Goiting skrev:2143976Känner precis som du, rädd att den gången jag inte klarar krypkörningen är på uppkörningen och högfartsdelen har jag bara övat på en gång och det gick inte i 50, än. Har två dubbellektioner kvar innan uppkörningen nästa vecka och jag är supernervös när jag tänker på det. Tänk om man får totalt hjärnsläpp på uppkörningen och välter alla koner + att man ramar vv-killen
Om jag håller tummarna för er alla så får ni hålla tummarna för mig, för det känns som om jag behöver det.
Lycka till ! *håller tummarna för alla a-korts tagare*
LayDeeOmega skrev:2143942
Har du kommit långt med själva körningen? (inte inräknat manöverdelen)..
Har kört 4 timmar på körskola och ca 6 timmar med handledare och ca 4 timmar solo på jobbet inom inhängat område. Det har mest blivit krypkörningen men också lite trafik och testat bromsning från ca 50km/h.
Numera känner jag mig lugn när vi är ute i trafiken, har bara vart ute ca 20 min på landsväg och har inte ännu fått tillfälle att träna motstyrning och att ta lite skarpare kurvor osv.. Jag har ju mycket kvar men jag tror att en hel del släpper när man nu börjar känna sig säkrare på att manövrera hojen.
Förut så kändes hojen som en stor pråm som man aldrig skulle kunna lära sig manövrera..!! Nu krymper hojen (iaf i huvet) mer o mer för varje gång när man känner att man klarar av att hantera den hyffsat.
Om man bortser från manöverbanorna så vill jag träna mer landsväg, få in placeringar i huvet ordentligt och bromsningar från högre hastigheter... o ja undanmanövrar.. osv.
Nu är det iaf ruskigt kul när man vågar lära sig !