Kärlekstrubbelstråden

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Suzuki GSXR 7/11 -90 TURBO 247hk/210Nm KTM 525 EXC Motard/Enduro
Hmmm...

Har alltid litat till 100% på min flickvän men på sista veckorna så har det förtroendet raserats...(efter hennes semester i turkiet..)
Vet att hon ljugit om saker som jag frågat rakt ut (som jag redan visste svaret på) hon hittar på en massa historier som hon knappt kan tro på själv...

Känns så jävla jobbigt att inte kunna lita på den person som man älskar och skulle göra allt för...

Har konfronterat henne med detta och då blir hon skitsur och säger att jag bara anklagar/misstänker.

Hur fan skall jag hantera detta och går det att odla tillbaka förtroendet?

Älskar henne och vill inte att det skall ta slut men detta känns INTE kul...

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Fråga henne varför hon blir arg, berätta vad du VET inte vad du gissar.
Jag sa till exet att "Jag har fått VETA av någon du känner att du gjort ****"....
"Jag behöver inga förklaringar eller att du blir arg, jag vill bara veta vad du har att säga om det"

Ska prova det senare idag å se vad som händer...

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Crap..

Har varit "borta" ett par dar nu, hälsat på fröken lite. Ajaj.. Inte blev det lättare att säga "vad vi är". Fast det lutar nästan mer åt KK nu vilket gör det hela lite enklare.

Fick en märklig känsla av att allt (från bådas sida) beror lite på hur det går med mina rekryteringar. I det ena fallet blir det massavis med jobb, och då nästan bara i sthlm. I det andra fallet blir det också mkt, men inte extremt och så kommer jag kunna jobba lite var jag vill (2007 är en mobil tid, love it).

Det konstiga är att jag nånstans kämpar lite för att inte bli blassé, det är så lätt att bli sådär kall och hård om tiden springer iväg med såna här förutsättningar. Jag vill liksom inte det egentligen, hon e bra ju... För bra för att kasta bort, jädransch trist att hon ska va småstadsflicka.. Illa! Kan inte alla bara bo i sthlm, där spårvagnen är nergrävd och alla vägar leder till hamngatan!?

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus
Det blir många långa nätter i trucken å mellan vägbyggerna (som iof duker upp ganska tätt) hinner man fundera ganska mycket, å igår fundera jag på hur vet man igentligen när man e kär?????

Jag kom nog fram till att jag är kär när jag fysiskt kan känna i hjärtat när jag träffar/saknar någon (typ som att de gör ont) *ja ni fattar nog*
Ibland tänker man på någon hela tiden men de kan försvinna ganska fort, verkar först som när de gått så långt att man kan känna det som de håller i sig....
När vet ni när ni e kära????

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Det blir många långa nätter i trucken å mellan vägbyggerna (som iof duker upp ganska tätt) hinner man fundera ganska mycket, å igår fundera jag på hur vet man igentligen när man e kär?????

Jag kom nog fram till att jag är kär när jag fysiskt kan känna i hjärtat när jag träffar/saknar någon (typ som att de gör ont) *ja ni fattar nog*
Ibland tänker man på någon hela tiden men de kan försvinna ganska fort, verkar först som när de gått så långt att man kan känna det som de håller i sig....

När man efter en skitdag på jobbet blir glad över att träffa sin hjärtevän och glömmer det tråkiga som hänt. När man saknar henne och tänker på henne medan man är ifrån varandra. När det händer roliga saker och man nästan bubblar över, är hon den förste man berättar det för. När det händer tråkiga saker är det henne man vill få tröst av. När man vaknar före henne och bara ligger och tittar på henne i morgonljuset, med en varm känsla i kroppen (som kanske då inte ska förväxlas med "jag vill ligga"-känslan :D), och tycker hon är det vackraste man någonsin skådat. Då hon smyger sig upp bakom en och ger en varm kram så att det pirrar i hela kroppen. När man känner att hon litar på en och att jag litar på henne. De där små ögonkasten med tillhörande leenden i samförstånd man ger varandra lite i smyg på middagen i glada vänners lag, som säger mer än alla ord i världen.

Tyvärr är det få förunnat att få känna den känslan hela tiden, utan för de flesta går det upp och ner, men det bör nog gå bra mycket mer upp än ner för att det ska kallas kärlek.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris

När man sitter de sista timmarna på jobbet och frenetiskt och oavbrutet trycker f5 f5 f5 f5 f5 för att få det där mailet man MÅSTE svara på innan dan är över för att sen springa till bilen, skrika som en galning till låten (för det finns alltid en låt) som kommit att bli "vår", hoppa upp och ner i stolen för att man nödvändigtvis måste bo i stadens med mest köer norr om Paris och få ångest när man nästan är framme för att man kanske borde köpa en minipresent "bara för att" och sen känna hur världen bara stannar och allt var värt stressen så fort man kommer innanför dörren...

