Vaknade klockan fem idag på morgonen, vred på mig fram till klockan sex, drog på mig skinnställer och begav mig mot körskolan.
Kom ut till banan där manöverproven skulle göras, vi hade nästan en timma på oss att öva innan själva provet.
Gick igenom alla proven, bromsningarna och säkerhetskontrollen, allting funkade skit bra.
Körförättaren el vad det heter rullade ut på banan, kanske tur att han var tidig så att han såg mig sätta krypkörning galant.
Vi var fyra stycken, tre killar och jag.
(Endast 3 stycken fick kortet)
Jag fick starta 3:a, nervös som bara den rullar jag bort, säkerthetskontrollen går bra, ska köra igång och köra krypbanan.
Allting blir bara kaos, hojen dör när jag ska köra iväg, sätter ner foten två-tre gånger under banans gång, vid varje stopp dör hojen, bara urk allstå.
Sa till honom att de gick kanon förut och jag fick pröva en gång till, då satt det
Högfartsdelen gick jätte bra, sen var det 70 bromsning, lyckas låsa bakhjulet som jag aldrig någonsin har gjort förut, varför just nu??
Bara å testa en gång till, gick bättre men fortfarande en lite pytte låsning men fick fortsätta med 90 bromsningen som gick bra.
Dock så tyckte han att de var konstigt att jag bromsade så effektivt men att hojen bara fortsätter att rulla, bromsbeläggen lika med slut nästan, så det var ajabaja för att trafikskolan inte bytt bromsbeläggen.
Ut i trafik.
Går bra till en början tills jag ska igenom två rondeller, uppfattar inte vad han sa så jag fortsatte runt i genom andra rondellen, fel. Tillbaka till första rondellen och då var han mer tydlig så då hamna jag rätt.
Krokig 70 väg, jag trodde att det var 50, hopp..
In i stan igen, vägarbetsområde 30 km, i mitten kommer en raksträcka, inget arbete där, trodde att det var 50, nehopp, fortfarande 30, köra 50 på 30 väg kan ju aldrig vara bra särskilt inte när han dirigerar en tillbaka dit man starta direkt efter.
Tänkte "Nu är det kört, f*n"
Tar av mig hjälmen lite motigt och gubben säger: Provet är GODKÄNT!!!!
Hela dagen har varit en riktig pina men slutade som sagt bra,
fick köra tillbaka hojen själv till körskolan eftersom min körskolelärare inte hade tid att vänta, har fortfarande inte gått in att jag nu har mitt efterlängtade körkort, fick blackout och hittade knappt tillbaka till körskolan :kocko
/ Liten story från en mycke glad Alicia