Köpa speciell Hund.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic
Ge upp. Jag är inte ute efter någon kamphund så du behöver inte hålla på :arsele

Ingen som har något vettigt att komma med? någon hund som inte ser allmänt mesig ut? Kom igen..

Såg att du bl a nämnde Akita. Lycka till! Hoppas du har MYCKET tid och lika mycket hundvana. Ska du ha glädje av den så kravs en stark, konskvent men vänlig hand.

Bara din fråga tyder på dåligt hundintresse i grund och botten.

//Fd hundägare.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Det här tänker jag inte ens börja diskutera , finns många andra trådar om
farliga hundar osv.......

Dom är inte farliga, bara lite opålitliga.
Ingen större fara sålänge man vet om det o inte tror att det är samma snälla hund varje gång man busar runt med den på golvet.

Sen är alla hundar olika precis som oss människor med sina olika personligheter såklart.

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
O fruktansvärt opålitliga får vi inte glömma att tillägga.

Precis som alla andra hundar då. Taxar kan också hugga. Så länge man förstår att det är en individ som kan reagera på fel sätt om den känner sej trängd och behandlar den därefter så är det knappast nån större fara. Hundar tiltar inte utan anlendning. Tyvär fattar inte alla det och arga föräldrar polisanmäler folk vars hundar huggit efter deras unge efter det att ungen dragit hunden i öronen och slagit på den med pinnar utan att hunden haft möjlighet att dra sej undan.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Gixxer 1000 gatukrigare *såld...*
Såg att du bl a nämnde Akita. Lycka till! Hoppas du har MYCKET tid och lika mycket hundvana. Ska du ha glädje av den så kravs en stark, konskvent men vänlig hand.

Bara din fråga tyder på dåligt hundintresse i grund och botten.

//Fd hundägare.

Jag är villig att göra vad som krävs. Någon mer som vill hoppa på mig om nånting?

Nej för fan.. jag ska givetvis hålla koll på varenda hund ras i världen. Jösses seriöst, vad ska jag säga? ska man inte kunna diskutera längre? jag ställer en fråga om vilka hund raser som finns att tillgå som bemöter mina krav.

Kom igen nu. snälla.

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Hoj
CBR1000RA
Jag är villig att göra vad som krävs. Någon mer som vill hoppa på mig om nånting?

Nej för fan.. jag ska givetvis hålla koll på varenda hund ras i världen. Jösses seriöst, vad ska jag säga? ska man inte kunna diskutera längre? jag ställer en fråga om vilka hund raser som finns att tillgå som bemöter mina krav.

Kom igen nu. snälla.

Inte så konstigt att du får de svaren då du inleder tråden med att du vill ha en stor hund, som ser ganska råbarkad ut och den skall även funka som vakthund... detta tillsammans med lägenhet och studier är sällan en bra idé.

En seriös hundägare inleder inte med hur hunden skall se ut, den inleder med vilka kvaliteér den är ute efter och väljer sen bland de hundar man får rekommenderat utefter det.

Bubbas

nähä, om man skulle...
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
K 1300 Gin & Tonic

Kom igen nu. snälla.

Snälla själv!:)

Är din kriterielista att den ska se ut som ett lodjur eller en varg så är det svårt att ta dig på allvar,. attsedan nämna Husky och Akita gör i allafall mig mer förvånad.:va

carro86

längtar till våren...
Gick med
25 Apr 2009
Hoj
Honda cbr600F
jag har en amstaff/staffe..världen härligaste, gulligaste, världens diva och prinsessa på samma gång......pga jag gjort henne så, hon är bortskämd med restriktioner...bra hand och konsekvent få rman världens bästa hund, spelar ingen större roll vilken ras du väljer....:tummenupp

men husky i en lgh kan jag avstå ifrån....(läste tidigare i tråden):va

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Snälla själv!:)

Är din kriterielista att den ska se ut som ett lodjur eller en varg så är det svårt att ta dig på allvar,. attsedan nämna Husky och Akita gör i allafall mig mer förvånad.:va

Jag erkänner att jag formulerat mig dåligt.. Ber om ursäkt för detta.

