Köp av klocka/armbandsur

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Köp inte Citizen utomlands. Den internationella garantin är inte vatten värd när man skall gå via den svenska generalagenten, och de har haft en del kvalitetsproblem.

Annars jävligt bra klockor. Seikon skulle jag utesluta bara för att de gjort idiotgreppet att skriva "MPH" på hastighetspilen. Vadå MPH? Den räknar km/h, knop, parsec i timmen eller vad fasen som helst lika bra. Står det MPH kan man ju bli tagen för amerikan och det vore fan pinsamt. ;)

Kommer aldrig att köpa en klocka för vardagsbruk utan räkneskiva igen. Snuskigt praktiskt. Det utesluter Vladivostoken.

För skogsbruk beställde jag precis en sån här:
luminoxshop_2141_19510880

http://www.luminoxshop.com/luminox-8802.html

Less på att det kommer en natt tätt som oftast och gör saker svåra.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Och någon gång i framtiden så skulle det inte vara helt fel med en Submariner (men det lär väl ligga ännu längre bort i tiden än en Hydromax), fast jag vet inte hur det skulle kännas med en sån lookalike. Boy Shakira är ju inte riktigt som Shakira, liksom...

I dina kläder hade jag lagt undan pengar till en riktig Submariner. Det verkar vara en sådan du egentligen vill ha. Tycker inte man behöver köpa en helt ny. Den har ju sett likadan ut under många år. Man har gjort några smärre förändringar. Vissa vill ha vintage looken från 60 & 70 tal. Andra den moderna varianten med safirglas. Det är först nyligen man gjort en större förändring med keramisk ring och en ny länk. Det får ändå anses vara smärre förändringar av modellen som såg dagens ljus redan i början på 50 talet.

Köp en Swatch klocka för ett par hundralappar i plast under tiden. De går hem överallt.

Ja. Man måste ha ny klocka när man fyller 0a. Annars hade jag behållt Omegan, den e grym.

Vad är det för Breitling du är ute efter? Har du en länk på modell?

Last edited:

*Larre*

Medlem
Gick med
5 Jul 2005
Hoj
Såld, senast Speed Triple -02
Jag har snöat in på denna Longines länge nog snart. Hos nätbutik i sverige går den i runda slängar på 8000:-, frågan är då för dom bättre vetande: Vågar jag köpa från US? http://www.chrono24.se/longines/l36...Söka&tab=details&urlSubpath=/search/index.htm

Priset faller dryga 2500:- och det gör det lockande såklart. Vad finns för faror/fällor om man skulle köpa därifrån? Jag är en total nolla på köp genom ebay och dyligt så please help!

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
RSV4 -14
Jag är också sugen på att slå till på en klocka via ebay, då det verkar finnas en hel del pengar att spara.
Men har kollat runt lite på nätet nu och hittat denna sidan http://www.hot-watch-shop.com/aboutus.asp.

De säljer "replika klockor", hur ska man veta att man får en äkta via ebay och inte bara en sån här replika?
Verkar ändå vara hyfsat utbrett?
Någon som har koll på detta?
Går det över huvud taget att spara pengar på schyssta ebay dealar, eller är det ändå bara replikor man får???

http://www.watches-brand.com denna sidan verkar ha fått stänga ner p.g.a. försäljning av replikor,,,,

Frostis

Frost
Gick med
1 May 2007
Hoj
Puch
Vilken citizen gäller det ?

Jag funderar ju som alla andra på att skaffa en Nighthawk, ska man eller ska man inte?

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
Är detta en bra deal? Begagnad Omega (Speedmaster 3510-50 i kanonskick) för $1,100.

http://www.rodeodrive.co.jp/shop/g/g946726/
00946726.jpg

Annars gillar jag designen på denna Citizen, men den köpte jag till far i julklapp. :gnissla
http://www.yodobashi.com/ec/product/100000001001219194/index.html
M000068790410203.jpg

Nja, det är reduced modellen så den brukar inte vara särskilt dyr nånstans. Jag köpte en ny sån i staterna för 1000 dollar för tre år sen.
Rätt schysst klocka, men jag tyckte den var för liten. Iofs är jag insnöad på rätt stora klockor.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Nja, det är reduced modellen så den brukar inte vara särskilt dyr nånstans. Jag köpte en ny sån i staterna för 1000 dollar för tre år sen.
Rätt schysst klocka, men jag tyckte den var för liten. Iofs är jag insnöad på rätt stora klockor.

$1000

Det var sannerligen billigt. Har du någon länk till var i USA man kan köpa denna speedmastermodellen till ett så förmånligt pris?

Googlade lite.
http://www.varietywatches.com/3510-50.html
$1260 är inte dyrt. MFG price på $1800.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Alla kan köpa hur många som helst på Ebay för strax över tusingen. Alltså kostar dom inte 3000 på Ebay som du hänvisade till :confused:

Ursäkta, jag hade fel. Man köper den här och betalar 1519kr fritt fraktat hem till dôrra.

Jag tycker den röda med läderarmband är ganska sexig. Metallarmband känns väl lite uttjatat? Inte heller särskilt mysigt för oss med håriga aparmar... :gnissla

BJ7010-24W-1.JPG

link

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Med anledning av min helt nyligen passerade 35-årsdag köpte jag en present till mig själv.

Baume & Mercier riviera sporty chronograph :)

Bifogat

• resize of P1000342.JPG
    resize of P1000342.JPG
    224.6 KB · Visningar: 129
  • resize of P1000352.JPG
    resize of P1000352.JPG
    225.3 KB · Visningar: 90

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Hoj
ITALIA
inte för att trolla eller nåt (tycker det är fräckt med fina klockor) men jag måste fråga en sak, vad gör att klockor skiftar så jävligt i pris?

att märke gör en heldel kan jag ju fatta och även att ädelmetaller är dyra kan jag greppa men när en klocka i rostfritt stål kostar uppemot 100000:- vad är det då man betalar för? :va

sitter det nån superhemlig teknologi i dom eller vad???

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Med anledning av min helt nyligen passerade 35-årsdag köpte jag en present till mig själv.

Baume & Mercier riviera sporty chronograph :)
Grattis i efterskott, gamling. :)
Skämt åsido så är det skönt att se att jag inte är den enda som köper mina egna födelsedagspresenter. Och julklapper... :gråta

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Grattis i efterskott, gamling. :)
Skämt åsido så är det skönt att se att jag inte är den enda som köper mina egna födelsedagspresenter. Och julklapper... :gråta

Tack. :)

När jag väl kommer hem till Sverige igen kommer jag säkert bli firad och få presenter som andra människor köpt.

Fram tills dess får jag nöja mig med de jag köper själv.
Eller, "nöja mig och nöja mig", Jag är mer än nöjd med min Baume & Mercier.

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC