Har varit på rudskogen,Mantorp,kinnekulle och åsen detta år planerar en tripp till sivestad nästa tisdag. Så lite har jag breddat mina vyer
just nu är jag i ett soligt Gbg och åker karusell
Bah, fortsätt fokusera på dina mål så länge du känner dig motiverad
Köra gata eller spela schack kan man givetvis göra för att rensa sinnet lite. Jag brukar försöka hinna med lite dykning ibland, det är toppen för att koppla av mentalt.
Däremot kanske köra några pass utan att stirra på laptimern. Gå ner lite i tempo och fokusera på något specifikt du vill förbättra. Förslagsvis hur du arbetar med och placerar din egen kropp/massa i kurvorna. Referenspunkter. Hur tidigt du kan gå på gas i kurvan. Dessa saker hör ihop, men fokusera på en sak i taget.
Öka sedan tempot igen men var uppmärksam på när det går så fort att det du tränade på tidigare slutar fungera.
Dela upp banan i sektioner. T.ex. sträckan mellan esset och ejes på gelleråsen. Själv måste jag bli bättre på att komma på gas tidigare ut ur esset, få rullen i botten fortare efter att jag växlat upp samt våga bromsa senare. Minst tre saker på den lilla sträckan.
Vila och reflektera resten av varvet.
Fundera lite på vilken "funktion" olika kurvor har. Är det en kurva före en raka så är det en kurva där du skall fokusera på att få hög utgångshastighet ut på rakan. Är det en kurva efter en raka och som sedan följs av ytterligare en kurva eller en väldigt kort raka så kan det vara bättre att förlänga rakan innan och hålla hög fart in i kurvan än att optimera för hög utgångshastighet.