http://www.expressen.se/nyheter/1.715160
morsan, klicka INTE. Det kan vara farligt för dig, det är farligt att leva.. man kan dö.
morsan, klicka INTE. Det kan vara farligt för dig, det är farligt att leva.. man kan dö.
Jag vet inte exakt var problemet ligger. Men som många i tråden försökt framföra handlar det alltid om en avvägning mellan risker och sin vilja. Det är individuellt. Vissa anser att hoj är för farligt och kör inte hoj. Vissa anser att hoj utan skyddsutrustning är för farligt men att risken med att åka hoj med skyddsutrustning är godtagbar. Vissa anser att risken att åka hoj sakta utan fullständig skyddsutrustning inom städer är godtagbar. Och vissa anser att det är en godtagbar risk att köra allt vad MC:n går i badbyxor. Är det inte härligt att vi tänker olika om risker? Individer som vi alla är.
Tänk såhär. Hur svarar du om någon ställer den här frågan: Har du aldrig sett en MC-förare krocka med en bil och blivit förstörd för livet alternativt dött? Jag skulle inte våga tänka på vad som skulle hända om jag krockade med en vänstersvängande bil.
Du skulle nog svara något i stil med: jag är medveten om den risken men jag värderar MC-åkningen högre. Jag är villig att ta risken eftersom att jag tycker om MC-åkning så mycket.
Är det då så svårt att lämna din egen bubbla och tänka att någon kan svara precis på samma sätt som du men om skyddsutrustning? Vad för svar förväntar du dig annat än precis samma svar som du själv skulle ge om MC-åkning?
Acceptera att vi alla har olika bedömningar av hur stora risker vi vill ta och att det inte finns något objektivt rätt.
http://www.expressen.se/nyheter/1.715160
kan ni som har inte langa upp lite bilder på när man kanat eller skrapat i asfalten, både när man kört med och utan "rätt" skyddskläder, jag är lite intresserad av hur det ser ut så att säga..
kan ni som har inte langa upp lite bilder på när man kanat eller skrapat i asfalten, både när man kört med och utan "rätt" skyddskläder, jag är lite intresserad av hur det ser ut så att säga..
Blir så förbannad!
Många kräker av sig på oss sporthojsförare om att vi kör som idioter, kör för fort bla, bla, bla.
Säga vad man vill men säkerhetsmedvetna gällande klädsel & utrustning är vi (för det mesta) iallafall!
Men jag vet inte hur många Customhojar jag sett bara IDAG där förare Och/eller passagerare kommit farandes i linne, shorts, t-shirt, sommarjacka, gympadojjor, piratbyxor mm.
Det gör väl lika ont att trilla i 70 eller 90 m. en custom/glidare som m. en sporthoj, eller??!
bitter mode on: Om Du/Ni inmålade i ett hörn av argumentation som sista desperat metod åberopar flosklet att man ska köra med alla skydd man kan hitta för att kosta så lite pengar som möjligt så har ni bagatelliserat varje människas värde!
NU ska Jag köra NAKEN enbart för att OM Jag går om kull ska det svida i era läder! bitter mode off:
Allvarligt! När det alltid slutar med att man ska skämmas för att man kostar svenska medborgare pengar om man skrapar sig så kanske det bara är lättare för er att släppa det här, egna er åt erat och låta andra sköta sitt.
Det kostar pengar när ni går till vårdcentralen med era nageltrång också bara för att det är fint att ha för små skor.
I can feel it, u will come over to the DARK SIDE.
edit: Sorry, förväxlade dig med sandstream...
bitter mode on: Om Du/Ni inmålade i ett hörn av argumentation som sista desperat metod åberopar flosklet att man ska köra med alla skydd man kan hitta för att kosta så lite pengar som möjligt så har ni bagatelliserat varje människas värde!
NU ska Jag köra NAKEN enbart för att OM Jag går om kull ska det svida i era läder! bitter mode off:
Allvarligt! När det alltid slutar med att man ska skämmas för att man kostar svenska medborgare pengar om man skrapar sig så kanske det bara är lättare för er att släppa det här, egna er åt erat och låta andra sköta sitt.
Det kostar pengar när ni går till vårdcentralen med era nageltrång också bara för att det är fint att ha för små skor.
I can feel it, u will come over to the DARK SIDE.
edit: Sorry, förväxlade dig med sandstream...
Vassego!
Vurpade med full utrustning i ca 50 km/h och slog mig rejält. Vill inte ens tänka på hur det skulle kännas att göra samma vurpa utan utrustningen....
-Du måste förstå att ALLA inte är lika kloka som DIG....
risken att du skrapar/slår dig även om du bara trillar med hojen
från stillastående är allt för stor för att bara tänka tanken på
att hoppa över att ta på skyddsutrustningen....
Har hört många dumma/korkade ursäkter att skita i
att kränga på sig skydden...:
"Ska BARA köra ett kort ärende...."
"Det är så förb**at varmt ute idag och
fartvinden svalkar sååå skönt....i shorts o T-shirt"
"Ska träffa polarna för 5 minuter sen....hinner inte..."
"Stället hänger längst inne i gardroben...F*N...jag kör sakta.."
Ska jag dra fler DÅLIGA anledningar att skippa skydd????
/R
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |