Så här såg min dag ut:
=)
Imorse och tidigt på dagen mådde jag riktigt dåligt, förkyld, illamående och kände mig febrig och var grymt nervös. Jag var så nervös så jag spydde i morse.
Jag fick skjuss på hoj till skolan idag å började dagen med att käka kebab å sen dricka kaffe i stan. Trevlig start på dagen... Men ändå hade jag inte börjat känna mig pigg igen... Jag kände mig som ett vandrande virrigt kolli.
Sen fick vi även vittna en krock mellan två bilar i en korsning i stan=P
Sen gick jag till skolan och började uppvärmningen klockan 12:00, och det gick först hyffsat i trafiken sen när vi kom fram till flygplatsen å skulle öva banorna blev jag bara såå nervös och ALLT gick fel!!! å jag kände mig bara febrigare å nervösare...
Sen började det släppa lite och det gick rätt bra ändå, men jag kände mig fortfarnde hängig å febrig..
Sen när klockan var 13:45 och det var en kvart kvar så fick jag vila lite. Då började det kännas lite bättre iaf.
Sen fick jag å en kille som också skulle köra upp, köra efter läraren mot huset där vi skulle möta upp våra prövare.
Vi parkerade våra cyklar på mcparkeringen vid huset.. å sen gick vi på toa..
Sen kom våra prövare och jag skulle backa ut min cykel och det är grusigt på asfalten och bakom cykeln så vad det upphöjt och buckligt med grästovor å jord.. å jag fast med bakhjulet där när jag försöker dra bak den för att vända ut... sen får jag cykeln aldelles för långt i från mig! Och den vällter!!!
Nej faan tänkte jag!! jag har aldrig vält den förut varför ska jag göra det nu???:kocko
Jag fick hjälp av nån lärare att ta upp cykeln å han undrade om den var tung.."eh jo.." men sen sket jag i det å körde i väg efter prövaren..eller prövarna då jag hade en lärling som hade en handledare med sig.
Jag fick börja med att göra hela säkerhetskontrollen på cykeln (kanske inte så konstigt då jag vält den?
)
När jag var klar med den frågade jag prövaren om han kunde hjälpa mig med att ställa sig en bit rakt bakom cykeln så jag kunde ställa in speglarna.
Å det gjorde han
Det behövdes efter jag vält den å krånglat...
Sen fick jag göra lågfartsprovet med slalom där man först får leda cykeln (han tyckte nog jag behövde träna på det där med att leda cykeln också=D)
Det gick bra och jag körde igenom utan problem, och helt utan gas.
Men han sa.. bra nu har du fått testa på den, kör nu igen på riktigt, vi vill se diig göra riktig krypkörning med koppling å gas..
Jag fattade inte riktigt va han menade, men jag körde igen å gasade lite lätt för hans skull då, för jag klarade mig igenom banan helt utan innan... den här gången fick jag dock sätta i en fot i vändningen..men det brydde han sig inte om! Så jag klarade den övningen.
Sen var det högfartsprovet den man kör rakt i början sen undanmanöver å sen rakt in i svängen. den gick galant!
70- och 90-bromsningen var inte heller några problem!
Sen fick jag köra i trafiken! En hel del landsväg och sen en massa i villaområde och sen på annan 70-väg å sen villaområde och landsväg igen och sen tillbaka till flygplatsen.
När vi var tillbaka sa prövaren att vi skulle sätta oss och sen sa han Grattis du har klarat det!
Inte en enda anmärkning hade han...
Och jag är såååå glad över att jag klarade det!!!
varför var jag så nervös innan för??