Ni ska veta att jag tar till mig av det ni säger.

Inte så konstigt att du får de svaren då du inleder tråden med att du vill ha en stor hund, som ser ganska råbarkad ut och den skall även funka som vakthund... detta tillsammans med lägenhet och studier är sällan en bra idé.

En seriös hundägare inleder inte med hur hunden skall se ut, den inleder med vilka kvaliteér den är ute efter och väljer sen bland de hundar man får rekommenderat utefter det.

What i said.

Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Har läst hela tråden, men vet ändå inte riktigt vad du är ute efter.
Men kanske en Pyrenéerhund? :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Har läst hela tråden, men vet ändå inte riktigt vad du är ute efter.
Men kanske en Pyrenéerhund? :)

Påminner en del om Akitan. ståtligt djur. Men nej. Jag får väll säga rakt ut att jag vill ha en vakthund. Men inte en schäfer.

Mest för att jag vill ha sällskap utav en trygg hund. Och även för att jag har ett garage med dyrbart innehåll..

Är alltså inte ute efter någon kamphund som pittbull eller liknande då det finns små barn i min närvaro som man definitivt inte vet hur hunden reagerar på. Därför blir jag lite konfunderad över Normans respons på rottweiler.

Rottisen uppfyller mina krav rakt igenom, men om den nu är så instabil som vissa säger så får jag faktiskt överväga beslutet.

Förstår ni något av det jag vill få fram? Eller är det som att läsa en bok på japanska baklänges?

Jag har inga problem med att disciplinera en hund då jag gjort det förr, utan våld med gott resultat.

God kväll.

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Påminner en del om Akitan. ståtligt djur. Men nej. Jag får väll säga rakt ut att jag vill ha en vakthund. Men inte en schäfer.

Mest för att jag vill ha sällskap utav en trygg hund. Och även för att jag har ett garage med dyrbart innehåll..

Är alltså inte ute efter någon kamphund som pittbull eller liknande då det finns små barn i min närvaro som man definitivt inte vet hur hunden reagerar på. Därför blir jag lite konfunderad över Normans respons på rottweiler.

Rottisen uppfyller mina krav rakt igenom, men om den nu är så instabil som vissa säger så får jag faktiskt överväga beslutet.

Förstår ni något av det jag vill få fram? Eller är det som att läsa en bok på japanska baklänges?

Jag har inga problem med att disciplinera en hund då jag gjort det förr, utan våld med gott resultat.

God kväll.

Med de kriterierna så säger jag igen, Malinois.

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Hoj
Lilla Grön -zx6r

God kväll.

http://www.pys.se/ ----> Rasinformation.

Pyrenéerhunden besitter än idag alla de instinkter och egenskaper en god herdehund skulle ha. Den är stark, frisk, har stabil mentalitet med mycket goda nerver, den är självständig och besitter ett stort tålamod, speciellt emot barn. Den är vid hemmet mycket vaksam och alert, vaktinstinkten är alltså stor, men den vaktar genom sin närvaro och sin förmåga att utvärdera eventuella faror, ej genom aggressivitet.

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Skall hunden sova i garaget?

Kan hända att den får göra det NÅGON dag i veckan ja. Dock inte utan tilltugg, vatten och en riktig "säng" att ligga på.

Mycket är jag, men definitivt ingen djurplågare. Skulle hunden inte trivas där så tvingar jag inte honom.

http://www.pys.se/ ----> Rasinformation.

Pyrenéerhunden besitter än idag alla de instinkter och egenskaper en god herdehund skulle ha. Den är stark, frisk, har stabil mentalitet med mycket goda nerver, den är självständig och besitter ett stort tålamod, speciellt emot barn. Den är vid hemmet mycket vaksam och alert, vaktinstinkten är alltså stor, men den vaktar genom sin närvaro och sin förmåga att utvärdera eventuella faror, ej genom aggressivitet.