Now that´s lööv

Edit: Och när man skriver en mening som ovan (inte en enda punkt) .. :)

Last edited:

C@rro

Präsident of APSTÖLL MC
Gick med
26 Jan 2004
Hoj
cröss å Rajsbus
skrika som en galning till låten (för det finns alltid en låt) som kommit att bli "vår"

Now that´s lööv

Jo visst finns de ( fråga Mark hur man skall fixa en oförglömlig stund till en låt)Jason Mraz - i´m yours kan knappt lyssna på den får då går hjärtat sönder *saknar någon*

å nej de e inte Mark jag e kär i :D

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
När man efter en skitdag på jobbet blir glad över att träffa sin hjärtevän och glömmer det tråkiga som hänt. När man saknar henne och tänker på henne medan man är ifrån varandra. När det händer roliga saker och man nästan bubblar över, är hon den förste man berättar det för. När det händer tråkiga saker är det henne man vill få tröst av. När man vaknar före henne och bara ligger och tittar på henne i morgonljuset, med en varm känsla i kroppen (som kanske då inte ska förväxlas med "jag vill ligga"-känslan :D), och tycker hon är det vackraste man någonsin skådat. Då hon smyger sig upp bakom en och ger en varm kram så att det pirrar i hela kroppen. När man känner att hon litar på en och att jag litar på henne. De där små ögonkasten med tillhörande leenden i samförstånd man ger varandra lite i smyg på middagen i glada vänners lag, som säger mer än alla ord i världen.

Tyvärr är det få förunnat att få känna den känslan hela tiden, utan för de flesta går det upp och ner, men det bör nog gå bra mycket mer upp än ner för att det ska kallas kärlek.

:kär

Du är säker på att du inte bockat i fel kön i din profil? :D

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Jag hoppas för din skull att hon svarar ärligt.. Ge henne den chansen och säg att detta är sista chansen hon har,, hon får gärna lite tänketid också, men du ska ha ett svar..

Fick inget svar... Bara att hon hade mått dåligt och betett sig konstigt för att hon ska byta jobb...

Hursomhelst så skulle jag kolla min mail idag men det hoppade in på hennes mail, och då löstes alla frågetecken upp direckt, hon hade ju själv skrivit det.
Det visade sig att hon tyckte det var passande att skaffa sig en turkisk badpojke under semesten som hon tydligen blev kär i, det var så sött så i mailkorrespondansen, dom hade höga planer och hon skulle visst åka ner 3 veckor ganska snart... Jobba i turkiet och gud vet vad...

Men hon glömde visst att informera mig om de planerna, och på frågan om det hade hänt något i turkiet som jag borde veta om... Näääää...:mad:

Hursomhelst så står pisset och skitet i trapphuset nu, det får hon hämta när hon lämnar nyckeln.

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Lider med dig,, Vet EXACT hur det känns..
Det kommer komma så vansinnigt många fina förklaringar om att det var på skoj, ett skämt m.m.m.m. Be henne bara lugnt o städat glömma ditt nummer och önska henne lycka till med livet..

Den bästa förklaringen var ju att JAG inte lyssnade på henne.....ehhh

Jag önskade henne lycka till och avslutade med :
-Hälsa Ali....
Å jävlar sikken blick jag fick...:rolleyes:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
@Silverback

Fyyy faaaaan!!! :mad: Så jävla skitt av henne. Lider med dig....känner till den där äkklia känslan. Men måste säja att hälsa till den "nye" var en smäll på käften! Hahahaha!!
Som Maffan sa så inser hon ju att du glott i hennes mail. Hur gärna man än vill...så är det ajjabajja. Fast, det är klart, det kan ju bli ett "hoppas, det var fel mail...." :rolleyes:

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Visst ska man inte in o kolla igenom o hacka sig in m.m. Men eftersom hon korkat nog inte loggat ut så tycker jag under omständigheterna att det var fritt fram att kika för att få svar.. Denna gången fick han utdelning.. Men annars ska man definitivt INTE snoka, man ska lita...

Precis, jag litade ju på henne, skulle aldrig drömma om att hacka mig in i hennes mail motsv. men jag skulle ju kolla MIN mail genom msn och då sa den att redan var inloggad som xxx och den hoppade direkt till inkorgen och sen var det slut på den sagan, det jävliga är att hon suttit och mailat till turkiet när jag suttit i soffan och glott tv, sen låtsades hon som om det regnade...

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
Happy hunting på dig silverback.. Inte är det svårt att hitta en tjej, det är DEN tjejen som är svår att hitta.. Lek en stund o må som en kung ett tag

Tackar för stödet, och även om det finns vissa kandidater i kön så tror jag att jag skiter i fruntimmer nu och kör lite turbo-hoj, tränar och satsar på min nystartade firma istället!

Silverryggen

S-BACK MOTARDS
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
vad e de för firma?

Maskin och fastighetsteknik, håller mest på med CAT5 och 6 nätverk, tele-anläggningar inkl. larm samt Kabel/Digital/Sat-tv, håller på att läsa upp så jag får egen elbehörighet också, kommer ha den inom ett par månader och då, då kan man jobba tills man stupar... :tummenupp

I framtiden vill jag även ha en egen liten verkstad med TIG-svetsning av alu/rostfritt samt en liten enkel CNC-fräs

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning