Kör ifrån Polisen !!!

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Det är inte olagligt att köra fort. Det blir först olagligt när man blir tagen. .
Skitsnack! Menar du att ett lagbrott uppstår först när det upptäcks? Isåfall kan man riskfritt råna banker om ingen upptäcker det...
 

TLRR

Guest
Nr:18 skrev:
Som vanligt finns det ett antal personer på detta forum som inte har en aning om hur man ska undvika att hamna på expressens mittuppslag tillsammans med 100 andra som kommer att dö på hojen i år. Säsongen har knappt börjat, och redan diskuterar ni hur man bäst ska dra snuten. Varför inte diskutera hur man bäst undviker att utmana polisen?Ingen blir väl förvånad om snuten höjer ribban lite för var gång dom blir avhängda? Tänk på att du kan själv vara den där droppen som får bägaren att rinna över för konstapel Batong. Det känns kanske coolt att skrika "polisbrutalitet!" och "övervåld!", men det hjälper dej inte ett jävla dugg om dom blir fällda för det, du dör i alla fall! Inse att kroppen är inte så jävla hård och tålig som ni inbillar er! Snuten behöver bara toucha er liiiite grann för att det ska kosta i bästa fall en lång sjukskrivning och i värsta fall utbetalning från er livförsäkring! Ingen blir väl omvänd för att jag skriver ett inlägg på ett forum, men man kan ju alltid hoppas att vissa på detta forumet har dessa ord i öronen nästa gång ni försöker er på att dra länsman. Kom i håg att polisen får en bra utbildning för att hantera såna killar som er, den utbildning ni har för liknande situationer är inget man kan jämföra med polisens utbildning.

:tummenupp :Bugar
 
Last edited:

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Kim78 skrev:
Övningskörning så är det din lärarare som bär ansvaret för dig och det är lagligt att köra på det viset.
Det är dock ej lagligt att köra utan kort.

Felix skrev:
Handledaren har allt ansvar under övningskörning.


jag kanske var otydlig, ledsen för det.

Vad jag undrade var hur försäkringen gäller. då en tidigare påpekade att man måste ha kort för att den ska gälla.

Det tyckte jag var märkligt och undrade hur det kan vara så.
Om jag övningskör med MIN mc och MIN försäkring måste den ju gälla.
Handledarens försäkring kan ju inte gälla för min hoj, eller om det är så

Någon som vill ut och övningsköra ??
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
tjockisbulle skrev:
jag kanske var otydlig, ledsen för det.

Vad jag undrade var hur försäkringen gäller. då en tidigare påpekade att man måste ha kort för att den ska gälla.

Det tyckte jag var märkligt och undrade hur det kan vara så.
Om jag övningskör med MIN mc och MIN försäkring måste den ju gälla.
Handledarens försäkring kan ju inte gälla för min hoj, eller om det är så

Någon som vill ut och övningsköra ??
Försäkring gäller även utan körkort, dock gäller inte försäkringen vid olovlig körning. Olovlig körning=körning utan kk och utan handledare
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Nr:18 skrev:
Skitsnack! Menar du att ett lagbrott uppstår först när det upptäcks? Isåfall kan man riskfritt råna banker om ingen upptäcker det...

Ja, det är lagbrott först när det upptäcks. Statistiken definerar det så. De definerar inte icke-påkomna-brott. Dessutom så pratar jag om fartöverträdelser och inte bankfrån.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nr:18 skrev:
Varför inte diskutera hur man bäst undviker att utmana polisen?

därför att det inte är någon mening att göra det. att unvika snuten kan man bara göra genom att köra lagligt och att köra lagligt med en sporthoj är helt meningslöst. då kan man lika gärna köra en golf disel.

sen misstänker jag att du kommer att börja argumentera för bankörning, men jag känner att för att jag skulle vara nöjd genom att bara få köra fort på bana så måste jag bo precis brevid en bana och få köra på den gratis. flera gånger i veckan. så finns det väl knappt en enda person i sverige som har det så.
så som det är nu så är det svindyrt att köra bana och alla banor ligger långt bort.
 
Last edited:

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:
därför att det inte är någon mening att göra det. att unvika snuten kan man bara göra genom att köra lagligt och att köra lagligt med en sporthoj är helt meningslöst. då kan man lika gärna köra en golf disel.

sen misstänker jag att du kommer att börja argumentera för bankörning, men jag känner att för att jag skulle vara nöjd genom att bara få köra fort på bana så måste jag bo precis brevid en bana och få köra på den gratis. flera gånger i veckan. så finns det väl knappt en enda person i sverige som har det.
så som det är nu så är det svindyrt att köra bana och alla banor ligger långt bort.
Har jag nämnt bankörning? Var snäll och lägg inte in din tolkning som min åsikt.

Varför är det meningslöst att köra lagligt?
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
bmwjohan skrev:
därför att det inte är någon mening att göra det. att unvika snuten kan man bara göra genom att köra lagligt och att köra lagligt med en sporthoj är helt meningslöst. då kan man lika gärna köra en golf disel.

sen misstänker jag att du kommer att börja argumentera för bankörning, men jag känner att för att jag skulle vara nöjd genom att bara få köra fort på bana så måste jag bo precis brevid en bana och få köra på den gratis. flera gånger i veckan. så finns det väl knappt en enda person i sverige som har det så.
så som det är nu så är det svindyrt att köra bana och alla banor ligger långt bort.

Det heter diesel
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Kim78 skrev:
Ja, det är lagbrott först när det upptäcks. Statistiken definerar det så. De definerar inte icke-påkomna-brott. Dessutom så pratar jag om fartöverträdelser och inte bankfrån.

Det här är inte sant, det är olagligt att köra fortare än hastighetsbegränsningen, givetvis så kan de ju inte alltid se hur fort man kör eller så misslyckas de med att stoppa dig, men alltså du kan inet börja med hårklyverier om att trafikbrott bara är olagliga när du tas på bar gärning.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Ja, det är lagbrott först när det upptäcks. Statistiken definerar det så. De definerar inte icke-påkomna-brott. Dessutom så pratar jag om fartöverträdelser och inte bankfrån.
Vad statistiken definierar som brott är irrelevant. Begår jag inget brott om jag kör för fort och polisen inte ser det? Argumentera för det i en domstol så får vi se vem som har rätt. Klart att statistiken inte kan ha med icke-påkomna brott, hur skulle det lyckas? Men i jämförelse mellan bankrån och fortkörning, hur kan det ena brottet inträffa när man utför det och det andra när det upptäcks?
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Nr:18 skrev:
Har jag nämnt bankörning? Var snäll och lägg inte in din tolkning som min åsikt.

Varför är det meningslöst att köra lagligt?

För att nu har du börjat diskutera med en som njuter av att bryta mot lagar, ingen i hela forumet kan få honom på andra tankar.
Vi får acceptera att det här beteendet är allt vanligare, och vi får vänja oss med att det stryker med fler per år.
Saken är baar när alla förbannade rip trådar ska upp och samma jävlar skriver i dessa.
Håll käften o kör som ni vill men koppla ihop orsak och verkan åt minstonde.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Nr:18 skrev:
Har jag nämnt bankörning? Var snäll och lägg inte in din tolkning som min åsikt.

Varför är det meningslöst att köra lagligt?

nej du har inte nämnt bankörning. jag bara misstänkte att du skulle nämna bankörning eftersom att det är det enda sätt man kan köra fort på lagligt.

jag tycker inte att det är kul att köra en sporthoj i laglig hastighet. då utnytjar man väl ungefär 1% av dens potential. drar man ur ettan och tvåan så har man redan brytit mot hastighetsregler på de flesta vägar. ska man bara få löda lite på ettan ibland då eller? det blir inte kul.

och om man inte kör sporthoj så kan man köpa en motard för då kan man ha kul fastän att man inte kör för fort. men på vilket sätt har man kul då? jo man kör på bakhjulet på en massa olika sätt, man gör stoppis, man åker på ställ. hur lagligt är det?

jag kan faktiskt helt ärligt inte komma på något sätt som man kan ha kul med en sporthoj på utan att det blir olagligt. du får väldigt gärna komma med förslag.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
bmwjohan skrev:
du får väldigt gärna komma med förslag.
Testa att köra en kurvig väg i 70 istället för 200 på motorvägen. Om du tycker att det är tråkigt så kan du ju alltid sälja hojen innan du skadar dej allvarligt.
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Silwer skrev:
För att nu har du börjat diskutera med en som njuter av att bryta mot lagar, ingen i hela forumet kan få honom på andra tankar.
Vi får acceptera att det här beteendet är allt vanligare, och vi får vänja oss med att det stryker med fler per år.
Saken är baar när alla förbannade rip trådar ska upp och samma jävlar skriver i dessa.
Håll käften o kör som ni vill men koppla ihop orsak och verkan åt minstonde.
Vet om att vissa gillar outlawmentaliteten på forumet, men jag orkar inte med en hel sommars RIP-trådar där alla beklagar sorgen utan att inse att det går att påverka.
 

Raggarn

Ny medlem
Gick med
17 May 2003
Ort
Älvsjö, Stockholm
Hoj
KTM660, strypt å sänkt
bästa hoj ör att åka ifrån polisen måste vara en ...

fick blåjlus i nacken vid fridhemsplan i sthlm, körde lugnt å sansat ner mot Rålambshovsparken, genom det gräsfältet å vips var polisen bort =)
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Raggarn skrev:
bästa hoj ör att åka ifrån polisen måste vara en ...

fick blåjlus i nacken vid fridhemsplan i sthlm, körde lugnt å sansat ner mot Rålambshovsparken, genom det gräsfältet å vips var polisen bort =)
Wow! Så coolt! :Bugar :Bugar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
TLRR skrev:
Precis,det är bara inse att det är småpojkar men minipitt (OBS talessätt)som måste impa på polarna som håller på så här

NEJ! Det är deras förbannade rätt att göra som de vill! Det är ett fritt land och vill man dra snuten så gör man det. :rolleyes:
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Goodstuff skrev:
NEJ! Det är deras förbannade rätt att göra som de vill! Det är ett fritt land och vill man dra snuten så gör man det. :rolleyes:
Wow! Så cool du är! Kan inte du lära mej hur man blir sådär tuff? :Bugar :Bugar :Bugar
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top