verkligheten är dom säkert lite blygare. Kolla gärna in åldern på dom som skickar sånt å kolla om dom ligger närmare 20 än 30..
Du borde kanske testa en student, vi disponerar ju vår tid väldigt fritt vilket gör det lite lättare att passa ihop schemat med dig. Problemet är ju att vi är relativt fattiga.

Kommer du förbi linköping nån gång så bjuder jag på en kopp kaffe utan några baktankar å har du kompisar med så får dom kaffe dom med.

Happy hunting!

/Karl

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

Jo, det är klart att det i mångt och mycket är en social press att man skall stadga sig i kärnfamiljer och rada upp sig i små hus efter landsvägarna... bla bla

Egentligen är ju just dessa monogama relationer inte något som vi har ett biologiskt behov utav, utan, som sagt, ett behov främst grundat i tradition.

Som sagt.. Några fler inlägg i gaytråden från mig så hade jag varit kär i dig!

Jag kan inte annat än hålla med, men måste ändå infoga att jag visst att vi har ett biologiskt arv att leva monogamt. Vi är en av få arter som lever under familjeförhållanden.

Att bryta detta och skapa mer grottmansliknande kollektiv vari man skulle finna sin familj liksom under tidigare sekel där man levde i små byar och värnade varandra är inte en felaktig tanke, tvärtom. Men då världen krympt skulle detta eliminera enskilda individer och skapa utbrytare, vilket skulle slå tillbaka på samhället som inte längre kan vara så isolerat som modellen förespråkar.

Att rada upp oss längs landsvägarna är kanske inte så fel. Vad som borde implementeras mer är förståelsen för att familjen kan vara en kärna, men aldrig ett allt. Många bryter nog upp för att familjen inte tagit stor, utan all plats under för lång tid. När så sker upphör externa intryck att komma vilket i sin tur leder till en rätt omedelbar stagnation. Det funkar säkert jättebra, tt tag. Med tiden kräver alla dock någon form av utmaning och utveckling. Hur finner man det i kärnfamiljernas landsvägssverige?

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus

Att rada upp oss längs landsvägarna är kanske inte så fel. Vad som borde implementeras mer är förståelsen för att familjen kan vara en kärna, men aldrig ett allt. Många bryter nog upp för att familjen inte tagit stor, utan all plats under för lång tid. När så sker upphör externa intryck att komma vilket i sin tur leder till en rätt omedelbar stagnation. Det funkar säkert jättebra, tt tag. Med tiden kräver alla dock någon form av utmaning och utveckling. Hur finner man det i kärnfamiljernas landsvägssverige?

Huvet på stiken där pojk
Amen

*och en tankenöt till alla er brudar (å pöjkar) som totalt glömmer era tidigare liv å polare när man träffar nån.

Hade en bästis en gång (här på sh tom) som blev ihop me min bästa tjejpolare tyckte de va skitskoj men sen dess har jag inte sett nån av dom det var 2004 *trist*

Kommer du förbi linköping nån gång så bjuder jag på en kopp kaffe utan några baktankar å har du kompisar med så får dom kaffe dom med.

Happy hunting!

/Karl

En kaffe låter alla tiders:tummenupp får se om man färdas denna väg *då alla åkerier älskar E20 e de inte så ofta*

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
*och en tankenöt till alla er brudar (å pöjkar) som totalt glömmer era tidigare liv å polare när man träffar nån.

Hade en bästis en gång (här på sh tom) som blev ihop me min bästa tjejpolare tyckte de va skitskoj men sen dess har jag inte sett nån av dom det var 2004 *trist*

Har fått för mig att det är vanligast att tjejer gör sådant, bara tystnar och försvinner från sina gamla tjejkompisar, men jag kanske har fel?

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus
Har fått för mig att det är vanligast att tjejer gör sådant, bara tystnar och försvinner från sina gamla tjejkompisar, men jag kanske har fel?

vanligtvis men de finns alla sorter..
men frasen min flickvänn vill inte att jag umgås me dig för hon tror att vi jag du vet bla bla bla..

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
vanligtvis men de finns alla sorter..
men frasen min flickvänn vill inte att jag umgås me dig för hon tror att vi jag du vet bla bla bla..

Det köper jag med en gång. Tjejer brukar gilla att begränsa killars liv av någon anledning. Nu pratar jag inte om extremfallen, att killen vill ut och festa med kompisarna sju dagar i veckan, men när man inte kan träffa sina kompisar någon gång då och då, utan att tjejen tar till stora släggan, framkalla skuldkänslor och gråta en skvätt, då är något snett. Givetvis gäller även det omvända, om killen råkar bete sig likadant som tjejer brukar göra. Frihet under ansvar, eller vad man ska kalla det, borde vara en självklarhet.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
I'm still waiting, send some guys to Surfers Paradise at Australia, it's party everynight, sweet waives, surfing and more like that! And I'm drunk.. :tungan

Agent Apelsin

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ 750 -83
I'm still waiting, send some guys to Surfers Paradise at Australia, it's party everynight, sweet waives, surfing and more like that! And I'm drunk.. :tungan

Jag kommer på stört, älskar värma å vill jättegärna se australien. Kan laga all mat å diska och städa om jag får komma, kan nog stanna en månad iallfall..

Det är bara ett lite krux, kan du pröjsa flygresan jag är lite pank?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Jag kommer på stört, älskar värma å vill jättegärna se australien. Kan laga all mat å diska och städa om jag får komma, kan nog stanna en månad iallfall..

Fungerar det för tjejer så borde det väl i jämlikhetens namn fungera även för killar?

http://www.expressen.se/nyheter/1.833445/tjejerna-bjud-pa-lyxresor

Antar att du till och med kan ställa upp på det där lilla kravet, om Swish skulle ha det? :D

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

Hahaha, i can pay it, but i dont want.. :p I need my money for bungyjump, skydive, surfing and things like that :p but its not so expensive to fly down ! (stavningen kan fortfarande diskuteras, jag ar full :p)

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Tack.

Jo det tror jag säkert, men det verkar vara det tillstånd i livet som tycks bereda de största hindren för mina vänner från att delta i tex en båttur eller whatever. Man måste, vilket är helt förståeligt, planera in det 2 månader innan. Och det är inte fånga dagen för mig.

Förstod vad du menade redan när jag skrev kommentaren.. ville bara gnugga in det i ansiktet på stackarna som sitter i situationen :D

Palle 71 skrev:
Om du lyckas hitta rätt är det säkert meningen med livet, det vill säga, om du lyckas hitta den som gör dig glad, ger dig energi och livsglädje. Någon som du kan förverkliga drömmar tillsammans med, skapa en historia och som inte begränsar ditt liv, utan hjälper dig att få ut så mycket av det som möjligt och vice versa. Hittar du inte det, då är det nog bättre att vara utan.

Finns det sådana? :va

Agent Apelsin skrev:

Äh.. där finns bara en massa myror, jobbiga spindlar och ormar. Betala mig istället så jag kan förverkliga ytterligare en dröm - dykning vid great barrier reef. :tungan

Last edited:
Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Finns det sådana? :va

Nej. :(

Men hittar du någon får du gärna meddela mig! :tummenupp

Om du inte hittar någon så vet du i alla fall, att man kan leva med sig själv (förutsatt att du själv tycker du är ganska trevlig att ha och göra med). Åtminstone har jag fått den uppfattningen utifrån inlägg som gjorts här i tråden. :)

Last edited:
Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...