Kuritas
Mansplaining MC
:corn
Kuritas skrev:Det finns ju 3 miljarder trådar om att köra ifrån polisen i olika scenarion.
DanneP skrev:Ja... varför då starta en till?
Meningslös tråd!
Sen var det onödigt att dra in den olyckan i diskussionen eftersom ingen vet hur el varför det gick som det gick...
MVH
Kuritas skrev:Ehr... Omkommen polisman vid förföljandet av icke stannande trafikant tyckte åtminstonde jag var en ny vinkel som tålde att diskuteras.
De där har det diskuterats om många gånger och polisen har svarat "att dom gör allt" för att sålla bort dom på polisskolan. Sen slinkar väl garanterat en del igenom men polisjakter händer nog inte så ofta att dom är värda att sitta o vänta på som polis.#acke# skrev:En i sammanhanget totalt irrelevant fundering är om inte många av åtminstone de unga nyutexaminerade polisaspiranterna upplever det lite som en jackpot när någon försöker sticka...
Kan bara tänka mig in i situationen utifrån mitt eget perspektiv (dock inte polisperspektiv måste tilläggas)... Jag har stått och skutit med min lilla laserpistol i hellregnet i fyra timmar, jag fryser och är allmänt uttråkad. Blötsligt är den nån tomte som vill testa lyckan och försöker smita.
Nu plötsligt händer någonting i alla fall, jag får dra ut på vägarna och jaga en "buse". Han (under den förutsättning att han är en omogen slyngel som mig själv vilket man ju får hoppas att han inte är) borde rimligtvis få en kick motsvarande den som den jagade upplever. Det är ett faktum att det ger en kick att bli jagad/jagas, samma känsla kan upplevas under bankörning.
Som sagt, det beror på förutsättningarna.....Nr:18 skrev:Nej. Ingen motsättning i citaten. Nu skulle jag aldrig dra snuten, i min ungdom har jag försökt och misslyckats.
FUBAR skrev:Kan ingen fråga BRASSARN vad han hade gjort???
Kuritas skrev:Så du skulle bara rycka på axlarna om din iver att slippa indraget körkort ledde till att en annan person dog? Du är en vacker människa!
Kuritas skrev:Det finns ju 3 miljarder trådar om att köra ifrån polisen i olika scenarion. Med olyckan i Skåne i färskt minne känner jag för att omformulera frågan lite:
Skulle du försöka köra ifrån polisen för att slippa böter eller indraget körkort om det fanns en risk att förföljande polis körde ihjäl sig själv eller någon annan i jakten?
Grrrooov skrev:Ja när det ändå är uppe, hur fort behöver man köra? Om det nu som sagt räcker med fortkörning.
51 på 30 väg ger 3 månader
94 på 50 väg ger 3 månader
Var gränserna går det vet jag inte. Någon som läst "Fortkörarbibeln" eller vad det nu var den hette? Alla böter och gränser står uppradade i den. Följde med någon motortidning.
Eller måste man komma upp på försök till smitning, grov vårdslöshet i trafik samt rattfylla?
EisernPferd skrev:men till skillnad från dej så finns det inga om imin värld det finns bara verkligeheten o den sker ju nu as we speak.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|