Det där låter riktigt bra. Pyrenée tas i åtanke.

Tack!

Last edited:

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Hoj
Fireblade
Antar att behändiga rasen pomeranian inte
faller dig i smaken, ett förslag ändå: Keeshond :)

Hansen.

Outlaw på deltid.
Gick med
27 Feb 2009
Hoj
Antar att behändiga rasen pomeranian inte
faller dig i smaken, ett förslag ändå: Keeshond :)

vilka nallebjörnar :krama

Det där ser jag mest som mys djur man gosar med i soffan. Och visst, är man ute efter sällskap så är det inte fel :) Vilket jag är ute efter..

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Du har inte funderat på Kungspudel? Eller storpudel som dom heter idag?

Bra vakt. Lekfull, fjantig, tål mycket motion. Har alla egenskaper som en Schäfer fast inte lika beroende utav dej som förare. Helt klart min nästa då Freja lägger in handuken.

Jag skrev så här på ett hundforum.

"En kungspudel är väl ståtlig, trippande, lekfull och barnslig.

Dom tror dom är toypudlar och ska ligga i knä, dom vaktar gärna och ska alltid ha sista ordet. Om det så är 20min efter händelsen! Envisa så in i norden och vägrar att ge upp något, även här om det så är 3dagar efter dom går förbi den där saken ute.
Manipulativa och enorma ögontjänare. Ger man lillfingret så tar dom hela armen, inte direkt utan så småningom. Smyger ner från soffan när man kommer, utan att ha en tendens till att vara där när dom kan bli påkommna. Lär sig ord, alla möjliga konstiga ord på direkten. Nästan så man får börja prata olika språk hemma så inte hunden förstår allt man säger. Lägger gärna huvudet på sne och lyssnar förstående när man pratar med dom. Pratar gärna med oss, både gnällandes, knorrande och med något woff ibland. Hittar på egna hyss om tex vattnet är slut eller hon tycker att det är för lite mat. Sitter på kökstolen och umgås med oss och folk på gatan utanför.

Livet med en kungspudel kan vara svårt. Tur att jag bara har en halv men som ärvde alla dessa egenskaper utav pappa pudel."

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Du har inte funderat på Kungspudel? Eller storpudel som dom heter idag?

Bra vakt. Lekfull, fjantig, tål mycket motion. Har alla egenskaper som en Schäfer fast inte lika beroende utav dej som förare. Helt klart min nästa då Freja lägger in handuken.

Jag skrev så här på ett hundforum.

"En kungspudel är väl ståtlig, trippande, lekfull och barnslig.

Dom tror dom är toypudlar och ska ligga i knä, dom vaktar gärna och ska alltid ha sista ordet. Om det så är 20min efter händelsen! Envisa så in i norden och vägrar att ge upp något, även här om det så är 3dagar efter dom går förbi den där saken ute.
Manipulativa och enorma ögontjänare. Ger man lillfingret så tar dom hela armen, inte direkt utan så småningom. Smyger ner från soffan när man kommer, utan att ha en tendens till att vara där när dom kan bli påkommna. Lär sig ord, alla möjliga konstiga ord på direkten. Nästan så man får börja prata olika språk hemma så inte hunden förstår allt man säger. Lägger gärna huvudet på sne och lyssnar förstående när man pratar med dom. Pratar gärna med oss, både gnällandes, knorrande och med något woff ibland. Hittar på egna hyss om tex vattnet är slut eller hon tycker att det är för lite mat. Sitter på kökstolen och umgås med oss och folk på gatan utanför.

Livet med en kungspudel kan vara svårt. Tur att jag bara har en halv men som ärvde alla dessa egenskaper utav pappa pudel."

Om man lägger fördomarna om pudel, med dess knepiga klippningar som man förknippar rasen med, åt sidan så blir kungspudeln en riktigt vettig hund.

Lista för maybes.
Kungspudel
Malinois
Schäfer

Lista för no-nos.
Ovtjerka
Huskey

:D

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection