Köra skruvmejsel i pannan på en pitbull....

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Jag SKITER i vad det är för ras, ni kan gulla bäst ni vill med era hundar, & kalla dom "ofarliga" men biter den mig, så smäller det....det är ju själva FAN att så många idioter ska skaffa hund som dom inte har koll på!!
Det är en väldig koll på folk innan dom får köra bil eller sätta sig på en MC, men skaffa ett halvgalet morrande odjur som kan slita strupen ur en människa det får vem som helst göra!, gärna om man är en knarkare också...no problem!


Skaffa en katt! luktar bättre, sköter sig själv & kan garanterat inte döda någon! :tummenupp
 
Last edited:

sharpedge

Året runt
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000R -98
HönaPower skrev:
Jag SKITER i vad det är för ras, ni kan gulla bäst ni vill med era hundar, & kalla dom "ofarliga" men biter den mig, så smäller det....det är ju själva FAN att så många idioter ska skaffa hund som dom inte har koll på!!
Det är en väldig koll på folk innan dom får köra bil eller sätta sig på en MC, men skaffa ett halvgalet morrande odjur som kan slita strupen ur en människa det får vem som helst göra!, gärna om man är en knarkare också...no problem!


Skaffa en katt! luktar bättre, sköter sig själv & kan garanterat inte döda någon! :tummenupp
Ska vi prata om bakteriehärden katter sprider genom att skita i sandlådor? :p
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
sharpedge skrev:
Ska vi prata om bakteriehärden katter sprider genom att skita i sandlådor? :p

Ungefär lika mycket som oupplockad hundskit. :gnissla

Katter i stan ska vara inne och hundskitar i plastpåsar. :huvet
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Flamma77 skrev:
Nä, men du kanske skulle må bättre av att veta att hundar kan vara rädda för människor. Så nästa gång du inte ser normal ut i hundens ögon är lite försiktigare.

Jag gjorde det sen också, hörde jag att hundarna va ute i trappen så gick jag inte ut förrens dom var borta. Men hur är man försiktigare än jag var, jag har inte direkt många ställen att ta vägen på i en smal trapp, tycker inte jag ska behöva ta brandstegen för att det är instabila kräk.
 

Baby-ninja

youliveaslongasiletyou
Gick med
3 Aug 2003
Ort
På ön mitt i stan
Hoj
Baby ninja
skerfe skrev:
Det är fantastiskt hur många människor det finns som inte har den blekaste aning om vad dom snackar om men ändå känner något behov av att ventilera sina totalt ogrundade åsikter. :kocko

Det finns inga fall i Sverige där en renodlad pitbull attackerat en människa. Samtliga "mördarhunds-attacker" har troligtvis skett av en blandningar av hundraser. Mer än möjligt har pitbull vart en del av blandningen.

Pitbull är inte aggressiv mot människor. Däremot är många exemplar ganska intoleranta mot andra hundar. Om man korsar en pitbull och en vakthund tex rottweiler så kan resultatet bli en hund som är intolerant mot människor.

Man blir ganska trött av alla opålästa tramsare som gnatar med sina argument om att pitbull kan låsa käkarna osv. :huvet Att en hund kan låsa sina käkar är en anatomisk omöjlighet!

Många verkar tro att en pitbull är en stor hund. Dom väger ungefär 18-29 kg. Inte speciellt stor alltså. Är dom större är det en korsning.

Istället för att fundera huruvida s.k. kamphundar ska förbjudas tycker jag ni ska fundera på hur mycket ni blir påverkade av media. :va

Besök gärna www.pitbull.nu och skapa er en egen uppfattning! :tummenupp

/Skerfe

TACK! :Bugar
 

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Blårykande crossmoppe
Wandaa skrev:
Du har väl inget med att göra ifall vi ägare gullar med våra hundar eller andra djur! Sen kan väl ingen säga att farmors pudel kan få ont o bli knäpp- eller ifall min eller nån annans hundras får ont...hur inni .......vete ska våra djur hjälpa att vissa behandlar dom som dom gör? Ska dom behöva ta all skit?! Vad e det ni egentligen menar?! Jag säger inte att min hund inte är ofarlig!

Jag ska efter många kurser med min jycke gå en kurs i HUR min hund ska försvara mig! Ifall det kommer någon som inte gör det den ska o ger sig på mig!
Inte skulle jag vilja att min hund la sig bredvid förövaren och inte gjort nåt!

Välkomna hem till mig och min hund !

Farmors pudel kan jag fotbollsparka iväg hyggligt lätt medans pitbullen förmodligen mest ruskar av sej och fortsätter. Vad är det som är så svårt att förstå? I nästa stycke så säger du faktiskt att du tänker använda hunden för självförsvar. För mej är skillnaden mellan att gå beväpnad för eventuellt behov av självförsvar och en pitbull obefintlig.
 

Flamma77

Hojlös halvabstinent helveterinär.
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Fullt möjligt att seriöst tänka tanken på en...
Från Svenska Pittbullterrierföreningen´s hemsida, punkt 3 i råd angående valpköp:

3. Välj en annan ras! Detta råd är inte så dumt som det låter. Tänk på följande: En hund bör väljas efter de egenskaper rasen besitter i första hand, och utseendet bör inte spela någon större roll. Varje år avlivas eller omplaceras ett antal pitbulls i Sverige pga ägarnas inkompetens. Hunden är helt enkelt inte vad de tänkt sig och är införskaffad på felaktiga grunder. Två klassiska exempel på detta är den på ytan tuffa killen som skaffar en pitbull för sitt eget svaga självförtroendes skull, utan att ha vare sig kunskaper om rasen i fråga eller om hundägande i allmänhet. Det andra är den välvilliga men ack så godtrogna och naiva personen som skaffar en pitbull med syftet att visa omvärlden att det är minsann ingen mördarhund utan en liten ”gosenalle”. Båda är lika mycket ute och cyklar, och borde egentligen inte äga hund över huvud taget.

Pitbull är en krävande hund! Därför kräver den också mer kunskap och ansvar än många andra raser. Det är ingen mördarhund, men inte heller någon liten prydnad som skall sitta och se gulligullig ut. Det är en arbetande hund som mår bäst när den får gott om fysisk och mental stimulans och har en ägare som ger den allt vad den behöver i form av trygghet, kärlek och omtanke.



Jag gillar konkreta råd och klarsynthet. :Bugar
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Wandaa skrev:
Missuppfattning! jättebra! är det så du vill ha det ! Ta reda på mer innan du öppnar din stora mun! Vem sa något om självförsvar?! Försvar ifall att det någon gång händer något.. Ifall hunden har lärt sig på denna försvarskurs, hur man ska skydda på RÄTT sätt! alltså skrämma förövaren! Är detta fel då eller?!

Är det inte bättre om hunden vet vad den ska ta sig till istället för att ta till käkarna!?

Frågan kan ju ställas i mångas fall varför man skaffar en sådan stark hundras..Ifall man inte har tiden att lära och instuktera hunden på bästa sätt.

Har man inte tid bör man ju inte heller skaffa en hund med så pass mkt motor!

Känsligt ämne?
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
HönaPower skrev:
Känsligt ämne?
Ja tydligen :fakta
HönaPower skrev:
...skulle jag ha gjort...

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,713274,00.html

Räcker det inte snart?
Hur många ska behöva bli söndertuggade av dessa satans påfund till missfoster innan allmänheten inser att dom bara ska förbjudas!!

Ok ok...nu kommer allt snack om att det inte är den söta hundens fel, utan ägarens!

Det SKITER jag i....om en sån där jävel ens nosar för mycket på mig så knäcker jag nacken på den direkt.

Nån som håller med? :rolleyes:
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Wandaa skrev:
Ifall hunden har lärt sig på denna försvarskurs, hur man ska skydda på RÄTT sätt! alltså skrämma förövaren! Är detta fel då eller?!

Jag antar att du är för liberalare vapenlagar?
Så man kan skjuta på burkar eller bara ha pickadollen för att skrämma tjuvarna?!
Guns don't kill people!

:tummenupp
 

HTFR Daniel

Hojsugen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM Duke II
Lös hund

Jag tycker att det är våran (vi hundägares) förbannade skyldighet att se till att våra hundar inte springer fram till människor som inte vill det. Så är det också enligt lagen. Jag har en boxer och den ser i mångas ögon rätt farlig ut tydligen men det anpassar jag mig efter och ser jag att jag möter nån som blir osäker av att hon går lös brevid mig så kopplar jag upp henne även fast hon inte bryr sig om andra människor när vi är ute och går. Det gör jag av ren hänsyn. Självklart kunde jag ju skita i de rädda människorna och bara gå förbi, men jag tycker att om denna människa mår bättre av att jag kopplar min hund så kan jag väl göra det...det kostar ju inget.

För övrigt så anser jag att kamphundsliknande hundar inte har mer benägenhet att bli aggresiva och farliga än nån annan hundras (eller blandras om du vill). Utan tvekan ett ägarproblem inte rasproblem.
Hundkörkort? Ja, varför inte!!!

Oseriös avel är ett stort problem inom hundvärlden och tyvärr är blandrasavlarna dom som sällan ägnar nån större energi åt att mentaltesta, ögonlysa eller röntga sina så kallade avelshundar.

Så, nu har jag sagt vad jag tycker!
Mvh
Daniel
 

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Nacka - Upper Eastside
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Såja..jag är inte en militant hundhatare!
Jag umgås hela dagarna med en störtskön Flatcoated Retreiver som heter Ollie...han har aldrig (aldrig!) i sitt 11 åriga liv ens skällt på en människa, tryggare & coolare jycke får man leta efter.

Det handlar till stor del naturligtvis om ägarens ansvar, sen har ju "kamphundarna" fått ganska stort utrymme i media, & många negativa blickar på sig.

Även en taskigt uppfostrad liten ullig pudel kan göra stor skada...

Jag gillar alla djur så länge dom inte attackerar mig utan anledning.

Gonatt!

& du Wanda, hälsa jycken tillbaka! :tummenupp
 

tob

Just nu på vägarna!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Aprilia RSV Mille R -01, KTM exc 450 -08
HAhahahaha! Here we go again!

Hur många trådar finns det om det här ämnet redan? :va
Undrar:
/T
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
HönaPower skrev:
.. tryggare & coolare jycke får man leta efter.
..

Det här argumentet återkommer ständigt när HA och Bandidos diskuteras..
- Äh, jag träffade en på en fest å han var en helskön kille som bjöd på öl och aldrig ens slog nån enda av dem på festen. De har aldrig gjort mig något.

HönaPower skrev:
Även en taskigt uppfostrad liten ullig pudel kan göra stor skada...

Varför krävs körkort för hoj men inte moppe? Kanske för att skadorna skiljer sig en hel del när det väl skiter sig..

Kan du se någon koppling mellan det argumentet och "pitbull/kamphund vs. pudel/tax/chihuahua"?

Själv är jag hundälskare i själ och hjärta trots att jag blivit biten två gånger med stelkrampsprutebesök på sjukhuset som följd..
En gång av en tax, en gång av en Golden.. så visst.. dessa bits med.. men det var korta utfall för att markera att de kände sig hotade(vi stod en hög ungar å ville klappa)... Jag hamnade i vägen.... Jag är osäker på att ett plåster hade räckt om en pitbull känt sig lika trängd.....

Min poäng är att pitbulls och valfria kamphundar säkerligen kan vara lika bra sällskapshundar som någon annan med rätt ägare MEN när de väl känner sig hotade, trängda och väl agerar så blir konsekvensen desto värre...
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
korvgubbe skrev:
Min poäng är att pitbulls och valfria kamphundar säkerligen kan vara lika bra sällskapshundar som någon annan med rätt ägare MEN när de väl känner sig hotade, trängda och väl agerar så blir konsekvensen desto värre...
En schäfer, dobberman, rottweiler, mastiff, mfl kan göra ganska stor skada de åxå om de biter även fast de inte är kamphundar. Men det är just det, OM DE BITER.
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Bart skrev:
En schäfer, dobberman, rottweiler, mastiff, mfl kan göra ganska stor skada de åxå om de biter även fast de inte är kamphundar. Men det är just det, OM DE BITER.

Dobberman och rottweiler är hundar som garanterat många räknar in i samma skara "potentiellt farliga hundar" så vad din poäng är förstår jag inte riktigt... jag hade tyvär inte tid och ork att lista upp alla...
 

Smeddie

Gammal o äcklig
Gick med
4 Jun 2004
Ort
Hultafors
Hoj
Honda VT750DC
Wandaa skrev:
för dig eller mig....d e ju inte jag som vill sätta en skruvmejsel i huvet på nån! Men vill du är du välkommen hem till oss. :bladder

vovven hälsar så gott till just dig faktiskt.. :clown

Lite scizo eller? Först fattar du inte att "självförsvar" och att "försvara mig om det händer något" är exakt samma sak. Sen försöker du framstå som ansvarstagande hundägare och avslutar med att lite diskret hota motdebattanten med hunden som "hälsar så gott till just dig". Tufft kisen .. :tummenupp
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
Smeddie skrev:
Lite scizo eller? Först fattar du inte att "självförsvar" och att "försvara mig om det händer något" är exakt samma sak. Sen försöker du framstå som ansvarstagande hundägare och avslutar med att lite diskret hota motdebattanten med hunden som "hälsar så gott till just dig". Tufft kisen .. :tummenupp

Mm.. Jävligt förtroendeingivande..

Bart skrev:
En schäfer, dobberman, rottweiler, mastiff, mfl kan göra ganska stor skada de åxå om de biter även fast de inte är kamphundar. Men det är just det, OM DE BITER.

Så länge det finns en "fis i världsrymen" stor chans att de biter ska de gå i koppel = alltid bland människor.. Jag tycker inte att det är konstigare än så..
 

Bart

Ny medlem
Gick med
13 Nov 2004
Ort
i ett hus
Hoj
Husa..
korvgubbe skrev:
Dobberman och rottweiler är hundar som garanterat många räknar in i samma skara "potentiellt farliga hundar" så vad din poäng är förstår jag inte riktigt... jag hade tyvär inte tid och ork att lista upp alla...
Jo, men är dom kamphundar? Nej.. det var min poäng..
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top